#Principalele sugestii le-am facut in comentariile punctuale. Raman la cateva idei (imi cer scuze, eu am idei putine dar fixe): reducerea numarului de ore de activitati colective care presupun prezenta elevului in clasa (lectii si similare) la 4 ore pe zi, paralel cu cresterea corespunzatoare a orelor pentru studiul individual, independent; introducerea sistemului creditelor de studii in invatamantul gimnazial si liceal (ca sistem de gestionare a timpului de invatare si de proiectare curriculara; cresterea ponderii CDS si, in general, a componentei optionale a curriculumului (cu deschideri catre un curriculum personalizat catre clasa a VIII-a; reducerea normei didactice (ma refer la numarul de ore pentru lectii, asa cum este calculat in prezent), paralel cu cresterea proportionala a numarului normat de ore alocate de profesori pentru activitati de consiliere, sprijinire si diferentiere a invatarii, realizate cu elevii in afara orelor de clasa. In acest mod ar fi absorbit efectul reducerii orelor din planul de invatamant asupra posturilor didactice (este de asteptat ca orice masura care duce la caderea de posturi sa genereze o reactie legitima de autoaparare din partea corpului didactic); odata si in legatura cu noul plan-cadru sa se opereze si asupra programelor scolare pe baza a trei repere: simplificare, simplificare si iarasi simplificare. Este cea mai sigura cale spre aprofundare. Cu stim m
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011