Abilitați (53) | ![]() |
Absolvenții (2) | ![]() |
Accent (107) | ![]() |
Acces (5) | ![]() |
Aria curriculara-disciplina (2649) | ![]() |
Bază (140) | ![]() |
Cadrele didactice (118) | ![]() |
Competentele_copilului (103) | ![]() |
Competențe (40) | ![]() |
Cunoștințe (128) | ![]() |
Curiculum la decizia școlii (85) | ![]() |
Curriculum (44) | ![]() |
Disciplină (1589) | ![]() |
Elev (133) | ![]() |
Identitate națională (898) | ![]() |
Interdisciplinaritate (8) | ![]() |
Învățare (22) | ![]() |
Norme didactice (2) | ![]() |
Plan cadru (751) | ![]() |
Trunchi comun (24) | ![]() |
Varianta 1 (65) | ![]() |
Varianta 2 (254) | ![]() |
Varianta 3 (100) | ![]() |
#consider varianta 1 cea mai relevanta pentru asigurarea continuitatii studiului din ciclul primar si care permite fiecarui elev sa dobandeasca cunostiintele generale necesare formarii sale in orice domeniu ar dori sa continue aprofundarea studiului i
In ninci un caz nu as pune un elev de cls. a 5-a sa invete fizica si chimie e
#consultati omul de la catedra si nu inspectorul, aplecati va pe elev si nu pe materia in sine, simplificati si nu complicati...
Acestea sunt esentiale pentru viitoarea devenire profesionala a oricarui actual elev. Desi nu sunt mai putin importante celelalte materii vin totusi, ca prioritate in pregatirea elevilor,
care sa il ajute pe elev sa invete despre modul in care sa adopte un stil de viata sanatos,
dar nimeni nu se gandeste ca un elev mai are nevoie de inca 4-5 ore pentru teme?
Deci''norma''unui elev este mai mare decat a unui adult!?Nu cred ca elevii au nevoie de mai multe ore la scoala.
Nu-i poti cere unui elev supraponderal sau care sufera de obezitate sa sara de pe loc 1. 75
care le are de dobandit un elev in gimnaziu. Ar mai fi o solutie cu decongestinarea materiei, desi
#Parcursul educațional al unui elev ținând cont de aspectul finalităților, al conținuturilor și al experiențelor de învățare pune în centrul atenției în primul rând nevoile elevului
b) studiul limbilor straine deschide copilul spre aplicarea oricarei meserii intr-o firma sau institutie din aproape orice tara, el reprezinta o deschidere a actualului elev,
#curricula ar trebui sa ofere elevului instrumentele necesare dezvoltarii unei gandiri critice precum si sa-l invete pe elev cum sa invete. acest'know how'se traduce, de exemplu,
ceea ce trebuie obligatoriu sa cunoasca si sa inteleaga un elev de gimnaziu si ceea ce este optional-in finctie de preferintele dezvoltarii profesionale ulterioare e
#Din punctul meu de vedere nici una din aceste trei planuri nu sunt direct proportionale cu capacitatea unui elev de absortie a informatiei, insa planul numarul 3
#Din punctul meu de vedere, al parintelui al carui copil este elev in clasa a IX a deci care tocmai
Este absolut absurd ca un elev sa studieze timp de 13 ani notiuni de religie e
care este inflexibila si nu se muleaza pe nevoile specifice fiecarui elev. 2. Fara sa consideram modelul finlandez drept bun prin definitie,
trebuie ca acest lucru sa fie cuprins in trunchiul comun. 3. Fizica si chimia sunt discipline reoaiepentru un elev de clasa a V-a. Fizica,
Muzicala ar trebui sa devina materii optionale, ca fiecare elev sa isi aleaga ce ii place mai mult. 2. La Ed.
un elev ce a ales profil uman, ar trebui sa studieze doar materii umaniste plus optionalele aferente.
