Abilitați (53) | ![]() |
Absolvenții (2) | ![]() |
Accent (107) | ![]() |
Acces (5) | ![]() |
Aria curriculara-disciplina (2649) | ![]() |
Bază (140) | ![]() |
Cadrele didactice (118) | ![]() |
Competentele_copilului (103) | ![]() |
Competențe (40) | ![]() |
Cunoștințe (128) | ![]() |
Curiculum la decizia școlii (85) | ![]() |
Curriculum (44) | ![]() |
Disciplină (1589) | ![]() |
Elev (133) | ![]() |
Identitate națională (898) | ![]() |
Interdisciplinaritate (8) | ![]() |
Învățare (22) | ![]() |
Norme didactice (2) | ![]() |
Plan cadru (751) | ![]() |
Trunchi comun (24) | ![]() |
Varianta 1 (65) | ![]() |
Varianta 2 (254) | ![]() |
Varianta 3 (100) | ![]() |
#Consider ca varianta 3 este cea mai viabila. La aria stiinte as aloca 2 ore biologiei in clasa a VIII a si mai putine ore de fizica si chimie.
#Consider ca varianta 3, asa cum este acum elaborata, poate fi implementata a
#Consider că varianta a 2-a repara considerabil greselile din actualul plan cadr d
#Consider ca varianta a II-a este corect intocmita, cuprinzand toate ariile curriculare, toate obiectele de studiu,
L2 (vezi varianta 3 a
#consider varianta 1 cea mai relevanta pentru asigurarea continuitatii studiului din ciclul primar si care permite fiecarui elev sa dobandeasca cunostiintele generale necesare formarii sale in orice domeniu ar dori sa continue aprofundarea studiului i
#Consider varianta 3 ca fiind cea mai aproape de realitatile si finalitatile procesului educativ in ciclului gimnazial
#Consider Varianta 3 cea mai apropiata de forma finala a
#consider variantanr 2 de plan cadru ca fiind cea mai relevant t
#Consideram ca educația tehnologica ar trebui înlocuită cu Tic, eventual inserate noțiuni de educație tehnologica în programa de Tic pentru gimnaziu...
#Consideram ca varianta 3 este cea mai potrivita a
#Considerăm dirigenția/educatie antreprenoriala ca prioritate educationala in invatamantul preuniversitar pentru monitorizarea parcursului educational al elevilor si orientarea acestora pentru profilul liceal potrivit performanțelor e
#Considerăm optimă varianta 3 a
#consiliere si orientare in trunchiul comun la toate clasel l
#Consiliere Și Orientare la toate clasele, discipline ocio-umaneca și până acum, la clasele mai mari; o disciplină aflată în trunchiul trebuie studiată de toți elevii (vezi disciplina Religie-trebuie modificat ceva m
Varianta 3 este binevenita cu 2 ore pe saptamana la clasa a-V-a a
#Continutul materiei de clasa a Va la disciplina biologie ar fi mai pe intelesul elevilor daca s-ar studia in clasa a VIII a si ar asigura si o oarecare continuitate cu
#Cred ca cea care ar satisface atat elevii cat si cadrele didactice este varianta 3. Ca si sprijin pentru oferta scolara toate sunt bine structurate
dar varianta 3 este mai echilibrata si mai ofertanta a
#Cred ca cea mai potrivita Ita varianta este varianta nr. 2 2
#Cred că disciplina Chimie în cazul Variantei 2 ar putea să rămână ca și până acum, începând de la clasa a VII-a,
#Varianta 3 propusa pt. planul cadru la cls. V-VIII mi se pare adecvata desfasurarii in conditii optime a procesului de invatamant.
In alta ordine de idei. desi varianta 3 are contnuitate pentru orele de consiliere, totusi avem o ora mai putin pentru limba 2,
#Din punctul meu de vedere cea mai avantajoasă este varianta 3 dar, școala gimnazială trebuie să pună bazele unei pregătiri diversificate,
#Din punctul meu de vedere varianta 3 a planului cadru este cea mai optimizata a
#din punctul meu de vedere variante 3 este cea mai potrivit t
#Din punctul meu de vedere (predau fizică și chimie) am ales varianta 2 cu specificația că la clasa a V-a se poate renunța la ora de chimie c
#Din punctul meu de vedere, varianta 3, ar trebui sa fie varianta finala. Asa cum spuneam o consider mai completa in comparatie cu celelalte doua,
că varianta 3 este cea mai bună deoarece alocă cel mai mult număr de ore pentru studiul disciplinelor de învățământ cuprinse în ariile curriculare ale planului-cadru de învățământ,
scoli pentru a-si completa norma. varianta 3 mi se pare cea mai potrivit t
#Disciplinele de cultura generala sunt prevazute sa fie studiate, de regula, cu foarte putine ore pe saptamana, cred ca acest lucru trebuie rapid remediat,
#doar pana pe 23 ianuarie, dragi parinti, bunici, cadre didactice, ong-isti, arhitecti si urbanisti, haideti sa votam cu varianta 3-ca e cea mai buna!
