C:\Users\Dan\Desktop\Abilitare (final)\OMECTS_5691-din-27.10.2011.pdf

P A R T E A I LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI ȘI ALTE ACTE Anul 179 (XXIII) Nr. 755 Joi, 27 octombrie 2011 S U M A R Nr. Pagina LEGI ȘI DECRETE 189. Lege pentru modificarea unor acte normative din domeniul sistemului național de decorații și semnelor onorifice...2 5 769. Decret privind Promulgarea Legii pentru modificarea unor acte normative din domeniul sistemului național de decorații și semnelor onorifice...6 DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE Decizia nr. 997 din 14 iulie 2011 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 1081 alin. 1 pct. 1 lit. b) din Codul de procedură civilă...6 7 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 5. 691. Ordin al ministrului educației cercetării tineretului și sportului privind aprobarea Regulamentului De Funcționare a Consiliului Național De Atestare A Titlurilor Diplomelor Și Certificatelor Universitare în vederea evaluării tezelor de abilitare și a modelului Cererii-tip pentru susținerea tezei de abilitare...8 15 L E G I Ș I D E C R E T E PARLAMENTUL ROMÂNIEI C A M E R A D E P U TA Ț I L O R S E N AT U L L E G E pentru modificarea unor acte normative din domeniul sistemului național de decorații și semnelor onorifice Parlamentul României adoptă prezenta lege. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 755/27. X. 2011 2 Art. I. Legea nr. 29/2000 privind sistemul național de decorații al României, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 146 din 7 aprilie 2000 cu modificările și completările ulterioare, se modifică după cum urmează: 1. Articolul 2 va avea următorul cuprins: Art. 2. Sistemul național de decorații cuprinde: A. decorații naționale: ordine, cruci și medalii; B. decorații pe domenii de activitate: a) ordine și medalii civile; b) ordine și medalii militare: de pace; de război. 2. Articolul 10 se abrogă. 3. La articolul 11, punctul IX se abrogă. 4. La articolul 26, litera c) se abrogă. 5. Articolul 28 va avea următorul cuprins: Art. 28. Brevetele pentru medalii sunt validate prin semnătura sau parafa ministrului din domeniul căruia s-au făcut propunerile și a cancelarului ordinelor. 6. La articolul 31, punctele 26 28 se abrogă. 7. Articolul 36 va avea următorul cuprins: Art. 36. Titularii a una sau două decorați ordine, cruci, medalii le poartă separat și alăturat pe același rând. 8. La articolul 87, alineatele (3)( 5) se abrogă. Art. II. Legea nr. 221/2004 privind Semnul onorific Vulturul României, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 523 din 10 iunie 2004, cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează: 1. Articolul 1 va avea următorul cuprins: Art. 1. 1) Semnul onorific Vulturul României se acordă parlamentarilor români, membri ai Camerei Deputaților sau ai Senatului. 2) Semnul onorific Vulturul României se poate acorda și parlamentarilor străini care au merite deosebite în dezvoltarea relațiilor parlamentare cu România. 2. La articolul 2, alineatul (2) va avea următorul cuprins:(2) Însemnul se prezintă sub forma unei acvile cu aripile semideschise, ușor ovalizate, și ținând în cioc o cruce ortodoxă, în gheara dreaptă o sabie, iar în gheara stângă un buzdugan. 3. Articolul 3 se abrogă. 4. Articolul 4 va avea următorul cuprins: Art. 4. 1) Semnul onorific Vulturul României se acordă, prin decizie a președintelui Camerei Deputaților pentru deputați, respectiv prin decizie a președintelui Senatului pentru senatori, în primele 10 zile de la convocarea Parlamentului în prima sesiune ordinară din al treilea și al patrulea an al legislaturii. 2) Decizia se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. 5. Articolul 6 se abrogă. 6. Articolul 7 va avea următorul cuprins: Art. 7. 1) Documentul însoțitor al Semnului onorific Vulturul României este atestatul. 2) Atestatele pentru Semnul onorific Vulturul României sunt validate prin semnătura autografă a președintelui Camerei Deputaților pentru deputați și, respectiv, prin semnătura autografă a președintelui Senatului pentru senatori. 7. Articolul 9 va avea următorul cuprins: Art. 9. În Cazul decesului unui membru al Semnului onorific Vulturul României, însemnul rămâne în posesia moștenitorilor legali. 8. Articolul 10 va avea următorul cuprins: Art. 10. Calitatea de membru al Semnului onorific Vulturul României se pierde dacă persoana respectivă a fost condamnată, prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă, la o pedeapsă privativă de libertate. 9. Articolul 11 va avea următorul cuprins: Art. 11. Sumele necesare confecționării însemnelor, rozetelor, atestatelor și cutiilor Semnului onorific Vulturul României sunt asigurate, anual, printr-un capitol în bugetul Camerei Deputaților, respectiv al Senatului României. 10. Anexele nr. 1 și 2 se abrogă. Art. III. Legea nr. 391/2004 privind Semnul onorific Răsplata Muncii în Serviciul Public, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 921 din 11 octombrie 2004, cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează: 1. Articolul 1 va avea următorul cuprins: Art. 1. Semnul onorific Răsplata Muncii în Serviciul Public se acordă funcționarilor publici, indiferent din ce categorie fac parte, care au 20,25 și 30 de ani de activitate în funcția publică. 2. La articolul 2, alineatul (2) va avea următorul cuprins:(2) Semnul onorific Răsplata Muncii în Serviciul Public se prezintă sub forma unei cruci de Malta argintie având în centru, într-un medalion, înscrise cu cifre latine, aurite, datele:«XX»,«XXV»,«XXX»,reprezentând numărul anilor de activitate în funcții publice. 3. Articolul 4 va avea următorul cuprins: Art. 4. 1) Semnul onorific Răsplata Muncii în Serviciul Public se conferă prin decizie a primului-ministru, pe baza propunerilor nominale, formulate prin Agenția Națională a Funcționarilor Publici, de către: a) miniștrii și conducătorii celorlalte organe de specialitate din administrația publică centrală pentru funcționarii publici din aparatul propriu; b) ministrul administrației și internelor pentru funcționarii publici din serviciile deconcentrate ale ministerelor și ale altor organe centrale din unitățile administrativ-teritoriale; c) președintele Agenției Naționale a Funcționarilor Publici pentru funcționarii publici din administrația publică locală; d) conducătorii autorităților administrative autonome. 2) Decizia primului-ministru se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. 3) Agenția Națională a Funcționarilor Publici înaintează Secretariatului General al Guvernului, până la data de 30 iulie a fiecărui an, listele centralizatoare cu persoanele care îndeplinesc criteriile pentru a primi Semnul onorific Răsplata Muncii în Serviciul Public, de la toate instituțiile publice abilitate să facă propuneri. 4. Articolul 7 va avea următorul cuprins: Art. 7. 1) Documentul însoțitor al Semnului onorific Răsplata Muncii în Serviciul Public este atestatul. 2) Atestatele pentru Semnul onorific Răsplata Muncii în Serviciul Public sunt validate prin semnătura sau parafa primului-ministru. 5. Articolul 8 va avea următorul cuprins: Art. 8. În Cazul decesului unui titular al Semnului onorific Răsplata Muncii în Serviciul Public, însemnul rămâne în posesia moștenitorilor legali. 6. Articolul 9 va avea următorul cuprins: Art. 9. Sumele necesare confecționării însemnelor, atestatelor, etuiurilor și cutiilor Semnului onorific Răsplata Muncii în Serviciul Public sunt asigurate anual printr-un capitol în bugetul Secretariatului General al Guvernului. 7. În anexa nr. 1, la articolul 2, alineatul (1) va avea următorul cuprins: Art. 2. 1) Semnul onorific Răsplata Muncii în Serviciul Public se poate acorda funcționarilor publici, indiferent din ce categorie fac parte, pentru: a) 20 de ani de activitate în funcția publică; b) 25 de ani de activitate în funcția publică; c) 30 de ani de activitate în funcția publică. 8. În anexa nr. 1, la articolul 3, alineatul (1) va avea următorul cuprins: Art. 3. 1) Semnul onorific Răsplata Muncii în Serviciul Public se prezintă sub forma unei cruci de Malta, având diametrul de 35 mm, confecționată din argint sau tombac argintat, având aplicat în centru un medalion circular. Brațele crucii au, la centru, lângă medalion, lățimea de 7 mm, iar la vârfuri lățimea de 17 mm. Bordura crucii este ușor înălțată și lisă. 9. În anexa nr. 1, la articolul 5, alineatul (1) va avea următorul cuprins: Art. 5. 1) Cutia în care se păstrează însemnul este din carton, îmbrăcată la exterior în pergamoid albastru, are închizători metalice și în interior este căptușită cu mătase galbenă. 10. În anexa nr. 1, la articolul 6, alineatul (2) va avea următorul cuprins:(2) Semnul onorific Răsplata Muncii în Serviciul Public, indiferent de categorie, se poartă în partea stângă a pieptului, după toate ordinele, crucile, medaliile și semnele onorifice. 11. În anexa nr. 1, la articolul 7, alineatele (1) și (2) vor avea următorul cuprins: Art. 7. 1) Funcționarii Publici propuși să li se confere Semnul onorific Răsplata Muncii în Serviciul Public trebuie să îndeplinească următoarele condiții: a) să aibă o vechime neîntreruptă într-o funcție publică de 20,25 sau 30 de ani; b) să obțină cel puțin calificativul«bun»în urma evaluării performanțelor profesionale individuale din ultimii 5 ani premergători anului în care urmează să li se confere Semnul onorific Răsplata Muncii în Serviciul Public. 2) Nu se iau în calcul anii din ultimii 5 ani premergători anului în care urmează să se confere semnul onorific dacă în această perioadă cei în cauză: a) au obținut calificative anuale inferioare calificativului«bun; b) au fost sancționați potrivit Legii nr. 188/1999, republicată, cu modificările și completările ulterioare. Art. IV. Legea nr. 573/2004 privind Semnul onorific În Serviciul Patriei pentru ofițeri și funcționari publici cu statut special, cu grade profesionale echivalente cu gradele de ofițeri, publicată în Monitorul Oficial al României , Partea I, nr. 1. 267 din 29 decembrie 2004, cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează: 1. Articolul 1 va avea următorul cuprins: Art. 1. Semnul onorific În Serviciul Patriei se conferă ofițerilor și funcționarilor publici cu statut special, cu grade profesionale echivalente cu gradele de ofițeri, din Ministerul Apărării Naționale, Ministerul Administrației și Internelor , Ministerul Justiției, Serviciul Român de Informații, Serviciul De Informații Externe, Serviciul de Protecție și Pază și Serviciul de Telecomunicații Speciale, care au 15,20 și 25 de ani de activitate în domeniile apărării, ordinii publice și siguranței naționale. 2. La articolul 2, alineatul (2) va avea următorul cuprins:(2) Semnul onorific În Serviciul Patriei se prezintă sub forma unei piese ovale care are câmpul fin granulat și care are aplicată, marginal, o cunună deschisă formată din frunze de laur și de stejar. Central sunt înscrise cu cifre romane aurite numerele:«XV»,«XX»sau«XXV. 3. Articolul 4 va avea următorul cuprins: Art. 4. 