#dorinta de reusita, solutiile proactive, introducerea psihoterapeutului in triada elev-scoala-profesor, optimizarea ariilor curriculare, dezvoltarea inteligentei emotionale in profesori, studiul
Daca un elev sta la scoala aproximativ 27 de ore pe saptamana, atunci ar fi bine pentru el, din perspectiva mea,
care vorbim si toate acele lucruri care trebuie sa le stie un elev de clasa a VIII-a atunci cand se prezinta la un examen national.
dar nu știe geomatrie. 4. Un elev care trăiește în secolul XXI nu poate fi obligat
#Educația centrată pe elev înseamnă simplificarea procesului educativ și sprijinirea elevilor în pregătirea pentru viață.
#Educația centrată pe elev înseamnă simplificarea procesului educativ și sprijinirea elevilor în pregătirea pentru viață.
#Educația centrată pe elev înseamnă simplificarea procesului educativ și sprijinirea elevilor în pregătirea pentru viață.
Si fiecare elev are cel putin o calitate, un talent, insa sunt obligati sa dea examen din matematica si romana, dupa
A se pune mai mult accent pe comunicarea profesor-elev-parinte. Acordarea alocatiilor si alte venituri in functie de prezenta la scoala a elevilor.
le consider esențiale pentru un elev. Orice tânăr are o energie care îl îndeamnă să își dezvolte abilitățile,
#Este foarte important pentru intelegerea unei stiinte ca un elev sa poata observa ceea ce invata in practica.
ACEASTA ESTE IN ACORD CU NEVOILE REALE ALE ACESTUIA, CU O EDUCATIE CIVILIZATA SI CU DREPTUL LA EDUCATIE ARTISTICA SI DEZVOLTARE PERSONALA A FIECARUI ELEV V
Tot ceea ce se invata trebuie bine insusit de elev, bine inteles si cum am mai spus materia studiata in clasa a 5 asta la baza geografiei in clasele gimnaziale e
#este recomandabila o consultare cit mai larga a tuturor actorilor implicati, cadre didactice, parinti, elev v
#Fiecare elev la sfarsitul ciclului gimnazial trebuie sa aiba suficienta informatie si abilitati practice formate
#1. Sunt prea multe ore pentru elevi 2. Sunt prea multe discipline pentru elev v
sa nu picteze un elev de clasa a Va sau sa nuai ore de dirigentie la clasa,
#Imbunatatiti varianta actuala, insa gandindu-va la elev. Modificati continutul materiilor astfel incat sa fie axat pe aplicabilitate practica nu pe memorare si reproducere e
pe parcursul unui an, fiecare elev poate avea 2-3 momente in care sa prezinte lectia, cu profesorul alaturi.
Un elev poate fi premiant, dar nu isi poate exprima punctul de vedere intr-o anumita situatie,
#In elaborarea variantei finale a planului cadru de invatamant trebuie sa tineti seama de resursa umana-elev-profesor,
În al doilea rând, atâta timp cât un elev testat PISA nu are rezultate bune în înțelegerea unui text în limba română, de
#in primul rind, nu sunt de acord cu eliminarea unei ore de limba romana la clasa a V a deaorece aceea ora in plus este esentiala pentru un elev de gimnaziu
Apoi, scoaterea limbii latine de la clasa a VIII a este o adevarata blasfemie pentru un elev
posibilitatea de a pune in practica a cunostintelor de catre elev si nu doar informarea acestuia a
#Includerea a doua optionale pana la numarul minim de ore sau renuntarea la minunatul cost standard per elev.
care din punctul meu de vedere (daca este facuta asa cum trebuie) are o deosebita importanta in educatia oricarui elev v
care sa il ajute pe elev sa cunoasca zona in care traieste: mediu, istorie, geografie, etnografie
#Învățarea să fie centrată pe elev, pe necesitatea însușirii de competențe premergătoare profesării p
#invatarea TIC la toate clasel l
#Invatati copii sa stie sa faca ceva pt dezvoltarea lor, nu-i imbuibati cu materii!
