Abilități (28) | ![]() |
Competență (2) | ![]() |
Profil (72) | ![]() |
elevii nu studiază limba latină ca elevii de liceu, profil uman, ci își însușesc noțiuni de cultură și civilizație romană în special, noțiuni pe care, într-o oră pe săptămână, un profesor de istorie,
deoarece multi elevi nu opteaza corespunzator cu aptitudinile pentru un profil corespunzator in liceu si de aici inadaptarea la mediul scolar nou u
În acest moment doar cei care urmează un liceu cu profil tehnologic beneficiază de așa ceva;
#Cred ca materiile cu profil real sunt mult prea incarcate, mai ales pentru elevii care vor urma un liceu cu un alt profil l
#Cred ca ministerul ar trebui sa fie preocupat si de formarea profesorilor pentru disciplinele noi (disciplinele socio-umane,
care ar trebui sa devina optionale, ca si latina, in functie de profil eventual l
in viitor (liceu sau facultate de profil) i
#Crestrerea numarului de ore la istorie avand in vedere ca este mterie obligatorie la bacalaureat.
trebuie indrumati spre scolile de profil. Sa nu uitam ca avem programul SCOALA ALTFEL in
Hidrologie, Meteorologie, Pedologie, Geologie, Astronomie, Silvicultura, Protectia mediului etc, la liceu dealtfel se intalnesc cate 10-11-12-13 module in fc de profil
Nu ii ramane porfesorului nici un moment de respiro, toata predarea se face intr-un mod foarte galopant sa termine programa iar de cele mai multe ori elevii raman cu un bagaj de cunostine si deprinderi reduse.
eu de exemplu predau artele plastice la o scoala fara profil artistic si in fiecare an vad ca elevii sunt tot mai pasionati de cultura, arta plastica si cer 2 ore de arte la gimnaziu,
iar asimilarea unor tehnici de lucru și deprinderi de învățare sunt folosite în învățarea pe tot parcursul vieții (educația permanentă).
Indiferent de domeniul de activitate al noului absolvent de gimnaziu si chiar de liceu (sunt 135 ore pe tot parcursul liceului, indiferent de profil),
#Desi aproximativ dintre elevii de liceu opteaza pentru profil real/tehnologic, toate variantele acorda sub 30%discilpinelor reale in gimnaziu.
cine vrea sa le invete se duce la un liceu de profil cu mai multe ore da matematica, info. sau limbi straine.
cine vrea mate si info se duce la liceu de profil. Daca e scoala generala sa fie nr. egal de ore pt. toate discilinele
#Din punctul meu de vedere schibarile curriculare in varianta 2 sunt mai adecvate noului profil al absolventului, se coreleaza mai bine cu nevoile unei societati intr-o permanenta schimbare.
care vor sa urmeze facultati cu profil medical; capitole de materie care trebuie studiate, dar nu se regasesc in materia pentru BAC, pt elevii de la liceu;
deoarece ele sunt capabile sa le deschida elevilor de azi si tinerilor de maine noi orizonturi si sa le formeze deprinderi, abilitati si competente care sa ii pregateasca pentru viata a
deoarece ea se studiaza numai la profilul uman, lucru care dezavantajeaza pe ceilalti elevi care vor sa studieze alt profil.
un elev ce a ales profil uman, ar trebui sa studieze doar materii umaniste plus optionalele aferente.
care urmează un profil filologic, nu studiază deloc GRAMATICA. Cei care vor merge la Facultatea de Litere nu vor mai ști deloc gramatică,
și deprinderi practice. Noi reducem numărul de ore. De ce???
