#Realizarea unor discuții, cursuri prin care să se detalieze importanța existenței unor discipline socio-umane ca Educație pentru cetățenie democratică sau Educație interculturală,
pentru ca sunt doua ore de geografie si doua ore de istorie, discipline care nu ar trebui sa dispara din aria curriculara si
nici sa fie discipline optionale e

#Consider ca Varianta nr. 3 este cea mai obiectiva si contibuie la dobandirea unor competente si cunostinte adaptate realitatii sociale romanesti si contextului actual european in care toleranta,
care predarea disciplinelor socio-umane să fie alocată profesorilor de istorie din unitățile de învățământ preuniversitar,
să abordeze conținuturile disciplinelor socio-umane în manieră multi, pluri, inter și transdsciplinară, în consens cu principiile educației integrate,
#Consider ca variata 2 ofera oportunitatea unui acord intre programele disciplinelor de studiu intra si intercurricular r
asigurarea continuității studierii disciplinelor socio-umane în gimnaziu, raportată la nivelul învățământului primar, deoarece elevul are astfel ocazia
Deoarece momentan toate cele trei variante ofera niste posibilitati trunchiate, cu ore diminuate la anumite discipline de ex.
precum ar trebui sa aiba in vedre la anumite discipline posibilitatea predarii interdisciplinare e
#consider gresita excluderea limbii latine din trunchiul comun; oare italienii sunt mai prosti ca noi si nu au scos limba latina
#Consider importană alocarea unui număr mai mare de ore disciplinelor din aria curriculară Limbă Și Comunicare n
iar variantele 1 și 3 reduc la jumătate orele acestei discipline, în situația în care, în țări pe
acestei discipline îi sunt alocate 2 sau chiar 3 ore pe săptămână. Iar chimie de la clasa a V-a
#Consider potrivita o largire a spectrului de discipline optionale pentru clasele VII-VIII, elevilor acordandu-li-se sansa de a-si directiona optim volumul de timp si energie creativa catre disciplinele considerate de interes maximal.
La clasele V-VIII: fizica, chimie, biologie, istorie, geografie propun cate o ora/saptamana cu posibilitatea elevului de a alege, in clasele VII-VIII, dintre aceste discipline ori din ariile curriculare arte sau tehnologii,
suplimentarea cu inca o ora/saptamana la cel putin 3 dintre disciplinele enumerate. La clasele V-VIII-limba moderna 2 poate deveni optionala.
In aria curriculara arte-este imperios necesara pastrarea atat a ed. plastice cat si cea muzicala pentru fiecare an de studiu u
#Consiliere Și Orientare la toate clasele, discipline ocio-umaneca și până acum, la clasele mai mari; o disciplină aflată în trunchiul trebuie studiată de toți elevii (vezi disciplina Religie-trebuie modificat ceva m
#Consilierea in clasa a 8-a a
#consilierea nu trebuie sa lipseasca tic sa se faca pe perioada celor 4 ani fizica, chimie, biologie, istorie, geografie 1 ora saptamanal pentru fiecare an de studi i
că disciplinele îndrăgite de elevi și care au rezultate foarte bune, inclusiv la nivel internațional (de exemplu, Geografia,
Constatăm că discipline, precum Matematica, care au avut intotdeauna un număr mare de ore și la
Un buget de timp decent alocat acestei discipline iubite de elevi ar fi o măsură de bun simț t
#Consultarea directa a reprezentanilor elevilor din organizatiile recunoscute la nivel national și a unor personalitati din fiecare domeniu de activitate corelat cu fiecare disciplină n
Consultarea specialiștilor pe discipline de studiu pentru numărul de ore și pentru modificările care se vor produce la nivelul predării efective la clasă după aceste modificări (programe, manuale etc..
