C:\Users\Dan\Desktop\Abilitare (final)\OMECTS 5691.doc

ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL EDUCAȚIEI CERCETĂRII TINERETULUI ȘL SPORTULUI ORDIN privind aprobarea Regulamentului De Funcționare a Consiliului Național De Atestare A Titlurilor Diplomelor Și Certificatelor Universitare în vederea evaluării tezelor de abilitare și a modelului Cererii-tip pentru susținerea tezei de abilitare Având în vedere prevederile art. 217 și 300 din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, conform prevederilor Ordinului ministrului educației cercetării tineretului și sportului nr. 3. 759/2011 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului Național De Atestare A Titlurilor Diplomelor Și Certificatelor Universitare și a structurii acestuia, în baza Hotărârii Guvernului nr. 536/2011 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației Cercetării Tineretului Și Sportului, cu modificările și completările ulterioare, ministrul educației cercetării tineretului și sportului emite prezentul ordin. Art. 1. Se aprobă Regulamentul De Funcționare a Art. 2. Se aprobă modelul Cererii-tip pentru susținerea Consiliului Național de Atestare a Titlurilor, Diplomelor și tezei de abilitare, prevăzut în anexa nr. 2, care face parte Certificatelor Universitare în vederea evaluării tezelor de integrantă din prezentul ordin. abilitare, prevăzut în anexa nr. 1, care face parte integrantă din Art. 3. Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al prezentul ordin. României Partea I. Ministrul Educației Cercetării Tineretului Și Sportului, Daniel Petru Funeriu București, 13 octombrie 2011. Nr. 5. 691. ANEXA Nr. 1 REGULAMENT DE FUNCȚIONARE a Consiliului Național De Atestare A Titlurilor Diplomelor Și Certificatelor Universitare în vederea evaluării tezelor de abilitare CAPITOLUL I anterior depunerii dosarului de abilitare, făcând trimitere la Dispoziții generale respectivele publicații, brevete sau realizări, fără a fi obligatorie Art. 1.-Abilitarea reprezintă certificarea calității unei reproducerea lor. Acestea se prezintă succint în scopul indicării persoane de a conduce lucrări de doctorat si de a ocupa'functia evoluției și dezvoltam carierei academice, științifice și didactică si de cercetare de profesor universitar potrivit pct.'1 profesionale, precum și a direcțiilor principale și de dezvoltare din anexa ia Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările viitoare ale acesteia, în contextul global al realizărilor științifice si completările ulterioare. semnificative și de actualitate din domeniul de specialitate al Art. 2. Consiliul Național de Atestare a Titlurilor, Diplomelor autorului tezei de abilitare, și Certificatelor Universitare, denumit în continuare CNATDCU, Art. 6. Teza De Abilitare este un document public, numește comisiile care evaluează tezele de abilitare și propune Art. 7. 1) Panelurile pe domenii fundamentale din cadrul ministrului educației cercetării tineretului și sportului acordarea CNATDCU, cu consultarea birourilor comisiilor de specialitate atestatului de abilitare și a calității de conducător de doctorat în ale CNATDCU și cu sprijinul tehnic al Unității Executive pentru conformitate cu prevederile Legii nr. 1/2011, cu modificările și Finanțarea Învățământului Superior, a Cercetării Dezvoltării si completările ulterioare, și ale prezentului regulament. Inovării, denumită în continuare UEFISCDI, elaborează ghidu'ri Art. 3. Pot susține teza de abilitare numai persoanele care cu caracter informativ referitoare la realizarea tezei de abilitare dețin titlul de doctor în știință și care îndeplinesc standardele care se încadrează în domeniul fiecărei comisii de specialitate, minimale necesare și obligatori, pentru conferirea atestatului de în termep de 3q de zj e de g jntrarea în vj a pre2entului abilitare adoptate prin ordinele mimstrulu, educaț. e cercetări,, gment Ghjduri e au rolu de ijin metodologic pentru tineretului si sportului nr. 4. 478/2011, nr. 4. 691/2011 si a...t,,...V..,M a cnmnnii'candidați in vederea asiguram standardizam tezelor de abilitare. nr. 4. oyz/un...Art. 4.