#Propunerea variantelor de planuri cadru oferite spre dezbatere nu reflectă o cunoaștere a realităților obiective din școala românească. Pe lângă faptul că nu există nici o explicație logică a diminuării numărului de ore de limba română la clasa a V-a, nu există nici o motivare științifică, bazată pe un studiu aprofundat, pe o analiză atentă și echilibrată între numărul de ore acordate în Trunchiul Comun și programele de studiu în vigoare ca să nu mai vorbim de manuale care sunt și așa depășite. Nu, nu există nici un studiu! Cineva a observat grăbit că undeva, acolo, sunt 5 ore, și trebuie să fie 4 și nu 5, însă, întreb: Cei care au propus Planurile Cadru respective știu că testele PISA, la clasa a VI, ne situează pe un loc rușinos la evaluarea capacității de lecturare și de întelegere a mesajului unui text citit? 40 la sută dintre elevii noștri încă întâmpină dificultăți în citirea și înțelegerea mesajelor citite! Asta ne spun testele și acesta este adevărul! Cu ce drept eliminați din planul cadru tocmai ore de română unde, chiar în condițiile planurilor cadru în vigoare, profesorii se luptă cu nepăsarea elevilor în a-i determina să citească o carte, să înteleagă ce au citit, să formuleze idei, să și îmbogațească vocabularul și așa sărac? Cu ce drept limitați timpul afectat compunerii, creației la clasa a cincea? Dumneavoastră știti care problemele reale întampinate de profesorii de limba și literatură română? Categoric nu, din moment ce permiteți așa ceva! Veniti în școli și veți constata această dura realitate, elevii de gimnaziu, inclusiv cei de clasa a V-a întampină mari greutăți în privința scrisului, a cititului fluent și a înțelegerii conținutului unui text! Ar mai fi încă un lucru de precizat: de ce nu s-au comunicat nici până în ziua de astăzi rezultatele de la testele de Evaluare Națională la clasa a VI-a? Niciun feedback, nimic! În concluzie, din moment ce nu există o corelare între Trunchiul comun-Programa Școlară în vigoare-Manuale Școlare, nu suntem de acord cu această eformă e
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011