1) Semnul onorific În Serviciul Patriei se conferă prin ordin sau decizie, după caz, de către: a) ministrul apărării naționale; b) ministrul administrației și internelor; c) ministrul justiției; d) directorul Serviciului Român de Informații; e) directorul Serviciului De Informații Externe; f) directorul Serviciului de Protecție și Pază; g) directorul Serviciului de Telecomunicații Speciale; h) conducătorii altor structuri militarizate sau încadrate cu funcționari publici cu statut special. 2) Ordinul sau decizia se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu excepția anexelor care, potrivit legii, au caracter clasificat în funcție de categoria de personal la care se referă. 3) Propunerile nominale pentru conferirea Semnului onorific În Serviciul Patriei se trimit miniștrilor, respectiv conducătorilor instituțiilor centrale autonome prevăzute la art. 1, până la data de 31 august a fiecărui an, iar numărul celor ce vor fi decorați, până la data de 1 iunie a aceluiași an. 4. Articolul 7 va avea următorul cuprins: Art. 7. 1) Documentul însoțitor al Semnului onorific În Serviciul Patriei este atestatul. 2) Atestatele pentru Semnul onorific În Serviciul Patriei sunt validate prin semnătura sau parafa miniștrilor ori a conducătorilor instituțiilor centrale autonome ale statului care le conferă. 5. Articolul 8 va avea următorul cuprins: Art. 8. În Cazul decesului unui titular al Semnului onorific În Serviciul Patriei, însemnul rămâne în posesia moștenitorilor legali. 6. Articolul 9 va avea următorul cuprins: Art. 9. Sumele necesare confecționării însemnelor, panglicilor, baretelor, atestatelor și cutiilor Semnului onorific În Serviciul Patriei sunt asigurate anual printr-un capitol în bugetul Ministerului Apărării Naționale , Ministerului Administrației și Internelor, Ministerului Justiției, Serviciului Român de Informații, Serviciului De Informații Externe, Serviciului de Protecție și Pază, Serviciului de Telecomunicații Speciale, precum și al altor MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 755/27. X. 2011 3 structuri militarizate sau încadrate cu funcționari publici cu statut special. 7. Articolul 12 va avea următorul cuprins: Art. 12. Ofițerii și funcționarii publici cu statut special cu grade profesionale echivalente cu gradele de ofițeri, decorați cu Ordinul Meritul Militar, instituit în anul 1954, cu Semnul onorific În Serviciul Armatei și cu Semnul onorific În Serviciul Patriei, beneficiază de prevederile Legii nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare. 8 . La anexa nr. 1, articolul 2 va avea următorul cuprins: Art. 2. Semnul onorific În Serviciul Patriei se poate acorda ofițerilor și funcționarilor publici cu statut special cu grade profesionale echivalente cu gradele de ofițeri pentru: a) 15 de ani de activitate în domeniile apărării, ordinii publice și siguranței naționale; b) 20 de ani de activitate în domeniile apărării, ordinii publice și siguranței naționale; c) 25 de ani de activitate în domeniile apărării, ordinii publice și siguranței naționale. 9. În anexa nr. 1, la articolul 3, alineatul (1) va avea următorul cuprins: Art. 3. 1) Semnul onorific În Serviciul Patriei se prezintă sub forma unei piese ovale, ușor bombată, având înălțimea de 35 mm și lățimea de 30 mm, care are câmpul fin granulat și care are aplicată marginal, atât pe avers, cât și pe revers, o cunună deschisă formată din frunze de laur la dreapta și frunze de stejar la stânga, late de 6 mm, legate în partea de jos cu o fundă. 10. În anexa nr. 1, la articolul 5, alineatul (1) va avea următorul cuprins: Art. 5. 1) Cutia în care se păstrează însemnul este din carton, îmbrăcată la exterior în pergamoid albastru, are închizători metalice și în interior este căptușită cu mătase albastră. 11. În anexa nr. 1, la articolul 6, alineatul (2) va avea următorul cuprins:(2) În condițiile prevăzute la alin. 1), Semnul onorific În Serviciul Patriei, indiferent de categorie, se poartă pe partea stângă a pieptului, după toate ordinele românești sau străine, înaintea crucilor și medaliilor. Se poartă întotdeauna numai însemnul ultimei categorii primite. 12. La anexa nr. 1, articolul 7 va avea următorul cuprins: Art. 7. Pentru conferirea Semnului onorific În Serviciul Patriei, ofițerii și funcționarii publici cu statut special, cu grade profesionale echivalente cu gradele de ofițeri, trebuie să îndeplinească următoarele condiții: a) să aibă o vechime în domeniile apărării, ordinii publice și siguranței naționale de 15,20 sau 25 de ani de activitate; b) să aibă rezultate meritorii în îndeplinirea atribuțiilor și în pregătirea profesională, evidențiate prin calificative de cel puțin«bun»în aprecierile de serviciu din ultimii 4 ani premergători anului în care urmează să li se confere semnul onorific. 13. În anexa nr. 1, la articolul 8, litera b) va avea următorul cuprins: b) anii din ultimii 4 ani premergători anului în care urmează să se confere semnul onorific, dacă în această perioadă cei în cauză au obținut calificative anuale inferioare calificativului«bun».14. În anexa nr. 1, la articolul 9, alineatul (1) va avea următorul cuprins: Art. 9. 1) Ofițerii sancționați pentru comiterea de abateri grave de la prevederile regulamentelor militare sau de la alte dispoziții legale în perioada de la ultima apreciere de serviciu și până la data de 31 august a anului când se conferă Semnul onorific În Serviciul Patriei nu mai sunt propuși, iar dacă abaterile au fost săvârșite în perioada 31 august 1 decembrie, miniștrii, respectiv conducătorii instituțiilor centrale autonome ale statului dispun radierea acestora din tabelele cu propuneri. 15. La anexa nr. 1, articolul 10 va avea următorul cuprins: Art. 10. 1) Pentru ofițerii și funcționarii publici cu statut special, cu grade profesionale echivalente cu gradele de ofițeri, îndreptățiți să li se confere Semnul onorific În Serviciul Patriei, durata activității în armată se calculează până la data de 31 august a anului în care sunt propuși să primească însemnul. 2) Fac obiectul propunerilor de acordare a Semnului onorific În Serviciul Patriei inclusiv ofițerii și funcționarii publici cu statut special, cu grade profesionale echivalente cu gradele de ofițeri, care au îndeplinit condițiile de primire a însemnului și au fost trecuți în rezervă sau direct în retragere ori au încetat raportul de serviciu pentru motive neimputabile lor până la data emiterii ordinului sau deciziei prin care se acordă Semnului onorific În Serviciul Patriei. Art. V. Legea nr. 574/2004 privind Semnul onorific În Serviciul Patriei pentru maiștri militari, subofițeri și pentru funcționari publici cu statut special, cu grade profesionale echivalente cu gradele de maiștri militari și subofițeri publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1. 267 din 29 decembrie 2004, cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează: 1. Articolul 1 va avea următorul cuprins: Art. 1. Semnul onorific În Serviciul Patriei se conferă maiștrilor militari, subofițerilor și funcționarilor publici cu statut special, cu grade profesionale echivalente cu gradele de maiștri militari și subofițeri, din Ministerul Apărării Naționale, Ministerul Administrației și Internelor, Ministerul Justiției, Serviciul Român de Informații, Serviciul De Informații Externe, Serviciul de Protecție și Pază și Serviciul de Telecomunicații Speciale, care au 15,20 și 25 de ani de activitate în domeniile apărării, ordinii publice și siguranței naționale. 2. La articolul 2, alineatul (2) va avea următorul cuprins:(2) Semnul onorific În Serviciul Patriei se prezintă sub forma unei piese ovale, pe care este redat conturul unei cruci de Malta. Marginal este stanțată o cunună deschisă formată din frunze de laur și de stejar. Central, într-un medalion, sunt înscrise cu cifre romane numerele:«XV»,«XX»sau«XXV. 3. Articolul 4 va avea următorul cuprins: Art. 4. 1) Semnul onorific În Serviciul Patriei se conferă prin ordin sau decizie, după caz, de către: a) ministrul apărării naționale; b) ministrul administrației și internelor; c) ministrul justiției; d) directorul Serviciului Român de Informații; e) directorul Serviciului De Informații Externe; f) directorul Serviciului de Protecție și Pază; g) directorul Serviciului de Telecomunicații Speciale; h) conducătorii altor structuri militarizate sau încadrate cu funcționari publici cu statut special. 2) Ordinul sau decizia se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu excepția anexelor care, potrivit legii, au caracter clasificat în funcție de categoria de personal la care se referă. 3) Propunerile nominale pentru conferirea Semnului onorific În Serviciul Patriei se trimit miniștrilor, respectiv conducătorilor instituțiilor centrale autonome prevăzute la art. 1 până la data de 31 august a fiecărui an, iar numărul celor ce vor fi decorați, până la data de 1 iunie a aceluiași an. 4. Articolul 7 va avea următorul cuprins: Art. 7. 1) Documentul însoțitor al Semnului onorific În Serviciul Patriei este atestatul. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 755/27. X. 2011 4 (2) Atestatele pentru Semnul onorific În Serviciul Patriei sunt validate prin semnătura sau parafa miniștrilor ori a conducătorilor instituțiilor centrale autonome ale statului care le conferă. 5. Articolul 8 va avea următorul cuprins: Art. 8. În Cazul decesului unui titular al Semnului onorific În Serviciul Patriei, însemnul rămâne în posesia moștenitorilor legali. 6. Articolul 9 va avea următorul cuprins: Art. 9. Sumele necesare confecționării însemnelor, panglicilor, baretelor, atestatelor și cutiilor Semnului onorific În Serviciul Patriei sunt asigurate, anual, printr-un capitol în bugetul Ministerului Apărării Naționale , Ministerului Administrației și Internelor, Ministerului Justiției, Serviciului Român de Informații, Serviciului De Informații Externe, Serviciului de Protecție și Pază, Serviciului de Telecomunicații Speciale, precum și al altor structuri militarizate sau încadrate cu funcționari publici cu statut special. 7. Articolul 12 va avea următorul cuprins: Art. 12. Maiștrii militari, subofițerii și funcționarii publici cu statut special, cu grade profesionale echivalente cu gradele de maiștri militari și subofițeri, decorați cu Ordinul Meritul Militar, instituit în anul 1954, cu Semnul onorific În Serviciul Armatei și cu Semnul onorific În Serviciul Patriei, beneficiază de prevederile Legii nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare. 8 . La anexa nr. 1, articolul 2 va avea următorul cuprins: Art. 2. Semnul onorific În Serviciul Patriei se poate acorda maiștrilor militari, subofițerilor și funcționarilor publici cu statut special, cu grade profesionale echivalente cu gradele de maiștri militari și subofițeri, pentru: a) 15 de ani de activitate în domeniile apărării, ordinii publice și siguranței naționale; b) 20 de ani de activitate în domeniile apărării, ordinii publice și siguranței naționale; c) 25 de ani de activitate în domeniile apărării, ordinii publice și siguranței naționale. 