#Realizarea unor discuții, cursuri prin care să se detalieze importanța existenței unor discipline socio-umane ca Educație pentru cetățenie democratică sau Educație interculturală,
pentru ca sunt doua ore de geografie si doua ore de istorie, discipline care nu ar trebui sa dispara din aria curriculara si
nici sa fie discipline optionale e

#Consider ca Varianta nr. 3 este cea mai obiectiva si contibuie la dobandirea unor competente si cunostinte adaptate realitatii sociale romanesti si contextului actual european in care toleranta,
Deoarece momentan toate cele trei variante ofera niste posibilitati trunchiate, cu ore diminuate la anumite discipline de ex.
precum ar trebui sa aiba in vedre la anumite discipline posibilitatea predarii interdisciplinare e
#consider gresita excluderea limbii latine din trunchiul comun; oare italienii sunt mai prosti ca noi si nu au scos limba latina
iar variantele 1 și 3 reduc la jumătate orele acestei discipline, în situația în care, în țări pe
acestei discipline îi sunt alocate 2 sau chiar 3 ore pe săptămână. Iar chimie de la clasa a V-a
#Consider potrivita o largire a spectrului de discipline optionale pentru clasele VII-VIII, elevilor acordandu-li-se sansa de a-si directiona optim volumul de timp si energie creativa catre disciplinele considerate de interes maximal.
fizica, chimie, biologie, istorie, geografie propun cate o ora/saptamana cu posibilitatea elevului de a alege, in clasele VII-VIII, dintre aceste discipline ori din ariile curriculare arte sau tehnologii,
#Consiliere Și Orientare la toate clasele, discipline ocio-umaneca și până acum, la clasele mai mari; o disciplină aflată în trunchiul trebuie studiată de toți elevii (vezi disciplina Religie-trebuie modificat ceva m
Constatăm că discipline, precum Matematica, care au avut intotdeauna un număr mare de ore și la
Un buget de timp decent alocat acestei discipline iubite de elevi ar fi o măsură de bun simț t
Consultarea specialiștilor pe discipline de studiu pentru numărul de ore și pentru modificările care se vor produce la nivelul predării efective la clasă după aceste modificări (programe, manuale etc..
#Corelarea conținuturilor între discipline, astfel încât să fie posibile abordările inter-și transdisciplinare, esențializarea conținuturilor la toate disciplinele, în sensul"mai puține noțiuni,
Partea practica a fiecarei discipline aproape ca nu exista. Toate cunostintele acumulate trebuie sa-si gaseasca utilitatea in viata de zi cu zi.
#corelarea numarului de ore alocate pe discipline cu programa scolara specifica a
#corelarea planului cadru și pentru învățământul în limbile minorităților național r
#Corelarea planurilor cadru cu programa scolara astfel incat continuturile sa fie corelate interdisciplina a
#oricum nu țineți cont de ele
#-corelarea programei scolare cu nr de ore asociat fiecarei discipline-sa existe programe mai,, aerisite e
#Corelarea programelor analitice cu volumul de ore propus in planul cadru. Evitarea supraaglomerarii cu informatii teoretice. Punerea accentului pe dimensiunea practica, aplicativa a
#Cred ca ar fi discipline mai educative pt copii decit educația pentru cunoașterea drepturilor lor.
cât mai largă de discipline opționale, tocmai pentru a observa o varietate cât mai mare de conținuturi și competențe.
#Cred ca ar fi fost mai bine daca li se lasa parintilor si elevilor posibilitatea de a opta pentru studierea anumitor discipline, in functie de nevoile si de aptitudinile copilului.
#Cred ca ar fi fost mai potrivit introducerea unei discipline denumita simplu"Politete",pentru toate clasele, eventual in locul acelor"Educatii".
#Cred ca ar trebui mentinut un echilibru privind repartitia numarului de ore pe discipline, astfel incat sa existe suficient timp pentru parcurgerea programei, lucru care din pacate nu se intampla in cazul unor discipline, de la
care s-a tot redus din ore, fara sa se tina cont si ponderea mare a continuturilor prevazute in programa a
ce predau discipline noi si apoi sa realizati planuri cadru u
#Cred ca ar trebui sa asigure o atentie deosebita pentru 4 materii: limba română, matematica, geografie si istorie.