-Teza De Abilitare prezintă în mod documentat<2) Ghidunle aferente fiecărei comisii de specialitate se realizările profesionale obținute ulterior conferirii titlului de doctor adoptă Prin declzie a Palului pe un domeniu fundamental în știință, care probează originalitatea si relevanta contribuțiilor corespunzător acesteia, se aproba prin decizie a Consiliului academice, științifice si profesionale'si care anticipează o general al CNATDCU și se publică pe site-ul web al CNATDCU. dezvoltare independentă a viitoarei cariere de cercetare și/sau (3) Ghidurile prevăzute la alin. 1) se pot elabora în toate universitare. limbile în care se poate redacta și susține teza de abilitare din Art. 5. Teza De Abilitare se bazează pe rezultatele științifice domeniul corespunzător ghidului, potrivit art. 13, dar cel puțin în publicate/brevetate sau pe realizările profesionale făcute publice limbile română și engleză sau franceză. Art. 8. 1) Susținerea tezei de abilitare are loc după cum urmează: în cadrul unei instituții de învățământ superior acreditate, clasificată ca universitate de cercetare avansată și educație; în cadrul unei instituții sau unități de cercetafe-dezvoltare, care nu este instituție de învățământ superior, numai după cum urmează: în cadrul unei instituții sau unități de cercetare-dezvoltare clasificate la nivelurile A, +A sau A-,potrivit prevederilor art. 33 din Ordonanța Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea științifică și dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare; în cadrul unei instituții sau unități de cercetare-dezvoltare acreditate anterior datei de 3 februarie 2011 ca unitate componentă a sistemului de cercetare-dezvoltare de interes național, a cărei acreditare nu a expirat și pentru care nu s-a publicat decizia de neacordare a certificării potrivit prevederilor art. 33 din Ordonanța Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare. 2) Susținerea tezei de abilitare poate avea loc numai într-o sală care poate găzdui un număr de persoane propice desfășurării unei sesiuni publice cu minimum 40 de participanți. Art. 9. Secretariatul Tehnic Al Cnatdcu, denumit în continuare secretariatul tehnic, stabilit potrivit art. 32 din Regulamentul de organizare și funcționare a Consiliului Național De Atestare A Titlurilor Diplomelor Și Certificatelor Universitare, aprobat prin Ordinul ministrului educației cercetării tineretului și sportului nr. 3. 759/2011, publică pe site-ul web al CNATDCU și actualizează periodic lista instituțiilor în care poate avea loc susținerea tezei de abilitare, potrivit prevederilor art. 8. Art. 10. 1) Instituția în cadrul căreia se susține o anumită teză de abilitare se stabilește în urma obținerii de către secretariatul tehnic a acordului respectivei instituții pentru susținerea tezei în spațiile acesteia, la o dată și oră programate. Secretariatul tehnic solicită acordul instituțiilor prin parcurgerea listei de instituții preferate de candidat, indicată de acesta în dosarul de abilitare, în ordinea preferințelor candidatului. Instituția în cadrul căreia se susține o anumită teză de abilitare este prima instituție, în ordinea preferințelor candidatului, care își dă acordul pentru susținerea tezei în intervalul de timp solicitat de secretariatul tehnic. Art. 11. 1) UEFISCDI poate percepe sume de bani în vederea acoperirii unor costuri ale procedurii de abilitare. Aceste costuri pot fi suportate de instituția în care activează candidatul la abilitare sau din alte fonduri legal constituite. Cuantumul maximal al sumelor prevăzute la alin. 1) este stabilit prin ordin al ministrului educației cercetării tineretului și sportului. Ministerul Educației Cercetării Tineretului Și Sportului, denumit în continuare MECTS, poate sprijini desfășurarea procedurilor de abilitare prin acordarea de fonduri în bugetul UEFISCDI. CAPITOLUL II Conținutul dosarului candidatului pentru acordarea atestatului de abilitare Art. 12. 