Deoarece la varianta 3 propusa s-a introdus la clasa a V-a o ora in plus la aceasta materie,
Varianta 3 propune studierea TIC, dar scoate orele de consiliere. In plus, poate ca studiul tuturor stiintelor din clasa a V-a este putin cam greu pentru copii i
de aceeea cred ca varianta 3 este una echilibrat t
#Este un pas foarte important includerea TIC in planul cadru pentru gimnazi i
#Este un plan cadru pentru scoli de elita, nu pentru scoli de ta tara a
#Este valabil comentariul anterior la care adaug unele aspectele mentionate la intrebarile 1-18. Limbile straine, mai ales limba 1 ar trebui sa aiba 3 ore pe saptamana.
Preferam varianta 3 pentru ca este mai lejera din punct de vedere al ponderii obiectelor pentru copii i
#Fara dotarea cu spatii si materiala a scolilor, schimbarile sunt nefolositoare si se invart in jurul aceleasi probleme:
Deci, VOTEZ VARIANTA 3
#imi doresc sa predau muzica, vreau ca muzica sa se predea de mai multe ori,
#1. Varianta 3 este un plan-cadru echilibrat cu privire la distribuirea numărului de ore pe arii curriculare și discipline. 2. Oferă elevilor o dezvoltare diversificată a competențelor generale și specifice. 3. Compensează unele lacune ale actualului plan-cadru cu privire la orientarea elevilor spre o deschidere mai largă spre domeniul umanist,
#In momentul de fata varianta 1 la care sa fie aplicata varianta 3 pentru aria curriculara Tehnologii...
#În varianta 3 istoria și geografia sunt avantajate, au o oră în plus, foarte necesară pentru elevi,
#in varianta 3 mai multe ore de geografie si istorie, mai putine ore de arte si T. I. C. si ed.
#In varianta 3 nr de ore de istorie respectiv geografie TC daca s ar putea reduce la 1-1 Planul Cadru pentru minoritati la clasa a 8 a s ar incadra la maxim 31 ore.
#În varianta 3 sunt premise pentru realizarea unei educații centrată pe responsabilitatea socială i
#In varianta finala ar trebui ca biologia, istoria si geografia sa fie cate 1 ora pe saptamana la fiecare clas s
#La varianta 3, TIC s-ar putea face in clasele VII si VIII pentru continuitate cu liceu u
#La varianta 3, trebuie sa mentineti 2 ore pe saptamana pentru limba a II-a. Socio-umanele de la clasele a V-a si a VI-a se pot face in doua module intr-un singur manual pe clasa a VI-a. De asemenea trebuie mentinute cele 2
#Limba si comunicare-varianta 1 Matematica si stiinte ale naturii-varianta 1 Om si societate-varianta 3 Arte-varianta 1 Educatie fizica, sport si sanatate
pentru ca scoate orele de consiliere la clasele 5-7. Varianta 3, pe langa faptul ca are 4 ore de limba romana,
Varianta cea mai aproape de elevi este Varianta 3 (are ore alocate pentru consiliere si orientare, dezvolta simtul artistic al elevilor prin arte cu ore in trunchi comun in fiecare an,
să aibă ore de TIC pe tot parcursul gimnaziului VARIANTA 3:#În opinia mea este suficientă 1 oră/săpt la toate clasele la materia Istorie
#Pe varianta 3, istoria si geografia au alocate cate 2 ore fiecare, un numar mare de ore raportat la numarul total.