#Cred ca este oportuna studirea stiintelor din clasa a V-a intr-o forma integrata si nu pe discipline distincte e
nu vad o rezolvare a problemelor din invatamant prin eliminarea unor discipline e
#Cred ca nu trebuie sa se renunte la orele de muzica. Cel putin o ora pe sapt la fiecare clasa este nevoie e
#Cred ca sunt discipline care sunt depasite ca importanta acum, care ar trebui sa devina optionale, ca si latina, in functie de profil eventual l
#Cred ca sunt unele discipline cu prea multe ore alocate (Religia se face la ciclul primar,
#Cresterea numarului de discipline optionale la clasa, de la 1-2 la 2-3 3
#Cresterea numarului de laboratoare in scoli si licee pt Fizica, chimie, biologie. Infiintare de laboratoare pt stiintele naturii pt gimnaziu u
ca si celorlalte discipline evaluate) și in viitor la examenul de admiterea la liceu (proba la matematica si stiinte, conform Legii Educației), ca si interesul elevilor pentru studiul biologiei, al stiintelor
la unele discipline. apoi ar trebui schimbate manualele. La disciplinele socio umane este necesara introducerea a 2-3 ore pe saptamana.
#daca bagati tic scoateti mate, ca apoi eprea mult real, fara socio umane, sunt cacaturi, la liceu eventusl, nu mai impuneti discipline
#Daca se doreste cresterea ponderei CDS ar trebui marit numarul de ore alocate pentru discipline optionale in planul cadru,
care presupun o intrerupere de 2 ani in studiul discipline e
#Daca se preconiza in 2 din cele 3 variante sa se reduca nr de ore la jumatate la disciplina ed tehnologica,
sa existe discipline de sine statatoare care sa aiba o programa realista, manual si profesori cu o pregatire interdisciplinara a
că cele 2 discipline nu se găsesc nicăieri în evaluările finale ale absolvenților de clasele V-VIII,
Puneti la dispozitia profesorilor, mai intai, un proiect de programa pe discipline, pentru a vedea daca aceasta poate fi parcursa in numarul de ore pe care le propuneti i
#1) inventarea unei discipline INFORMATICA in cadrul ariei Matematica si stiinte 2) regandirea programelor de la stiinte pentru realizarea interdisciplinaritatii:
#Degeaba asiguram un numar suficient de ore unei discipline daca nu se modifica si programa a
#Deoarece Lb romana si matematica constituie discipline de examen, consider că sunt necesare câte 5 ore pe saptămână,
#Din punctul meu de vedere discipline precum religia, latina sau educatia tehnologica ar putea fi cuprinse in trunchiul comun dar cu 1/2 ore pe saptamana.
Desigur orele de matematica/fizica/chimie (discipline reale) sunt esentiale in dezvoltarea personala armonioasa a elevului modern din secolul nostru u
Iata de ce, consider ca dumneavoastra sunteti cei care puteti sa dati un nou suflu istoriei si geografiei nationale, prin introducerea a 3 ore pe saptamana pe fiecare an de studiu, pentru aceste discipline.
sa reduceti numarul de ore saptamanal (6-7 ore/saptamana) de la discipline precum Matematica sau Romana, ramase asa inca de pe vremea de dinainte de 1989, si sa redistribuiti aceste ore catre istorie
De asemenea, v-as sugera sa scoateti discipline de tot felul cum sunt Educatia antrprenoriala, Educatia pentru sanatate
care sunt total contraproductive si sa redistribuiti aceste ore, catre alte discipline precum Fizica, Chimie,
#Din punctul meu de vedere, principalele probleme sunt legate de o dimensionare total eronata a unor arii curriculare si discipline.
E o rusine sa consideri reducerea orelor de curs in ce priveste aceste discipline. Taiati orice sansa ar avea vreun suflet de artist, cu potential si aspiratii...