#continuarea disciplinelor din ciclul primar cu cele din ciclul gimnazial, educatia economica sa fie predata de profesori de educatie tehnologica a
#Continuarea studiului stiintelor de la ciclul primar la clasele a V-a si a VI-a prin introducerea disciplinelor chimie si fizica a
#Continuitate pentu disciplina Tehnologia Informatiei si a Comunicatiilor r
#Continuitatea! As fi foarte fericita daca aceste planuri cadru ar ramane valabile cel putin 8 ani pentru a putea stabili macar pentru doua cicluri de studiu
#Continuitatea disciplinelor predate în clasele 1-4 la clasele 5-8. Predarea chimiei și fizicii din clasa a 5-a consider ca e timpurie r
#Continutul materiei de clasa a Va la disciplina biologie ar fi mai pe intelesul elevilor daca s-ar studia in clasa a VIII a si ar asigura si o oarecare continuitate cu
Nu trebuie sa se renunte la aceasta disciplina, deoarece le stimuleaza foarte mult creativitatea si lucrul in echipa
#Corectitudine si recunoasterea valorilor nationale pe care disciplinele de baza le-au oferit atator generatii de elevi i
#Corelarea conținuturile intre disciplinele de invataman a
#Corelarea conținuturilor între discipline, astfel încât să fie posibile abordările inter-și transdisciplinare, esențializarea conținuturilor la toate disciplinele, în sensul"mai puține noțiuni,
dar mai temeinic și mai bine înțelese"b
#Corelarea cu programe scolare aerisite e
#Corelarea cu programele si manualele scolar r
#corelarea cu viitorul plan-cadru pentru inv. licea a
#Corelarea disciplinelor de stiinte (si nu numai) cu informaticam respectiv, competente digital l
#corelarea disciplinelor din cadrul aceleiasi arii curricular r
#Corelarea intr-o buna masura a programei scolare cu numarul de ore aflat in planul cadru pentru fiecare disciplina in parte,
deoarece toate disciplinele au o programa scolara supraincarcata. La programele scolare actuale nu se pune accentul pe creativitate si exersarea ablilitatilor dobandite ci doar pe accumulare de informatii.
Partea practica a fiecarei discipline aproape ca nu exista. Toate cunostintele acumulate trebuie sa-si gaseasca utilitatea in viata de zi cu zi.
Numai asa putem apropia elevii de invatatura a
#Corelarea invatamantului primar cu cel gimnazial si contextul european, trebuie realizata pe baze realiste, implicabile in parcursul educational al elevilor r
#Corelarea metodologiilor de predare cu abordarea centrată pe dezvoltarea de abilități. Revizuirea în cadrul curriculelor a structurii logice de furnizare a informației către elevi e
#corelarea numarului de ore alocate pe discipline cu programa scolara specifica a
#corelarea planului cadru și pentru învățământul în limbile minorităților național r
#Corelarea planurilor cadru cu programa scolara astfel incat continuturile sa fie corelate interdisciplina a
#oricum nu țineți cont de ele
#-corelarea programei scolare cu nr de ore asociat fiecarei discipline-sa existe programe mai,, aerisite e
#Corelarea programelor analitice cu volumul de ore propus in planul cadru. Evitarea supraaglomerarii cu informatii teoretice. Punerea accentului pe dimensiunea practica, aplicativa a
#Corelarea programelor de fizica-chimie-matematic c
#Corelarea programelor matematică-fizică-chimi i
#corelarea studierii unor module in alte semestre decat cel actual-ex. cls. V: modulul II in sem I si modulul I-organizarea mediului construit in sem II, dupa familiarizarea elevilor cu informatia tehnic c
biologia ar putea fi grupate intr-o singura disciplina, stiinte. Prea multe ore de educatie civica,
Iar schimbarea structurii programelor scoalre pentru toate disciplinele ar costituii un bun suport pentru aplicarea cu succes a palnurilor cadru u
#Cred ca ar fi destul de atractiv pentru elevi introducerea notiunilor de programare la disciplina TI I
#Cred ca ar fi discipline mai educative pt copii decit educația pentru cunoașterea drepturilor lor.
cât mai largă de discipline opționale, tocmai pentru a observa o varietate cât mai mare de conținuturi și competențe.