1) Dosarul pentru acordarea atestatului de abilitare este întocmit de candidat și trebuie să includă: curriculumul vitae al candidatului, în format tipărit și în format electronic; lista de lucrări ale candidatului, în format tipărit și în format electronic; fișa de verificare a îndeplinirii standardelor minimale, în format tipărit și în format electronic, corespunzătoare domeniului în care candidatul consideră că se încadrează cel mai bine teza sa sau, în cazul în care teza se încadrează în mai multe domenii, fișele de verificare a îndeplinirii standardelor minimale corespunzătoare fiecăruia din aceste domenii; copia diplomei de doctor și dacă este cazul, copia atestatului de recunoaștere sau echivalare a acesteia, în format tipărit; copia actului de identitate, în format tipărit; în cazul în care candidatul și-a schimbat numele, copii ale documentelor care atestă schimbarea numelui certificat de căsătorie sau dovada schimbării numelui, în format tipărit; teza de abilitare, în format tipărit și în format electronic, care include un rezumat al acesteia; maximum 10 publicații, brevete sau alte lucrări ale candidatului, în format electronic, selecționate de acesta și considerate a fi cele mai relevante pentru realizările profesionale obținute ulterior conferirii titlului de doctor în știință; i) după caz, dovada acoperirii costurilor prevăzute la art. 11, în format tipărit; j) în cazul în care candidatul dorește, cerere pentru ca, în situația favorabilă de acordare a atestatului de abilitare, acesta să fie expediat prin poștă, prin scrisoare recomandată, la adresa de expediere menționată în cerere; k) cererea-tip completată șl semnată de către candidat, în original, în limba română, în format tipărit, redactată conform modelului prezentat în anexa nr. 2, incluzând: solicitarea adresată CNATDCU pentru susținerea examenului de abilitare; declarația privind asumarea răspunderii pentru veridicitatea informațiilor prezentate în dosar; propunerea candidatului privitoare la comisia sau comisiile de specialitate care corespund subiectului tratat de teza de abilitare; în cazul în care se propun mai multe comisii de specialitate, trebuie indicată comisia în care subiectul tratat de teză se încadrează cel mai bine; indicarea intervalelor calendaristice în care candidatul poate susține teza de abilitare, care trebuie să acopere cel puțin 50%din intervalul cuprins între 3 și 6 luni de la data de depunere a dosarului; lista instituțiilor în care candidatul preferă să susțină teza de abilitare, dintre cele incluse în lista prevăzută la art. 9, în ordinea preferinței, Documentele în format tipărit din dosarul pentru acordarea atestatului de abilitare se depun la registratura MECTS, direct sau prin intermediul serviciilor poștale sau de curierat care permit confirmarea primirii. Documentele care se furnizează în format electronic, prevăzute la lit. a) c) și g) h), se încarcă de candidat pe platforma electronică realizată în acest scop sau, până la realizarea acestei platforme, se transmit pe suport electronic împreună cu documentele în format tipărit. Fișa sau fișele de verificare a îndeplinirii standardelor minimale incluse în dosar, trebuie să corespundă domeniului sau domeniilor acoperite de comisia sau comisiile de specialitate propuse de candidat. în cazul în care documentele prevăzute la alin. 2) lit d) f) nu sunt redactate în limba română sau engleză, ele vor fi însoțite de traducerea autorizată în limba română. Curriculumul Vitae și lista de lucrări ale candidatului se redactează atât în limba română, cât și în limba în care se redactează și se susține teza de abilitare. Art. 13. 1) In vederea asigurării relevanței științifice la nivel internațional, teza de abilitare se redactează și se susține în limba engleză, cu excepția cazurilor în care subiectul tezei de în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea propunerii de respingere a dosarului, MECTS comunică acest lucru candidatului, împreună cu indicarea domeniului sau domeniilor în care panelul a decis încadrarea tezei. In cazul respingerii dosarului potrivit alin. 2) lit. b), candidatul poate depune din nou dosarul de abilitare, după includerea în acesta a fișei sau fișelor de verificare a îndeplinirii standardelor minimale, corespunzătoare domeniului ori domeniilor decise de panel. Art. 22. 