Abilitare (49) | ![]() |
Atestat de abilitare (145) | ![]() |
Candidat (308) | ![]() |
Cercetare (94) | ![]() |
Cnatdcu (210) | ![]() |
Cncs (77) | ![]() |
Comisie (236) | ![]() |
Conducător de doctorat (38) | ![]() |
Conflict de interese (10) | ![]() |
Contestație (6) | ![]() |
Curriculumul vitae (14) | ![]() |
Deliberare (12) | ![]() |
Depunere (26) | ![]() |
Director de proiect (5) | ![]() |
Doctor (56) | ![]() |
Domeniu (69) | ![]() |
Dosar de abilitare (183) | ![]() |
Experții (34) | ![]() |
Instituții de învățământ (17) | ![]() |
Ministerul educatiei (202) | ![]() |
Publicatii (459) | ![]() |
Punctaj (193) | ![]() |
Raportul de verificare a îndeplinirii standardelor minimale (6) | ![]() |
Redactare (8) | ![]() |
Regulament de funcționare (11) | ![]() |
Teza de abilitare (407) | ![]() |
Teza de doctorat (11) | ![]() |
Titular (31) | ![]() |
Uefiscdi (16) | ![]() |
iii) A treia secțiune prezintă referințe bibliografice asociate conținutului primelor două secțiuni. 2. Dosarul De Abilitare include și maximum 10 publicații, brevete sau alte lucrări ale candidatului,
Aceste lucrări au și rolul de a ilustra, parțial sau în totalitate, prezentarea realizărilor științifice ale candidatului,
În domeniile menționate sunt admise redactarea și susținerea în limba română, în engleză, franceză, germană sau în limba minorității naționale respective, conform alegerii candidatului.
sau engleza. 4. Teza De Abilitare este un document public și este parte componentă a dosarului pe care candidatul îl intocmește, pe propria răspundere, pentru obținerea atestatului de abilitare
...V..,M a cnmnnii'candidați in vederea asiguram standardizam tezelor de abilitare. nr. 4. oyz/un...Art. 4.-Teza De Abilitare prezintă în mod documentat<2) Ghidunle aferente fiecărei comisii de specialitate se realizările profesionale obținute ulterior conferirii titlului de doctor adoptă Prin declzie a Palului pe un domeniu fundamental în știință,
Secretariatul tehnic solicită acordul instituțiilor prin parcurgerea listei de instituții preferate de candidat, indicată de acesta în dosarul de abilitare, în ordinea preferințelor candidatului.
Instituția în cadrul căreia se susține o anumită teză de abilitare este prima instituție, în ordinea preferințelor candidatului,
care își dă acordul pentru susținerea tezei în intervalul de timp solicitat de secretariatul tehnic. Art. 11.
care activează candidatul la abilitare sau din alte fonduri legal constituite. Cuantumul maximal al sumelor prevăzute la alin.
CAPITOLUL II Conținutul dosarului candidatului pentru acordarea atestatului de abilitare Art. 12. 1) Dosarul pentru acordarea atestatului de abilitare este întocmit de candidat și trebuie să includă:
curriculumul vitae al candidatului, în format tipărit și în format electronic; lista de lucrări ale candidatului, în format tipărit și în format electronic;
fișa de verificare a îndeplinirii standardelor minimale, în format tipărit și în format electronic, corespunzătoare domeniului în care candidatul consideră
că se încadrează cel mai bine teza sa sau, în cazul în care teza se încadrează în mai multe domenii, fișele de verificare a îndeplinirii standardelor minimale corespunzătoare fiecăruia din aceste domenii;
copia diplomei de doctor și dacă este cazul, copia atestatului de recunoaștere sau echivalare a acesteia, în format tipărit;
în cazul în care candidatul și-a schimbat numele, copii ale documentelor care atestă schimbarea numelui certificat de căsătorie sau dovada schimbării numelui, în format tipărit;
maximum 10 publicații, brevete sau alte lucrări ale candidatului, în format electronic, selecționate de acesta
j) în cazul în care candidatul dorește, cerere pentru ca, în situația favorabilă de acordare a atestatului de abilitare,
k) cererea-tip completată șl semnată de către candidat, în original, în limba română, în format tipărit, redactată conform modelului prezentat în anexa nr. 2,
propunerea candidatului privitoare la comisia sau comisiile de specialitate care corespund subiectului tratat de teza de abilitare; în cazul în care se propun mai multe comisii de specialitate,
indicarea intervalelor calendaristice în care candidatul poate susține teza de abilitare, care trebuie să acopere cel puțin 50%din intervalul cuprins între 3 și 6 luni de la data de depunere a dosarului;
care candidatul preferă să susțină teza de abilitare, dintre cele incluse în lista prevăzută la art. 9, în ordinea preferinței,
se încarcă de candidat pe platforma electronică realizată în acest scop sau, până la realizarea acestei platforme,
Curriculumul Vitae și lista de lucrări ale candidatului se redactează atât în limba română, cât și în limba în care se redactează și se susține teza de abilitare.