#Cred ca ar fi fost mai bine daca li se lasa parintilor si elevilor posibilitatea de a opta pentru studierea anumitor discipline, in functie de nevoile si de aptitudinile copilului.
Asa cum se stie, disciplinele din CDS sunt alese de scoli pentru completarea normei didactice a profesorilor.
#Cred ca ar fi fost mai potrivit introducerea unei discipline denumita simplu"Politete",pentru toate clasele, eventual in locul acelor"Educatii".
Cred ca ar trebui sa aiba o pondere mai mare disciplinele creative, sa se introduca materii interdisciplinare.
#Cred ca ar trebui mentinut un echilibru privind repartitia numarului de ore pe discipline, astfel incat sa existe suficient timp pentru parcurgerea programei, lucru care din pacate nu se intampla in cazul unor discipline, de la
care s-a tot redus din ore, fara sa se tina cont si ponderea mare a continuturilor prevazute in programa a
ce predau discipline noi si apoi sa realizati planuri cadru u
#Cred ca ar trebui sa asigure o atentie deosebita pentru 4 materii: limba română, matematica, geografie si istorie.
#Cred că disciplina Chimie în cazul Variantei 2 ar putea să rămână ca și până acum, începând de la clasa a VII-a,
#Cred ca este oportuna studirea stiintelor din clasa a V-a intr-o forma integrata si nu pe discipline distincte e
ce ar trebui sa ramana disciplina ed tehnologica la toate clasele http://www. 1educat. ro/resurse/ise/educatia tehnologica. htm m
#Cred ca masiva computerizare a vietii de zi cu zi justifica si chiar cere introducerea informaticii ca disciplina de trunchi comun la gimnaziu u
#Cred ca ministerul ar trebui sa fie preocupat si de formarea profesorilor pentru disciplinele noi (disciplinele socio-umane,
religia ar putea ramane o disciplina optionala, multe arii curiculare au ramas cu acelasi numar de ore,
nu vad o rezolvare a problemelor din invatamant prin eliminarea unor discipline e
#Cred ca nu trebuie sa se renunte la orele de muzica. Cel putin o ora pe sapt la fiecare clasa este nevoie e
#Cred ca orele de educatie tehnologica ar trebui sa se desfasoare doar practic si sa fie prevazute clar, la toate disciplinele care se preteaza, ore de practica a
Ca o sugestie disciplina TIC ar putea fi inclusa in trunchiul comun in toate clasele din ciclul gimnazial.
#+corelare între disciplinele studiate la ciclul primar cu cele de la gimnaziu; publicarea programelor si manualelor școlare până la începerea anului școla
#Cred ca scoaterea disciplinelor limba latina si religie din planul de invatamant ar fi o masura buna a
#Cred ca sunt discipline care sunt depasite ca importanta acum, care ar trebui sa devina optionale, ca si latina, in functie de profil eventual l
sau revizuirea programei scolare la biologie pentru clasa a V-a. La clasa a V-a, disciplina istorie 2 ore t
#Cred ca sunt unele discipline cu prea multe ore alocate (Religia se face la ciclul primar,
#Cred ca trebuie sa existe un balans intre disciplinele reale, socio-umane si cele vocationale.
Intrarea disciplinelor reale, care nu au fost reprezentate in invatamantul primar trebuie realizata gradual. De asemenea, nivelul pana la care matematica, fizica si chimia trebuia sa ajunga dupa acest stadiu trebuie sa fie unul echilibrat si cred ca se poate realiza intr-un numar mai redus de ore.