#la liceele de arta sectia muzica, sa existe o ora de pian complementar pesaptamana pentru fiecare elev la ciclul gimnazia a
si astfel sa poata interveni si sa poata ajuta fiecare elev al clasei i
#La varianta 2 cred ca limba moderna 2 ar putea avea alocata 1 ora in TC si aceasta sa fie redistribuita catre consiliere la clasele V, VI, VII si catre Educatie fizica, sport și sănătate la cls
#lasata scoala sa aiba autonomie si sa decida, in colaborare cu parintii, elevii, mediul de afaceri si primaria ce e bine pentru elev v
care știu specificul acestui tip de elev. Cadrele care nu au un minim de predare la acest nivel-de 10 ani-nu au cum sa cunoască si sa anticipeze ce dificultăți
se cere astazi unui elev de gimnaziu. Sa abstractizeze, sa aiba opinii, sa selecteze, sa compare.
programele școlare, manuale care să aducă un plus pentru elev și nu să deruteze mai mult.
și cadrele didactice să dezbată cele trei variante gândindu-se la elev și nu la cât de mult le afectează catedra (cei
Cunostiintele aprofundate pentru fiecare materie in parte se pot acumula atunci cand fiecare elev in parte va fi indreptat spre o pregatire viitoare in liceu, scoala profesionala sau facultate potrivit inclinatiilor sale.
Sa fie gandit planul cadru astfel incat fiecare elev sa fie capabil sa sustina un test de admitere nu la matematica si romana ci la disciplina (aria curriculara) pe
Toti profesorii sa treaca prin cursuri serioase in tara si strainatate de schimbare a abordarii curriculare, sa se gaseasca solutii financiare pentru invatamant de calitate, centrat pe fiecare elev, cu CDS-uri
ce hrana consuma un elev si un profesor in cele 6-8 ore cat stau la scoala.
filierei liceului ales de elev. Nu formam elevi asrtonauti din burta mammei. Cum creste formam pasii copilului catre domeniul in
#Nu este posibil ca programul zilnic al unui elev de gimnaziu sa insemne doar scoala (intre 5 si 6 ore zilnic)+ min 3 ore teme, nemailuand in calcul ca se invata dupaamiaza
ci oferă fiecărui elev educație pentru estetic, atinge aspecte ce țin de latura frumoasă, sensibilă a elevilor, fapt absolut necesar în formarea și dezvoltarea unei personalități adecvate, echilibrate a elevilor,
și consider că fiecare elev are acest drept. Spre deosebire religia, aduce particularități individuale. În special în mediul rural,
#Nu mai bazati planul cadru pe romana si matematica ci pe un manunchi de discipline cu max 3 ore in planul cadru care sa l pregateasca pe elev pentru viata.
Descongestionati planul cadru nu l potriviti dupa catedrele noastre ale profesorilor ginditi va intii la elev v
#Nu toate disciplinele sa fie obligatorii pentru elev, ci acele discipline pentru care abilitatile necesar r
astfel încât fiecare elev să primească nu pregătirea mecanic adaptată unui plan cadru unic, fără oglindire în aspirațiile proprii, ale familiei,
Orice elev ar trebui să poată să poarte o conversație ușoară, de orientare, de cerere/furnizare de informații=Modulul 1, de bază, obligatoriu.
toți elevii ar stăpâni acea bază minimală obligatorie-fiecare elev ar cunoaște și unele elemente medii, eventual avansate, într-o alegere adaptată cerințelor proprii.
predarea-inavtarea sunt centrate pe elev. Minunat. Dar numai daca dai bani poti obtine asa ceva???
care n-au nicio relevanta pentru elev în schimb se da examen la romana și matematica care conteaza 75%din media de admitere la liceu
și să se renunțe la obiecte neimportante pentru elev t
#Numărul de ore la fiecare clasă se poate diminua cu 1 oră/săptămână eliminând disciplina Educația Tehnologică,
#O bună remunerare a cadrelor didactice, o atenție sporită fiecărui elev, o implicare a părinților în procesul de învățământ (acasă), cadre didactice pregătite corespunzător...