9. În anexa nr. 1, la articolul 3, alineatul (1) va avea următorul cuprins: Art. 3. 1) Semnul onorific În Serviciul Patriei se prezintă sub forma unei piese ovale, confecționată din tombac, având înălțimea de 35 mm și lățimea de 30 mm, cu bordură ușor reliefată; marginal este stanțată, ușor în relief, o cunună deschisă formată din frunze de laur la dreapta și frunze de stejar la stânga, late de 2 mm, legate în partea de jos cu o fundă. 10. În anexa nr. 1, la articolul 5, alineatul (1) va avea următorul cuprins: Art. 5. 1) Cutia în care se păstrează însemnul este din carton, îmbrăcată la exterior în pergamoid albastru, are închizători metalice și în interior este căptușită cu mătase albastră. 11. În anexa nr. 1, la articolul 6, alineatul (2) va avea următorul cuprins:(2) Semnul onorific În Serviciul Patriei se poartă pe partea stângă a pieptului. 12. La anexa nr. 1, articolul 7 va avea următorul cuprins: Art. 7. Pentru conferirea Semnului onorific În Serviciul Patriei, maiștrii militari, subofițerii și funcționarii publici cu statut special, cu grade profesionale echivalente cu gradele de maiștri militari și subofițeri, trebuie să îndeplinească următoarele condiții: a) să aibă o vechime în domeniile apărării, ordinii publice și siguranței naționale de 15,20 sau 25 de ani de activitate; b) să aibă rezultate meritorii în îndeplinirea atribuțiilor și în pregătirea profesională, evidențiate prin calificative de cel puțin«bun»în aprecierile de serviciu din ultimii 4 ani premergători anului în care urmează să li se confere Semnul onorific În Serviciul Patriei. 13. În anexa nr. 1, la articolul 8, litera b) va avea următorul cuprins: b) anii din ultimii 4 ani premergători anului în care urmează să se confere Semnul onorific În Serviciul Patriei pentru maiștrii militari, subofițerii și funcționarii publici cu statut special, cu grade profesionale echivalente cu gradele de maiștri militari și subofițeri, dacă în această perioadă cei în cauză au obținut calificative anuale inferioare calificativului«bun».14. La anexa nr. 1, la articolul 9, alineatul (1) va avea următorul cuprins: Art. 9. 1) Maiștrii militari sau subofițerii sancționați pentru comiterea de abateri grave de la prevederile regulamentelor militare ori de la alte dispoziții legale în perioada de la ultima apreciere de serviciu și până la data de 31 august a anului când se conferă Semnul onorific În Serviciul Patriei nu mai sunt propuși, iar dacă abaterile au fost săvârșite în perioada 31 august 1 decembrie, miniștrii, respectiv conducătorii instituțiilor centrale autonome ale statului dispun radierea acestora din tabelele cu propuneri. 15. La anexa nr. 1, articolul 10 va avea următorul cuprins: Art. 10. 1) Pentru maiștrii militari, subofițerii și funcționarii publici cu statut special, cu grade profesionale echivalente cu gradele de maiștri militari și subofițeri, îndreptățiți să li se confere Semnul onorific În Serviciul Patriei, durata activității în armată se calculează până la data de 31 august a anului în care sunt propuși să primească însemnul. 2) Fac obiectul propunerilor de acordare a Semnului onorific În Serviciul Patriei inclusiv maiștrii militari, subofițerii și funcționarii publici cu statut special, cu grade profesionale echivalente cu gradele de maiștri militari și subofițeri, care au îndeplinit condițiile de primire a însemnului și au fost trecuți în rezervă sau direct în retragere ori au încetat raportul de serviciu pentru motive neimputabile lor, până la data emiterii ordinului sau deciziei, după caz, prin care se acordă Semnul onorific În Serviciul Patriei. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 755/27. X. 2011 5 Această lege a fost adoptată de Parlamentul României cu respectarea prevederilor art. 75 și ale art. 76 alin. 2) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR ROBERTA ALMA ANASTASE PREȘEDINTELE SENATULUI MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 24 octombrie 2011. Nr. 189. D E C I Z I I A L E C U R Ț I I C O N S T I T U Ț I O N A L E CURTEA CONSTITUȚIONALĂ D E C I Z I A Nr. 997 din 14 iulie 2011 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 1081 alin. 1 pct. 1 lit. b) din Codul de procedură civilă Augustin Zegrean președinte Acsinte Gaspar judecător Petre Lăzăroiu judecător Mircea Ștefan Minea judecător Ion Predescu judecător Puskás Valentin Zoltán judecător Tudorel Toader judecător Fabian Niculae magistrat-asistent Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Simona Ricu. Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 1081 alin. 1 pct. 1 lit. b) din Codul de procedură civilă, excepție ridicată de Societatea Comercială Genel Internațional S. R . L. din comuna Rebra, județul Bistrița-Năsăud, în Dosarul nr. 2. 582/112/2009 al Tribunalului Bistrița-Năsăud Secția comercială, de contencios administrativ și fiscal. La apelul nominal se constată lipsa părților, față de care procedura de citare a fost legal îndeplinită. Cauza fiind în stare de judecată, președintele acordă cuvântul reprezentantului Ministerului Public, care pune concluzii de respingere ca neîntemeiată a excepției de neconstituționalitate. C U RT E A având în vedere actele și lucrările dosarului, reține următoarele: Prin Încheierea din 24 martie 2010, pronunțată în Dosarul nr. 2. 582/112/2009, Tribunalul Bistrița-Năsăud Secția comercială, de contencios administrativ și fiscal a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 1081 alin. 1 pct. 1 lit. b) din Codul de procedură civilă. Excepția a fost invocată de Societatea Comercială Genel Internațional S. R. L. din comuna Rebra, județul Bistrița-Năsăud, într-un dosar având ca obiect soluționarea unei cereri de reexaminare formulate împotriva încheierii prin care a fost aplicată o amendă judiciară. În motivarea excepției de neconstituționalitate autorul acesteia susține că sintagma formularea din textul legal criticat îngrădește libertatea de exprimare. Pe de altă parte faptul că în textul legal respectiv nu este menționată și cererea de abținere formulată de un judecător este de natură să ducă la încălcarea egalității în fața legii deoarece și judecătorul care formulează o astfel de cerere este cetățean și trebuie să fie egal cu ceilalți cetățeni în fața legii. De asemenea, din aceleași considerente sunt încălcate dispozițiile constituționale privind înfăptuirea justiției, deoarece față de judecătorii care formulează cerere de abținere justiția nu este obiectivă, cererea fiind soluționată de colegii de breaslă. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI D E C R E T privind Promulgarea Legii pentru modificarea unor acte normative din domeniul sistemului național de decorații și semnelor onorifice În temeiul prevederilor art. 77 alin. 1) și ale art. 100 alin. 1) din Constituția României, republicată, Președintele României d e c r e t e a z ă: Articol unic. Se promulgă Legea pentru modificarea unor acte normative din domeniul sistemului național de decorații și semnelor onorifice și se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 21 octombrie 2011. Nr. 769. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 755/27. X. 2011 6 mai mult, faptul că termenul de rea-credință nu este explicat de textul legii este de natură să conducă la abuzuri din partea judecătorului. Tribunalul Bistrița-Năsăud Secția comercială, de contencios administrativ și fiscal apreciază că excepția de neconstituționalitate este neîntemeiată. Potrivit prevederilor art. 30 alin. 1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. Președinții celor două Camere ale Parlamentului, Guvernul și Avocatul Poporului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. C U RT E A, examinând încheierea de sesizare, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozițiile de lege criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, ale art. 1 alin. 2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie prevederile art. 1081 alin. 1 pct. 1 lit. b) din Codul de procedură civilă, care au următorul conținut: Dacă legea nu prevede altfel, instanța, potrivit dispozițiilor prezentului articol, va putea sancționa următoarele fapte săvârșite în legătură cu procesul, astfel:[.b) formularea, cu rea-credință, a unei cereri de recuzare sau de strămutare;.În opinia autorului excepției de neconstituționalitate, prevederile legale criticate contravin dispozițiilor art. 16 alin. 1) privind egalitatea în fața legii, art. 29 alin. 1) și (6) privind libertatea de exprimare și art. 124 alin. 2) privind înfăptuirea justiției. Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea constată că dispozițiile art. 1081 alin. 1 pct. 1 lit. b) din Codul de procedură civilă au mai format obiectul controlului de constituționalitate, în raport cu critici similare, prin Decizia nr. 59 din 11 februarie 2003, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 307 din 7 mai 2003, Decizia nr. 547 din 18 octombrie 2005, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr . 1. 030 din 21 noiembrie 2005, Decizia nr. 2 din 10 ianuarie 2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 128 din 10 februarie 2006, Decizia nr. 1. 246 din 6 octombrie 2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 749 din 4 noiembrie 2009, Decizia nr . 1. 280 din 8 octombrie 2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 767 din 10 noiembrie 2009. Cu acele prilejuri, Curtea a constatat constituționalitatea acestor dispoziții. Curtea a reținut că textele de lege criticate nu instituie inegalități sau discriminări între cetățeni ori categorii de persoane, ci prevăd doar posibilitatea aplicării unor amenzi judiciare în cazul exercitării cu rea-credință a unor drepturi procesuale, ceea ce corespunde exigențelor art. 57 din Constituție, care instituie îndatorirea fundamentală a cetățenilor de a exercita drepturile și libertățile constituționale cu bunăcreddință fără încălcarea drepturilor și libertăților celorlalți. Totodată, Curtea Constituțională a statuat în jurisprudența sa că exercitarea abuzivă a unui drept se produce atunci când acel drept se realizează în alt scop decât cel pentru care legea l-a recunoscut. Întrucât în cauza de față nu au fost aduse elemente noi, de natură să impună reconsiderarea jurisprudenței Curții Constituționale în materie, atât soluția, cât și considerentele deciziilor menționate își mențin valabilitatea și în prezenta cauză. Distinct de cele menționate mai sus Curtea constată că partea care solicită recuzarea unui judecător nu se află în aceeași situație juridică cu un judecător care formulează o cerere de abținere. Posibilitatea acestuia din urmă de a formula o cerere de abținere face parte din garanțiile de independență și imparțialitate de care beneficiază. În aceste condiții nu se poate reține încălcarea art. 16 din Constituție. De asemenea, libertatea de exprimare a unei părți într-un proces nu poate exceda cadrului procesual stabilit de legiuitor, în condițiile în care exercitarea oricărui drept procesual trebuie să se facă cu bunăcreddință În Cazul nerespectării acestor cerințe, desfășurarea procesului are de suferit, ducând la încălcarea drepturilor procesuale ale celorlalte părți. De altfel, instanța de judecată chemată să facă aplicarea dispozițiilor legale criticate beneficiază, potrivit legii, de toate garanțiile de independență și imparțialitate. