Synopsis: Candidat:


C:\Users\Dan\Desktop\Abilitare (final)\OrdinMECTS4692-din-29.07.2011.pdf

3) Fișele de verificare a îndeplinirii standardelor minimale pot include și numai o parte dintre rezultatele științifice ale candidatului,

care candidatul este autor sau coautor. Cărțile/Edițiile/Corpusurile/Lucrările/Volumele colective/Volumele conferințelor luate în considerare sunt exclusiv cele publicate la edituri cu prestigiu internațional

luându-se în considerare încadrarea cea mai favorabilă candidatului. Se acordă următoarele punctaje: MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 540/29.

candidatul a participat la redactarea a p pagini din lucrare, ca unic autor (n=1) sau într-un grup de n autori. 0, 1 x p/n Pe lucrare I5 Carte de unic autor bazată

care candidatul este autor sau coautor, respectiv numărul de traducători/editori ai unei publicații la

care candidatul este traducător/editor. O publicație se încadrează la un singur indicator, luându-se în considerare încadrarea cea mai favorabilă candidatului.

Pentru Filosofie, bazele de date internaționale recunoscute sunt următoarele: Nr. crt. Denumirea bazei de date Adresa web 1. ISI Web of Knowledge www. webofknowledge. com 2. ERIH http://www. esf. org 3. Scopus www

care candidatul este autor sau coautor. O publicație se încadrează la un singur indicator, luându-se în considerare încadrarea cea mai favorabilă candidatului.

Pentru Istorie și studii culturale, bazele de date internaționale recunoscute sunt următoarele: MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 540/29.

care candidatul este autor sau coautor. O publicație se încadrează la un singur indicator, luându-se în considerare încadrarea cea mai favorabilă candidatului.

Se acordă următoarele punctaje: MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 540/29. VII. 2011 6 Indicatorul Denumirea indicatorului Punctajul Elementul pentru care se acordă punctajul I1 Carte de specialitate,

care candidatul este autor sau coautor; numărul de editori/coordonatori ai unei publicații la care candidatul este editor/coordonator;

numărul de autori ai unui proiect. Lista concursurilor naționale sau regionale de arhitectură și urbanism recunoscute de comisia de specialitate a Consiliului Național De Atestare A Titlurilor Diplomelor Și Certificatelor Universitare, denumit în continuare CNATDCU,

luându-se în considerare încadrarea cea mai favorabilă candidatului. Se consideră a fi evenimente expoziționale de nivel internațional expozițiile personale sau participările la expoziții de anvergură organizate de mari muzee sau galerii de prim rang pe plan internațional;

care candidatul este autor 15 Pe dicționar I11 Dicționar de specialitate la care candidatul este coordonator 8 Pe dicționar I12 Cărți cu caracter didactic/cursuri 10 Pe carte I13 Cărți coordonate;

antologii de texte însoțite de adnotări și studii introductive 8 Pe carte I14 Traduceri de texte fundamentale în disciplina candidatului 4 Pe carte I15 Keynote speaker la conferințe, organizator

de panel 2 Pe conferință I16 Organizator/coorganizator de eveniment în țară sau în străinătate 3 Pe eveniment I17 Moderator de panel/eveniment național sau internațional 1 Pe panel/eveniment

care candidatul este autor, coautor sau compozitor. Se acordă următoarele punctaje: Indicatorul Denumirea indicatorului Punctajul Elementul pentru care se acordă punctajul I1 Concert/Recital/Spectacol în calitate de compozitor, dirijor, solist,

DVD cu înregistrare live a producției artistice proprii (cca. 45 de minute), pentru candidații din domeniul interpretării muzicale 20 Pe ediție I4 Manual, tratat sau suport de curs

, pentru candidații din domeniul compoziției muzicale 20/n Pe carte I5 Carte de teorii ale interpretării, respectiv ale compoziției,

care candidatul este autor sau coautor. Se acordă următoarele punctaje: MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 540/29.