Cum poate invata un elev"Educatie pentru drepturile copiilor","Educatie interculturala"si"Economie, "cand ei nu citesc,
pentru continuitatea orelor de tehnologie pe care orice elev le-a parcurs in cicluc primar r
Fiecare elev are ceva de remediat la fiecare disciplină. Minim o oră pe săptămână utilizată de fiecare cadru didactic ar prelungii cu minim 2 ore programul școlar al elevilor.
un elev sârguincios ajunge să lucreze peste 10 ore/zi. Dacă mai vorbim și despre activitățile sportive și de relaxare...
Din experiența mea de 32 de ani de activitate didactică dirigintele clasei are un rol poate decisiv pentru elev d
#Parcursul educațional al unui elev ținând cont de aspectul finalităților, al conținuturilor și al experiențelor de învățare relevează contribuția adusă planului-cadru de învățământ tinându-se cont în primul rând de nevoile elevului n
#Parcursul educațional al unui elev ținând cont de aspectul finalităților, al conținuturilor și al experiențelor de învățare relevează contribuția adusă planului-cadru de învățământ tinându-se cont în primul rând de nevoile elevului n
Fizica si chimia nu se pot studia de un elev de clasa a V-a a
programul unui elev fiind extrem de sedentar si solicitant-la scoala sta in banca, acasa sta pe scaun alte multe ore,
Deci, ar trebui sa punem accent pe valorizarea fiecarui elev fiindca fiecare are ceva bun de oferit.
Dar trebuie avuta in vedere situatia ca un elev din clasa a V a sa faca doar 4 ore de limba romana este pre putin.
Am discutat cu mai multi parinti si in momentul in care un copil elev are examen la clasa a VIII a
să conțină doar obiectele considerate esențiale pentru gândirea logică esențială a unui elev, de ex. limba română, matematică, istorie.
#Planul-Cadru trebuie sa fie centrat pe elev, dar in acelasi timp sa nu fie in dezavantajul profesorului i
#Planurile Cadru ar trebui elaborate intr-o varianta flexibila pentru profesori cat si pentru elev v
#Planurile propuse nu se centreaza pe elev, deoarece au putine optionale. Nu sunt correlate nici cu ceea ce se cauta pe piata muncii.
învățarea centrată pe elev, integrarea tehnologiei, abordarea metodei proiectului, curriculum integrat și constructivismul. Educația trebuie să fie o aventură a cunoașterii, nu o cursă a memorării,
#Prima varianta mi se pare mai apropiata de ce ar trebui sa stie un elev de gimnaziu,
iar al unui elev de gimnaziu este de 6-7 ore la scoala la care se adauga si orele de pregatire a temelor.
In concluzie, un elev poate ajunge la 9-10 ore de munca pe zi. Este anormal
ci el trebuie sa formeaze gindirea unor elev v
#Reintroducerea orei de limba romana la clasa a V-a a
#reintroducerea orelor de lb. romana la clasa a V-a si studierea limbii latine la clasa a VIII
de petrecere a timpului in scoala de catre elev-asigurarea de resurse material l
#Alocarea orelor de laborator si activitati pratice in cadrul ariilor curriculare,, stiinte, tehnologii i
#Revenirea la nr. de 5 ore/săptămână la disciplina Limba Și Literatura Română clasa a V-a
#reveniti la manualul unic ca e bulibaseala la clase, dotati scolile minimal, revizuiti programele scolare cu cap nu haoti i
sa fie benefic pentru elev v
#sa fie implementat t
#sa fie in concordanta cu programele scolare e
#Sa fie introdusa limba latina și TIC-ul sa fie studiat la clasele V-VIII I
#-dotare cu calculatoare,-eliminarea disciplinei Tehnnologie,-alocarea unor fonduri/per elev-strict pentru 1 excursie/a a
#Sa se acorde o mai mare importanta psihicului fiecarui elev v
#Sa se adopte manuale conform cu programa scolar r
#Sa se aibă in vedere formarea elevilor in raport cu experiențele acumulate in viața reala, aplicabilitatea cunoștințelor in practica,
tinand cont ca aceasta acopera toate abilitatile practice si teoretice pe care un elev trebuie sa le dobandeasca in gimnazi i
astfel incat sa nu mai lucreze profesorii pe ghicite si sa se intrebe ce se vrea de la ei si de la elev v
Un elev ce a ales profil uman, ar trebui sa faca doar materii umaniste incepand cu clasa a IX-a plus optionalele aferente.