#Cred ca varianta 2 ofera elevilor de gimnaziu un echilibru intre disciplinele studiate e
#Introducerea, în aria curriculară Limbă Și Comunicare, pe lângă numărul de ore alocat, a unui opțional de lectură destinat lecturii și activităților de înțelegere de text/opțional de literatură universală/literatură pentru copii (V-VIII),
de ore (5) pentru clasa a V-a, la disciplina limba și literatura română. Regândirea statutului limbii latine, a programei acesteia,
#Credem ca presiunile externe care privesc diminuarea disciplinelor socio-umane, pot fi fentate cu intelepciune,
#Cresterea numarului de discipline optionale la clasa, de la 1-2 la 2-3 3
#Cresterea numarului de laboratoare in scoli si licee pt Fizica, chimie, biologie. Infiintare de laboratoare pt stiintele naturii pt gimnaziu u
#Cresterea numarului de ore la disciplinele la care se sustin Evaluari nationale si mentinerea orelor de consiliere si orientare la toate clasel l
#cresterea numarului de ore la disciplinele socio-umane in planul cadru in conditiile in care societatea romaneasca are din ce in ce mai mare nevoie de cetateni cu spirit civic,
#Cresterea ponderii disciplinelor optionale e
#Cresterea ponderii stiintelor; necesitatea alocarii a cate 2 ore/saptamana, de la clasa a V-a pana la clasa a VIII-a pentru studiul biologiei,
avand in vedere ca dezvoltarea si exersarea abilitatilor practice necesita timp si ca biologiei este disciplina la Evaluarea Nationala la clasa a VI-a (cu aceeasi pondere si grad de dificultate al itemilor
ca si celorlalte discipline evaluate) și in viitor la examenul de admiterea la liceu (proba la matematica si stiinte, conform Legii Educației), ca si interesul elevilor pentru studiul biologiei, al stiintelor
#Cu exceptia ariei curriculare"Limba si Comunicare",ar fi bine pentru elevi sa fie alocat u numar egal de ore la toate disciplinele.
Disciplina"Limba si comunicare este cea mai importanta din urmatoarele motive: a) studiul limbii si al literaturii romane ajuta foarte mult copiii la identificarea si formarea identitatii nationale;
#Cu multi ani in urma elevii din mediul rural aveau ca disciplina obligatorie AGRICULTURA. Sa nu neglijam aria TEHNOLOGII.
Elevii care au inclinatii spre disciplinele vocationale, trebuie indrumati spre scolile de profil. Sa nu uitam ca avem programul SCOALA ALTFEL in
consider ca disciplina TIC (avand caracter obligatoriu in LEN la toate clasele de gimnaziu) ar trebui studiata (bineinteles cu o programa adecvata si corelata cu
la unele discipline. apoi ar trebui schimbate manualele. La disciplinele socio umane este necesara introducerea a 2-3 ore pe saptamana.
Elevii, copiii nostri nu trebuie sa uite cine suntem, este vorba de identitatea noastra nationala a
#daca bagati tic scoateti mate, ca apoi eprea mult real, fara socio umane, sunt cacaturi, la liceu eventusl, nu mai impuneti discipline
#Daca se doreste cresterea ponderei CDS ar trebui marit numarul de ore alocate pentru discipline optionale in planul cadru,
dar nu in detrimentul TC (in toate trei variantele sunt alocate prea putine ore pentru aproape toate disciplinele daca se pastreaza in continuare aceleasi programe scolare incarcate
#Daca se introduce disciplina TIC in TC, sa fie dotate scolile cu calculatoare, mai ales in mediul rura a
care presupun o intrerupere de 2 ani in studiul discipline e
#Daca se preconiza in 2 din cele 3 variante sa se reduca nr de ore la jumatate la disciplina ed tehnologica,
de ce se mai fac cursuri de reconversie profesionala, consumatoare de resurse materiale si timp?
sa existe discipline de sine statatoare care sa aiba o programa realista, manual si profesori cu o pregatire interdisciplinara a
#Dacă se va avea în vedere corelarea curiculumului pentru fiecare disciplină astfel încât să existe coerență și la nivel transdisciplinar,
#Dacă sistemul de admitere la liceu tine cont de toate disciplinele în procente egale vom avea o școală gimnazial de tip GENERAL N
oare nu era mai bine o disciplina ca Educatia pentru viata care sa cuprinda aceste capitole si
că cele 2 discipline nu se găsesc nicăieri în evaluările finale ale absolvenților de clasele V-VIII,
prin urmare 2 în trunchiul comun și nu opțional pentru ca directorii dau 2 ore disciplinelor la
#De ce a fost scoasă disciplina cultură civică? Această disciplină ajuta elevul de gimnaziu să devină un cetățean activ și responsabil la problemele societății.
