#Educația centrată pe elev înseamnă simplificarea procesului educativ și sprijinirea elevilor în pregătirea pentru viață. Introducerea altor discipline de studiu, solicită elevii suplimentar. La clasa a 5-a de ce nu se are în vedere Educația pentru Drepturile Omului, de exemplu, ci doar a copilului? De ce nu avem o oră și cu bligațiile copiluluipentru a deveni un om responsabil în societate, în familie? În clasa 5-a sunt mult prea mici pentru a înțelege eficient aceste solicitări. Pentru a consolida competențele de comunicare, la cls. a 5-a, . ar fi nevoie la limba română de a 6 oră (2 comunicare+2 gramatică+2 literatură). Introducerea chimiei și fizicii, a altor discipline socio-umane necesită un efort suplimentar din partea elevilor, nefiind în concordanță cu nivelul lor de dezvoltare. Menținerea orei de consiliere și orientare ajută elevul în autoformare, deoarece, dirigintele este considerat un al II-lea părinte, iar legătura dintre diriginte și clasă se consolidează în cadrul acestei ore. Introducerea TIC în TC nu se justifică, deoarece rapiditatea schimbărilor în mediul informatic depășește mereu și constant, softurile TIC de studiu din școli. Menținerea orei de lb. latină la cls. VIII-a este necesară pentru familiarizarea lor cu terminologia limbii latine utilizată la Biologie Medicină, Farmacie. Înțelegerea caracterului latin al limbii române este facilitat de studiul acestei limbi, iar cultura și civilizația latină sunt prețuite și în alte țări europene. Nu se justifică mărirea nr de ore la geografie și istorie. În prezent, ore decetățenie democraticăsunt incluse în disciplina ultură civică iar ore de ducație economicăsunt incluse în disciplina ducație tehnologică Prin urmare, nu se justifică mărirea nr de ore
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011