#Pentru disciplina geografie este cea mai buna varianta 3
#pentru disciplina geografie sunt necesare doua ore pe saptamana pentru consolidarea notiunilor invatate e
#Pentru disciplina Geografie, consider importanta alocarea de 2 ore pe saptamana si la clasa a VI-a, pentru studiul continentului european n
#pentru varianta 3 care este cea mai apropiata nevoilor de formare generale ale copiilor as propune diminuare la educatie fizica si sport in cls V si a VIII cu o ora si adaugare la limba
#Pentru varianta 3, la nivelul disciplinei geografie, clasa a VII-a ar fi indicat ca in TC sa fie prevazute 2 ore/sapt. avandu-se in vedere faptul ca in acest an sunt aprofundate toate continentele
Varianta 3 se apropie cel mai mult de realitatea si asigura promovarea competentelor civice care in momentul actual au un mare minus s
#planul cadru propus mi se pare relevant cel din varianta 3, dar trebuie venit si cu o implicare mai intensa si deosebit de serioasa din partea elevulu u
Varianta 3 a planului cadru are avantajul reconsiderării numărului de ore la istorie, geografie, discipline socio-umane și asigurarea unui număr suficient de ore pentru disciplinele din aria curriculară"arte",pentru disciplina
#Propun varianta 3 cu urmatoarele imbunatatiri: la clasa V-istorie 1 ora-geografie 1 ora la clasa VIII-educatie muzicala-0 or r
#Relevanta este corelarea planului cadru varianta 3 cu resursele materiale (manuale)- reactualizarea manualelor la momentul actual, corectarea lor unde este cazul si introducerea unor activitati practice,
1. Varianta 3 sta cel mai bine in privinta orelor de Istorie si Geografie: cate 2 ore, in loc de una,
#Am optat pentru varianta 3, pe care o consider cea mai echilibrata si mai bine adaptata cerintelor de pregatire a elevilor de gimnaziu,
Nu cred ca este suficienta o singura ora pt lb. moderna 2 la cls. a V-a (varianta 3) cand
iar varianta 3 raspunde, intr-o oarecare masura, acestui deziderat. Cel mai corect, avand in vedere contextul geopolitic actual, ar fi 2-3 ore la clasa a V-a,
#Susțin varianta 3 din următoarele considerente: disciplinele din aria Om Și Societate pun bazele culturii generale, gândirii critice
#varianta 2 cu fizica si chimie din clasa a V-a incarca excesiv elevii varianta 3-nu sunt de acord cu scoaterea unei ore de limba 2 la clasa a V-a in orice varianta se putea renunta la disciplinele socio
#Varianta 3 a planului cadru de invatamant o consider cea mai optima in procesul educational, deoarece poate contribui la cresterea calitatii si eficientei din invatamantul romanes s
#Varianta 3 a planului cadru opune tendintelor agresive de globalizare o educatie care sa consolideze, in formarea copiilor,
#varianta 3 acopera toate disciplinel l
#Varianta 3 ar putea sa ofere timpul necesar de a reusi sa se inteleaga, in mod corect, toate fenomenele naturii, atat de necesare tuturor r
#varianta 3 asa cum este conceputa cuprinde absolut to o
#Varianta 3 asigura echitate in repartitia orelor in trunchiu comu u
#Varianta 3 asigura toate elementele caracteristici unui proces instructiv educativ de calitate e
#Varianta 3 consider ca este cea mai potrivita aducand schimbari favorabile siatemului de invatamant t
#Ar fi necesare mai multe ore de CDS pe saptamana la o clas s
#Varianta 3 consider ca este cea mai potrivită aducând schimbări favorabile sistemului de învățământ È
#varianta 3 corecpunde nevoilor elevilor. este cea mai buna alegere e
#Varianta 3 corespunde asteptarilor mele e
#Varianta 3 e adecvat t
#Varianta 3 e mai buna, dar trebuie imbunatatita urgent!.SOLUTIA PENTRU USURAREA VIETII ELEVULUI este interzicerea temelor pentru acasa
care sa depaseasca 10 minute e
#Varianta 3 est relevanta din perspectiva cadrului didactic precum si intelegerii si dezvoltarii socioafective a elevulu u
#Varianta 3 este cea care ofera elevilor competentele necesare pentru o educatie durabil l
#Varianta 3 este cea mai apropiata de actualul plan-cadr r
#varianta 3 este cea mai buna din punctul meu de veder r
#Varianta 3 este cea mai bună Ä
#Ar fi nevoie de alocarea a cel putin 2 ore disciplinei Istorie la toate clasele din ciclul gimnazial.
In actualul plan cadru sau in cele propuse aici, disciplina Istorie este vitregita. Pentru a putea crea acele competente prevazute de programa de invatamant este nevoie de mult mai multe ore.