Sunt ore/discipline/continuturi care pot fi foarte bine trecute la optionale e
#Disciplina Biologie este deficitara ca nr de ore la liceu si gimnaziu. Avand in vedere ca este materie de bacalaureat,
și părinților alegerea unor discipline interdisciplinare și cross curriculare. 2. Este necesară implementarea disciplinei Știinte la clasele a V-a și a VI-a pentru corelarea predării și insușirii cunoștințelor cu evaluarea la sfârșitul clasei a VI-a (examen
Este o discriminare evidenta in raport cu celelalte discipline din aria curricular r
#1. Consider ca exista inca un mare decalaj intre discipline precum limba romana sau matematica si celelalte discipline ca numar de ore alocate in trunchiul comun.
De aceea propun o reducere la 3 ore/saptamana in cazul celor doua discipline mentionate. 2. Numarul total de ore ar trebui redus, avand in vedere varsta si capacitatile cognitive
ale elevilor r
#Disciplina RELIGIE nu are ce cauta in TRUNCHIUL COMUN (la clasele 7-8!!!Religia trebuie sa fie optionala (in mod real;
optiunile sa fie transmise prin fise online pentru a reduce presiunea si interventia celor interesati!
actual sunt prea incarcate, necorelate interdisciplinar, religia-istoria religiilor, ed. muzicala-istoric al acestei discipline, etc c
Cel putin la clasele a 7-a si a 8-a ar fi necesara atragerea elevilor spre anumite discipline prin oferirea posibilitatii de a alege din pachete de discipline optionale,
iar elevii nu ar trebui sa-si piarda timpul cu discipline care nu contribuie la formarea lor (educatie tehnologica,
#Discipline care să vizeze mai mult latura practică a învățării È
#Discipline noi: informatica Corelarea continutului curricular al disciplinei educatie tehnologica cu fizica, chimia, etc. Limba si literatura romana sa aiba in continuare alocate 5 ore in trunchiul comun la clasa a V
#Discipline optionale strict 1 ora pe saptamana, iar materia TIC obligatorie din clasa a V a pana inclusiv clasa a VIII-a a
#Disciplinele artistice sunt prin ele insele discipline creative, cu rol in stimularea creativitatii elevilor, iar creativitatea s-a dovedit a avea o importanta majora in dezvoltarea unei societati.
Pe de alta parte, educatia estetica, gustul pentru frumos se cultiva mai ales in aceasta perioada a vietii unui copil.
#disciplinele de cultura generala precum istoria si geografia au inceput sa fie neglijate in defavoarea altor discipline. imi doresc ca profesorii care predau aceste discipline sa aiba mai multe ore si sa nu mai fie nevoiti sa isi aleaga cate trei
deoarece introducerea unor noi discipline nu ar scchimba cu nimic actul educational. In mediul rural nu exista profesori calificati pentru disciplinele noi
Cu siguranta isi vor completa cu noile discipline introduse pentru care nu au o calificare corespunzatoare si atunci, la ce ne foloseste aceasta modificare?
Acolo unde programele disciplinelor obligatorii nu ofera posibilitatea cadrului didactic sa iasa din tipare, prezenta unor discipline optionale bine gandite si educative,
în așa fel încât diferitele teme studiate la aceste discipline să atingă finalitățile noilor educații a
aceste discipline sunt esențiale pentru formarea gândirii practice și pragmatice a elevului; de asemenea, limba latină este un instrument de cultură vital pentru orice cetățean român,
consider aceste discipline foarte importante pentru cultura generala a unui bun cetatean
#Disciplinelor umaniste sa li se aloce un nr. mai mare de ore e
#Discutarea la nivel inalt la asigurarea conditilor optime pentru a introducere in toate scolile calculatoare pentru a instrui pe elevi la TIC C
nici macar cele 2 ore alocate acum acestei discipline. Mentionez ca sunt profesor de istorie si geografiei,
#Dispariția unei discipline din planul cadru va duce la probleme sociale. Aria curriculară tehnologii are rol important în orientarea școlară a elevilor clasei a VIII-a fiind în același timp o formă de pregătire pentru profesionalizare-element cheie în reușita integrării pe piața muncii
Cred că studirea acestor discipline în clasele a VIII-a maxim o oră fiecare ar fi de ajuns;
Nu trebuie sa constituie o sursa de completare a normelor didactice pentru alte discipline din aria curriculara Om si societate e
trebuie ca acest lucru sa fie cuprins in trunchiul comun. 3. Fizica si chimia sunt discipline reoaiepentru un elev de clasa a V-a. Fizica,
S-a invocat motivul eliminarii aceste discipline, limba mama a limbii nostre, deoarece se va studia la liceu.
