#In calitate de profesori, solicităm consultarea in privința programelor -ce trebuie imperios revizuite-și a manualelor -care trebuie să concorde cu programa de studiu pe fiecare nivel de studiu, precum si cu programa de Evaluare Națională. Planurile-Cadru trebuie să aibă la bază și să țină cont de programele școlare! În privinta orelor de consiliere-eliminate din variantele 2 si 3: consilierea elevilor pe întreg ciclul gimnazial este absolut necesară, mai ales în aceste timpuri pe care le trăim, când societatea e supusă transformării (familii monoparentale, părinți plecați în străinătate, copii lăsați în grija rudelor), iar profesorul-diriginte ține, adesea, locul părinților. Revin cu ideile formulate la o întrebare anterioară: Pentru profesorul de limba si literatura română diminuarea orelor din trunchiul comun la clasa a V-a are efecte total neplacute daca nu se ia in calcul revizuirea programei (incarcate si de importanta majora pentru urmatorii ani de gimnaziu) și nu se revizuiesc unele manuale (depasite chiar din punct de vedere științific și tehnic), care nu mai concordă cu programa pentru Evaluarea Națională. Totodată, diminuarea acestor ore impune grave probleme de mobilitate: comasarea claselor, restrângerea posturilor, pierderea locurilor de muncă, instabilitate, nesiguranță. Pe de altă parte, limba română este limba națională, iar practica funcțională corectă a limbii române ar trebui să constituie un pilon major al învățământului românesc, ceea ce este valabil pentru toate limbile naționale. În plus, limba și literatura română este disciplină la care se suține Evaluarea Națională din doi în doi ani până în clasa a VI-a și Examenul de Evaluare Națională la sfârșitul clasei a VIII-a, precum și disciplină la care se susțin probe de evaluare scrisă și orală în cadrul Bacalaureatului la sfârșitul clasei a XII-a. În privința eliminării orei de limba latină la clasa a VIII-a, în toate cele trei variante, este o altă problemă care trădează dezinteresul celor care au înaintat aceste propuneri față de identitatea etnică a românilor, ignorarea importanței cunoașterii și conștientizării originii limbii și a poporului român, precum și dezinteresul față de valorile culturii antice și implicit a valorii culturii naționale. Studierea limbii latine este o cale de cunoaștere a originii și evoluției limbii române, precum și un instrument necesar însușirii limbii române, dar și altor limbi neolatine mai ales în zilele noastre, când nu putem ignora fenomenul migraționist spre țări în care se vorbesc limbi ce au la origine tot limba latină: italiană, spaniolă, portugheză și franceză. Cunoscând limba latină, se permite accesul la valorile culturii și civilizației europene moderne, ce au la bază valorile morale și spirituale antice, care circulă și în limba latină. Să nu ne uităm etnogeneza! Să nu uităm de romanizare, să nu ne uităm originile, să nu uităm să fim români! Să nu uităm pentru ce au luptat generații întregi de capete luminate: cronicarii (Grigore Ureche, Miron Costin, Ion Neculce), Dimitrie Cantemir, Samuil Micu, Petru Maior, Gheorghe Șincai, Bogdan Petriceicu Hasdeu, Lucian Blaga, Vasile Pârvan și mulți alții. Să-i lăsăm limbii latine locul și onoarea cuvenită: studierea la clasa a VIII-a este absolut necesară d
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011