#Sunt profesor de fizica si chimie in mediul rural. Dotarea laboratoarelor este buna pentru o scoala din acest mediu. Daca se schimba planul-cadru obligatoriu trebuie schimbata si programa. Exista o neconcordanta intre modul de studiu in invatamantul gimnazial si cel liceal. Daca la gimnaziu, pentru a intelege fenomenele fizice si chimice este deosebit de important laboratorul (care este foare greu de realizat in conditiile in care nu este laboranta, iar profesorul lucreaza in doua sau mai multe scoli), iar la liceu nu se pune deloc accent pe aceasta latura a celor doua materii. La liceu important este sa stii sa faci probleme si nimic altceva. Pentru imbunatatirea acestui aspect sunt mai multe variante: sa fie platit un om (secretarul) cu ore suplimentare pentru a fi si pe post de laborant sau introducerea unor ore in plus pentru a putea realiza atat orele de laborator cat si cele de aprofundare, prin rezolvare de probleme. In actuala programa de fizica probleme de la clasa a VI-a de cinematica (legea miscarii rectilinii uniforme), la clasa a VII-a (mecanisme simple), la clasa a VIII-a (mecanica fluidelor), nu difera cu nimic de cele studiate in ciclul gimnazial l
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011