#1. Eliminarea unor discipline inutile/de umplutura, care incarca programul elevilor (ed. tehnologica, cultura civica etc.)
2. Un numar mai mare de ore la stiinte (biologie si fizica/chimie) 3. Comasarea unor discipline,
Totodată Varianta 2 integrează în Aria curriculară Om Și Societate acele discipline socio-umane, care în viața cotidiană de multe ori lipsesc din educația elevilor.
cat numarul de ore pentru unele discipline (cum ar fi istoria, geografia, limbile straine si limba romana),
Ea poate ramane ca materie optionala la nivelul mai multor discipline. De asemenea unele dintre materii ar trebui sa nu fie evaluate cu note (ed muzicala, plastica,
multe din informatile sale se regasesc si la alte discipline: fizica, geografie, istorie et t
Introducerea altor discipline de studiu, solicită elevii suplimentar. La clasa a 5-a de ce nu se are în vedere Educația pentru Drepturile Omului, de exemplu,
Introducerea chimiei și fizicii, a altor discipline socio-umane necesită un efort suplimentar din partea elevilor,
Introducerea altor discipline de studiu, solicită elevii suplimentar. La clasa a 5-a de ce nu se are în vedere Educația pentru Drepturile Omului, de exemplu,
Introducerea chimiei și fizicii, a altor discipline socio-umane necesită un efort suplimentar din partea elevilor,
Introducerea altor discipline de studiu, solicită elevii suplimentar. La clasa a 5-a de ce nu se are în vedere Educația pentru Drepturile Omului, de exemplu,
Introducerea chimiei și fizicii, a altor discipline socio-umane necesită un efort suplimentar din partea elevilor,
#1. Indiferent de variantă, elevii au nevoie de consiliere și orientare. 2. Noile discipline impuse în toate variantele puteau fi module pentru consiliere și orintare,
cu module de formare pentru diriginți și păstrarea unui număr de ore per discipline echilibrat, centrat pe interdiciplinaritate și continuare logică a cunoștințelor (mai întâi matematică și apoi utilizare noțiunii respective la fizică și nu invers, de exemplu).
să renunțe complet la discipline ca muzica sau istoria națională. Este nevoie să spunem elevilor români
#Educația plastică și educația muzicală pot fi studiate împreună cu o oră pe săptămânâ fiind discipline vocaționale,
nu toți copii pot avea înclinații în aceste domenii (pot fi chiar discipline opționale), orele rămase atribuind-ule la disciplinele istorie, geografie sau educație fizică
Ori numar de ore egale la toate disciplinele si examen la toate pentru orientare corecta, ori nici un examen si orientare dupa rezultatele din timpul anilor la diverse discipline,
că elevii învață la aceste discipline utilizând noțiunile dobândite la educație tehnologică. Modulul ECONOMIA FAMILIEI din clas a VI-A conține noțiuni aplicabile în educația civică de clasa a VII-a,
Am descoperit copii deosebit de creativi care la alte discipline nu excelau. Am participat in cadrul programului ZEP din scoala
#Educatia tehnologica si Tehnologia informatiei si a comunicatiilor sunt doua discipline atat de utile tinerilor, exprimand schimbarile
#educatia tehnologica si tic, discipline foarte importante in viata cotidian n
#Educatia Tehnologica si TIC ne ajuta in pregatirea pentru viata, in algerea unei meserii cand vom fi mari i
deoarece reprezinta discipline ce pregatesc latura fizica, creativa si tehnica a omului. Ar fi bine sa fie marit numarul de ore, cel putin la educatia tehnologica,
Fără discipline irelevante cultural, dar"la modă"pentru diferite îndoctrinări ®
#Educatie juridica Legislatie rutier r
#Educație juridică, educație financiară, educație pentru nutriție sănătoasă
#EDUCATIE PENTRU SANATATE/EDUCATIE SEXUA A
#1. Limba română-mai multe ore 2. TIC-disciplină oligatorie în toți anii de studiu 3. Consiliere Și Orientare-disciplină obligatori l