1) Președintele panelului căruia i-a fost repartizat dosarul analizează raportul de verificare a îndeplinirii standardelor minimale. Pentru analiza raportului de verificare a îndeplinirii standardelor minimale, președintele panelului poate consulta membri ai birourilor comisiilor de specialitate din cadrul panelului. în cazul în care în urma analizei se constată erori sau omisiuni în verificarea îndeplinirii standardelor minimale, președintele panelului poate retrimite dosarul secretariatului tehnic, pentru o nouă verificare, o singură dată, în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea dosarului de către președintele panelujui. în cazul în care secretariatul tehnic nu a putut verifica îndeplinirea sau neîndeplinirea unor elemente ale standardelor minimale, președintele panelului căruia i-a fost repartizat dosarul stabilește motivat, în urma analizei raportului de verificare și a completării acestuia, dacă standardele minimale sunt îndeplinite sau nu, în termen de 10 zile lucratoare de la primirea dosarului. în cazul în care standardele minimale sunt îndeplinite de candidat, se trece la stabilirea componenței comisiei de abilitare. Stabilirea componenței comisiei de abilitare se finalizează în maximum 20 de zile lucrătoare de la primirea dosarului de către președintele panelului. în cazul în care standardele minimale nu sunt îndeplinite de candidat, raportul de verificare se transmite PREȘEDINTELUI CNATDCU, în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea acestuia de președintele panelului, în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea raportului de verificare care constată neîndeplinirea standardelor minimale, PREȘEDINTELE CNATDCU înaintează MECTS propunerea de respingere a dosarului de abilitare. 7n termen de 5 zi! e lucrătoare de la primirea propunerii de respingere a dosarului, MECTS comunică acest lucru candidatului, împreună cu raportul de verificare a îndeplinirii standardelor minimale. în cazul respingerii dosarului ca urmare a neîndeplinirii standardelor minimale, candidatul poate depune un nou dosar de abilitare numai după cel puțin un an de la data depunerii dosarului de abilitare inițial. Art. 23. 1) Comisia De Abilitare este formată din 3 sau 5 persoane, specialiști în subiectul tratat de teza de abilitare, astfel încât să se îndeplinească cumulativ următoarele condiții: toate persoanele din cadrul comisiei de abilitare trebuie să dețină dreptul de a conduce doctorate, în România sau în una dintre țările Uniunii Europene ori dintre țările membre ale Organizației Pentru Cooperare Și Dezvoltare Economică; cel puțin o persoană din cadrul comisiei de abilitare, denumită în continuare expert extern, trebuie să îndeplinească cel puțin una dintre următoarele condiții, cu excepția cazului în care subiectul tezei de abilitare se încadrează în unul dintre domeniile: limba și literatura română, limba și literatura unei minorități naționale, drept românesc, științe militare, informații și ordine publică:(i) să aibă un contract de muncă cu o instituție de învățământ superior din străinătate, care este inclusă pe lista stabilită potrivit art. 216 alin. 2) lit. f) din Legea nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare;(ii) să aibă un contract de muncă cu un institut sau o unitate de cercetare-dezvoltare din străinătate situată în celelalte țări ale Uniunii Europene ori în țările membre ale Organizației Pentru Cooperare Și Dezvoltare Economică; persoanele din cadrul comisiei de abilitare care nu sunt experți externi, denumite în continuare experți interni, trebuie să fie membri ai CNATDCU, cu excepția cazului în care nu există membri care îndeplinesc condițiile prevăzute la lit. d) și e); toate persoanele din cadrul comisiei de abilitare trebuie să îndeplinească aceleași standarde minimale pe care trebuie să le îndeplinească candidatul pentru admisibilitatea tezei de abilitare; nlciuna dintre persoanele din cadrul comisiei de abilitare nu poate să se afle în situația de conflict de interese în cazul evaluării candidatului. 