MECTS comunică acest lucru candidatului, împreună cu indicarea domeniului sau domeniilor în care panelul a decis încadrarea tezei.
2) lit. b), candidatul poate depune din nou dosarul de abilitare, după includerea în acesta a fișei sau fișelor de verificare a îndeplinirii standardelor minimale, corespunzătoare domeniului ori domeniilor decise de panel.
care standardele minimale sunt îndeplinite de candidat, se trece la stabilirea componenței comisiei de abilitare. Stabilirea componenței comisiei de abilitare se finalizează în maximum 20 de zile lucrătoare de la primirea dosarului de către președintele panelului. în cazul în
care standardele minimale nu sunt îndeplinite de candidat, raportul de verificare se transmite PREȘEDINTELUI CNATDCU, în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea acestuia de președintele panelului,
MECTS comunică acest lucru candidatului, împreună cu raportul de verificare a îndeplinirii standardelor minimale. în cazul respingerii dosarului ca urmare a neîndeplinirii standardelor minimale,
candidatul poate depune un nou dosar de abilitare numai după cel puțin un an de la data depunerii dosarului de abilitare inițial.
care trebuie să le îndeplinească candidatul pentru admisibilitatea tezei de abilitare; nlciuna dintre persoanele din cadrul comisiei de abilitare nu poate
să se afle în situația de conflict de interese în cazul evaluării candidatului. 2) Experții membri ai CNATDCU care îndeplinesc condițiile necesare pentru a fi considerați experți externi,
Se află în situația de conflict de interese în cazul evaluării candidatului persoanele din cadrul comisiei de abilitare care se află în una dintre următoarele relații cu candidatul:
care candidatul a avut calitatea de director de proiect, în ultimii 5 ani anteriori evaluării; beneficiază ori au beneficiat, în ultimii 5 ani anteriori evaluării, de servicii sau foloase de orice natură din partea candidatului.
Art. 25. 1) Președintele panelului căruia i-a fost repartizat dosarul stabilește, pe baza propunerii candidatului, comisia sau comisiile de specialitate ale CNATDCU
care propun experții evaluatori ce vor face parte din comisia de abilitare a respectivului candidat. în cazul candidaților a căror teză de abilitare tratează subiecte multidisciplinare sau interdisciplinare,
experții evaluatori pot fi propuși de către mai multe comisii de specialitate din cadrul panelului căruia i-a fost repartizat dosarul
2), pe baza propunerii candidatului referitoare la comisiile de specialitate care propun experții, președintele panelului căruia i-a fost repartizat dosarul stabilește numărul de experți evaluatori
Pentru fiecare candidat, birourile fiecărei comisii de specialitate căreia i s-a repartizat dosarul selectează experții repartizați respectivei comisii după următoarea procedură:
candidatul prezintă teza de abilitare și perspectivele de dezvoltare a carierei, într-un interval de timp de minimum 45 de minute și maximum 60 de minute;
cât și publicul pot pune candidatului întrebări legate de subiectul tezei de abilitare și al dezvoltării ulterioare în carieră, la
care candidatul este obligat să răspundă; fiecare membru al comisiei de abilitare trebuie să pună candidatului cel puțin o întrebare;
2) se realizează numai cu acordul scris al candidatului. Art. 38. 1) După finalizarea sesiunii de răspunsuri la întrebări, comisia de abilitare se retrage pentru deliberare.
membrii comisiei de abilitare discută punctele tari și slabe ale tezei de abilitare și ale susținerii ei de către candidat.
care îl comunică candidatului, împreună cu raportul de respingere a tezei de abilitare. în cazul respingerii tezei de abilitare, candidatul poate depune un nou dosar de abilitare numai după o perioadă de cel puțin un an de la data depunerii dosarului de abilitare inițial.