3 mai multe discipline opționale o
#Elementele de continut ale disciplinelor socio-umane le-as include in programele disciplinelor: Instorie, Geografie, Biologie, Consiliere si orientare, Matematica, astfel incat sa existe mai multa aplicabilitate a acestora a
#eleminarea disciplinei Tehnologie, introducerea unei discipline de informatica in care elevii sa invete programare. disciplina TIC minim 1 ora in fiecare a a
Nu este nevoie sa scornim denumiri noi de discipline. 3. Eliminati optionalele integrate in arii curriculare diferite
să aibă alocate 2 ore pentru aceste discipline: TIC și algoritmică È
#Elevii dintr-o clasa sa fie intre 15-20 elevi..Evaluarea de ISJ a pregatirii profesorilor, o data la 5 ani.
educatie economica in clasa a VIII a). In plus mutileaza discipline de baza, (da latina este si ea esentiala pentru formarea unui om cu o oarecare anvergura intelectuala) in favoarea unor discipline cu sprijinul carora copiii nostri sa devina ulterior cetateni cu creierul plin lozinci
(de asta data nu cele comuniste, ci cele europene/bruxelleze, fara cultura, fara constiinta apartenentei la un popor cu o istorie, o limba si o civilizatie deloc inferioara altora.
#Eliminarea acelor discipline socio-umane propuse Introducerea educatiei pentru sanatate in planul cadr r
#eliminarea birocratiei, a platformelor si a programelor de asistenta sociala desfasurate prin scoli (rechizite, corn si lapte, euro 200, transport elevi.
#Eliminarea unor discipline de studiu care tin de specializare si nu de cultura generala (ed. tehnologica, latina, cultura civica), acordarea unei atentii sporite pentru disciplinele fundamentale (limba romana, limbi straine, matematica
#este bine ca se introduc noi discipline de studiu, cum sunt cele socio-uman n
discipline carora nu li se mai acorda suficienta atentie la liceu-intrucat interesul beneficiarilor se transfera spre disciplinele
Sunt discipline de cultura generala absolut necesare în aceste vremuri când a călători și a cunoaște lumea,
dar si legata de alte discipline ca istoria, biologia etc c
#Este foarte importanta prezenta orelor de TIC in toate cele 4 clase de gimnaziu. Ele vor avea continuitate in anii de liceu
deoarece ni toti elevii au aptitudini pentru aceste discipline, parintii avand astfel posibilitatea sa solicite alte ore in cadrul CDS,
#Este nevoie de abordarea cu curaj a noilor planuri cadru pentru a schimba raportul ponderii ariilor curriculare/discipline astfel
Aceste discipline trebuie sa rezoneze si patriotic (nu nationalist, dar patriotic) in sufletele copiiilor, sa ii familiarizeze cu legile naturale si sa le inteleaga astfel incat sa-si mai poata proiecta viitorul pe Terra,
#Evaluarea națională să vizeze și alte discipline din planul-cadru. Admitere la liceu pe profile Scăderea vârstei de pensionare a cadrelor didactice (după 55 de ani profesorul își pierde interesul pentru activitatea la catedră l
o gandire logica, globala, se realizeaza printr-un ansamblu de discipline si cunostinte, care ajuta elevul sa dobandeasca o gandire ampla,
pentru unele discipline, in speciale cele care sunt incadrate cu una sau doua ore pe saptamana,
multe dintre notiunile studiate la clasa se suprapun peste notiuni deja dobandite de elevi la alte discipline precum:
iar cele doua discipline sunt in general indragite de elevi pentru ca ofera deschidere spre cunoasterea lumii de la distanta,
iar aprofundarea celor doua discipline ofera elevului o viziune ampla asupra lumii inconjuratoare si conduce gandirea elevului spre intelegerea unor mecanisme economice si sociale,
dar si sanatate fizica prin suplimentarea orelor de sport sau crearea de competitii pe mai multe discipline decat cele clasice-forbal, handbal, volei si baschet.