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 755/27. X. 2011 7 Pentru motivele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. 4) din Constituție, precum și al art. 1 3, al art. 11 alin. 1) lit. A. d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, C U RT E A C O N S T I T U Ț I O N A L Ă În numele legii D E C I D E: Respinge, ca neîntemeiată, excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 1081 alin. 1 pct. 1 lit. b) din Codul de procedură civilă, excepție ridicată de Societatea Comercială Genel Internațional S. R. L. din localitatea Rebra, județul Bistrița-Năsăud, în Dosarul nr. 2. 582/112/2009 al Tribunalului Bistrița-Năsăud Secția comercială, de contencios administrativ și fiscal. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 14 iulie 2011. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, AUGUSTIN ZEGREAN Magistrat-asistent, Fabian Niculae A C T E A L E O R G A N E L O R D E S P E C I A L I T A T E A L E A D M I N I S T R A Ț I E I P U B L I C E C E N T R A L E MINISTERUL EDUCAȚIEI CERCETĂRII TINERETULUI ȘI SPORTULUI O R D I N privind aprobarea Regulamentului De Funcționare a Consiliului Național De Atestare A Titlurilor Diplomelor Și Certificatelor Universitare în vederea evaluării tezelor de abilitare și a modelului Cererii-tip pentru susținerea tezei de abilitare Având în vedere prevederile art. 217 și 300 din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, conform prevederilor Ordinului ministrului educației cercetării tineretului și sportului nr. 3. 759/2011 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului Național de Atestare a Titlurilor Diplomelor și Certificatelor Universitare și a structurii acestuia, în baza Hotărârii Guvernului nr. 536/2011 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației Cercetării Tineretului Și Sportului, cu modificările și completările ulterioare, ministrul educației cercetării tineretului și sportului emite prezentul ordin. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 755/27. X. 2011 8 Art. 1. Se aprobă Regulamentul De Funcționare a Consiliului Național De Atestare A Titlurilor Diplomelor Și Certificatelor Universitare în vederea evaluării tezelor de abilitare, prevăzut în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. Se aprobă modelul Cererii-tip pentru susținerea tezei de abilitare prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 3. Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul Educației Cercetării Tineretului Și Sportului, Daniel Petru Funeriu București, 13 octombrie 2011. Nr. 5. 691. ANEXA Nr. 1 R E G U L A M E N T de funcționare a Consiliului Național De Atestare A Titlurilor Diplomelor Și Certificatelor Universitare în vederea evaluării tezelor de abilitare CAPITOLUL I Dispoziții generale Art. 1. Abilitarea reprezintă certificarea calității unei persoane de a conduce lucrări de doctorat și de a ocupa funcția didactică și de cercetare de profesor universitar, potrivit pct. 1 din anexa la Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare. Art. 2. Consiliul Național De Atestare A Titlurilor Diplomelor Și Certificatelor Universitare, denumit în continuare CNATDCU, numește comisiile care evaluează tezele de abilitare și propune ministrului educației cercetării tineretului și sportului acordarea atestatului de abilitare și a calității de conducător de doctorat în conformitate cu prevederile Legii nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, și ale prezentului regulament. Art. 3. Pot susține teza de abilitare numai persoanele care dețin titlul de doctor în știință și care îndeplinesc standardele minimale necesare și obligatorii pentru conferirea atestatului de abilitare, adoptate prin ordinele ministrului educației cercetării tineretului și sportului nr. 4. 478/2011, nr. 4. 691/2011 și nr. 4. 692/2011. Art. 4. Teza De Abilitare prezintă în mod documentat realizările profesionale obținute ulterior conferirii titlului de doctor în știință, care probează originalitatea și relevanța contribuțiilor academice, științifice și profesionale și care anticipează o dezvoltare independentă a viitoarei cariere de cercetare și/sau universitare. Art. 5. Teza De Abilitare se bazează pe rezultatele științifice publicate/brevetate sau pe realizările profesionale făcute publice anterior depunerii dosarului de abilitare, făcând trimitere la respectivele publicații, brevete sau realizări, fără a fi obligatorie reproducerea lor. Acestea se prezintă succint în scopul indicării evoluției și dezvoltării carierei academice, științifice și profesionale, precum și a direcțiilor principale și de dezvoltare viitoare ale acesteia, în contextul global al realizărilor științifice semnificative și de actualitate din domeniul de specialitate al autorului tezei de abilitare. Art. 6. Teza De Abilitare este un document public. Art. 7. 1) Panelurile pe domenii fundamentale din cadrul CNATDCU, cu consultarea birourilor comisiilor de specialitate ale CNATDCU și cu sprijinul tehnic al Unității Executive Pentru Finanțarea învățământului Superior, A cercetării Dezvoltării Și Inovării, denumită în continuare UEFISCDI elaborează ghiduri cu caracter informativ referitoare la realizarea tezei de abilitare care se încadrează în domeniul fiecărei comisii de specialitate, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului regulament. Ghidurile au rolul de sprijin metodologic pentru candidați în vederea asigurării standardizării tezelor de abilitare. 2) Ghidurile aferente fiecărei comisii de specialitate se adoptă prin decizie a panelului pe un domeniu fundamental corespunzător acesteia, se aprobă prin decizie a Consiliului General Al Cnatdcu și se publică pe site-ul web al CNATDCU. 3) Ghidurile prevăzute la alin. 1) se pot elabora în toate limbile în care se poate redacta și susține teza de abilitare din domeniul corespunzător ghidului, potrivit art. 13, dar cel puțin în limbile română și engleză sau franceză. Art. 8. 1) Susținerea tezei de abilitare are loc după cum urmează: a) în cadrul unei instituții de învățământ superior acreditate, clasificată ca universitate de cercetare avansată și educație; b) în cadrul unei instituții sau unități de cercetare-dezvoltare, care nu este instituție de învățământ superior, numai după cum urmează:(i) în cadrul unei instituții sau unități de cercetaredezvooltar clasificate la nivelurile A, +A sau A-,potrivit prevederilor art. 33 din Ordonanța Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea științifică și dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare;(ii) în cadrul unei instituții sau unități de cercetaredezvooltar acreditate anterior datei de 3 februarie 2011 ca unitate componentă a sistemului de cercetaredezvooltar de interes național, a cărei acreditare nu a expirat și pentru care nu s-a publicat decizia de neacordare a certificării potrivit prevederilor art. 33 din Ordonanța Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările și completările ulterioare. 2) Susținerea tezei de abilitare poate avea loc numai într-o sală care poate găzdui un număr de persoane propice desfășurării unei sesiuni publice cu minimum 40 de participanți. Art. 9. Secretariatul Tehnic Al Cnatdcu, denumit în continuare secretariatul tehnic, stabilit potrivit art. 32 din Regulamentul de organizare și funcționare a Consiliului Național De Atestare A Titlurilor Diplomelor Și Certificatelor Universitare, aprobat prin Ordinul ministrului educației cercetării tineretului și sportului nr. 3. 759/2011, publică pe site-ul web al CNATDCU și actualizează periodic lista instituțiilor în care poate avea loc susținerea tezei de abilitare, potrivit prevederilor art. 8. Art. 10. 1) Instituția în cadrul căreia se susține o anumită teză de abilitare se stabilește în urma obținerii de către secretariatul tehnic a acordului respectivei instituții pentru susținerea tezei în spațiile acesteia, la o dată și oră programate. 2) Secretariatul tehnic solicită acordul instituțiilor prin parcurgerea listei de instituții preferate de candidat, indicată de acesta în dosarul de abilitare, în ordinea preferințelor candidatului. 3) Instituția în cadrul căreia se susține o anumită teză de abilitare este prima instituție, în ordinea preferințelor candidatului, care își dă acordul pentru susținerea tezei în intervalul de timp solicitat de secretariatul tehnic. Art. 11. 1) UEFISCDI poate percepe sume de bani în vederea acoperirii unor costuri ale procedurii de abilitare. Aceste costuri pot fi suportate de instituția în care activează candidatul la abilitare sau din alte fonduri legal constituite. 2) Cuantumul maximal al sumelor prevăzute la alin. 1) este stabilit prin ordin al ministrului educației cercetării tineretului și sportului. 3) Ministerul Educației Cercetării Tineretului Și Sportului, denumit în continuare MECTS, poate sprijini desfășurarea procedurilor de abilitare prin acordarea de fonduri în bugetul UEFISCDI. CAPITOLUL II Conținutul dosarului candidatului pentru acordarea atestatului de abilitare Art. 12. 1) Dosarul pentru acordarea atestatului de abilitare este întocmit de candidat și trebuie să includă: a) curriculumul vitae al candidatului, în format tipărit și în format electronic; b) lista de lucrări ale candidatului, în format tipărit și în format electronic; c) fișa de verificare a îndeplinirii standardelor minimale, în format tipărit și în format electronic, corespunzătoare domeniului în care candidatul consideră că se încadrează cel mai bine teza sa sau, în cazul în care teza se încadrează în mai multe domenii, fișele de verificare a îndeplinirii standardelor minimale corespunzătoare fiecăruia din aceste domenii; d) copia diplomei de doctor și dacă este cazul, copia atestatului de recunoaștere sau echivalare a acesteia, în format tipărit; e) copia actului de identitate, în format tipărit; f) în cazul în care candidatul și-a schimbat numele, copii ale documentelor care atestă schimbarea numelui certificat de căsătorie sau dovada schimbării numelui, în format tipărit; g) teza de abilitare, în format tipărit și în format electronic, care include un rezumat al acesteia; h) maximum 10 publicații, brevete sau alte lucrări ale candidatului, în format electronic, selecționate de acesta și considerate a fi cele mai relevante pentru realizările profesionale obținute ulterior conferirii titlului de doctor în știință; i) după caz, dovada acoperirii costurilor prevăzute la art. 11, în format tipărit; j) în cazul în care candidatul dorește, cerere pentru ca, în situația favorabilă de acordare a atestatului de abilitare, acesta să fie expediat prin poștă, prin scrisoare recomandată, la adresa de expediere menționată în cerere; k) cererea-tip completată și semnată de către candidat, în original, în limba română, în format tipărit, redactată conform modelului prezentat în anexa nr. 2, incluzând:(i) solicitarea adresată CNATDCU pentru susținerea examenului de abilitare;(ii) declarația privind asumarea răspunderii pentru veridicitatea informațiilor prezentate în dosar;(iii) propunerea candidatului privitoare la comisia sau comisiile de specialitate care corespund subiectului tratat de teza de abilitare; în cazul în care se propun mai multe comisii de specialitate, trebuie indicată comisia în care subiectul tratat de teză se încadrează cel mai bine;(iv) indicarea intervalelor calendaristice în care candidatul poate susține teza de abilitare, care trebuie să acopere cel puțin 50%din intervalul cuprins între 3 și 6 luni de la data de depunere a dosarului;(v) lista instituțiilor în care candidatul preferă să susțină teza de abilitare, dintre cele incluse în lista prevăzută la art. 9, în ordinea preferinței. 