2) Experții membri ai CNATDCU care îndeplinesc condițiile necesare pentru a fi considerați experți externi, potrivit alin. 1) lit, b), pot fi considerați atât experți interni, cât și experți externi. Art. 24. Se află în situația de conflict de interese în cazul evaluării candidatului persoanele din cadrul comisiei de abilitare care se află în una dintre următoarele relații cu candidatul: se află în relație de soți, afini și rude până la gradul al lll-lea inclusiv; sunt sau au fost angajate în aceeași instituție în ultimii 5 ani anteriori evaluării; sunt sau au fost remunerate prin proiecte de cercetare la care candidatul a avut calitatea de director de proiect, în ultimii 5 ani anteriori evaluării; beneficiază ori au beneficiat, în ultimii 5 ani anteriori evaluării, de servicii sau foloase de orice natură din partea candidatului. Art. 25. 1) Președintele panelului căruia i-a fost repartizat dosarul stabilește, pe baza propunerii candidatului, comisia sau comisiile de specialitate ale CNATDCU care propun experții evaluatori ce vor face parte din comisia de abilitare a respectivului candidat. în cazul candidaților a căror teză de abilitare tratează subiecte multidisciplinare sau interdisciplinare, experții evaluatori pot fi propuși de către mai multe comisii de specialitate din cadrul panelului căruia i-a fost repartizat dosarul sau și din cadrul altor paneluri. în cazul prevăzut la alin. 2), pe baza propunerii candidatului referitoare la comisiile de specialitate care propun experții, președintele panelului căruia i-a fost repartizat dosarul stabilește numărul de experți evaluatori care sunt propuși de către fiecare comisie de specialitate, astfel încât numărul de experți propuși de comisiile din panelul propriu să nu fie mai mic decât numărul de experți propuși de comisii din alte paneluri, indicând fiecărei comisii numărul de experți interni, respectiv numărul de experți externi care trebuie propus de respectiva comisie. Președintele panelului căruia i-a fost repartizat dosarul îl transmite biroului comisiei sau birourilor comisiilor care propun experții evaluatori, în format electronic, împreună cu numărul de experți evaluatori repartizați fiecărei comisii și defalcarea experților pe experți interni și externi. Art. 26. Pentru fiecare candidat, birourile fiecărei comisii de specialitate căreia i s-a repartizat dosarul selectează experții repartizați respectivei comisii după următoarea procedură: dosarul este transmis, în format electronic, tuturor membrilor biroului comisiei; oricare din membrii biroului comisiei și cel puțin acei membri indicați de președintele comisiei propun experți care să facă parte din comisia de abilitare a candidatului; fiecare din experții propuși este confirmat prin votul membrilor biroului comisiei, cu majoritate simplă, votul fiind Art. 37. 1) Susținerea tezei se desfășoară după cum urmează: candidatul prezintă teza de abilitare și perspectivele de dezvoltare a carierei, într-un interval de timp de minimum 45 de minute și maximum 60 de minute; în funcție de domeniul tezei de abilitare, prezentarea poate include demonstrații practice; după prezentarea tezei de abilitare, urmează obligatoriu o sesiune de întrebări; lucrările sesiunii de întrebări sunt conduse de președintele comisiei de abilitare; în cadrul sesiunii de întrebări, atât membrii comisiei de abilitare, cât și publicul pot pune candidatului întrebări legate de subiectul tezei de abilitare și al dezvoltării ulterioare în carieră, la care candidatul este obligat să răspundă; fiecare membru al comisiei de abilitare trebuie să pună candidatului cel puțin o întrebare; președintele comisiei de abilitare solicită întrebările publicului după epuizarea întrebărilor membrilor comisiei de abilitare; sesiunea de întrebări nu poate depăși 3 ore. în funcție de posibilitățile tehnice, secretariatul tehnic al cnatdcu poate transmite sau înregistra audio/video susținerea tezei de abilitare, iar respectivele înregistrări pot fi publicate pe site-ul web prevăzut la art. 34. Transmiterea sau înregistrarea audio video a susținerii tezei de abilitare prevăzută la alin. 2) se realizează numai cu acordul scris al candidatului. Art. 38. 