regandirea predarii acestora ca discipline cu cate o ora/anua a
#Existenta unui numar suficient de ore pentru norma didactic c
#Expuse mai devreme e
#Extinderea numarului de ore alocat disciplinelor de cultura generala (indeosebi geografie), din aria curriculara,, Om si societate``si reducerea celor din aria,,
într-o țară în care și acum ponderea alocată acestor discipline este MULT peste media europeană. 3. Numărul de ore la limba maternă trebuie
ce cacaturi de discipline in loc de civic c
#fara fizica si chimie din cl a v v
#fara fizica si chimie din cl a va, este o aberati i
#Fara fizica si chimie din clasa a V-a. Obligatoriu informatica a
#1. Religia eliminata din planul cadru pentru invatamantul gimnazial. 2. Ed. Tehnologica inlocuita cu disciplina TIC. 3. O importanta mai mare acordata evaluarii.
ca fara studiul limbii latine nu se pot face conexiunile logice intre discipline apartinand diferitelor arii curriculare e
Ar trebui sa se tina cont de cererile copiilor care chiar indragesc anumite discipline, de libera circulatie a cetatenilor in U. E.,de fundamentarea puternica a cunostintelor socio-umane si educatiei cetatenesti, astfel incat sa se aiba in vedere producerea de cetateni valorosi
în sensul că fiecare dintre variante favorizează predarea unor discipline și în același timp defavorizează predarea altor discipline din alte arii curriculare.
Sugerez să fie cerute ISJ-urilor să înainteze către MENCS atât varianta aleasă dintre cele trei propuse,
fiind discipline de examen f
#Firesc ar fi ca disciplinele fizică și chimie să facă parte din trunchiul comun, începând cu clasa a V-a (cu o programă adecvată),
fiind discipline de examen. Consider ca disciplinele fizica, chimie si biologie, fiind discipline de examen,
la fel ca matematica, sa le fie alocate si un numar de ore comparabil cu matematica e
#Fizica, chimia si biologia sa se predea in cadrul unei singure discipline care sa abordeze informatii din domeniul stiintelor foarte generale,
#1. Sunt prea multe ore pentru elevi 2. Sunt prea multe discipline pentru elev v
pagini web asigură inter-și transdisciplinaritatea, realizarea conexiunilor dintre diferite discipline, utilizarea tehnologiei moderne, dezvoltarea creativității,
#1. tehnologii-discipline care presupun un grad mai mare de abstractizare, in consecinta trebuie introduse incepand cu cls a VIII 2. Istoria si geografia discipline necesare si importante pentru formarea unui tinar,
deci ar trebui introduse inca din clasa a V-a
#Geografia si istoria sa revina la 2 ore/saptamana la toate clasele Limbile straine sa aiba 3 ore la clasa ava si a VIII-a Limba franceza sa nju
ci si altor discipline, ca il pot ajuta sa-si aleaga un drum in liceu si ulterior in viitor.
#îîvățământul românesc are nevoie de o revizuire a conținuturilor pentru fiecare disciplină, în sensul sistematizării, esențializării și sincronizării/corelării între discipline,
ce nu regasim la alte discipline. Este o ora pe saptamana ce o asteapta eleviii, fiind relaxanta si acestia invata si cunostinte teoretice
ca un inceput sugestiv pentru evoluarea manualelor. 8. Etica e inclusa la"consiliere si orientare"sau prin unul din anii V-VIII la"discipline socio umane"?