2) Documentele în format tipărit din dosarul pentru acordarea atestatului de abilitare se depun la registratura MECTS, direct sau prin intermediul serviciilor poștale sau de curierat care permit confirmarea primirii. 3) Documentele care se furnizează în format electronic, prevăzute la lit. a) c) și g) h), se încarcă de candidat pe platforma electronică realizată în acest scop sau, până la realizarea acestei platforme, se transmit pe suport electronic împreună cu documentele în format tipărit. 4) Fișa sau fișele de verificare a îndeplinirii standardelor minimale, incluse în dosar, trebuie să corespundă domeniului sau domeniilor acoperite de comisia sau comisiile de specialitate propuse de candidat. 5) În Cazul în care documentele prevăzute la alin. 2) lit. d) f) nu sunt redactate în limba română sau engleză, ele vor fi însoțite de traducerea autorizată în limba română. 6) Curriculumul Vitae și lista de lucrări ale candidatului se redactează atât în limba română, cât și în limba în care se redactează și se susține teza de abilitare. Art. 13. 1) În vederea asigurării relevanței științifice la nivel internațional, teza de abilitare se redactează și se susține în limba engleză, cu excepția cazurilor în care subiectul tezei de MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 755/27. X. 2011 9 abilitare se încadrează în unul dintre domeniile: limba și literatura română, drept românesc sau limba și literatura unei minorități naționale. Teza De Abilitare poate fi redactată, pe lângă limba engleză, și în limba română, o limbă a unei minorități naționale sau o altă limbă de circulație internațională, conform alegerii candidatului. 2) Pentru cazurile în care subiectul tezei de abilitare se încadrează în domeniul limba și literatura română, drept românesc sau limba și literatura unei minorități naționale, teza de abilitare se poate redacta și susține în limba română, engleză, franceză, germană sau în limba minorității naționale respective, conform alegerii candidatului. 3) În Cazul în care candidatul obține acordul scris al fiecărui membru al comisiei de abilitare, teza de abilitare se poate susține într-o altă limbă aleasă de candidat decât cea în care a fost redactată potrivit alin. 1) și (2).(4) Rezumatul Tezei De Abilitare, însumând minimum 4. 000 de caractere, se redactează atât în limbile română și engleză, cât și în limba de redactare a tezei, dacă este o altă limbă decât româna sau engleza. Art. 14. Curriculumul Vitae al candidatului trebuie să includă cel puțin: a) informații despre studiile efectuate și diplomele obținute; b) informații despre experiența profesională și locurile de muncă relevante; c) informații despre proiectele de cercetare-dezvoltare pe care le-a condus în calitate de director de proiect și granturile obținute, în cazul în care există astfel de proiecte sau granturi, indicându-se pentru fiecare sursa de finanțare și volumul finanțării; d) informații despre premii sau alte elemente de recunoaștere a contribuțiilor științifice ale candidatului. Art. 15. Lista de lucrări ale candidatului va fi structurată astfel: a) lista lucrărilor prevăzute la art. 12 alin. 1) lit. h), considerate de candidat a fi cele mai relevante pentru realizările profesionale obținute ulterior conferirii titlului de doctor în știință, care sunt incluse în format electronic în dosar și care se pot regăsi și în celelalte categorii de lucrări prevăzute de prezentul articol; b) teza sau tezele de doctorat; c) brevete de invenție și alte titluri de proprietate industrială; d) cărți și capitole în cărți; e) articole/studii in extenso, publicate în reviste din fluxul științific internațional principal; f) publicații in extenso, apărute în lucrări ale principalelor conferințe internaționale de specialitate; g) alte lucrări și contribuții științifice. Art. 16. Curriculumul Vitae, lista de lucrări, fișa sau fișele de verificare a îndeplinirii standardelor minimale și cererea prevăzută la art. 12 alin. 1) lit. j), incluse în format tipărit în dosar, vor fi semnate de către candidat. CAPITOLUL III Evaluarea dosarului candidatului în vederea obținerii atestatului de abilitare Art. 17. 1) MECTS verifică existența în dosar a documentelor prevăzute de prezentul regulament. 2) În Cazul în care dosarul este complet, compartimentul de specialitate al MECTS îl înaintează secretariatului tehnic, în termen de 3 zile lucrătoare de la depunerea acestuia. 3) În Cazul în care dosarul este incomplet, acesta este respins și MECTS informează candidatul, în termen de 3 zile lucrătoare de la depunerea sa. Art. 18. 1) Secretariatul tehnic verifică îndeplinirea de către candidat a standardelor minimale necesare și obligatorii pentru admisibilitatea dosarului de abilitare în vederea eventualei conferiri a atestatului de abilitare, prevăzute la art. 3. 2) Verificarea îndeplinirii standardelor minimale se face prin compararea informațiilor din fișa sau fișele de verificare a îndeplinirii standardelor minimale, completată de candidat, cu informațiile publice, cele disponibile în bazele de date relevante sau cele furnizate de instituții abilitate. 3) În urma verificării, secretariatul tehnic emite un raport de verificare. 4) Pentru fiecare element din fișa sau fișele de verificare a îndeplinirii standardelor minimale, raportul de verificare indică una dintre următoarele concluzii: a) informațiile prezentate în acel element au fost validate în urma verificării; b) informațiile prezentate în acel element au fost invalidate în urma verificării; în aceste cazuri, dacă este posibil, se indică informațiile corecte referitoare la acel element; c) nu s-au putut verifica informațiile prezentate în acel element, în cazurile în care elementul respectiv nu face parte din categoriile de elemente despre care secretariatul tehnic dispune de informații. 5) Raportul de verificare indică pentru fiecare fișă de verificare una dintre următoarele: a) standardele minimale sunt îndeplinite; b) standardele minimale nu sunt îndeplinite; c) nu s-a putut verifica îndeplinirea sau neîndeplinirea tuturor elementelor standardelor minimale. 6) Secretariatul tehnic include raportul de verificare în dosarul candidatului. Art. 19. În termen de 5 zile lucrătoare de la primirea dosarului, secretariatul tehnic înaintează dosarul candidatului, în format electronic, președintelui panelului pe domeniul fundamental din care face parte comisia de specialitate care corespunde cel mai bine domeniului de activitate al candidatului, conform propunerii candidatului. Art. 20. În termen de 5 zile lucrătoare de la primirea dosarului, în cazul în care președintele panelului pe domeniul fundamental căruia i-a fost transmis dosarul consideră că domeniul de activitate al candidatului se încadrează mai bine în cadrul unui alt panel, informează președintele respectivului panel și cu acordul acestuia, îi transmite dosarul. Art. 21. 1) În Cazul în care președintele panelului căruia i-a fost repartizat dosarul constată că subiectul tezei și rezultatele științifice sau realizările profesionale prezentate de aceasta nu se încadrează în domeniul sau domeniile pentru care candidatul a completat fișa sau fișele de verificare a îndeplinirii standardelor minimale, poate sesiza acest lucru panelului, în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea dosarului. 2) În Cazul sesizării prevăzute la alin. 1), panelul propune, prin decizie, în termen de 30 de zile lucrătoare, una dintre următoarele: a) încadrarea tezei în domeniul sau domeniile pentru care candidatul a completat fișa sau fișele de verificare a îndeplinirii standardelor minimale este corectă, caz în care se continuă procedura de abilitare; b) încadrarea tezei în domeniul sau domeniile pentru care candidatul a completat fișa sau fișele de verificare a îndeplinirii standardelor minimale este eronată, caz în care dosarul este respins și panelul decide domeniul ori domeniile în care se încadrează teza. 3) În Cazul prevăzut la alin. 2) lit. b), propunerea panelului se înaintează în termen de 3 zile lucrătoare PREȘEDINTELUI CNATDCU. 4) În termen de 5 zile lucrătoare de la primirea propunerii, PREȘEDINTELE CNATDCU înaintează MECTS propunerea de respingere a dosarului de abilitare. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 755/27. X. 2011 10 (5) În termen de 5 zile lucrătoare de la primirea propunerii de respingere a dosarului, MECTS comunică acest lucru candidatului, împreună cu indicarea domeniului sau domeniilor în care panelul a decis încadrarea tezei. 6) În Cazul respingerii dosarului potrivit alin. 2) lit. b), candidatul poate depune din nou dosarul de abilitare, după includerea în acesta a fișei sau fișelor de verificare a îndeplinirii standardelor minimale, corespunzătoare domeniului ori domeniilor decise de panel. Art. 22. 1) Președintele panelului căruia i-a fost repartizat dosarul analizează raportul de verificare a îndeplinirii standardelor minimale. 2) Pentru analiza raportului de verificare a îndeplinirii standardelor minimale, președintele panelului poate consulta membri ai birourilor comisiilor de specialitate din cadrul panelului. 3) În Cazul în care în urma analizei se constată erori sau omisiuni în verificarea îndeplinirii standardelor minimale, președintele panelului poate retrimite dosarul secretariatului tehnic, pentru o nouă verificare, o singură dată, în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea dosarului de către președintele panelului. 4) În Cazul în care secretariatul tehnic nu a putut verifica îndeplinirea sau neîndeplinirea unor elemente ale standardelor minimale, președintele panelului căruia i-a fost repartizat dosarul stabilește motivat, în urma analizei raportului de verificare și a completării acestuia, dacă standardele minimale sunt îndeplinite sau nu, în termen de 10 zile lucrătoare de la primirea dosarului. 5) În Cazul în care standardele minimale sunt îndeplinite de candidat, se trece la stabilirea componenței comisiei de abilitare. Stabilirea componenței comisiei de abilitare se finalizează în maximum 20 de zile lucrătoare de la primirea dosarului de către președintele panelului. 