Disciplinele în școli nu se acordă în funcție de necesitățile elevului, ele se acordă în funcție de preferințele directorilor.
MARE GREȘEALĂ e
#DE CE ESTE NECESAR UN NUMĂR MAI MARE DE ORE DE GEOGRAFIE ÎN NOILE PLANURI-CADRU La formarea celor opt competențe heie cerute de LEN nr. 1/2011 geografia poate aduce un aport substanțial.
dar și conexiunile dintre disciplinele care compun știința geografiei (geografia fizică, geografia umană, geografia regională, etc..Am prezentat, pe scurt,
Copiii nostri au mai mare nevoie de asta decat de disciplinele socio-umane la cls V-VI.
#De exemplu indienii, considerati intelepti, la disciplina geografie ofera in fiecare an de studiu o imagine completa, folosind toate operatiile gandirii analogs sinteza generalizare abstractizare concretizare.
Puneti la dispozitia profesorilor, mai intai, un proiect de programa pe discipline, pentru a vedea daca aceasta poate fi parcursa in numarul de ore pe care le propuneti i
#1) inventarea unei discipline INFORMATICA in cadrul ariei Matematica si stiinte 2) regandirea programelor de la stiinte pentru realizarea interdisciplinaritatii:
combinarea disciplinelor fizica si chimie intr-o singura disciplina (eventual si cu biologie, desi aici am unele rezerve),
#Degeaba asiguram un numar suficient de ore unei discipline daca nu se modifica si programa a
#Degeaba elaboram planuri-cadre de invatamant daca nu se lucreaza inainte la continutul fiecarei disciplina de studi i
#Deoarece Lb romana si matematica constituie discipline de examen, consider că sunt necesare câte 5 ore pe saptămână,
#Desi predau Istorie consider ca este foarte importanta formarea multilaterala a elevului si trebuie pus accent pe toate disciplinele si in special pe Tic, Arte, Sport.
La aceasta disciplina conteaza talentul dascalului si constiinta lui. Nu sunt necesare mai multe ore.
Mai aerisiti programa tuturor disciplinelor, dati manuale suficiente si ore suficiente pentru EDUCATIE TEHNOLOGICA si LIMBA ROMANA, mai scoateti din orele de matematica.
DACA E SCOALA GENERALA SA FIE NUMAR EGAL DE ORE PENTRU TOATE DISCIPLINELE si mai multe ore pt. limba romana caci se pierde,
care trebuie sa-si cunoasca limba, cultura si istoria. 3. in locul disciplinelor socio-umane, propuneti un curs
Disciplina TIC va duce la completarea competentelor elevilor, va da posibilitatea participarii la realizare de proiecte,
#Din pacate nu apare niciun optional sau disciplina in trunchiul comun cu accent pe cultura nationala sau cu accent pe orientare scolara si profesionala a
#Din planurile cadru lipseste o disciplina importanta: Educatia pentru sanatate, disciplina care ar putea include si metode de prim ajutor si
care ar contribui la dobandirea unor comportamente sanatoase si la adoptarea unui stil de viata sanatos.
consider ca ar trebui reduse continuturile programei scolare si nu orele alocate disciplinelor de studiu.
#Din punctul meu de vedere disciplina religie nu ar trebui sa fie studiata in scoala romaneasca decat cel mult ca materie optionala si inlocuita cu istoria religiilor.
#Din punctul meu de vedere discipline precum religia, latina sau educatia tehnologica ar putea fi cuprinse in trunchiul comun dar cu 1/2 ore pe saptamana.
tehnologic și profilul umanist) clasele a XI-a și a XII-a NU MAI FAC BIOLOGIE 2. Introducerea ca disciplină obligatorie în trunchiul comun a EDUCAȚIEI pt.