De ce eu ca elev ar trebui sa studiez in continuare chimia fizica, matematica, biologia daca in mod clar am facut alegerea de a studia la profil de filologie?
Pe de o parte fiecare părinte și elev, aparținător unei religii anume, poate să studieze religia acasă sau la biserică,
Un elev de gimnaziu ar trebui sa aiba inainte de toate constiinta apartentei la cultura tarii sale si abia apoi sa invete despre interculturalitate.
Un angajat la o companie cu tehnologie de varf si un parinte de elev la gimnaziu u
nici cei mai multi dintre elevi Oricand ar fi de ales un elev sau un parinte de copil in clasele de gimnaziu,
un optional la alegere pt elev, astfel incat la final de gimnaziu sa aiba inclinatii clare precise asupra unei meserii specifice yonei, gen prelucrarea lemnului, croitor, cizmar, lucrator
(care contine inte 0-1 si 1-2 ore) deja fiind destul de multe ore petrecute in scoala pentru un elev cu varsta cuprinsa intre10-15 ani.
și geografie, vorbești de cultura generală într-o proporție de peste 70%din cunoștiințele cotidiene pe care le posedă fiecare elev, părinte sau cetățean din România.
ceea ce vrea fiecare elev în parte, în funcție de aptitudinile și abilitățile lui și nu un plan-cadru în funcție de alte interese
Astfel daca un elev are media 8 in oral si a luat 9 la teza obtine media 8. Tot media 8 obtine si un elev
#Un elev cu aptitudini pentru muzica va dori mai multe ore de muzica, unii elevi vor dori mai multe ore de educatie fizica s. a
. m. d..Cu siguranta nu se va putea realiza un plan cadru pentru fiecare elev in parte
#Un plan-cadru modern, in care colaborarea cadru didactic-elev sa fie optima, atractiva si deschisa spre practicul cunostiintelor acumulate e
#varianta 2 este cea mai echilibrată pentru elev e
#varianta 2 este cea mai echilibrata, dar fara fizica si chimie de la cls. av V
#Varianta 2 este cea mai eficienta atat pentru elevi cat su pentru profesor r
#varianta 2 este cea mai elocventa situatiei actuale e
#varianta 2 este cea mai important t
#VARIANTA 2 ESTE CEA MAI IMPORTANTA DEOARECE OFERA ELEVILOR DEOARECE: ducația tehnologică contribuie la formarea personalității elevului, alături de celelalte discipline de cultură generală, prin vizarea următoarelor aspecte:
#Varianta 2 mi se pare foarte echilibrata din punct de vedere al numarului de ore pe saptamana pe care le are un elev, al introducerii TIC in TC, conform legii 1/2011,
consider ca in clasa a V-a un elev care abia a reusit sa invete tabla inmultirii si a impartirii,
iar 50& sa fie alese de elev v
#Vrem continuare de invataman n
#Vrem continuitate in predarea materiei pe ani de scoala a
#Vrem continuitate in predar r
#Vrem continuitate în predarea TIC
#Vrem continuitate în scoal a
#Vrem ed tehnologica si T. I . C. in clasele V-VII I
#Vrem ed. Tehnologica si T. I. C in clasele V-VII I
#Vrem educatie tehnologica si T. I . C clasele V-VII I
#Vrem Educatie Tehnologica si T. I. C in toti ani de gimnaziu u
#Vrem educatie tehnologica si T. I . C. clasele V-VII I
#ar trebui alocate ore mai multe de optionale...sah, arte plastice, muzic c
#Vrem Educatie Tehnologica si T. I. C. in toti anii de gimnaziu u
#Vrem Educatie Tehnologica si T. I. C. in toti anii de invatamant gimnazi i
#vrem educatie tehnologica si T. I . C. in V-VII I