1) După finalizarea sesiunii de răspunsuri la întrebări, comisia de abilitare se retrage pentru deliberare. Este interzisă prezența în cadrul deliberării a altor persoane decât membrii comisiei. în cadrul deliberării, membrii comisiei de abilitare discută punctele tari și slabe ale tezei de abilitare și ale susținerii ei de către candidat. Deliberarea se finalizează cu votul secret al membrilor comisiei referitor la acceptarea sau neacceptarea tezei de abilitare. Rezultatul Votului membrilor comisiei se anunță verbal candidatului în termen de 3 ore de la finalizarea sesiunii de răspunsuri la întrebări. Comisia De Abilitare întocmește raportul comisiei în limba în care a fost susținută teza, incluzând rezultatul votului, care se semnează de către toți membrii comisiei de abilitare și se comunică de către secretariatul tehnic, în format electronic, PREȘEDINTELUI CNATDCU, Consiliului General Al Cnatdcu și membrilor panelului pe domeniul fundamental căruia i-a fost repartizat dosarul, în termen de 3 zile lucrătoare de la susținerea tezei de abilitare. în cazul în care raportul comisiei este întocmit într-o altă limbă decât limba română, o traducere a acestuia în limba română, realizată prin grija secretariatului tehnic, se anexează raportului comisiei. Art. 39. 1) în cazul în care comisia de abilitare decide respingerea tezei de abilitare, în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea raportului, PREȘEDINTELE CNATDCU înaintează MECTS raportul comisiei de abilitare. în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea raportului comisiei de abilitare de respingere a tezei, MECTS emite ordinul de ministru privind respingerea tezei de abilitare, pe care îl comunică candidatului, împreună cu raportul de respingere a tezei de abilitare. în cazul respingerii tezei de abilitare, candidatul poate depune un nou dosar de abilitare numai după o perioadă de cel puțin un an de la data depunerii dosarului de abilitare inițial. Art. 40. 1) Rezultatul susținerii tezei de abilitare și, în cazul acceptării acesteia de către comisie, raportul comisiei de abilitare se publică pe site-ul web prevăzut la art. 34, în termen de 5 zile lucrătoare de la susținerea tezei de abilitare. în cazul în care comisia de abilitare a stabilit acceptarea tezei de abilitare, orice persoană poate contesta acest lucru prin transmiterea către CNATDCU a unei sesizări motivate, în termen de 10 zile lucrătoare de la susținerea tezei de abilitare. Secretariatul tehnic transmite sesizările primite, în termen de două zile lucrătoare de la primirea lor, PREȘEDINTELUI CNATDCU membrilor Consiliului General Al Cnatdcu și membrilor panelului pe domeniul fundamental căruia i s-a repartizat dosarul. Art. 41. 1) în cazul în care comisia de abilitare a stabilit acceptarea tezei de abilitare, PREȘEDINTELE CNATDCU, membrii Consiliului General Al Cnatdcu și membrii panelului pe domeniul fundamental căruia i s-a repartizat dosarul analizează raportul comisiei de abilitare și eventualele sesizări primite, în termen de 17 zile lucrătoare de la primirea raportului comisiei de abilitare. Pentru tezele de abilitare care au fost susținute și acceptate de comisia de abilitare o singură dată, în urma analizei prevăzute la alin. 1), PREȘEDINTELE CNATDCU sau cel puțin o pătrime dintre membrii panelului pe domeniul fundamental căruia I s-a repartizat dosarul ori cel puțin o pătrime dintre membrii Consiliului General Al Cnatdcu pot solicita întrunirea Consiliului general pentru o analiză suplimentară șl decizia de aprobare a acceptării tezei de abilitare sau reluare a susținerii tezei da abilitare. Consiliul General Al Cnatdcu se întrunește în termen de 30 de zile de la solicitare. în cazul în care Consiliul General Al Cnatdcu întrunit în urma solicitării prevăzute la alin. 2) decide reluarea susținerii tezei de abilitare, acesta elaborează un raport de motivare a deciziei. în urma acceptării tezei de abilitare de către comisia de abilitare, în cazul în care Consiliul General Al Cnatdcu nu a fost solicitat să se întrunească potrivit alin. 2) sau în cazul în care acesta a fost solicitat să se întâlnească potrivit alin. 2) și a decis aprobarea acceptării tezei de abilitare, PREȘEDINTELE