Art. 40. 1) Rezultatul susținerii tezei de abilitare și, în cazul acceptării acesteia de către comisie, raportul comisiei de abilitare se publică pe site-ul web prevăzut la art. 34, în termen de 5 zile lucrătoare de la susținerea tezei de abilitare. în cazul în
iar MECTS comunică candidatului acest rezultat și raportul de motivare a deciziei, în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea sa.
care candidatul poate susține teza de abilitare, care trebuie să acopere cel puțin 50%din intervalul cuprins între 3 și 6 luni de la data respectivei comunicări;(
care candidatul este autor sau coautor. 3. Științe Militare, informații și ordine publică 3. 1. Definiții, condiții și proceduri Cărțile,
luându-se în considerare încadrarea cea mai favorabilă candidatului. Indicator Denumirea indicatorului Punctaj Elementul pentru care se acordă punctajul 14 Articole/Studii
luându-se în considerare încadrarea cea mai favorabilă candidatului. ri; reprezintă numărul de autori ai publicației/'la
care candidatul este autor sau coautor. Indicatorul caracterizează numeric articolele care prezintă contribuții științifice originale, in extenso,
unde/enumera articolele care prezintă contribuții științifice originale, in extenso, publicate de candidat, ca autor sau coautor,
sau coautor candidatul în numărul de pagini total al cărtii/volumului k. Se calculează ca raport între numărul de pagini care au ca autor sau coautor candidatul și numărul total de pagini ale cărții/volumului./
Se iau în considerare numai studiile științifice prezentate direct de către candidat.'Studiile științifice prezentate trebuie comentate în cadrul conferinței de către cel puțin'un referent științific desemnat de către organizatorii acesteia.
că prezentarea studiului științific a fost făcută de către candidat. De asemenea, studiile prezentate la conferință sau cel puțin rezumatul lor trebuie
Candidatul decide care sunt cei 3 indicatori și nu include în calculul acestora rezultate care nu au fost obținute în ultimii 5 ani.
care candidatul este autor sau coautor. O publicație sau citare se încadrează la un singur indicator,
luându-se în considerare încadrarea cea mai favorabilă candidatului. Se stabilește un prag p de relevanță pentru scorul relativ de influență al revistelor luate în considerare pentru indicatorul li,
luându-se în considerare încadrarea cea mai favorabilă candidatului. Indicator Denumirea indicatorului Punctaj Elementul pentru care se acordă punctajul I 1 Cărți de autor 8 x m Pe carte 12 Cărți realizate în colectiv, la
care candidatul este prim autor sau a avut o contribuție de peste 50%la realizarea acestora 5 x m Pe carte I 3 Articole/Studii
luându-se în considerare încadrarea cea mai favorabilă candidatului. Se acordă următoarele punctaje: Criteriu Denumirea criteriului Standardul pentru profesor universitar, cercetător științific gradul I, abilitare Standardul pentru conferențiar universitar, cercetător științific gradul II C1 Punctajul pentru indicatorul 11
care candidatul este prim autor sau a avut o contribuție de peste 50%la realizarea acestora 5 x m Pe carte I 3 Articole/Studii
volum colectiv sau volum al unei conferințe, publicat la o editură cu prestigiu recunoscut (cu ISBN sau ISSN) 6 sau volume ale conferințelor, publicate de candidat, ca autor sau coautor,
unde j enumera articolele care prezintă contribuții științifice originale, in extenso, publicate de candidat, ca Indicator Denumirea indicatorului Punctaj Elementul pentru
Un susținător poate sprijini numai un singur candidat pentru Camera Deputaților. Declarația va fi completată pe fiecare pagină.*
alianței electorale ori a organizației cetățenilor aparținând minorităților naționale sau, după caz, mențiunea de candidat independent.**
Pentru candidații independenți se trece mențiunea nu este cazul. ANEXA Nr. 9 Modelul declarației de renunțare la candidatură care va fi folosit la alegerile parțiale pentru Camera Deputaților din data de 21 august 2011 D E
alianței electorale ori a organizației cetățenilor aparținând minorităților naționale sau, după caz, mențiunea de candidat independent.