C:\Users\Dan\Desktop\Abilitare (final)\regulament CNATDCU actualizat ianuarie 2014.doc

Ghidurile au rolul de sprijin metodologic pentru candidați în vederea asigurării standardizării tezelor de abilitare. 2) Ghidurile aferente fiecărei comisii de specialitate se adoptă prin decizie a panelului pe un domeniu fundamental corespunzător acesteia,

2) Secretariatul tehnic solicită acordul instituțiilor prin parcurgerea listei de instituții preferate de candidat, indicată de acesta în dosarul de abilitare, în ordinea preferințelor candidatului.

3) Instituția în cadrul căreia se susține o anumită teză de abilitare este prima instituție, în ordinea preferințelor candidatului,

care își dă acordul pentru susținerea tezei în intervalul de timp solicitat de secretariatul tehnic. Art. 11 (1) UEFISCDI poate percepe sume de bani în vederea acoperirii unor costuri ale procedurii de abilitare.

care activează candidatul la abilitare sau din alte fonduri legal constituite. 2) Cuantumul maximal al sumelor prevăzute la alin.

Conținutul dosarului candidatului pentru acordarea atestatului de abilitare Art. 12 (1) Dosarul pentru acordarea atestatului de abilitare este întocmit de candidat și trebuie să includă:

a) curriculumul vitae al candidatului, în format tipărit și în format electronic; b) lista de lucrări ale candidatului, în format tipărit și în format electronic;

c) fișa de verificare a îndeplinirii standardelor minimale, în format tipărit și în format electronic, corespunzătoare domeniului în care candidatul consideră

că se încadrează cel mai bine teza sa sau, în cazul în care teza se încadrează în mai multe domenii, fișele de verificare a îndeplinirii standardelor minimale corespunzătoare fiecăruia din aceste domenii;

f) în cazul în care candidatul și-a schimbat numele, copii ale documentelor care atestă schimbarea numelui-certificat de căsătorie sau dovada schimbării numelui, în format tipărit;

h) maximum 10 publicații, brevete sau alte lucrări ale candidatului, în format electronic, selecționate de acesta

j) în cazul în care candidatul dorește, cerere pentru ca, în situația favorabilă de acordare a atestatului de abilitare,

k) cererea-tip completată și semnată de către candidat, în original, în limba română, în format tipărit, redactată conform modelului prezentat în anexa nr. 2,

iii) propunerea candidatului privitoare la comisia sau comisiile de specialitate care corespund subiectului tratat de teza de abilitare; în cazul în care se propun mai multe comisii de specialitate,

iv) indicarea intervalelor calendaristice în care candidatul poate susține teza de abilitare, care trebuie să acopere cel puțin 50%din intervalul cuprins între 3 și 6 luni de la data de depunere a dosarului;(

care candidatul preferă să susțină teza de abilitare, dintre cele incluse în lista prevăzută la art. 9, în ordinea preferinței.

se încarcă de candidat pe platforma electronică realizată în acest scop sau, până la realizarea acestei platforme,

sau domeniilor acoperite de comisia sau comisiile de specialitate propuse de candidat. 5) În Cazul în care documentele prevăzute la alin.

6) Curriculumul Vitae și lista de lucrări ale candidatului se redactează atât în limba română, cât și în limba în care se redactează și se susține teza de abilitare.

și în limba română, o limbă a unei minorități naționale sau o altă limbă de circulație internațională, conform alegerii candidatului.

teza de abilitare se poate redacta și susține în limba română, engleză, franceză, germană sau în limba minorității naționale respective, conform alegerii candidatului.

3) În Cazul în care candidatul obține acordul scris al fiecărui membru al comisiei de abilitare, teza de abilitare se poate susține într-o altă limbă aleasă de candidat decât cea în

care a fost redactată potrivit alin. 1) și (2).(4) Rezumatul Tezei De Abilitare, însumând minimum 4. 000 de caractere,