#educatia tehnologica este foarte importanta in educatia elevilo o
#Educatia Tehnologica este o disciplina apreciata de elevi, ii familiarizeaza cu tehnica si cu meseriile pe
#Educația tehnologică și TIC, înseamnă formarea de priceperi și deprinderi practice de muncă. Cred că nu se dorește
și deprinderi practice, domnilor. Un procent foarte mic ajung POLITICIENI-ăștia rămân în țară-,specialiștii adevărați pe
vârsta elevilor este cea mai adecvată pentru acumularea de cunoștințe și deprinderi tehnologice. Un alt argument privind necesitatea studierii disciplinei Educație Tehnologică, în toate clasele V-VIII,
De la abilități și deprinderi și abilități pe care să le dobândească elevii până la absolvire și
depinde de profil, iar materia de studiu este multa a
#Este nevoie de 2 ore de istorie la fiecare clasa pentru a ne alinia la standardele europene,
#Eu vreau sa merg la liceu profil uman si deci sunt dezavantajat ca la gimnaziu orele de istorie si geografie sunt prea putine.
Unele elemente de matematica se pot dobandi in ciclul liceal (de profil) sau chiar superior, doar de catre acei elevi intr-adevar inclinati spre stiintele exacte. 2. Echilibrarea numarului de ore si
#fiind o unitate cu profil vocațional-sportiv propunem introducerea unui plan cadru adecvat respectiv alocarea unui număr de 6-10 ore de educație fizică z
1. competența matematică și competențe de bază privind știința și tehnologia; 2. competența digitală; 3. capacitatea de a învăța procesul de învățare;
4. conștiința și expresia culturală. În plus există numeroase medii de programare dezvoltate special în scopuri educative,
nu să-i specializeze în profil real sau uman l
#http://www. edudemic. com/learning-curve-report-education/Cineva trebuie sa lasa orgoliile deoparte sa realizeze ca avem un sistem arhaic si sa stabileasca un T0 al reconstructiei invatamantului romanesc.
ci dupa ce deprinderi acumuleaza pentru a interactiona in societate. 5. Elevul profesor: pe parcursul unui an, fiecare elev poate avea 2-3 momente in
ce nu dam importanta formarii acestor deprinderi la copii nostri? Ce le trebuie atatea cunostinte daca nu stiu sa le aplice practic c
elevii din România, au nevoie de abilități de viață, deprinderi, comportamente care să le permită
deoarece cei mai multi elevi merg la liceu pe profil uman iar aceste discipline sunt alese de ei pentru Bac.
deoarece elevii care doresc sa mearga mai departe pe un profil de matematica-informatica nu stiu la ce sa se astepte,
care isi doreste sa urmeze un profil uman, profil unde studiul limbii latine este unul normal.
Tot aici, referitor la limba latina, ar trebui sa nu uitam ca mai mult de 64%din cuvintele noastre provin din aceasta limba (moarta-pentru foarte multi
Fără achiziții reale nu se por dezvolta competențe la ciclurile superioare respectiv liceal si universitar p
indiferent de profil și filieră, a 2-3 ore de istorie r
#INTRODUCEREA ED. TEHNO. IN T. C. LA TOATE CLASELE ASA CUM ESTE PESTE TO O
deoarece este disciplina cu ajutorul careia cunostiintele teoretice sunt transformate in deprinderi practice e
#2 ORE DE GEOGRAFIE A EUROPE E
#Introducerea informaticii de la clasa a V-a pana la clasa a VIII-a ajuta elevii sa fie mai usor integrabili la cerintele actualeale societetii.
Iar la liceu, profil filologie normal si necesar ar fi 2 ore de latina pentru o cat mai buna aprofundare a cunostintelor.
Elevii de la acest profil, nemultumiti, isi pun intrebari si nu inteleg de ce trebuie sa aiba 2 ore matematica,
2 ore fizica din moment ce ei au ales un profil uman. De asemenea se intreaba de ce a fost scoasa din probele de bacalaureat unde partipau in numar mare si obtineau rezultate bune e
#Mai mult accent pe materiile de profil real, mai mult accent pe tehnologia informatiei si educatie tehnologica.