6) În Cazul în care standardele minimale nu sunt îndeplinite de candidat, raportul de verificare se transmite PREȘEDINTELUI CNATDCU, în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea acestuia de președintele panelului. 7) În termen de 5 zile lucrătoare de la primirea raportului de verificare care constată neîndeplinirea standardelor minimale, PREȘEDINTELE CNATDCU înaintează MECTS propunerea de respingere a dosarului de abilitare. 8) În termen de 5 zile lucrătoare de la primirea propunerii de respingere a dosarului, MECTS comunică acest lucru candidatului, împreună cu raportul de verificare a îndeplinirii standardelor minimale. 9) În Cazul respingerii dosarului ca urmare a neîndeplinirii standardelor minimale, candidatul poate depune un nou dosar de abilitare numai după cel puțin un an de la data depunerii dosarului de abilitare inițial. Art. 23. 1) Comisia De Abilitare este formată din 3 sau 5 persoane, specialiști în subiectul tratat de teza de abilitare, astfel încât să se îndeplinească cumulativ următoarele condiții: a) toate persoanele din cadrul comisiei de abilitare trebuie să dețină dreptul de a conduce doctorate, în România sau în una dintre țările Uniunii Europene ori dintre țările membre ale Organizației Pentru Cooperare Și Dezvoltare Economică; b) cel puțin o persoană din cadrul comisiei de abilitare, denumită în continuare expert extern, trebuie să îndeplinească cel puțin una dintre următoarele condiții, cu excepția cazului în care subiectul tezei de abilitare se încadrează în unul dintre domeniile: limba și literatura română, limba și literatura unei minorități naționale, drept românesc, științe militare, informații și ordine publică:(i) să aibă un contract de muncă cu o instituție de învățământ superior din străinătate, care este inclusă pe lista stabilită potrivit art. 216 alin. 2) lit. f) din Legea nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare;(ii) să aibă un contract de muncă cu un institut sau o unitate de cercetare-dezvoltare din străinătate situată în celelalte țări ale Uniunii Europene ori în țările membre ale Organizației Pentru Cooperare Și Dezvoltare Economică; c) persoanele din cadrul comisiei de abilitare care nu sunt experți externi, denumite în continuare experți interni, trebuie să fie membri ai CNATDCU, cu excepția cazului în care nu există membri care îndeplinesc condițiile prevăzute la lit. d) și e); d) toate persoanele din cadrul comisiei de abilitare trebuie să îndeplinească aceleași standarde minimale pe care trebuie să le îndeplinească candidatul pentru admisibilitatea tezei de abilitare; e) niciuna dintre persoanele din cadrul comisiei de abilitare nu poate să se afle în situația de conflict de interese în cazul evaluării candidatului. 2) Experții membri ai CNATDCU care îndeplinesc condițiile necesare pentru a fi considerați experți externi, potrivit alin. 1) lit. b), pot fi considerați atât experți interni, cât și experți externi. Art. 24. Se află în situația de conflict de interese în cazul evaluării candidatului persoanele din cadrul comisiei de abilitare care se află în una dintre următoarele relații cu candidatul: a) se află în relație de soți, afini și rude până la gradul al III-lea inclusiv; b) sunt sau au fost angajate în aceeași instituție în ultimii 5 ani anteriori evaluării; c) sunt sau au fost remunerate prin proiecte de cercetare la care candidatul a avut calitatea de director de proiect, în ultimii 5 ani anteriori evaluării; d) beneficiază ori au beneficiat, în ultimii 5 ani anteriori evaluării, de servicii sau foloase de orice natură din partea candidatului. Art. 25. 1) Președintele panelului căruia i-a fost repartizat dosarul stabilește, pe baza propunerii candidatului, comisia sau comisiile de specialitate ale CNATDCU care propun experții evaluatori ce vor face parte din comisia de abilitare a respectivului candidat. 2) În Cazul candidaților a căror teză de abilitare tratează subiecte multidisciplinare sau interdisciplinare, experții evaluatori pot fi propuși de către mai multe comisii de specialitate din cadrul panelului căruia i-a fost repartizat dosarul sau și din cadrul altor paneluri. 3) În Cazul prevăzut la alin. 2), pe baza propunerii candidatului referitoare la comisiile de specialitate care propun experții, președintele panelului căruia i-a fost repartizat dosarul stabilește numărul de experți evaluatori care sunt propuși de către fiecare comisie de specialitate, astfel încât numărul de experți propuși de comisiile din panelul propriu să nu fie mai mic decât numărul de experți propuși de comisii din alte paneluri, indicând fiecărei comisii numărul de experți interni, respectiv numărul de experți externi care trebuie propus de respectiva comisie. 4) Președintele panelului căruia i-a fost repartizat dosarul îl transmite biroului comisiei sau birourilor comisiilor care propun experții evaluatori, în format electronic, împreună cu numărul de experți evaluatori repartizați fiecărei comisii și defalcarea experților pe experți interni și externi. Art. 26. Pentru fiecare candidat, birourile fiecărei comisii de specialitate căreia i s-a repartizat dosarul selectează experții repartizați respectivei comisii după următoarea procedură: a) dosarul este transmis, în format electronic, tuturor membrilor biroului comisiei; b) oricare din membrii biroului comisiei și cel puțin acei membri indicați de președintele comisiei propun experți care să facă parte din comisia de abilitare a candidatului; c) fiecare din experții propuși este confirmat prin votul membrilor biroului comisiei, cu majoritate simplă, votul fiind MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 755/27. X. 2011 11 considerat valid în cazul în care votează pentru confirmare cel puțin jumătate plus unu dintre membrii biroului comisiei. Votul poate fi exprimat și prin mijloace electronice; d) secretariatul tehnic verifică îndeplinirea de către fiecare din experții confirmați a standardelor minimale pe care trebuie să le îndeplinească candidatul pentru admisibilitatea tezei de abilitare, corespunzătoare cel puțin unuia din domeniile în care se încadrează teza candidatului; e) experților confirmați li se transmite prin mijloace electronice invitația de participare în cadrul comisiei de abilitare, împreună cu curriculumul vitae al candidatului, teza de abilitare și lucrările selecționate de candidat și incluse în dosar; f) experții confirmați transmit acceptul lor pentru participarea în comisia de abilitare, declarația lor că nu se află în conflict de interese pentru evaluarea candidatului și indică datele în care sunt disponibili pentru a participa la susținerea tezei de abilitare; g) în cazul în care experții confirmați nu acceptă participarea în comisia de abilitare, nu îndeplinesc condițiile prevăzute de prezentul regulament sau, prin intersectarea intervalelor temporale de disponibilitate a candidatului și a experților care au acceptat participarea și care nu sunt în conflict de interese, nu se obține un interval temporal în care să fie disponibil numărul necesar de experți de diferite tipuri, se reiau, după caz, etapele prevăzute la lit. b) f); h) procedura se finalizează atunci când experții confirmați, care au acceptat participarea în comisia de abilitare și care sunt toți disponibili pentru a participa la susținerea tezei de abilitare în același interval temporal, inclus în intervalul de disponibilitate a candidatului, sunt într-un număr egal cu numărul de experți repartizat comisiei și, după caz, defalcarea lor pe experți interni și externi corespunde celei repartizate comisiei; i) președintele comisiei de specialitate transmite președintelui panelului căruia i-a fost repartizat dosarul lista nominală a experților confirmați, iar președintele panelului emite decizia de numire a acestora în comisia de abilitare. Art. 27. Membrii comisiei de abilitare aleg prin vot președintele comisiei de abilitare. Art. 28. Membrilor comisiei de abilitare li se poate deconta, conform unei înțelegeri scrise cu aceștia, prin secretariatul tehnic, după caz, cheltuielile de transport, diurnă și cazare pentru participarea la susținerea tezei de abilitare, în condițiile legii, și pot beneficia de o remunerație al cărei cuantum se stabilește prin ordin al ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului, în condițiile legii. Art. 29. 1) Secretariatul tehnic alocă o persoană din cadrul acestuia ca secretar al comisiei de abilitare, denumit în continuare secretar al comisiei de abilitare. 2) Datele de contact ale secretarului comisiei de abilitare se comunică fiecărui membru al comisiei și candidatului. Art. 30. 1) În termen de maximum 15 zile lucrătoare de la numirea comisiei de abilitare, membrii acesteia analizează curriculumul vitae al candidatului, teza de abilitare și lucrările selecționate de candidat și incluse în dosar și decid prin rezoluție, în urma votului exprimat inclusiv prin mijloace electronice, pe baza acestor informații, admiterea cererii de susținere a tezei de abilitare sau, după caz, respingerea acesteia. 2) Rezoluția prevăzută la alin. 1) este validă în cazul în care fiecare membru al comisiei de abilitare își exprimă votul. 3) Modul în care a votat fiecare membru al comisiei de abilitare pentru luarea deciziei prevăzute la alin. 1) constituie un secret profesional și nu poate fi dezvăluit altor persoane decât celorlalți membri ai comisiei de abilitare, președintelui panelului căruia i-a fost repartizat dosarul, birourilor comisiilor de specialitate care au propus experții evaluatori, comisiilor de control stabilite de către Consiliul General Al Cnatdcu și organelor abilitate de control. 4) Pentru încălcarea prevederilor alin. 3), persoanele în culpă răspund conform legii. Art. 31. 1) În Cazul în care comisia de abilitare decide respingerea tezei de abilitare, fiecare membru al comisiei de abilitare care a votat pentru respingere redactează câte un raport de motivare a acesteia și care nu poate dezvălui identitatea membrului comisiei de abilitare. 2) Rapoartele prevăzute la alin. 1) constituie raportul de respingere a tezei de abilitare. 3) În termen de 5 zile lucrătoare de la rezoluția de respingere a tezei, președintele comisiei de abilitare transmite PREȘEDINTELUI CNATDCU raportul de respingere a tezei de abilitare. 4) În termen de 5 zile lucrătoare de la primirea raportului, PREȘEDINTELE CNATDCU înaintează MECTS propunerea de respingere a tezei de abilitare. 5) În termen de 5 zile lucrătoare de la primirea propunerii de respingere a tezei de abilitare, MECTS comunică decizia candidatului, împreună cu raportul de respingere a tezei de abilitare. 