Candidatul independent nu are semn electoral. D) Se trece prenumele și numele candidatului cu litere corp 14 roman verzale drepte.
Pagina se dimensionează în funcție de numărul candidaților. Patrulaterele vor avea dimensiunea de 8 cm pe orizontală și 5 cm pe verticală.
și prenumele candidaților sunt egale între ele și se imprimă, de la stânga la dreapta, pe cel puțin două coloane paralele în funcție de spațiul disponibil.
3) Fișele de verificare a îndeplinirii standardelor minimale pot include și numai o parte din rezultatele științifice ale candidatului,
luându-se în considerare încadrarea cea mai favorabilă candidatului. Se acordă următoarele punctaje: Nr. crt.
la care candidatul este prim autor sau a avut o contribuție de peste 50%la realizarea acesteia 5 x m Pe carte I3 Articole/Studii
care candidatul este autor sau coautor. O publicație sau citare se încadrează la un singur indicator,
luându-se în considerare încadrarea cea mai favorabilă candidatului. Se acordă următoarele punctaje: MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 535/28.
luându-se în considerare încadrarea cea mai favorabilă candidatului. Se acordă următoarele punctaje: Indicatorul Denumirea indicatorului Punctajul Elementul pe care se acordă punctajul I1 Cărți de autor 8 x m Pe carte I2 Cărți realizate în colectiv, la
care candidatul este prim autor sau a avut o contribuție de peste 50%la realizarea acesteia 5 x m Pe carte I3 Articole/Studii
luându-se în considerare încadrarea cea mai favorabilă candidatului. ni reprezintă numărul de autori ai publicației i la
care candidatul este autor sau coautor. Indicatorul I1 caracterizează numeric articolele care prezintă contribuții științifice originale, in extenso,
unde i enumeră articolele care prezintă contribuții științifice originale, in extenso, publicate de candidat ca autor sau coautor,
unde j enumeră articolele care prezintă contribuții științifice originale, in extenso, publicate de candidat ca autor sau coautor în reviste
sau coautor candidatul din numărul de pagini total al cărții/volumului k. Se calculează ca raport între numărul de pagini care au ca autor sau coautor candidatul și numărul total de pagini ale cărții/volumului.
unde k enumeră cărțile de specialitate sau studiile/capitolele în cărți de specialitate, volume colective sau volume ale conferințelor, publicate de candidat, ca autor ori coautor,
Se iau în considerare numai studiile științifice prezentate direct de către candidat. Studiile științifice prezentate trebuie comentate în cadrul conferinței de către cel puțin un referent științific desemnat de către organizatorii acesteia.
că prezentarea studiului științific a fost făcută de către candidat. De asemenea, studiile prezentate la conferință sau cel puțin rezumatul lor trebuie
Candidatul decide care sunt cei 3 indicatori și nu include în calculul acestora rezultate care nu au fost obținute în ultimii 5 ani.
care candidatul este autor sau coautor. O publicație sau citare se încadrează la un singur indicator,
luându-se în considerare încadrarea cea mai favorabilă candidatului. Se stabilește un prag p de relevanță pentru scorul relativ de influență al revistelor luate în considerare pentru indicatorul I1,
a) cerere din partea candidatului către Ministerul Educației Cercetării Tineretului Și Sportului, denumit în continuare MECTS, prin care se solicită recunoașterea automată a calității de conducător de doctorat, într-un anumit domeniu de studii universitare de doctorat,
e) curriculum vitae al candidatului; f) lista de lucrări ale candidatului. 2) În cererea prevăzută la alin.