(pt. consiliul elevilor) e tot la"discipline socio-umane
#Imi doresc extrem de mult sa mai intruduceti inca o ora de geografie la clasa a V,
#imi place idea de a introduce la clasa a VIII-a notiuni economice structurate sub forma unei discipline,
#Impartirea fiecarei discipline in 1/2 teoretic si 1/2 practic c
#Implementarea mai multor ore de limba si comunicare. In special de limba si literatura romana.
nu doar profesorii de socio-umane pot preda aceste discipline noi, probabil nu au pe diploma de absolvire aceste materii. 3. Trebuie create formule de reconversie profesionala 4. Sa se mentina a cincea ora de limba si literatura romana la clasa a V
care să nu le limiteze alegerile. au nevoie de echilibru între discipline pentru a reuși
#Important este ca in planul cadru sa fie prezente discipline din toate ariile curriculare e
#Important este ca programa sa fie revizuita: sa fie mai aerisita, mai flexibila si actualizata erei digitale (acolo unde este posibil profesorii sa foloseasca mijloace de predare interactive:
2. Accesarea în paralel a educației tehnologice și a tehnologiei informației presupune o orientare a educației spre viitor și spre conceptul de mecatronică unde aceste două discipline, împreună cu mecanica fină și proiectarea asistată,
ce duce la o întrerupere de 2 ani a contactului elevilor cu una dintre ceste discipline;
aceea de a iniția elevii, copiii nostri in tainele acestei discipline, disciplină care este continuată cu succes mai departe la liceele tehnologice.
#In cadrul ariei curriculare matematica si stiinte sa se introduca si alte discipline care sa asigure elevilor si aplicabilitatea acestora in viata cotidian n
și discipline. 2. Oferă elevilor o dezvoltare diversificată a competențelor generale și specifice. 3. Compensează unele lacune ale actualului plan-cadru cu privire la orientarea elevilor spre o deschidere mai largă spre domeniul umanist,
cu atat isi insuseste mai bine limba. 2. Unele materii s-ar putea preda sub forma de module. 3. Ar trebui introduse discipline optionale cu aplicabilitate in viata reala (cum ar fi cursul Abilitati de viata) si
si sa dea pe deplasare un sfer din salariu. profesorilor din sistem ar trebui sa li se dea posibilitatea de a urma cursuri de predare a unor discipline optionale cu aplicabilitate in viata reala.
care se acorda si note si macra 3-4 discipline optionale, obligatorii si ele, odata
deoarece cei mai multi elevi merg la liceu pe profil uman iar aceste discipline sunt alese de ei pentru Bac.
#In gimnaziu se poate acorda o mai mare pondere disciplinelor umaniste, discipline care de altfel asigura cea mai completa formare a unei culturi generale a oricarei persoane.
Cine va preda aceste discipline? Nu stiu daca profesorii de istorie sunt cea mai buna varianta (acest lucru se intampla actual cu disciplina cultura civica.
care ar fi mai in masura sa predea aceste discipline socio umane cf. variantelor celor 3 planuri cadru,
că implificareaplanurilor de studiu prin eliminarea din plan a materiilor de studiu a priori considerate eimportante (uneori chiar strict din punctul de vedere al numărului de ore care este acordat acestor discipline în programa de studii) nu este nici o decizie corectă educațional, nici una echitabilă
însă că importanța unei asemenea discipline nu poate fi măsurată în relație cu outatea cu tractivitateași cu mportanțaori ctualitateaei,
frecventarea acestor discipline cunoscând astăzi în Statele Unite sau în Regatul Unit o adevarată evitalizare bsolescențași evitalizareasunt calități accidentale în relație cu obiecte de studiu precum limbile clasice, literatura sau filosofia.
Astfel, pe scurt, vechile discipline, într-o reformă curiculară, pot fi modificate într-o manieră în
În concluzie, consider că acest măsuri bazate pe justareanejustificată a disciplinelor din planul de studiu (de ce alte discipline din aceeași arie curriculară ar fi mai importante atunci decât cea
deoarece favorizează unele discipline (unele chiar din aria curriculară a disciplinei defavorizate) în defavoarea altora.
< Back - Next >
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011