#Din punctul meu de vedere, principalele probleme sunt legate de o dimensionare total eronata a unor arii curriculare si discipline. De exemplu, pentru clasele V-VI Matematica si Stiintele naturii ar putea forma o singura disciplina. Educatia civica nu isi are locul ca disciplina autonoma in toate clasele de gimnaziu, deoarece elevului ii vor lipsi alte cunostinte fara de care degeaba avem aceasta disciplina. Cel mai practic ar fi sa fie integrata disciplinei Istorie, dar ca"subdisciplina"autonoma. Multi dintre profesorii de educatie civica nu au ce cauta la catedra: nu ma refer la profesorii de geografie, istorie, limba română, ci la cei de religie si mai ales, din ce in ce mai des, la psihologii institutiilor de invatamant care predau si Educatie civica, ceea ce este ilegal si imoral, situandu-se in zona conflictului de interese. Va pot spune ca fara cele doua ore de Istorie din gimnaziu, generatia mea (anii 1980) ar fi fost mult mai sensibila la naționalism, antisemitism, xenofobie. Sunt ferm convins ca avem nevoie de cel putin doua ore de Istorie in gimnaziu si in liceu. Si aici suntem la coada Europei iar consecintele vor fi dezastruoase. Cum ii puteti cere unui adolescent sa se simta român și european în același timp sau sa fie permisiv cu strainii (vezi problema refugiatilor) daca el nu cunoaste nici istoria românilor, nici a altora? Cu siguranta, cu asemenea propuneri de plan cadru nu veti forma cetateni
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011