BIOLOGIA este CEA mai solicitată disciplină la ultima probă scrisă a examenului de bacalaureat-pt. a clădi informația liceală la disciplina BIOLOGIE avem nevoie OBLIGATORIU de bazele ei solide,
Desigur orele de matematica/fizica/chimie (discipline reale) sunt esentiale in dezvoltarea personala armonioasa a elevului modern din secolul nostru u
Iata de ce, consider ca dumneavoastra sunteti cei care puteti sa dati un nou suflu istoriei si geografiei nationale, prin introducerea a 3 ore pe saptamana pe fiecare an de studiu, pentru aceste discipline.
sa reduceti numarul de ore saptamanal (6-7 ore/saptamana) de la discipline precum Matematica sau Romana, ramase asa inca de pe vremea de dinainte de 1989, si sa redistribuiti aceste ore catre istorie
De asemenea, v-as sugera sa scoateti discipline de tot felul cum sunt Educatia antrprenoriala, Educatia pentru sanatate
care sunt total contraproductive si sa redistribuiti aceste ore, catre alte discipline precum Fizica, Chimie,
ar trebui introduse ore la disciplinele evaluate national l
#-mărirea ponderii CDȘ, deoarece 1-2 ore nu sunt suficiente pentru a contura o politică educațională a fiecărei școli;
#Din punctul meu de vedere, principalele probleme sunt legate de o dimensionare total eronata a unor arii curriculare si discipline.
De exemplu, pentru clasele V-VI Matematica si Stiintele naturii ar putea forma o singura disciplina.
Educatia civica nu isi are locul ca disciplina autonoma in toate clasele de gimnaziu, deoarece elevului ii vor lipsi alte cunostinte fara de
care degeaba avem aceasta disciplina. Cel mai practic ar fi sa fie integrata disciplinei Istorie,
deoarece alocă cel mai mult număr de ore pentru studiul disciplinelor de învățământ cuprinse în ariile curriculare ale planului-cadru de învățământ,
E o rusine sa consideri reducerea orelor de curs in ce priveste aceste discipline. Taiati orice sansa ar avea vreun suflet de artist, cu potential si aspiratii...
#Disciplina"Etnologie"sa fie prevazuta a
#Disciplina onsiliere și orientarepoate fi abordată modular și profesionist de specialiștii CJRAE (consilieri școlari; cu certitudine copiii au mai multă nevoie de cunoașterea și dezvoltarea potențialului propriu decât de prost abordata irigenție Și apoi,
acea dezvoltare personală din clasele primare ar avea continuitate în stadiile de dezvoltare unde e cea mai mare nevoie,
Sunt ore/discipline/continuturi care pot fi foarte bine trecute la optionale e
#Disciplina Biologie este deficitara ca nr de ore la liceu si gimnaziu. Avand in vedere ca este materie de bacalaureat,
sunt alocate prea putine ore pe TC. Dorim sa se introduca un nr de ore care sa ne permita pregatirea elevilor la clasele de matematica informatica,
#Disciplina Chimie este prea grea pentru a putea fi indrodusa de la clasa a V-a,
iar Educatia Tehnologica este o disciplina interesanta pentru copii, deoarece invata foarte multe lucruri practice e
#disciplina chimie; cunostinte multe si complicate la gimnaziu, clasa a 7-a; cumostintele din liceu nu le sunt suficiente elevilor
#Disciplina Consiliere si Orientare nu trebuie sa lipseaca din planul cadru. La clasa a-V-a datorita volumului mare de informatii trebuie introduse 2 ore la Istori i
#Disciplina CONSILIERE SI ORIENTARE sa fie 1 ora pe saptamana In trunchiul comun n
#Disciplina consiliere si orientare sa fie o ora obligatorie, pe saptaman n
#Disciplina ed. tehnologica este foarte Bine structurata pe module, elevul identificand cateva notiuni, aspecte reale din diferite domenii de activitate e
#-Disciplina Educație economică nu poate fi introdusă în cadrul disciplinelor socio-umane, avănd un caracter mai degrabă apropiat de disciplinele din cadrul ariei Tehnologii (se studiază la clasa a 6-a Economia familiei la Educație Tehnologică) n
#Disciplina educatie economica prevazuta la clasa a VIII-a sa fie predata tot de profesorii de educatie tehnologic c
#Disciplina Educație pentru viață să poată fi predată spre exemplu de profesori de geografie și de istorie
#1. Consider că este necesară existența unui număr mai mare de CDȘ pe clasă pentru a permite elevilor
și părinților alegerea unor discipline interdisciplinare și cross curriculare. 2. Este necesară implementarea disciplinei Știinte la clasele a V-a și a VI-a pentru corelarea predării și insușirii cunoștințelor cu evaluarea la sfârșitul clasei a VI-a (examen
național
#Disciplina Educatie tehnologica sa nu fie eliminata de la clasele a V a si a VI a a
#Disciplina Educatie Tehnologica sa ramana cu o ora in trunchiul comun in clasele V-VIII.