Art. 14 Curriculumul Vitae al candidatului trebuie să includă cel puțin: a) informații despre studiile efectuate și diplomele obținute;

d) informații despre premii sau alte elemente de recunoaștere a contribuțiilor științifice ale candidatului. Art. 15 Lista de lucrări ale candidatului va fi structurată astfel:

a) lista lucrărilor prevăzute la art. 12 alin. 1) lit. h), considerate de candidat a fi cele mai relevante pentru realizările profesionale obținute ulterior conferirii titlului de doctor în știință,

care sunt incluse în format electronic în dosar și care se pot regăsi și în celelalte categorii de lucrări prevăzute de prezentul articol;

vor fi semnate de către candidat. CAPITOLUL III: Evaluarea dosarului candidatului în vederea obținerii atestatului de abilitare Art. 17 (1) MECTS verifică existența în dosar a documentelor prevăzute de prezentul regulament.

2) În Cazul în care dosarul este complet, compartimentul de specialitate al MECTS îl înaintează secretariatului tehnic, în termen de 3 zile lucrătoare de la depunerea acestuia.

Art. 18 (1) Secretariatul tehnic verifică îndeplinirea de către candidat a standardelor minimale necesare și obligatorii pentru admisibilitatea dosarului de abilitare în vederea eventualei conferiri a atestatului de abilitare,

prevăzute la art. 3. 2) Verificarea îndeplinirii standardelor minimale se face prin compararea informațiilor din fișa sau fișele de verificare a îndeplinirii standardelor minimale, completată de candidat, cu informațiile publice,

6) Secretariatul tehnic include raportul de verificare în dosarul candidatului. Art. 19 În termen de 5 zile lucrătoare de la primirea dosarului, secretariatul tehnic înaintează dosarul candidatului, în format electronic, președintelui panelului pe domeniul fundamental din

care face parte comisia de specialitate care corespunde cel mai bine domeniului de activitate al candidatului, conform propunerii candidatului.

Art. 20 În termen de 5 zile lucrătoare de la primirea dosarului, în cazul în care președintele panelului pe domeniul fundamental căruia i-a fost transmis dosarul consideră

că domeniul de activitate al candidatului se încadrează mai bine în cadrul unui alt panel,

care candidatul a completat fișa sau fișele de verificare a îndeplinirii standardelor minimale, poate sesiza acest lucru panelului, în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea dosarului.

care candidatul a completat fișa sau fișele de verificare a îndeplinirii standardelor minimale este corectă, caz în

b) încadrarea tezei în domeniul sau domeniile pentru care candidatul a completat fișa sau fișele de verificare a îndeplinirii standardelor minimale este eronată, caz în

5) În termen de 5 zile lucrătoare de la primirea propunerii de respingere a dosarului, MECTS comunică acest lucru candidatului,

2) lit. b), candidatul poate depune din nou dosarul de abilitare, după includerea în acesta a fișei sau fișelor de verificare a îndeplinirii standardelor minimale, corespunzătoare domeniului ori domeniilor decise de panel.

5) În Cazul în care standardele minimale sunt îndeplinite de candidat, se trece la stabilirea componenței comisiei de abilitare.

6) În Cazul în care standardele minimale nu sunt îndeplinite de candidat, raportul de verificare se transmite PREȘEDINTELUI CNATDCU, în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea acestuia de președintele panelului.

8) În termen de 5 zile lucrătoare de la primirea propunerii de respingere a dosarului, MECTS comunică acest lucru candidatului, împreună cu raportul de verificare a îndeplinirii standardelor minimale.

candidatul poate depune un nou dosar de abilitare numai după cel puțin un an de la data depunerii dosarului de abilitare inițial.

care trebuie să le îndeplinească candidatul pentru admisibilitatea tezei de abilitare; e) niciuna dintre persoanele din cadrul comisiei de abilitare nu poate

să se afle în situația de conflict de interese în cazul evaluării candidatului. 2) Experții membri ai CNATDCU care îndeplinesc condițiile necesare pentru a fi considerați experți externi,

Art. 24 Se află în situația de conflict de interese în cazul evaluării candidatului persoanele din cadrul comisiei de abilitare care se află în una dintre următoarele relații cu candidatul:

care candidatul a avut calitatea de director de proiect, în ultimii 5 ani anteriori evaluării; d) beneficiază ori au beneficiat, în ultimii 5 ani anteriori evaluării, de servicii sau foloase de orice natură din partea candidatului.