1) lit. a), candidatul trebuie să declare pe propria răspundere faptul că acesta și-a exercitat dreptul de conducere de doctorate prin conducerea a cel puțin unui doctorand într-un stat membru al Uniunii Europene, în Spațiul Economic European și Confederația Elvețiană.
Art. 4. 1) Dosarul se depune de candidat la registratura MECTS. 2) În termen de 3 zile lucrătoare de la depunerea dosarului, Direcția generală învățământ superior, denumită în continuare DGIS,
verifică existența tuturor documentelor prevăzute la art. 3 și înștiințează candidatul în cazul în care constată
DGIS înaintează dosarul candidatului la Centrul Național de Recunoaștere și Echivalare a Diplomelor, denumit în continuare CNRED,
Art. 6. 1) În termen de 10 zile lucrătoare de la primirea propunerii CNRED de recunoaștere automată a calității de conducător de doctorat și în urma analizei dosarului candidatului, DGIS înaintează spre aprobare ministrului educației cercetării tineretului și sportului ordinul
1), MECTS, prin DGIS, informează candidatul despre rezultatul cererii sale. Art. 7. 1) În baza ordinului privind dobândirea automată a calității de conducător de doctorat, în termen de 5 zile lucrătoare de la emiterea ordinului, MECTS,
ale Spațiului Economic European și Confederația Elvețiană este prevăzut în anexa nr. 2. 3) Atestatul de recunoaștere se eliberează candidatului sau unei persoane împuternicite de acesta ori, la cererea scrisă a candidatului,
Semnătura candidatului...ANEXA Nr. 2 la metodologie AT E S TAT de recunoaștere automată în România a calității de conducător de doctorat obținute în statele membre ale Uniunii Europene,
Prin această recunoaștere candidatul dobândește dreptul de a conduce doctorate în România, în conformitate cu prevederile art. 166 alin.
Ghidurile au rolul de sprijin metodologic pentru candidați în vederea asigurării standardizării tezelor de abilitare. 2) Ghidurile aferente fiecărei comisii de specialitate se adoptă prin decizie a panelului pe un domeniu fundamental corespunzător acesteia,
2) Secretariatul tehnic solicită acordul instituțiilor prin parcurgerea listei de instituții preferate de candidat, indicată de acesta în dosarul de abilitare, în ordinea preferințelor candidatului.
3) Instituția în cadrul căreia se susține o anumită teză de abilitare este prima instituție, în ordinea preferințelor candidatului,
care își dă acordul pentru susținerea tezei în intervalul de timp solicitat de secretariatul tehnic. Art. 11.
care activează candidatul la abilitare sau din alte fonduri legal constituite. 2) Cuantumul maximal al sumelor prevăzute la alin.
CAPITOLUL II Conținutul dosarului candidatului pentru acordarea atestatului de abilitare Art. 12. 1) Dosarul pentru acordarea atestatului de abilitare este întocmit de candidat și trebuie să includă:
a) curriculumul vitae al candidatului, în format tipărit și în format electronic; b) lista de lucrări ale candidatului, în format tipărit și în format electronic;
c) fișa de verificare a îndeplinirii standardelor minimale, în format tipărit și în format electronic, corespunzătoare domeniului în care candidatul consideră
că se încadrează cel mai bine teza sa sau, în cazul în care teza se încadrează în mai multe domenii, fișele de verificare a îndeplinirii standardelor minimale corespunzătoare fiecăruia din aceste domenii;
d) copia diplomei de doctor și dacă este cazul, copia atestatului de recunoaștere sau echivalare a acesteia, în format tipărit;
f) în cazul în care candidatul și-a schimbat numele, copii ale documentelor care atestă schimbarea numelui certificat de căsătorie sau dovada schimbării numelui, în format tipărit;
h) maximum 10 publicații, brevete sau alte lucrări ale candidatului, în format electronic, selecționate de acesta
j) în cazul în care candidatul dorește, cerere pentru ca, în situația favorabilă de acordare a atestatului de abilitare,
k) cererea-tip completată și semnată de către candidat, în original, în limba română, în format tipărit, redactată conform modelului prezentat în anexa nr. 2,
iii) propunerea candidatului privitoare la comisia sau comisiile de specialitate care corespund subiectului tratat de teza de abilitare; în cazul în care se propun mai multe comisii de specialitate,
iv) indicarea intervalelor calendaristice în care candidatul poate susține teza de abilitare, care trebuie să acopere cel puțin 50%din intervalul cuprins între 3 și 6 luni de la data de depunere a dosarului;(
care candidatul preferă să susțină teza de abilitare, dintre cele incluse în lista prevăzută la art. 9, în ordinea preferinței.