Nu toti vor profil real sau profil uman. Stimularea creativitatii elevilor inca de mici este importanta a
#MENTINEREA SI INTREGIREA ORELOR DE EUCATIE MUZICALA SI PLASTICA PENTRU CLASA A VIII-A Intregirea orelor de pian secundar la ciclul primar in liceele de profil Aprobarea
Ulterior, in liceu elevii sa aiba posibilitatea sa opteze pentru un profil sau altul in functie de ceea ce este inclinat sa faca,
sa mearga la profil real daca ii place matematica si acolo sa faca 7 ore pe sapt.
#Noul profil al elevului: Abilitățile acestora, profilul liceului pentru care va opta. In concluzie: mai multe limbi străine, mai multă limba si comunicare pentru un profil filologic, mai multe stiințe pentru profil real sau tehnologic o
#Accent pe dezvoltarea abilităților și deprinderilor elevilor încă din ciclul primar și orientarea elevilor încă din această perioadă, pregătind nivelul următor de învățământ,
inca, pune accent pe memorare si nu pe formarea de deprinderi i
#nu cred ca noi hotara a
#Nu cred ca pot spune exact ce sa contina planul cadru cred ca cel mai bine este sa se schimbe ceva la nivel liceal l
să și însușească deprinderi practice de măsurare, de organizare și desfășurare a unor experimente=Modulul 2,
daca vrea sa mearga la un profil tehnologic. Iar altului n-o sa trebuie doua limbi daca sta la sat acasa dupa cele 10 clase obligatorii.
In toata Europa, latina are 4-5 ore pe saptamana la liceele de profil, in Germania,
varianta 1-profil real, varianta 2, 3-profil socio-uman...Ideal ar fi ca aceste planuri-cadru sa fie elaborate de cadre didactice care predau si au experienta la nivelul de invatamant respectiv!
o pot face mai tarziu, la un liceu cu acest profil. La scoala generala s-a format parca un cliseu:
capata deprinderi practice si pot descoperi domeniile tehnice in care le-ar place sa activeze,
pentru ca orele de profil sa fie mult mai numeroase. Lb m2 sa o mentinem doar pentru cultura generala.
Elevii au nevoie de deprinderi de baza, utile in viata a
#revizuiti programele si continuturile, e mai importan n
#Alocarea unui nr mai mare de ore in cazul disciplinelor care ofera suportul mecesar cunoasterii elementelor specifice poporului roma a
Cine vrea sa urmeze o cariera in domeniul artei poate alege o scoala de profil care se axeaza pe aceste materii.
care au un cu totul alt profil si traditii educatinale. Daca doar vom calchia se va ajunge la un dezastru educational greu de reparat ulterior r
In planificarea tezelor pentru liceele tehnologice profil resurse naturale elevii pot opta pentru a sustine teza la biologie, fizica, chimie.
Un elev ce a ales profil uman, ar trebui sa faca doar materii umaniste incepand cu clasa a IX-a plus optionalele aferente.
fizica, matematica, biologia daca in mod clar am facut alegerea de a studia la profil de filologie?
abilitatile si sa-si formeze deprinderi pentru viata. Trebuie stimulati sa gandeasca, sa fie creativi,
#Sugerez realizarea unui echilibru intre orele cu profil uman si cele cu profil real l
pastrarea nr orelor de limba romana/istorie/geografie-includerea materiilor optionale doar la clasele de profil socio-uman-definirea Ed.
acumulare de deprinderi orale si scrise. Cred ca cea mai buna este prima varianta, totusi e de preferat sa fie schimbate programele si manualele, nu planurile cadru r
ar fi mai bine ca numarul orelor de fizica si chimie sa creasca la liceele de profil tehnologic.
In gimnaziu accentul ar trebui sa cada pe materii de cultura generala si doar in asa fel incat elevii sa isi formeze o privire de ansamblu si sa poata decide spre ce profil de liceu se vor indrepta.