Art. 25 (1) Președintele panelului căruia i-a fost repartizat dosarul stabilește, pe baza propunerii candidatului, comisia sau comisiile de specialitate ale CNATDCU

care propun experții evaluatori ce vor face parte din comisia de abilitare a respectivului candidat. 2) În Cazul candidaților a căror teză de abilitare tratează subiecte multidisciplinare sau interdisciplinare,

experții evaluatori pot fi propuși de către mai multe comisii de specialitate din cadrul panelului căruia i-a fost repartizat dosarul sau și din cadrul altor paneluri.

2), pe baza propunerii candidatului referitoare la comisiile de specialitate care propun experții, președintele panelului căruia i-a fost repartizat dosarul stabilește numărul de experți evaluatori

Art. 26 Pentru fiecare candidat, birourile fiecărei comisii de specialitate căreia i s-a repartizat dosarul selectează experții repartizați respectivei comisii după următoarea procedură:

care trebuie să le îndeplinească candidatul pentru admisibilitatea tezei de abilitare, corespunzătoare cel puțin unuia din domeniile în

care se încadrează teza candidatului; e) experților confirmați li se transmite prin mijloace electronice invitația de participare în cadrul comisiei de abilitare, împreună cu curriculumul vitae al candidatului,

teza de abilitare și lucrările selecționate de candidat și incluse în dosar; f) experții confirmați transmit acceptul lor pentru participarea în comisia de abilitare,

declarația lor că nu se află în conflict de interese pentru evaluarea candidatului și indică datele în

care sunt disponibili pentru a participa la susținerea tezei de abilitare; g) în cazul în care experții confirmați nu acceptă participarea în comisia de abilitare,

prin intersectarea intervalelor temporale de disponibilitate a candidatului și a experților care au acceptat participarea

2) Datele de contact ale secretarului comisiei de abilitare se comunică fiecărui membru al comisiei și candidatului.

Art. 30 (1) În termen de maximum 15 zile lucrătoare de la numirea comisiei de abilitare, membrii acesteia analizează curriculumul vitae al candidatului,

teza de abilitare și lucrările selecționate de candidat și incluse în dosar și decid prin rezoluție, în urma votului exprimat inclusiv prin mijloace electronice, pe baza acestor informații, admiterea cererii de susținere a tezei de abilitare sau, după caz, respingerea acesteia.

5) În termen de 5 zile lucrătoare de la primirea propunerii de respingere a tezei de abilitare, MECTS comunică decizia candidatului, împreună cu raportul de respingere a tezei de abilitare.

6) În Cazul respingerii tezei de abilitare, candidatul poate depune un nou dosar de abilitare numai după o perioadă de cel puțin un an de la data depunerii dosarului de abilitare inițial.

inclusă în intervalul temporal rezultat din intersectarea intervalelor temporale de disponibilitate a experților confirmați și a candidatului, de comun acord cu instituția în

care va avea loc susținerea, cu membrii comisiei de abilitare și cu candidatul. Art. 33 Data ora și locul susținerii tezei sunt comunicate de secretariatul tehnic candidatului și membrilor comisiei de abilitare, în termen de 10 zile lucrătoare de la rezoluția de acceptare de către comisie a cererii de susținere a tezei și cu cel puțin 20

de zile lucrătoare înaintea datei susținerii tezei. Art. 34 Secretariatul tehnic publică pe site-ul web destinat acestui scop, cu cel puțin 15 zile lucrătoare înaintea datei susținerii tezei:

a) numele candidatului; b) rezumatul tezei de abilitare; c) teza de abilitare, numai cu acordul candidatului; d) lista de lucrări ale candidatului;

e) fișa sau fișele de verificare a îndeplinirii standardelor minimale de către candidat; f) data, ora și locul susținerii tezei de abilitare;

g) componența comisiei de abilitare. Art. 35 (1) Susținerea tezei poate avea loc numai în prezența tuturor membrilor comisiei de abilitare.

