C:\Users\Curs\Desktop\pentru planul cadru comentarii\sugestii\pentru planul cadru comentarii 134.txt

#1) Latina-useless 2) Informatica-De ce nu s-a introdus de 15 ani?..Bine și acum, dar multe s-au pierdut. Oricum, la țară, la gimnaziu, se vor face multe«învârteli. Directorii și persoanele influente vor decide multe, doar pentru ca să se simtă bine domniile lor. La oraș e altceva, totuși. La țară e un fel de ev mediu...3) Nu scoateți ore de la Biologie ca să le băgați cumva ore de Geografie. 4) Educația plastică-useless. Dar dacă nu se dorește pragmatism, realism și eficacitate...se pot introduce ore suplimentare de lucru cu plastilina...5) Educația muzicală-la fel ca la pct. 4). De fapt domeniile vocaționale«prin excelență»nu au utilitate prin predarea lor în școală. La liceu, în anii terminali, se predau peste tot«desenul»și«muzica?(Să nu uit: de la 12 ani ascult muzică clasică...și practic de la 15 ani fac asta permanent, acasă. Dar nimeni de la vreo școală nu m-a «convertit»la așa ceva. NICI N-AVEA CUM...6) Un lucru pe care-l observ doar de mai puțini ani: ce atâtea ore de limba română la toate clasele?..Nu se va câștiga mare lucru. Și nu sperați că veți scăpa de«limbajul sms» sau că tinerii vor scrie mai corect. Cine vrea să scrie corect o poate face și cu 1 oră pe săptămână. Dar elevul trebuie să scrie corect înainte de a ajunge la gimnaziu)..Erau zic că erau suficiente 3 ore. Chiar și de la Matematică (materie pe care o predau) se putea lua 1 oră și transformată în «oră de programare»(practic era vorba de Info-Matematică...deci algoritmi, tehnici...doar că se aplicau la calculatoare. Era o folosință practică și imediată a Matematicii. Pe când așa, se«ghiftuiesc»elevii doar cu lucruri abstracte de care fug de ani și sute de ani...Geometria este foarte frumoasă...dar Combinatorica are aplicații"mai bune"-în vaste domenii chiar de exemplu chiar în Biologie și în Medicină, nu doar în Informatică...7) Singurele câștiguri REALE din cele 3 variante ar fi dispariția Latinei și mai ales ce este în legătură cu Informatica. Dar nu doar cu jucăriile de la TIC (pe care să le mai și predea cel de la Educație Tehnologică, care la noi e director și care nu știe să și citească mail-ul) ci măcar lucruri despre Web, despre securitate informatică (fiindcă gem calculatoarele de viruși în școli și acasă la copii), despre ARHITECTURA sistemelor (mai în profunzime, nu doar ce văd eu că se face chiar la LICEU la orele de TIC). PS#1 Mie îmi plac limbile latină și greacă. Și chiar mă descurc binișor, în ambele, chiar dacă n-aș putea purta o conversație. Măcar pot să citesc-și să pronunț corect). Dar nu le-aș recomanda nimănui...Am încercat pe cât posibil să nu pledez«pro domo»..PS#2 Aș dori ca să rămână confidențial (să nu fie public ce am scris) -sau măcar să se elimine PS#2 dar mai ales prima paranteză de la punctul 7) ...care oricum n-a fost scrisă cu rea intenție. Ce vină am eu că prietenul meu, «d-l de Tehno» care e și director, «nu le are»cu calculatoarele?..Hai, v-am pupat"pă"portofel...Să mai măriți salariile alea, că râd elevii de noi. Să-mi schimb și eu a 4-a Dacie 1310, să iau barim un Logan...


< Back - Next >


Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011