#Consider destul de importanta acordarea orei de CDS aferenta fiecarei arii curricular r
#Consider educația muzicală și educația plastică ca fiind la fel de importante ca limba română sau matematica deoarece prin artă și cultură elevii se pot dezvolta armonios,
#Corelarea CDS cu specificul fiecarei unitati de invatamant t
#Corelarea conținuturile intre disciplinele de invataman a
#Corelarea conținuturilor între discipline, astfel încât să fie posibile abordările inter-și transdisciplinare, esențializarea conținuturilor la toate disciplinele, în sensul"mai puține noțiuni,
Asa cum se stie, disciplinele din CDS sunt alese de scoli pentru completarea normei didactice a profesorilor.
#cresterea numarului total in CDS la 3
#Cresterea perioadei de dezbatere publica a
#Cresterea ponderii disciplinelor optionale e
#Cresterea ponderii stiintelor; necesitatea alocarii a cate 2 ore/saptamana, de la clasa a V-a pana la clasa a VIII-a pentru studiul biologiei,
#Daca se doreste cresterea ponderei CDS ar trebui marit numarul de ore alocate pentru discipline optionale in planul cadru,
#Diminuarea nr de ore pe saptamana ar fi foarte benefica, la fel ca si maximizarea nr de optionale si CDS S
#Din perspectiva profilului de formare al asolventului de gimnaziu trebuie suplimentat nr de ore optional CDS S
#1. As pastra numarul maxim de ore si chiar as mai introduce, TC sau CDS,
Sa aveti in vedere ca disciplinele de tip CDS sa poata fi la indemana parintilor si nu ca pana acum la dispozitia conducerii scolilor
foarte bine ar fi daca va fi cuprinsa in CDS S
#Disciplina T. I. C atât de așteptată de elevi consider că trebuie predată la toate clasele de gimnaziu (v-viii v
că au participat și obținut un certificat în acest domeniu. 5. Introducerea în planul cadru a minim 3 ore pe săptămână pentru activități extrașcolare (acest lucru nu înseamnă alte 3 ore de CDS) organizate sub forma de cluburi sportive sau cultural-artistice.
chimie in clasa a 5-a. Biologie clasa a 5 a sa cuprinda 2 ore in TC si cu optional obligatoriu (CDS) Educatie pentru sanatate.
Oferta CDS este foarte limitata din lipsa personalului calificat. Pentru Educatia civica se aloca un numar prea mare de ore in conditiile in care,
ci din CDS, deoarece ni toti elevii au aptitudini pentru aceste discipline, parintii avand astfel posibilitatea sa solicite alte ore in cadrul CDS,
valorificand astfel aptitudinile elevilo o
#este imperios necesar o elaborare cat mai transparenta si obiectiva a programei scolare, in primul rand, nu o supraincarcare a ei.
pentru cunoasterea colectivului de elevi, realizarea une instruiri eficiente pentru viata cotidiana 5 2h/saptamana educatie fizica, sport si sanatate, fara posibilitate de CDS
, largirea marjei de CDS pentru una dintre ariile curiculare Lb. si comunicare sau matematica si stiint t
#Ideal ar exista mai multe ore alocate CDS in oricare din cele 3 variante de plan cadru u
4. Minim 20%CDS/CSC. A vrea sa-mi inscriu copilul la o scoala nu dupa cat de bine invata matematica,
#Introducerea TC sau cds a disciplinei Protectia mediulu u
#Introducerea TIC este bine venită. Ar trebui sa se faca pentru toti anii de gimnaziu.
#2 ore fizica clsa VI TIC TC nu cds Introducerea Protectia Mediulu u
#La clasa a 7-a si a 8a la limba romana sa fie 5 ore e
mai multe ore pentru CDS, fara a depăsi numarul potrivit de ore la clas l
Sa facem una si a doua in CDS. Sa avem grupe care pot face performanta in scoala,
#Mai multe ore pentru CDS (nu 1-2
#MAI MULTE ORE PENTRU DISCIPLINELE DE EXAMEN: LB ROMANA, LB MODERNE, LB LATIN N
#mai multe ore pentru disciplinele tehnologi i
#Mai multe ore pentru disciplinele umaniste, reduse orele de matematica a
#Mai multe ore pentru limbile straine e
#Mai multe ore ptr descoperirea de sine si a propriilor pasiuni prin ore de reflectie si mai putina teorie si memorare a unor date.
Mai multe ore pentru CDS S
#Mai putine ore. Programa schimbata cu mai mult accent pe partea practica (chiar ore specifice nu in cadrul unei discipline profesorul sa faca sau sa nu faca partea practica...