Identitatea noastra ca popor si ca europeni se fundamenteaza in buna masura pe atentia acordata disciplinei Istorie e
#Varianta 3 este cea mai cmpleta si am dori sa fie aprobata a
#Varianta 3 este cea mai corecta pentru necesitatile elevilor r
#VARIANTA 3 ESTE CEA MAI ECHILIBRATA PENTRU ELEVII CICLULUI GIMNAZIAL L
#Varianta 3 este cea mai obiectivă si actuală opțiune asigurând un echilibru între disciplinele școlare, între CT și CDȘ T
#Varianta 3 este cea mai potrivita a
#VARIANTA 3 ESTE DE DEPARTE CEA MAI BUNA, DESI, NICI EA NU ESTE CHIAR ATAT DE COMPLETA PE CAT
MI-AS DORI SI CONSIDER CA AR MAI FI LOC DE CEVA IMBUNATATIRI I
#Varianta 3 este ideala deoarece: Geografia și istoria au 2 ore la clasa a 5a unde este baza.
În plus îmbina și celelalte 2 variante de plan cadru. Un lucru extraordinar este TIC-ul. Doamna ajuta sa gândească toată lumea echilibrat și sa fie aleasa varianta 3 de plan cadru l
#Varianta 3 este mai aproape de nevoile din scoala ale elevilor de gimnaziu, cu mentiunea ca la aria tehnologii nu se respectam aspectul continuitatii i
#varianta 3 este mai aproape de realizarea unui invatamant eficient, aplicativ si de calitat t
#Varianta 3 eu o consider cea mai eficientă Ä
#Ar fi o aberatie sa se introduca chimia si fizica la clasa a V-a,
asa cum propune varianta 2 2
#varianta 3 mi se pare a fi cea mai bine structurata a
#Varianta 3 mi se pare cea mai potrivita deoarece oferă un nr. mai mare de ore
și altor discipline importante cum ar fi Geografia pt. clasa a V a
#Varianta 3 mi separe cea mai echilibrată și adecvată pentru grupa de vârstă corespunzătoare gimnaziului. Totuși am o îndoială în
ceea ce privește tema orei de științe sociale de la clasa a V-a, Drepturile copiluluică ar fi potrivită pentru vârsta elevilor,
mi se pare că ar fi mai potrivit o pregătire incipientă financiară e
#Varianta 3 ofera cit de cit dezvoltarea competentelor morale-civice, dezvoltarea sentimentului national si de cunoastere si aparare a valorilor nationale.
Nu este drept ca religia sa aiba acelasi numar de ore cu istoria sau geografia
care au fost discipline fundamentale in dezvoltarea personalitatii elevilor r
#varianta 3 ofera nr. de ore suficient pt pregatirea elevilo o
#varianta 3 ofera perspectiva unui invatamant bazat si pe formarea de atitudini, comportamente, de intelegere a contextului economic si politic, prin extinderea disciplinei cultura civic c
#Varianta 3 respecta dorintele elevilor de gimnaziu privind studierea CDȘ-urilor la clasa intr-un numar mai mar a
#Varianta 3 se apropie cel mai mult de realitatile scolare de procesul instructiv-educativ in repartitia numarului de ore pe arii curriculare si disciplinele de predar r
#Varianta 3-VIABILĂ, CORESPUNDE TUTUROR CERINȚELOR ȘI PRINCIPIILOR DIDACTICE T
#Varianta 3: pregateste elevii, formandu-le o cultura generala completa si unitara, mult mai buna, in contextul actual socio-uman si european n
#Ar fi o prostie sa nu se mai faca ora de tehnologie pentru ca doar atunci copiii isi dau frau liber imaginatii
deoarece in celelalte ore ei doar invata si nu mai au timp liber pentru a face
ce le place. Nu vrem sa dispara tehnologia din orarul copiiilor nostri i
#Varianta a 3 a mi se pare cea mai potrovit t
#Varianta a doua a planului-cadru este varianta care ar contribui benefic la formarea profilului unui adolescent capabil
să se integreze în societatea actuală a
#Varianta a II-a ar asigura o pregătire foarte bună a elevilor din Matematică și științe,
ceea ce consider foarte important, deoarece în contiunarea studiilor, atât în licee teoretice cît și în licee tehnologice sau școli profesionale, elevii au nevoie de o pregătire temeinică din chimie și fizică.