CNATDCU propune ministrului educației cercetării tineretului și sportului acordarea atestatului de abilitare și a calității de conducător de doctorat, în termen de 5 zile lucrătoare de la expirarea termenului prevăzut la alin. 1) sau de la emiterea deciziei Consiliului General Al Cnatdcu prevăzute la alin. 3). în cazul în care decizia prevăzută la alin. 3) este de reluare a susținerii tezei de abilitare, PREȘEDINTELE CNATDCU comunică MECTS această decizie și raportul de motivare a acesteia, în termen de 5 zile lucrătoare de la emiterea sa, iar MECTS comunică candidatului acest rezultat și raportul de motivare a deciziei, în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea sa. Art. 42. în baza propunerii prevăzute la art. 41 alin. 4), ministrul educației cercetării tineretului și sportului aprobă prin ordin acordarea atestatului de abilitare și a calității de conducător de doctorat. Art. 43. 1) Pentru tezele de abilitare care au fost susținute și acceptate de comisia de abilitare o singură dată, ministrul educației cercetării tineretului și sportului poate stabili prin ordin, pentru motive bine întemeiate, reluarea susținerii tezei de abilitare, care are loc conform prevederilor alin. 2).(2) în cazul în care Consiliul General Al Cnatdcu și/sau ministrul educației cercetării tineretului și sportului solicită reluarea susținerii unei tezei de abilitare acceptate de către comisia de abilitare: a) secretariatul tehnic solicită indicarea noilor intervale calendaristice în care candidatul poate susține teza de abilitare, care trebuie să acopere cel puțin 50%din intervalul cuprins între 3 și 6 luni de la data respectivei comunicări;(7) Dacă duplicatul unui atestat de abilitare a fost pierdut sau distrus complet în condiții de forță majoră (calamități naturale, incendii etc), titularului i se poate elibera un alt duplicat, la cerere și pe baza aprobării acesteia de către conducerea MECTS, în condițiile prevăzute la alin. 1)( 6), cu mențiunea că pe acesta se înscriu, suplimentar, seria și numărul duplicatului anterior, precum și data la care acesta a fost eliberat. Art. 52. 1) în cazul în care titularul constată greșeli în atestatul de abilitare/duplicat după o perioadă de timp de la primirea acestuia, titularul se adresează în scris conducerii MECTS, în vederea eliberării unui nou atestat de abilitare/duplicat, în conformitate cu prevederile prezentului regulament, pe care se scrie, la subsol, nota: Prezentul (atestat de abilitare/duplicat) înlocuiește (atestatul de abilitare/duplicatul) cu seria și nr precum și cu nr. de înregistrare (acordat de MECTS din registrul de eliberări) din (data), deoarece acesta (aceasta) conținea greșeli de redactare."(2) Documentul greșit se anulează și se arhivează cu termen permanent. ANEXA Nr. 2 CERERE-TIP pentru susținerea tezei de abilitare model Subsemnatul/Subsemnata [prenumele, numele] solicit prin prezenta acordarea atestatului de abilitare și declar că îmi asum răspunderea pentru veridicitatea informațiilor prezentate în dosarul de abilitare. Consider că comisia de specialitate care corespunde cel mai bine domeniului tezei de abilitare este comisia de [numele comisiei de specialitate a Consiliului Național De Atestare A Titlurilor Diplomelor Și Certificatelor Universitare (CNATDCU.[Numai în cazul în care subiectul tezei corespunde unor domenii acoperite de mai multe comisii de specialitate ale CNATDCU] Propun ca membrii comisiei de abilitare să provină din comisia de specialitate a CNATDCU de [comisia 1][ numărul de membri] membri, [comisia 2 după caz][ numărul de membri] membri Pot susține teza de abilitare în următoarele intervale calendaristice:[data 1][ data 2]..Prefer să susțin teza de abilitare în cadrul următoarelor instituții, în ordinea preferințelor:[numele instituției 1][ numele instituției 2][ Data][ Semnătura] 9 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 755/27. X. 2011 1 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 755/27. X. 2011 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 755/27. X. 2011


< Back - Next >


Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011