C:\Users\Curs\Desktop\pentru planul cadru comentarii\sugestii\pentru planul cadru comentarii 2593.txt

#Mai multa libertate a scolii in fata structurilor ministerului e o necesitate stringenta. Structurile de coordonare, inclusiv Inspectoratele sunt optesive, hipercentralizate si rigide, ceea ce le face extrem de vulnerabile in fata capriciilor ideologice su conjuncturale. In sistem nu exista libertate, nu sunt valorizate cadrele didactice competente, orice idee venita de jos in sus e inabusita din fasa si privita ca un afront de neiertat. Efectul e ca sistemul e din ce in ce mai mult format din"roboti"docili, care implementeaza fara reactie politici uneori rupte de realitate, fiind complet incapabili de a raspunde nevoilor reale ale consumatorilor de educatie (elevii si familiile lor). Invatamantul de la noi nu e centrat pe nevoile elevului, pe dorintele lui si nu tine cont de aspectul concurential al pietei de educatie. In loc ca Ministerul sa incurajeze scolile de calitate, cerute de elevi si parinti, vine cu solutii uniformizatoare, limiteaza numarul de locuri din acestea, hranind iluzia unei egalitati calitative intre scoli care nu a existat niciodata. Piata educationala trebuie sa fie condusa de beneficiarii acesteia, care sunt elevii, nu de interesele conjuncturale ale grupurilor de lobby. Daca, de exemplu, elevii cer acces neingradit la liceu si la educatie de calitate, cum poate Ministerul sa se opuna limitand dramatic optiunile si lucrand, practic, impotriva interesului cetatenilor r


< Back - Next >


Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011