Orientarea și consilierea ar fi necesare și pentru elevii din clasele V-VII, deoarece aceste ore asigură dezvoltarea unor competențe sociale,
care nu pot fi dezvoltate în timpul altor ore de cur t
#varianta actuala ar trebui corelata cu programa scolar r
#Varianta actuala este cea mai buna in comparatie cu cele
#varianta actuala nu are nici o hiba deci este varianta cea mai plauzibila pentru formarea elevilo o
#Varianta a-III-a corespunde cel mai bine nevoilor elevilor pentru vitoarea lor formare ca oameni si pentru formarea temeliei cunostintelor astfel incat sa poata face fata urmatorului nivel de formare fara a fi tentati sa abandonez z
#Varianta aleasa consideram ca este cea mai potrivita specificului scolii noastre e
#VARIANTA ALEASA TREBUIE SA REDUCA ORELE ELEVILOR LA 4-6 ZILNI I
#Varianta corect pentru a respecta recomandarile Parlamentului European si a legii educatiei nationale nr. 1 din 2001 este varinta 2. Educatia tehnologica este cea mai interesanta si atractiva disciplina,
deoarece elevii pe langa notiunile teoretice pot realiza diverse produse folosind materia de baza pana la produsul finit.
Ca atare, ea trebuie studiata la toate nivelele de invatamant t
#Ar fi preferabil ca varianta care va fi validata sa fie mentinuta pe o perioada mai lunga de timp (cativa ani),
astfel incat sa asigure o anumita stabilitate necesara elevilor (si parintilor acestora
#Varianta de acum este OK K
#Varianta de TIC, din punctul meu de vedere, ar trebui sa se regaseasca la toate clasele,
indiferent de varianta propusa a
#Varianta doi, este varianta cea mai buna din punctul meu de vedere pentru elevii de gimnaziu,
pentru ca are un numar de ore echilibrat si in plus orele de fizica, chimie la clasele V-VI, forte benefice
#Varianta finala...Refacerea celor trei variante: cu pastrarea orei la clasa a V-a, a limbii latine, a istoriei, a sportului...
altfel generațiile viitoare vor fi agramate, fara identitate lingvistica si istorică si grași, evident d
#Varianta finala a planului cadru ar trebui sa aduca un echilibru, nu sa bulverseze. Elevii stau multe ore in scoala,
#Vreau varianta 3 pentru a ști mai mult l
#vrem Tic si Tehnologica in toti ani de gimnazi i
#Vrem Tic în toți anii de gimnazi a
#Ar trebui adoptat un model european de plan cadru care s-a dovedit a fi de succes.
#As dori sa va sugerez o mica schimbare la varianta 3 la clasa a V-a la limba moderna 2,
#Cea mai echilibrat plan cadru consider ca este varianta 3 3
#Cea mai echilibrata varianta mi se pare a fi varianta 2, partreaza si note din planul cadru actual, elemente de noutate, TIC, Fizica,
nici limba moderna 2 de la clasa a V-a nu ar trebui sa ramana la o singura ora pe saptamana asa cum apare la varianta 3,
asa cum apare la varianta 3, atata timp cat nici doua ore nu sunt de ajuns pentru a initia elevii in studiul unei limbi moderne si pentru a-i ajuta sa acumuleze deprinderi orale si scrise e
#Consider ca varianta 3 e cea mai buna, deoarece e singura care asigura o educatie sigura si pentru o dezvoltare normala a minții i
#Consider ca varianta 3 este cea mai adecvata nevoilor de formare ale elevilo o
#Consider ca varianta 3 este cea mai buna pentru ca ofera resurse de timp necesare (2ore/saptamana) desfasurarii orelor de geografie.
Intreaga evaluare, atat cea nationala la clasa a VI-a, cat si cele internationale (TIMSS) se sprijina pe continuturile complexe continute in programa de clasa a V-a a
#Consider ca varianta 3 este cea mai coerenta si se apropie cel mai mult de realitatea din scoli i
#Consider ca varianta 3 este cea mai echilibrata a
#Consider ca varianta 3 este cea mai potrivita pentru gimnaziu, pentru a creea o legatura cu ciclul gimnazial, permitand elevilor intelegerea proceselor istorice, a transformarilor economice, politice si culturale prin
care a trecut lumea de la aparitia ei. Avand in vedere ca in clasa a IV-a e trec in revista elevii trec in revista istoria lumii pana in prezent,
< Back - Next >
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011