2) În Cazul în care, din motive excepționale, un membru al comisiei de abilitare își anunță indisponibilitatea de a fi prezent la susținerea tezei,

susținerea tezei poate avea loc cu participarea acestuia la susținere prin videoconferință, cu acordul candidatului, al membrilor comisiei de abilitare și al președintelui panelului.

1) și (2), susținerea tezei de abilitare se reprogramează cu acordul candidatului, al membrilor comisiei de abilitare și al președintelui panelului și/sau se înlocuiește membrul comisiei de abilitare, cu respectarea prevederilor art. 23-27.

a) candidatul prezintă teza de abilitare și perspectivele de dezvoltare a carierei, într-un interval de timp de minimum 45 de minute și maximum 60 de minute;

cât și publicul pot pune candidatului întrebări legate de subiectul tezei de abilitare și al dezvoltării ulterioare în carieră, la

care candidatul este obligat să răspundă; f) fiecare membru al comisiei de abilitare trebuie să pună candidatului cel puțin o întrebare;

2) se realizează numai cu acordul scris al candidatului. Art. 38 (1) După finalizarea sesiunii de răspunsuri la întrebări, comisia de abilitare se retrage pentru deliberare.

2) În cadrul deliberării, membrii comisiei de abilitare discută punctele tari și slabe ale tezei de abilitare și ale susținerii ei de către candidat.

care îl comunică candidatului, împreună cu raportul de respingere a tezei de abilitare. 3) În Cazul respingerii tezei de abilitare, candidatul poate depune un nou dosar de abilitare numai după o perioadă de cel puțin un an de la data depunerii dosarului de abilitare inițial.

Art. 40 (1) Rezultatul susținerii tezei de abilitare și, în cazul acceptării acesteia de către comisie, raportul comisiei de abilitare se publică pe site-ul web prevăzut la art. 34, în termen de 5 zile lucrătoare de la susținerea tezei de abilitare.

iar MECTS comunică candidatului acest rezultat și raportul de motivare a deciziei, în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea sa.

care candidatul poate susține teza de abilitare, care trebuie să acopere cel puțin 50%din intervalul cuprins între 3 și 6 luni de la data respectivei comunicări;

b) ulterior comunicării de către candidat a intervalelor calendaristice se reia procedura de selecție și aprobare a experților

iar deciziile de respingere a dosarului de abilitare, de respingere a tezei de abilitare sau de reluare a susținerii tezei de abilitare pot fi contestate în termen de 15 zile de la comunicarea către candidat a deciziei de către compartimentul de specialitate al MECTS.

candidatul poate depune o nouă cerere de susținere a tezei și se reia procedura de susținere a tezei de abilitare de la etapa dovedită a fi viciată.

furnizată de candidat în dosar. Art. 49 (1) Atestatul De Abilitare se eliberează titularului de către MECTS. 2) La cererea scrisă a titularului, inclusă în dosar conform art. 12, atestatul de abilitare se poate transmite prin scrisoare recomandată la adresa indicată de titular.


C:\Users\Dan\Desktop\Abilitare (final)\Standarde minimale titlu profesor.doc

pi ¦ punctajul acordat pa flecare categorie de activități ai numărul de autori al pubtcattei I la care candidatul este autor sau coautor ni»numărul de activități efectuate de candklat

sau coautor candidatul In numărul de pagini total al cărții/volumului I. Se calculează ca raport între numărul de pagini care au ca autor

sau coautor candidatul sl numărul total da pagini ala cârti/volumului. ai numărul de autori ai pubecațlel I la care candidatul este autor

sau coautor ni>numărul de acbvkați efectuate de candidat 3. Condiții minimal»(A,)'Nr. Categoria ot Domarâjda L-.t itc Conoxh conferer er Cm-ii i cs n Condtfi rxefaerjf Ccnatjlcsi 1 Adrvttatea didactica/profesionali (A1) Minimum 10

M edituri de prestigiu seu recunoscute (A1 fi A2) 5m V Peerbcol 15 Cruvi afe pyfiiicațiiiw candidatului tn reviste


< Back - Next >


Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011