se încarcă de candidat pe platforma electronică realizată în acest scop sau, până la realizarea acestei platforme,
sau domeniilor acoperite de comisia sau comisiile de specialitate propuse de candidat. 5) În Cazul în care documentele prevăzute la alin.
6) Curriculumul Vitae și lista de lucrări ale candidatului se redactează atât în limba română, cât și în limba în care se redactează și se susține teza de abilitare.
și în limba română, o limbă a unei minorități naționale sau o altă limbă de circulație internațională, conform alegerii candidatului.
teza de abilitare se poate redacta și susține în limba română, engleză, franceză, germană sau în limba minorității naționale respective, conform alegerii candidatului.
3) În Cazul în care candidatul obține acordul scris al fiecărui membru al comisiei de abilitare, teza de abilitare se poate susține într-o altă limbă aleasă de candidat decât cea în
care a fost redactată potrivit alin. 1) și (2).(4) Rezumatul Tezei De Abilitare, însumând minimum 4. 000 de caractere,
Curriculumul Vitae al candidatului trebuie să includă cel puțin: a) informații despre studiile efectuate și diplomele obținute;
d) informații despre premii sau alte elemente de recunoaștere a contribuțiilor științifice ale candidatului. Art. 15.
Lista de lucrări ale candidatului va fi structurată astfel: a) lista lucrărilor prevăzute la art. 12 alin.
1) lit. h), considerate de candidat a fi cele mai relevante pentru realizările profesionale obținute ulterior conferirii titlului de doctor în știință,
vor fi semnate de către candidat. CAPITOLUL III Evaluarea dosarului candidatului în vederea obținerii atestatului de abilitare Art. 17.
1) MECTS verifică existența în dosar a documentelor prevăzute de prezentul regulament. 2) În Cazul în care dosarul este complet,
1) Secretariatul tehnic verifică îndeplinirea de către candidat a standardelor minimale necesare și obligatorii pentru admisibilitatea dosarului de abilitare în vederea eventualei conferiri a atestatului de abilitare,
prevăzute la art. 3. 2) Verificarea îndeplinirii standardelor minimale se face prin compararea informațiilor din fișa sau fișele de verificare a îndeplinirii standardelor minimale, completată de candidat, cu informațiile publice,
6) Secretariatul tehnic include raportul de verificare în dosarul candidatului. Art. 19. În termen de 5 zile lucrătoare de la primirea dosarului, secretariatul tehnic înaintează dosarul candidatului, în format electronic, președintelui panelului pe domeniul fundamental din
care face parte comisia de specialitate care corespunde cel mai bine domeniului de activitate al candidatului, conform propunerii candidatului.
Art. 20. În termen de 5 zile lucrătoare de la primirea dosarului, în cazul în care președintele panelului pe domeniul fundamental căruia i-a fost transmis dosarul consideră
că domeniul de activitate al candidatului se încadrează mai bine în cadrul unui alt panel,
care candidatul a completat fișa sau fișele de verificare a îndeplinirii standardelor minimale, poate sesiza acest lucru panelului, în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea dosarului.
care candidatul a completat fișa sau fișele de verificare a îndeplinirii standardelor minimale este corectă, caz în
b) încadrarea tezei în domeniul sau domeniile pentru care candidatul a completat fișa sau fișele de verificare a îndeplinirii standardelor minimale este eronată, caz în
X. 2011 10 (5) În termen de 5 zile lucrătoare de la primirea propunerii de respingere a dosarului, MECTS comunică acest lucru candidatului,
2) lit. b), candidatul poate depune din nou dosarul de abilitare, după includerea în acesta a fișei sau fișelor de verificare a îndeplinirii standardelor minimale, corespunzătoare domeniului ori domeniilor decise de panel.