#vrem Educatie Tehnologica si Tic in toti anii de gimnazi i
#vrem Educatie Tehnologica si TIC Iin toti anii de gimnazi i
#Vrem educație tehnologică și tic în V-Vll V
#Vrem Educatie Tehnologica si Tic in tot parcursul gimnaziulu u
#Vrem educatie tehnologica si tic in toti anii de gimnazi i
#vrem Educatie tehnologica si Tic in toti anii de gimnazi i
#Vrem Educatie Tehnologica si TIC in toti anii de gimnaziu u
#ar trebui avut în vedere situația actuală a cadrelor didactice titulare la toate disciplinel i
#Vrem educatiel tehnologica si T. I
#Vrem T. I. C si Ed. Tehnologica pana in clasa a-8
#Vrem T. I. C. si tehnologica in scoala
#Vrem tehnologica si T. I . C pana in clasa a-VII
#Vrem TIC in clasele 5
#Vrem tic in toti anii de gimnazi i
#Vrem Tic in toti anii de Gimnaziu u
#Vrem tic si educatie tehnologica in V-VII I
#Vreo ore pentru elevi, nu pentru profesori i
#vreti sa scoateti specialisti din gimnaziu
#-introducerea geografiei judetului sau a geografiei orizontului local inca din clasa a III a; promovarea geografiei orizontului local prin discipline optionale e
deoarece fiecărui elev trebuie să i se dea posibilitatea de a și găsi adevăratele aptitudini Å
deoarece consider ca sunt necesare cel putin doua ore pe saptamana pentru ca un elev sa-si poata insusi cunostintele necesare.
#Ca parinte al unui elev de gimnaziu as vrea ca atunci cand copilul meu vine de la scoala sa fi inteles totul,
#Calculatorul e"omniprezent"in viata fiecarui elev. Trecand in TC si TIC-ul se rezolva cazurile de alegere a altei materii dupa dorinta altcuiva...
eliminarea Religiei din TC, aceasta putand fi invatata de fiecare elev de la biserica in jurisdictia careia se afla domiciliul sau de la parinti.
#Concentrarea pe elev v
#Concentrarea pe formarea de abilitati, nu pe acumularea de cunostinte. Sunt necesare cunostinte transferabile, aplicabile practic, nu memorare de teoreme si ani de domnie.
care să fie studiate de fiecare elev r
#Trebuie acordata mai multa atentie obiecteleor de cultura general l
#Consider ca ar trebui sa avem 5 ore de lb romana la cls. a 8-a,
Pana la sfarsitul ciclului scolar fiecare elev atinge finalitatile invatamantului
#Consider ca artele plastice sunt mai putin relevante si inlocuite cu muzica. Consider ca ar trebui sa fie 3 ore de engleza pe trunchiul comun la toate clasele.
1. modul in care programa pentru respectiva disciplina asigura integrarea acesteia astfel incat informatiile primite de elev sa poata fi valorificate transdisciplinar 2. Un numar total de peste 27-30 de ore pe saptamana
daca luam in considerare ca pentru fiecare materie un elev ar trebui sa se pregateasca minim o ora acasa.
Acest lucru presupune un efort prea mare pentru ca motivatia intrinseca a unui elev de gimnaziu sa ii permita sa-l sustina.
#Consider ca stiintele au un rol important in devenirea viitorului elev de aceea din cele trei variante consider ca varianta 2 este mai acceptabila si nu sunt de acord cu reducerea orelor de biologie in toate cele trei variante. de asemenea si cu riscul sa ma repet educatia pt sanatate ar trebui sa fie obligatoria
Daca un elev te ia ca model, este optiunea lui, dar un cadru didactic, in primul rand transmite anumite notiuni pe care,
< Back - Next >
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011