6) În Cazul respingerii tezei de abilitare, candidatul poate depune un nou dosar de abilitare numai după o perioadă de cel puțin un an de la data depunerii dosarului de abilitare inițial. CAPITOLUL IV Susținerea tezei de abilitare în vederea acordării atestatului de abilitare Art. 32. În Cazul în care comisia de abilitare decide prin vot admiterea cererii de susținere a tezei de abilitare, secretariatul tehnic ia măsurile necesare pentru rezervarea sălii în care se va desfășura susținerea, având în vedere prevederile art. 8 și 10, și stabilește data și ora susținerii tezei de abilitare, inclusă în intervalul temporal rezultat din intersectarea intervalelor temporale de disponibilitate a experților confirmați și a candidatului, de comun acord cu instituția în care va avea loc susținerea, cu membrii comisiei de abilitare și cu candidatul. Art. 33. Data, ora și locul susținerii tezei sunt comunicate de secretariatul tehnic candidatului și membrilor comisiei de abilitare, în termen de 10 zile lucrătoare de la rezoluția de acceptare de către comisie a cererii de susținere a tezei și cu cel puțin 20 de zile lucrătoare înaintea datei susținerii tezei. Art. 34. Secretariatul tehnic publică pe site-ul web destinat acestui scop, cu cel puțin 15 zile lucrătoare înaintea datei susținerii tezei: a) numele candidatului; b) rezumatul tezei de abilitare; c) teza de abilitare, numai cu acordul candidatului; d) lista de lucrări ale candidatului; e) fișa sau fișele de verificare a îndeplinirii standardelor minimale de către candidat; f) data, ora și locul susținerii tezei de abilitare; g) componența comisiei de abilitare. Art. 35. 1) Susținerea tezei poate avea loc numai în prezența tuturor membrilor comisiei de abilitare. 2) În Cazul în care, din motive excepționale, un membru al comisiei de abilitare își anunță indisponibilitatea de a fi prezent la susținerea tezei, susținerea tezei poate avea loc cu participarea acestuia la susținere prin videoconferință, cu acordul candidatului, al membrilor comisiei de abilitare și al președintelui panelului. 3) În Cazul în care nu sunt îndeplinite condițiile prevăzute la alin. 1) și (2), susținerea tezei de abilitare se reprogramează cu acordul candidatului, al membrilor comisiei de abilitare și al președintelui panelului și/sau se înlocuiește membrul comisiei de abilitare, cu respectarea prevederilor art. 23 27. Art. 36. Teza De Abilitare se susține public și orice persoană interesată poate participa la susținerea acesteia. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 755/27. X. 2011 12 Art. 37. 1) Susținerea tezei se desfășoară după cum urmează: a) candidatul prezintă teza de abilitare și perspectivele de dezvoltare a carierei, într-un interval de timp de minimum 45 de minute și maximum 60 de minute; b) în funcție de domeniul tezei de abilitare, prezentarea poate include demonstrații practice; c) după prezentarea tezei de abilitare, urmează obligatoriu o sesiune de întrebări; d) lucrările sesiunii de întrebări sunt conduse de președintele comisiei de abilitare; e) în cadrul sesiunii de întrebări, atât membrii comisiei de abilitare, cât și publicul pot pune candidatului întrebări legate de subiectul tezei de abilitare și al dezvoltării ulterioare în carieră, la care candidatul este obligat să răspundă; f) fiecare membru al comisiei de abilitare trebuie să pună candidatului cel puțin o întrebare; g) președintele comisiei de abilitare solicită întrebările publicului după epuizarea întrebărilor membrilor comisiei de abilitare; h) sesiunea de întrebări nu poate depăși 3 ore. 2) În funcție de posibilitățile tehnice, secretariatul tehnic al cnatdcu poate transmite sau înregistra audio/video susținerea tezei de abilitare, iar respectivele înregistrări pot fi publicate pe site-ul web prevăzut la art. 34. 3) Transmiterea sau înregistrarea audio video a susținerii tezei de abilitare prevăzută la alin. 2) se realizează numai cu acordul scris al candidatului. Art. 38. 1) După finalizarea sesiunii de răspunsuri la întrebări, comisia de abilitare se retrage pentru deliberare. Este interzisă prezența în cadrul deliberării a altor persoane decât membrii comisiei. 2) În cadrul deliberării, membrii comisiei de abilitare discută punctele tari și slabe ale tezei de abilitare și ale susținerii ei de către candidat. 3) Deliberarea se finalizează cu votul secret al membrilor comisiei referitor la acceptarea sau neacceptarea tezei de abilitare. 4) Rezultatul Votului membrilor comisiei se anunță verbal candidatului în termen de 3 ore de la finalizarea sesiunii de răspunsuri la întrebări. 5) Comisia De Abilitare întocmește raportul comisiei în limba în care a fost susținută teza, incluzând rezultatul votului, care se semnează de către toți membrii comisiei de abilitare și se comunică de către secretariatul tehnic, în format electronic, PREȘEDINTELUI CNATDCU, Consiliului General Al Cnatdcu și membrilor panelului pe domeniul fundamental căruia i-a fost repartizat dosarul, în termen de 3 zile lucrătoare de la susținerea tezei de abilitare. 6) În Cazul în care raportul comisiei este întocmit într-o altă limbă decât limba română, o traducere a acestuia în limba română, realizată prin grija secretariatului tehnic, se anexează raportului comisiei. Art. 39. 1) În Cazul în care comisia de abilitare decide respingerea tezei de abilitare, în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea raportului, PREȘEDINTELE CNATDCU înaintează MECTS raportul comisiei de abilitare. 2) În termen de 5 zile lucrătoare de la primirea raportului comisiei de abilitare de respingere a tezei, MECTS emite ordinul de ministru privind respingerea tezei de abilitare, pe care îl comunică candidatului, împreună cu raportul de respingere a tezei de abilitare. 3) În Cazul respingerii tezei de abilitare, candidatul poate depune un nou dosar de abilitare numai după o perioadă de cel puțin un an de la data depunerii dosarului de abilitare inițial. Art. 40. 1) Rezultatul susținerii tezei de abilitare și, în cazul acceptării acesteia de către comisie, raportul comisiei de abilitare se publică pe site-ul web prevăzut la art. 34, în termen de 5 zile lucrătoare de la susținerea tezei de abilitare. 2) În Cazul în care comisia de abilitare a stabilit acceptarea tezei de abilitare, orice persoană poate contesta acest lucru prin transmiterea către CNATDCU a unei sesizări motivate, în termen de 10 zile lucrătoare de la susținerea tezei de abilitare. 3) Secretariatul tehnic transmite sesizările primite, în termen de două zile lucrătoare de la primirea lor, PREȘEDINTELUI CNATDCU, membrilor Consiliului General Al Cnatdcu și membrilor panelului pe domeniul fundamental căruia i s-a repartizat dosarul. Art. 41. 1) În Cazul în care comisia de abilitare a stabilit acceptarea tezei de abilitare, PREȘEDINTELE CNATDCU, membrii Consiliului General Al Cnatdcu și membrii panelului pe domeniul fundamental căruia i s-a repartizat dosarul analizează raportul comisiei de abilitare și eventualele sesizări primite, în termen de 17 zile lucrătoare de la primirea raportului comisiei de abilitare. 2) Pentru tezele de abilitare care au fost susținute și acceptate de comisia de abilitare o singură dată, în urma analizei prevăzute la alin. 1), PREȘEDINTELE CNATDCU sau cel puțin o pătrime dintre membrii panelului pe domeniul fundamental căruia i s-a repartizat dosarul ori cel puțin o pătrime dintre membrii Consiliului General Al Cnatdcu pot solicita întrunirea Consiliului general pentru o analiză suplimentară și decizia de aprobare a acceptării tezei de abilitare sau reluare a susținerii tezei de abilitare. Consiliul General Al Cnatdcu se întrunește în termen de 30 de zile de la solicitare. 3) În Cazul în care Consiliul General Al Cnatdcu întrunit în urma solicitării prevăzute la alin. 2) decide reluarea susținerii tezei de abilitare, acesta elaborează un raport de motivare a deciziei. 4) În urma acceptării tezei de abilitare de către comisia de abilitare, în cazul în care Consiliul General Al Cnatdcu nu a fost solicitat să se întrunească potrivit alin. 2) sau în cazul în care acesta a fost solicitat să se întrunească potrivit alin. 2) și a decis aprobarea acceptării tezei de abilitare, PREȘEDINTELE CNATDCU propune ministrului educației cercetării tineretului și sportului acordarea atestatului de abilitare și a calității de conducător de doctorat, în termen de 5 zile lucrătoare de la expirarea termenului prevăzut la alin. 1) sau de la emiterea deciziei Consiliului General Al Cnatdcu prevăzute la alin. 3).(5) În Cazul în care decizia prevăzută la alin. 3) este de reluare a susținerii tezei de abilitare, PREȘEDINTELE CNATDCU comunică MECTS această decizie și raportul de motivare a acesteia, în termen de 5 zile lucrătoare de la emiterea sa, iar MECTS comunică candidatului acest rezultat și raportul de motivare a deciziei, în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea sa. Art. 42. În baza propunerii prevăzute la art. 41 alin. 4), ministrul educației cercetării tineretului și sportului aprobă prin ordin acordarea atestatului de abilitare și a calității de conducător de doctorat. Art. 43. 1) Pentru tezele de abilitare care au fost susținute și acceptate de comisia de abilitare o singură dată, ministrul educației cercetării tineretului și sportului poate stabili prin ordin, pentru motive bine întemeiate, reluarea susținerii tezei de abilitare, care are loc conform prevederilor alin. 2).(2) În Cazul în care Consiliul General Al Cnatdcu și/sau ministrul educației cercetării tineretului și sportului solicită reluarea susținerii unei tezei de abilitare acceptate de către comisia de abilitare: a) secretariatul tehnic solicită indicarea noilor intervale calendaristice în care candidatul poate susține teza de abilitare, care trebuie să acopere cel puțin 50%din intervalul cuprins între 3 și 6 luni de la data respectivei comunicări; MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 755/27. X. 2011 13 b) ulterior comunicării de către candidat a intervalelor calendaristice se reia procedura de selecție și aprobare a experților care fac parte din comisia de abilitare, conform prevederilor prezentului regulament, astfel încât niciunul din membrii comisiei de abilitare inițiale să nu facă parte din noua comisie de abilitare; c) procedura de analiză, respectiv de susținere a tezei de abilitare se reia conform prevederilor prezentului regulament. Art. 44. 1) Decizia de acordare a atestatului de abilitare aprobată prin ordin al ministrului educației cercetării tineretului și sportului poate fi contestată în termen de 15 zile de la emiterea ordinului, iar deciziile de respingere a dosarului de abilitare, de respingere a tezei de abilitare sau de reluare a susținerii tezei de abilitare pot fi contestate în termen de 15 zile de la comunicarea către candidat a deciziei de către compartimentul de specialitate al MECTS. 2) Pot fi admise numai contestațiile care vizează viciile de procedură, și nu cele care vizează deciziile comisiei de abilitare, ale panelurilor, Consiliului general sau PREȘEDINTELUI CNATDCU. 3) Comisia de analiză a contestației este formată din 5 persoane și se numește de către Consiliul General Al Cnatdcu. 4) În Cazul în care se dovedește că procedura a fost viciată, candidatul poate depune o nouă cerere de susținere a tezei și se reia procedura de susținere a tezei de abilitare de la etapa dovedită a fi viciată. 