Elevii au nevoie de abilitati si deprinderi practice e
#Teoretizati totû Ă
#TIC-cel putin o ora/saptamana din clasa a V a pana in a VIII a Limbi straine-cel putin 2 ore/saptamana clasa a V a-a VIII a Religie-nu in trunchiul comun
#TIC tebuie sa faca parte din Plan Cadru pentru toate clasele pentru ca un absolvent de clasa a 8-a sa poata opta pentru profil mae-inf f
care au numeroase parti benefice asupra înțelegerii timpurii si a sedimentarii unor deprinderi sănătoase de a folosi alimentele, calculatorul si natura.
astfel incat copiii sa plece in viata cu un bagaj cultural bogat si cu bune deprinderi de exprimare orala si scrisa in limba materna, fapt ce le ofera o gandire
#Un echilibru intre materiile pt viitorul profil"real"respectiv"uman n
#Un element obligatoriu ar trebui sa-l constituie atractivitatea-prezentarea atractiv, a disciplinelor r
#Un elev cu aptitudini pentru muzica va dori mai multe ore de muzica, unii elevi vor dori mai multe ore de educatie fizica s. a
Se impune interventia tot mai timpurie a unui specialist TIC pentru preventie si formarea unor deprinderi corecte de exploatar a tehnologiei.
deoarece doar clasele de profil (filologic) au momentan alocate 1-2 ore pe saptamână pentru disciplina respectivă.
să se regăsească în ciclul inferior al liceului (clasav a IX-a indiferent de profil). 3. Opționalul integrat va pune probleme majore în privința formării inițiale a cadrelor didactice (abilitate curriculară) i
deoarece nu afecteaza celelalte discipline deinvatamant ca numar de ore si se pune baza pe formarea de competente si deprinderi prin pastrarea disciplinei educatie tehnologica
deoarece nu afecteaza celelalte discipline deinvatamant ca numar de ore si se pune baza pe formarea de competente si deprinderi prin pastrarea disciplinei educatie tehnologica
deoarece nu afecteaza celelalte discipline deinvatamant ca numar de ore si se pune baza pe formarea de competente si deprinderi prin pastrarea disciplinei educatie tehnologica
#Varianta 2 a planului cadru mi se pare ca ofera mai multe sanse si celor care doresc sa urmeze un profil profesional/tehnologic c
ofera o paleta larga de optiuni privind orientarea scolara si profesionala Varianta 2 ofera posibilitatea formarii unor deprinderi in conformitate cu cerintele de pe piata munci i
Elevii nu pot sa aleaga bine un profil pentru ei daca ei nu au facut niciodata informatica a
un profil doar pentru o materie, nu trebuie sa facem la liceu 20 de materii,
ETC, si in fiecare profil 1 ora de mate si romana, istorie, geografie, pana la SFARSITUL liceului indiferent de profil doar cele specializate sau cu foarte mari legaturi de o materie, ex:
profil de fizica:?ore de fizica, 3 ore de mate, 2 chimie, 1 astronomie, etc.
#Aria Tehnologii cu 1 ora de ed. tehnol si 1 ora de TIC pe fiecare an de studiu este cea mai indicata pentru formarea unor deprinderi practice in randul elevilor.
Elevii pot urma licee cu profil real unde se pot specializa la mate-fizica sau biochimie.
este o baza de plecrare si de orientare spre un anumit profil. Totodata in cadrul orelor de Educatie tehnologica se organizeaza activitati practice si vizite la diferite intreprinderi si institutii i
de a fi creativi, evitarea specializării prea timpurii pe un profil aparte, asigurarea condițiilor pentru dezvoltarea armonioasă a personalității, inclusiv pe latura culturală, estetică și de cultivare a unor aptitudini artistice, sportive etc p
sau licee cu profil tehnologic când eliminam educația tehnologica din clasele gimnaziale unde aceștia învață despre materii prime, uneltele
atata timp cat nici doua ore nu sunt de ajuns pentru a initia elevii in studiul unei limbi moderne si pentru a-i ajuta sa acumuleze deprinderi orale si scrise e
In acest caz, cel mai probabil copilul va avea dificultati la materiile cu profil realist si va pierde ani de studiu folositor pe latura creativa.
< Back - Next >
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011