5) În Cazul în care standardele minimale sunt îndeplinite de candidat, se trece la stabilirea componenței comisiei de abilitare.
6) În Cazul în care standardele minimale nu sunt îndeplinite de candidat, raportul de verificare se transmite PREȘEDINTELUI CNATDCU, în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea acestuia de președintele panelului.
8) În termen de 5 zile lucrătoare de la primirea propunerii de respingere a dosarului, MECTS comunică acest lucru candidatului, împreună cu raportul de verificare a îndeplinirii standardelor minimale.
candidatul poate depune un nou dosar de abilitare numai după cel puțin un an de la data depunerii dosarului de abilitare inițial.
care trebuie să le îndeplinească candidatul pentru admisibilitatea tezei de abilitare; e) niciuna dintre persoanele din cadrul comisiei de abilitare nu poate
să se afle în situația de conflict de interese în cazul evaluării candidatului. 2) Experții membri ai CNATDCU care îndeplinesc condițiile necesare pentru a fi considerați experți externi,
Se află în situația de conflict de interese în cazul evaluării candidatului persoanele din cadrul comisiei de abilitare care se află în una dintre următoarele relații cu candidatul:
care candidatul a avut calitatea de director de proiect, în ultimii 5 ani anteriori evaluării; d) beneficiază ori au beneficiat, în ultimii 5 ani anteriori evaluării, de servicii sau foloase de orice natură din partea candidatului.
Art. 25. 1) Președintele panelului căruia i-a fost repartizat dosarul stabilește, pe baza propunerii candidatului, comisia sau comisiile de specialitate ale CNATDCU
care propun experții evaluatori ce vor face parte din comisia de abilitare a respectivului candidat. 2) În Cazul candidaților a căror teză de abilitare tratează subiecte multidisciplinare sau interdisciplinare,
experții evaluatori pot fi propuși de către mai multe comisii de specialitate din cadrul panelului căruia i-a fost repartizat dosarul sau și din cadrul altor paneluri.
2), pe baza propunerii candidatului referitoare la comisiile de specialitate care propun experții, președintele panelului căruia i-a fost repartizat dosarul stabilește numărul de experți evaluatori
Pentru fiecare candidat, birourile fiecărei comisii de specialitate căreia i s-a repartizat dosarul selectează experții repartizați respectivei comisii după următoarea procedură:
care trebuie să le îndeplinească candidatul pentru admisibilitatea tezei de abilitare, corespunzătoare cel puțin unuia din domeniile în
care se încadrează teza candidatului; e) experților confirmați li se transmite prin mijloace electronice invitația de participare în cadrul comisiei de abilitare, împreună cu curriculumul vitae al candidatului,
teza de abilitare și lucrările selecționate de candidat și incluse în dosar; f) experții confirmați transmit acceptul lor pentru participarea în comisia de abilitare,
declarația lor că nu se află în conflict de interese pentru evaluarea candidatului și indică datele în
care sunt disponibili pentru a participa la susținerea tezei de abilitare; g) în cazul în care experții confirmați nu acceptă participarea în comisia de abilitare,
prin intersectarea intervalelor temporale de disponibilitate a candidatului și a experților care au acceptat participarea
2) Datele de contact ale secretarului comisiei de abilitare se comunică fiecărui membru al comisiei și candidatului.
1) În termen de maximum 15 zile lucrătoare de la numirea comisiei de abilitare, membrii acesteia analizează curriculumul vitae al candidatului,
teza de abilitare și lucrările selecționate de candidat și incluse în dosar și decid prin rezoluție, în urma votului exprimat inclusiv prin mijloace electronice, pe baza acestor informații, admiterea cererii de susținere a tezei de abilitare sau, după caz, respingerea acesteia.
5) În termen de 5 zile lucrătoare de la primirea propunerii de respingere a tezei de abilitare, MECTS comunică decizia candidatului, împreună cu raportul de respingere a tezei de abilitare.