Fizica cate o oara incepand de la clasa a VI a pana in clasa aviii, Chimia cate o oara la clasele VII si VIII.
Disciplinele socio-umane noi introduse sa se studieze sub forma de module la Cultura Civica incepand cu clasa a VII-VIII.
Noul plan cadru care se va definitiva ar trebui aplicat in anul scolar 2018-2019 astfel incat pentru disciplinele noi sa aiba timp cadrele didactice sa se formeze.
Altfel cine va putea fi incadrat?.Ce vor face ceilati profesori care sunt titulari, cu
Disciplina TIC poate fi introdusa treptat dar nu in locul disciplinei Educatiei tehnologice, deoarece au continuturi diferite,
#Disciplina Informatica introdusa in trunchiul comun la toate clasele. Nu trebuie diminuat numarul de ore de Limba romana la clasa a V
#disciplina istorie ar trebui sa aiba alocate cel putin 2 ore pe saptamana la fiecare nive e
#Disciplina Istorie nu ar trebui să se limiteze doar la o oră pe săptămână. Copiii învață despre identitatea lor națională.
#Disciplina limba latina sa fie obligatorie e
#Disciplina limba si literatura romana este un domeniu cu mare deschidere formativa si informativa, cu incarcatura culturala si cu efect major asupra comunicarii, ca activitate specific umana,
de aceea consider ca scoaterea unei ore de limba romana de la clasa a-V-a nu este un lucru benefic pentru elevi i
#Disciplina Religie ar trebui predata numai la invatamantul primar. Este absolut absurd ca un elev sa studieze timp de 13 ani notiuni de religie e
#Disciplina Religie ar trebui sa nu mai faca parte din trunchiul comun. Intra intr-o totala contradictie cu tot ceea ce se incearca a se fundamenta din punct de vedere stiintific.
#Disciplina Religie are un statul privilegiat prin Legea Educatiei Nationale. Este o discriminare evidenta in raport cu celelalte discipline din aria curricular r
#1. Consider ca exista inca un mare decalaj intre discipline precum limba romana sau matematica si celelalte discipline ca numar de ore alocate in trunchiul comun.
De aceea propun o reducere la 3 ore/saptamana in cazul celor doua discipline mentionate. 2. Numarul total de ore ar trebui redus, avand in vedere varsta si capacitatile cognitive
ale elevilor r
#Disciplina RELIGIE nu are ce cauta in TRUNCHIUL COMUN (la clasele 7-8!!!Religia trebuie sa fie optionala (in mod real;
optiunile sa fie transmise prin fise online pentru a reduce presiunea si interventia celor interesati!
Sa aveti in vedere ca disciplinele de tip CDS sa poata fi la indemana parintilor si nu ca pana acum la dispozitia conducerii scolilor
care mai completaeaza o norma sau mai dau cate o ora suplimentara la rietenide aceasi culoare
#Disciplina Religie nu are ce sa caute in trunchiul comun n
#Disciplina religie sa nu mai fie cuprinsa in TC, foarte bine ar fi daca va fi cuprinsa in CDS S
#Disciplina T. I. C atât de așteptată de elevi consider că trebuie predată la toate clasele de gimnaziu (v-viii v
< Back - Next >
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011