#Marirea nr. orelor de cds poate asigura o mai mare egalitate de sanse si posibilitatea formarii competentelor necesare secolului XXI:
Toti profesorii sa treaca prin cursuri serioase in tara si strainatate de schimbare a abordarii curriculare, sa se gaseasca solutii financiare pentru invatamant de calitate, centrat pe fiecare elev, cu CDS-uri
#Nr mai mare de ore din CDS in aria curriculara Matematica si stiinte in unele variante si asigurarea resurselor materiale si umane pentru predarea disciplinelor
75%din ore Nr. ore CDS: 25%-cu obligativitatea consultarii parintilor si elevilor r
#Nr. Maxim ore 24 la toate clasele 5-8 la discipline socio umane: ed. pt interculturalitate ptr.
Competenta cadrelor didactice, in cazul predarii CDS-urilor poate fi testata prin lectii demonstrative filmate la clasa (in cazul unui CDS deja existent)
sau prezentate in fata elevilor si parintilor inainte ca elevii si parintii sa opteze pentru CDS-ul respectiv.
lasa posibilitatea ca orele de educatie tehnologica si de TIC sa fie continuate ca CDS in anii in
#numarul de ore destinat CDS-lui sa fie de 2-3 pe ani de studi i
#O atitudine mai flexibila vizavi de CDS. Precizarea unui numar de 2-3ore pentru fiecare clasa fara a preciza o repartizare a acestor ore pe arii curriculare e
#O pondere mai mare a CDS-urilor. Obligativitatea unor discipline care nu au o relevanta prea mare e
Eventual la opționalul CDS să se introducă un modul de comunicare#Consider bună inițiativa/propunerea pentru introducerea disciplinelor socio-umane::
Restrangeti trunchiul comun si flexibilizati CDS S
#onora de biologie la cl a v a ar fi suficient pt viermii si ramele studiate,
#Orele din cadru CDS sa fie in proportie de cca 30, %nu 1-max 2 ore/saptamana a
ar fi indicat ca nr de ore CDS la fiecare arie curriculara sa fie mai mare sa poată fi incluse discipline transcurriculare si in cadrul carora elevul sa-si regaseasca preferintele l
#Pentru CDS-Educatie pentru sanatat t
#pentru clasa a VIII a in mediul rural este foarte greu de a avea 7 ore,
creșterea ponderei CDS (15%-20%)pentru diversificarea ofertei școlare t
#aerisirea programelor Scolar r
#Pentru continuitate, se impune ca studiul chimiei să înceapă în clasa a V-a având în vedere
PONDEREA ORELOR DIN CDS AR TREBUI SA FIE MAI MARE IN CDS S
#Pentru examenul national de la sfarsitul clasei a VIII-a ar trebui sa se ia in calcul u test de cultura generala cu ponderea itemilor in functie de importanta fiecarei discipline e
#Pentru planul cadru de invatamant sunt necesare orele de CDS, dar sa faceti in asa fel incat directorul scolii sa raspunda de optionalele acceptate,
mentionez ca sunt director adjunct si cu actualul plan cadru de invatamant nu am nicio sansa de a introduce la nivel de scoala CDS-uri-Va multumesc!
CDS sunt prevazute suficiente. Problema este ca scoala este facuta pentru copii care vor sa invete si vrea sa pregateasca cetateni
#Ponderea CDS ar trebui sa fie mai mare si sa se incurajeze realizarea de CDS-uri integrate, interdisciplinare prin instruirea cadrelor cu privire la scrierea unui proiect de un astfel de CDS S
#posibilitatea de CDS-uri sa fie mai bine punctata, mai vizibila in spatiul planului cadr r
#Principala propunere se refera la CRESTEREA NUMARULUI DE ORE ALOCAT CDS-ului. Proportia pentru a a asigura o flexibilitate autentica,
cresterea ponderii CDS si, in general, a componentei optionale a curriculumului (cu deschideri catre un curriculum personalizat catre clasa a VIII-a;
26 CDS 2 2 4 4 MAX 28 28 30 30 In situatia actuala a scolilor, pregatirii profesorilor nu cred ca ar trebui luate decizii drastice.
nu exista profesori cu dubla specializare. 3. Nu limitati superior orele de CDS in arriile curriculare fundamantale:
Impuneti minim 1 ora CDS pentru aceste arii curriculare. 4. Admiteti optionale cu aceleasi denumiri ca materiile din TC.
#Realizarea unor studii care sa fie transpuse in tipuri clare de CDS-uri, reglementate de minister, evident cu acoperirea oricarei variante
iar CDS-urile sa se faca in programul Scoala dupa scoala, care sa intre in norma cadrelor didactice e
de dotarea tuturor scolilor cu computere performante)- aparitia programelor scolare in paralel ci planurile propuse-existenta unui nr de cel putin 2 ore de CDS-curriculum diferentiat in functie
#Stabilirea unui numar minim si maxim de ore (care sa includa toate orele de TC si CDS) pentru Gimnaziu.