6) În Cazul respingerii tezei de abilitare, candidatul poate depune un nou dosar de abilitare numai după o perioadă de cel puțin un an de la data depunerii dosarului de abilitare inițial.
inclusă în intervalul temporal rezultat din intersectarea intervalelor temporale de disponibilitate a experților confirmați și a candidatului,
de comun acord cu instituția în care va avea loc susținerea, cu membrii comisiei de abilitare și cu candidatul.
Data, ora și locul susținerii tezei sunt comunicate de secretariatul tehnic candidatului și membrilor comisiei de abilitare, în termen de 10 zile lucrătoare de la rezoluția de acceptare de către comisie a cererii de susținere a tezei și cu cel puțin 20
a) numele candidatului; b) rezumatul tezei de abilitare; c) teza de abilitare, numai cu acordul candidatului; d) lista de lucrări ale candidatului;
e) fișa sau fișele de verificare a îndeplinirii standardelor minimale de către candidat; f) data, ora și locul susținerii tezei de abilitare;
g) componența comisiei de abilitare. Art. 35. 1) Susținerea tezei poate avea loc numai în prezența tuturor membrilor comisiei de abilitare.
2) În Cazul în care, din motive excepționale, un membru al comisiei de abilitare își anunță indisponibilitatea de a fi prezent la susținerea tezei,
susținerea tezei poate avea loc cu participarea acestuia la susținere prin videoconferință, cu acordul candidatului, al membrilor comisiei de abilitare și al președintelui panelului.
1) și (2), susținerea tezei de abilitare se reprogramează cu acordul candidatului, al membrilor comisiei de abilitare și al președintelui panelului și/sau se înlocuiește membrul comisiei de abilitare, cu respectarea prevederilor art. 23 27.
a) candidatul prezintă teza de abilitare și perspectivele de dezvoltare a carierei, într-un interval de timp de minimum 45 de minute și maximum 60 de minute;
cât și publicul pot pune candidatului întrebări legate de subiectul tezei de abilitare și al dezvoltării ulterioare în carieră, la
care candidatul este obligat să răspundă; f) fiecare membru al comisiei de abilitare trebuie să pună candidatului cel puțin o întrebare;
2) se realizează numai cu acordul scris al candidatului. Art. 38. 1) După finalizarea sesiunii de răspunsuri la întrebări, comisia de abilitare se retrage pentru deliberare.
2) În cadrul deliberării, membrii comisiei de abilitare discută punctele tari și slabe ale tezei de abilitare și ale susținerii ei de către candidat.
care îl comunică candidatului, împreună cu raportul de respingere a tezei de abilitare. 3) În Cazul respingerii tezei de abilitare, candidatul poate depune un nou dosar de abilitare numai după o perioadă de cel puțin un an de la data depunerii dosarului de abilitare inițial.
Art. 40. 1) Rezultatul susținerii tezei de abilitare și, în cazul acceptării acesteia de către comisie, raportul comisiei de abilitare se publică pe site-ul web prevăzut la art. 34, în termen de 5 zile lucrătoare de la susținerea tezei de abilitare.
iar MECTS comunică candidatului acest rezultat și raportul de motivare a deciziei, în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea sa.
care candidatul poate susține teza de abilitare, care trebuie să acopere cel puțin 50%din intervalul cuprins între 3 și 6 luni de la data respectivei comunicări;
X. 2011 13 b) ulterior comunicării de către candidat a intervalelor calendaristice se reia procedura de selecție și aprobare a experților
iar deciziile de respingere a dosarului de abilitare, de respingere a tezei de abilitare sau de reluare a susținerii tezei de abilitare pot fi contestate în termen de 15 zile de la comunicarea către candidat a deciziei de către compartimentul de specialitate al MECTS.
candidatul poate depune o nouă cerere de susținere a tezei și se reia procedura de susținere a tezei de abilitare de la etapa dovedită a fi viciată.
furnizată de candidat în dosar. Art. 49. 1) Atestatul De Abilitare se eliberează titularului de către MECTS. 2) La cererea scrisă a titularului, inclusă în dosar conform art. 12, atestatul de abilitare se poate transmite prin scrisoare recomandată la adresa indicată de titular.
< Back - Next >
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011