5) MECTS transmite contestatarului decizia comisiei de analiză, aprobată prin ordin al ministrului educației cercetării tineretului și sportului, în termen de maximum 30 de zile de la primirea contestației. Art. 45. Persoanele care au dobândit atestatul de abilitare primesc titlul de doctor abilitat, prescurtat dr. habil..Art. 46. Atestatul De Abilitare se acordă de către MECTS în baza ordinului prevăzut la art. 42. CAPITOLUL V Eliberarea atestatului de abilitare Art. 47. 1) Atestatul De Abilitare este un înscris oficial de stat, cu regim special. 2) Registrele de evidență a atestatelor de abilitare sunt, de asemenea, înscrisuri oficiale cu regim special. 3) Modelul de referință al atestatului de abilitare se aprobă prin ordin al ministrului educației cercetării tineretului și sportului. 4) Formularele atestatelor de abilitare, atestatele de abilitare completate, duplicatele atestatelor de abilitare completate și registrele de evidență a atestatelor de abilitare se gestionează astfel încât să se realizeze protecția acestora în condiții de securitate deplină, cu termen permanent. 5) Păstrarea formularelor atestatelor de abilitare necompletate, a atestatelor de abilitare completate, dar neridicate de titulari, a celor anulate, a registrelor de evidență, precum și a documentelor (împuterniciri, delegații, proceseverbbale privind primirea, predarea și eliberarea formularelor atestatelor de abilitare se realizează în condiții de securitate deplină. 6) Registrele de evidență a formularelor atestatelor de abilitare de primire, predare, eliberare se paginează, se parafează cu sigiliul MECTS și primesc numere de inventar. Art. 48. 1) Completarea formularelor atestatelor de abilitare se efectuează în termen de 5 zile lucrătoare de la emiterea ordinului ministrului educației cercetării tineretului și sportului privind acordarea atestatului de abilitare. 2) Un atestat de abilitare dintr-un carnet cu matcă (cotor) și matca în cauză sunt completate identic, matca rămânând în arhiva MECTS cu termen permanent. 3) Completarea unui atestat de abilitare se efectuează computerizat sau prin scriere de mână cu tuș ori cu cerneală de culoare neagră, citeț și fără ștersături, răzuiri, acoperiri cu pastă corectoare. 4) În atestatele de abilitare datele se scriu fără prescurtări, în conformitate cu terminologia oficială în vigoare. 5) Atestatul De Abilitare se completează cu datele din copia actului de identitate, furnizată de candidat în dosar. Art. 49. 1) Atestatul De Abilitare se eliberează titularului de către MECTS. 2) La cererea scrisă a titularului, inclusă în dosar conform art. 12, atestatul de abilitare se poate transmite prin scrisoare recomandată la adresa indicată de titular. 3) Actele de studii completate și neridicate de titulari, pentru care titularul nu a solicitat transmiterea prin scrisoare recomandată, se păstrează în arhiva MECTS cu termen permanent. Art. 50. 1) În Cazul pierderii, distrugerii complete sau deteriorării parțiale a unui atestat de abilitare se poate elibera un duplicat al acestuia, dacă în arhiva MECTS se găsește matca (cotorul) actului respectiv. 2) Pentru eliberarea duplicatului unui atestat de abilitare, titularul adresează, în scris, conducerii MECTS o cerere, însoțită de următoarele documente: declarație scrisă a titularului actului, autentificată la notariat, în care sunt cuprinse toate elementele necesare pentru identificare și împrejurările în care atestatul a fost pierdut, distrus complet sau deteriorat parțial; o copie a actului de identitate; dovada publicării în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, a pierderii atestatului de abilitare în cazul pierderii, respectiv atestatul de abilitare deteriorat; dovada plății unei taxe de 50 de lei pentru eliberarea duplicatului. 3) Depunerea la MECTS a documentelor prevăzute la alin. 2) se poate efectua de către titularul atestatului de abilitare în cauză sau de către împuternicitul acestuia. 4) Pentru publicarea pierderii unui atestat de abilitare, titularul acestuia se adresează Regiei Autonome Monitorul Oficial, anunțul urmând să cuprindă următoarele date: referirea la atestatul de abilitare; numele, inițiala/inițialele prenumelui/prenumelor tatălui (mamei), prenumele titularului; seria și numărul atestatului respectiv; anul emiterii atestatului. 5) Atestatele De Abilitare deteriorate parțial se anulează și se păstrează în arhiva MECTS, în vederea casării. 6) Toate aprobările date pentru eliberarea de duplicate se păstrează în arhiva MECTS cu termen permanent. Art. 51. 1) Duplicatul atestatului de abilitare se realizează pe un formular similar celui original, eliberat titularului, sau prin scriere după modelul de referință al atestatului original dacă nu mai există formular similar celui original; completarea datelor și eliberarea duplicatului se efectuează după procedurile prevăzute la actele originale, cu mențiunea că datele care se înscriu sunt cele existente în documentele specifice din arhiva MECTS. 2) Completarea duplicatului unui atestat de abilitare se efectuează după procedura generală prevăzută pentru actele originale, cu următoarele înscrisuri suplimentare: într-un spațiu corespunzător DUPLICAT (scris cu tuș sau cu cerneală de culoare roșie; în partea de sus seria și numărul actului original eliberat. 3) Eliberarea duplicatelor atestatelor de abilitare se efectuează în condițiile prevăzute pentru eliberarea actelor originale. 4) Duplicatele completate și neridicate se arhivează. 5) În registrul de evidență a atestatelor de abilitare și pe matca atestatului de abilitare original (când atestatul de abilitare s-a eliberat din carnet cu matcă) se înscriu seria și numărul duplicatului eliberat. 6) Duplicatul unui atestat de abilitare se eliberează, de regulă, o singură dată. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 755/27. X. 2011 14 (7) Dacă duplicatul unui atestat de abilitare a fost pierdut sau distrus complet în condiții de forță majoră (calamități naturale, incendii etc. titularului i se poate elibera un alt duplicat, la cerere și pe baza aprobării acesteia de către conducerea MECTS, în condițiile prevăzute la alin. 1)( 6), cu mențiunea că pe acesta se înscriu, suplimentar, seria și numărul duplicatului anterior, precum și data la care acesta a fost eliberat. Art. 52. 1) În Cazul în care titularul constată greșeli în atestatul de abilitare/duplicat după o perioadă de timp de la primirea acestuia, titularul se adresează în scris conducerii MECTS, în vederea eliberării unui nou atestat de abilitare/duplicat, în conformitate cu prevederile prezentului regulament, pe care se scrie, la subsol, nota: Prezentul...atestat de abilitare/duplicat) înlocuiește...atestatul de abilitare/duplicatul) cu seria...și nr...precum și cu nr. de înregistrare...acordat de MECTS din registrul de eliberări) din...data), deoarece acesta (aceasta) conținea greșeli de redactare. 2) Documentul greșit se anulează și se arhivează cu termen permanent. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 755/27. X. 2011 15 ANEXA Nr. 2 C E R E R E-T I P pentru susținerea tezei de abilitare model Subsemnatul/Subsemnata [prenumele, numele] solicit prin prezenta acordarea atestatului de abilitare și declar că îmi asum răspunderea pentru veridicitatea informațiilor prezentate în dosarul de abilitare. Consider că comisia de specialitate care corespunde cel mai bine domeniului tezei de abilitare este comisia de [numele comisiei de specialitate a Consiliului Național De Atestare A Titlurilor Diplomelor Și Certificatelor Universitare (CNATDCU.[Numai în cazul în care subiectul tezei corespunde unor domenii acoperite de mai multe comisii de specialitate ale CNATDCU] Propun ca membrii comisiei de abilitare să provină din comisia de specialitate a CNATDCU de [comisia 1][ numărul de membri] membri,[comisia 2 după caz][ numărul de membri] membri...Pot susține teza de abilitare în următoarele intervale calendaristice:[data 1][ data 2]..Prefer să susțin teza de abilitare în cadrul următoarelor instituții, în ordinea preferințelor:[numele instituției 1][ numele instituției 2]..Data][ Semnătura] A B O N A M E N T E L A P U B L I C A Ț I I L E O F I C I A L E P E S U P O R T F I Z I C Prețuri pentru anul 2011 Nr. crt. Denumirea publicației Număr de apariții anuale Valoare (TVA 9%inclus) lei 12 luni 3 luni 1 lună 1. Monitorul Oficial, Partea I 900 1. 200 330 120 2. Monitorul Oficial, Partea I, limba maghiară 144 1. 500 140 3. Monitorul Oficial Partea a II-a 245 2. 250 200 4. Monitorul Oficial, Partea a III-a 370 430 40 5. Monitorul Oficial, Partea a IV-a 5. 270 1. 720 160 6. Monitorul Oficial, Partea a VI-a 300 1. 600 150 7. Monitorul Oficial, Partea a VII-a 35 540 50 8. Colecția Legislația României 4 450 120 9. Colecția Hotărâri ale Guvernului României 12 750 70 NOTĂ: Monitorul Oficial, Partea I bis, se multiplică și se achiziționează pe bază de comandă. A B O N A M E N T E L A P R O D U S E L E Î N F O R M AT E L E C T R O N I C Prețuri pentru anul 2011 Prețurile sunt exprimate în lei și conțin TVA. Mai multe informații puteți găsi pe site-ul www. expert-monitor. ro, unde puteți aplica online comanda. Produs Abonamentul FLEXIBIL (Monitorul Oficial, Partea I+alte 3 părți ale Monitorului Oficial, la alegere) Lunar Anual Online/Monopost Rețea 5 Rețea 25 Rețea 100 Rețea 300 Online/Monopost Rețea 5 Rețea 25 Rețea 100 Rețea 300 Autenticmo 50 130 330 790 1. 740 500 1 . 250 3. 130 7. 510 16.520 Expertmo 100 250 630 1. 510 3. 320 1. 000 2. 500 6. 250 15.000 33.000 Autentic+Expertmo 130 330 830 1. 990 4. 380 1. 300 3. 250 8. 130 19.510 42.920 Produs Abonamentul COMPLET (Monitorul Oficial, Partea I+toate celelalte părți ale Monitorului Oficial) Lunar Anual Online/Monopost Rețea 5 Rețea 25 Rețea 100 Rețea 300 Online/Monopost Rețea 5 Rețea 25 Rețea 100 Rețea 300 Autenticmo 60 150 380 910 2. 000 600 1. 500 3. 750 9. 000 19.800 Expertmo 120 300 750 1. 800 3. 960 1. 200 3. 000 7 . 500 18.000 39.600 Autentic+Expertmo 150 380 950 2. 280 5. 020 1 500 3. 750 9. 380 22.510 49.520 Monitorul Oficial R. A.,Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C. I. F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română S. A. Sucursala Unirea București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo. ro, internet: www. monitoruloficial. ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru relații cu publicul, București, șos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.401.00.70, fax 021.401.00.71 și 021.401.00.72 Tiparul: Monitorul Oficial R. A. Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 755/27. X. 2011 conține 16 pagini. Prețul: 3, 20 lei ISSN 1453 4495 EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR &juydgy 527164] Colecția Monitorul Oficial în format electronic PDF, oricare dintre părțile acestuia 50 lei/an Cristina-Gabriela F. Popescu Motivul: Format electronic AUTENTIC, conform Legii nr. 202/1998, republicata. Locatia:


< Back - Next >


Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011