#Sunt prea multe ore in TC si prea putine in CDS. Chimia la clasa a V a este total nepotrivita,
#Timp de peste 15 ani Informatica/TIC a fost materie optionala CDS dar s-a dovedit necesara
pentru a nu lasa profesorii fara locuri de munca. sunt de acord cu scoatere lb. lat. si introducerea de CDS S
#Trecera de la TC la CDS a Limbii moderne
#Trecerea de la primar la gimnaziu este greoaie pt copii deoarece sunt ff putine elemente de legatura intre programele principalelor discipline intre cele doua cicluri de invatamant t
TIC 1 ora Istorie 1 oră Geografie 1 oră Religie 1 oră Consiliere 1 oră Arte plastice/Muzică/Educație Tehnologică CDS
dacă ar putea opta pentru cel puțin 2 ore de CDS, la nivelul ariei curriculare sau integrat.
#un numar mai mare de ore pentru limbile straine (sau macar pt limba 1)- Nu se poate atinge nivelul A2 cu doar 2 ore/sapt un numar mai mare de CDS pentru a putea personaliza oferta fiecarei scoli,
să aveți în vedere următoarele introducerea unei marje de flexibilitate pentru CDS, permițând mai multe ore, pentru elevii
#varianta 2 imbunatatita, fara cds, cu 1 ora de sport in plus și ore de orientare si consiliere in fiecare an a
#Ar fi necesare mai multe ore de CDS pe saptamana la o clas s
#Varianta 3 consider ca este cea mai potrivită aducând schimbări favorabile sistemului de învățământ È
#varianta 3 corecpunde nevoilor elevilor. este cea mai buna alegere e
#Varianta 3 corespunde asteptarilor mele e
#Varianta 3 e adecvat t
#Varianta 3 e mai buna, dar trebuie imbunatatita urgent!.SOLUTIA PENTRU USURAREA VIETII ELEVULUI este interzicerea temelor pentru acasa
Număr total ore în CDS PENTRU CLASA A a VIII-a-0-1
#Varianta nr 2 asigura o buna perspectiva educationala a elevilor pentru liceu, o pregatire completa si complexa a acestora si o buna structurare a materiilor de studi i
#As opta pe mai multe ore CDS la limba si comunicare, as introduce ceva legat de economie, piata, agricultura, viata de zi cu zi i
Daca se va lasa pentru CDS, cred ca nu se vor mai desfasura aceste ore niciodata,
#-nr. orelor alocate pentru CDS este mai scazut pt. clasele a V-a si a VI-a decat planurile scolare in vigoare.
PROPUNERI-reducerea nr de ore la TC si marirea ponderii CDS ca urmare a adaptarii rapide la cerintele societatii actuale-accentul marit pe zona de aplicabilitate practica
#CDS-curriculum la decizia scolii-trebuie sa fie decizia scolii, in toate variantele optionalele sunt intr-un fel obligatorii lasand foarte putine optiuni la decizia elevilor, parintilor, profesorilor,
#CDS cu o programa ce ar trebui sa induca activism, miscare in randul elevilor de gimnaziu u
#CDS este slab reprezentat si nu da posibilitate scolilor sa aiba o oferta personalizata a
#CDS să cuprindă mai multe ore pe saptamana. Religia sa fie opțională. Educatia fizică sa cuprindă plaja o rara de 1 2 ore,
#CDS-urile se aleg, aproape exclusiv, in functie de necesitatile cadrelor didactice privind completarea normelor didacatice.
#CDS-ul ar avea nevoie de o proportie mai mare in numarul de ore pe saptamana (1-2 ore este putin pe nivel l
#CDS-ul de la sport sa fie eliminat deoarece exista cluburile scolare unde elevii frecventeaza diferite sporturi de echipa
CDS trebuie sa completeze disciplinele care ofera educatie artistica la clasele V, VI si educatie artistica sau tehnologica in clasele VII si VIII (in functie de optiunile elevilor si
Optionalele CDS sunt de asemenea o categorica necesitate e
#Consider ca ar trebui ca la gimnaziu sa se introduca si programare, la nivelul varstei.
Ar trebui ca CDS să aibă o pondere mult mai mar p
#Consider ca ar trebui mai multe ore matematic c
#Consider că ar trebui redus mai mult numărul disciplinelor pe un an și dată mai multă libertate de alegere a disciplinelor
< Back - Next >
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011