C:\Users\Curs\Desktop\pentru planul cadru comentarii\sugestii\pentru planul cadru comentarii 3044.txt

#NU trebuie să existe O variantă FINALĂ, UNICĂ ȘI OBLIGATORIE. Școlile trebuie să poată să aleagă, cu condiția respectării cerințelor unui program cadru de bază (minimal)( încă neelaborat) între mai multe variante de Plan-Cadru, inclusiv unele în redactare proprie, astfel încât oferta asigurată să corespundă: condițiilor locale; cerințelor locale; resurselor materiale și umane disponibile în școală; astfel încât fiecare elev să primească nu pregătirea mecanic adaptată unui plan cadru unic, fără oglindire în aspirațiile proprii, ale familiei, ale comunității locale și resursele disponibile în mod real în școala frecventată. Se pot concepe mai multe arhitecturi curriculare, dar una relativ simplă include module construite pe verticală. De exemplu: La limbă modernă: Orice elev ar trebui să poată să poarte o conversație ușoară, de orientare, de cerere/furnizare de informații=Modulul 1, de bază, obligatoriu. Peste acest nivel, mulți elevi ar fi bine să aibă cunoștințe de cultură și civilizație aferente limbii respective=Modulul 2, facultativ Peste acest nivel, unii elevi ar fi de dorit să aibă cunoștințe avansate de vocabular, ortografie și gramatică, să poată să scrie un text corect=Modulul 3, facultativ. Sau La Fizică: toți elevii trebuie să aibă cunoștințe calitative despre anumite fenomene fizice, să cunoască relații de bază și unitățile de măsură folosite=Modulul 1, de bază, obligatoriu. Majoritatea elevilor ar fi de dorit să și însușească deprinderi practice de măsurare, de organizare și desfășurare a unor experimente=Modulul 2, facultativ Unii elevi ar putea dori să aprofundeze cele învățate, prin rezolvarea de probleme=Modulul 3, facultativ La nivelul fiecărei discipline se pot construi asemenea nivele, din care doar cel de bază să fie obligatoriu (cca. 30%)Elevii ar trebui să parcurgă toți toate modulele de bază ale fiecărei discipline (nivelul obligatoriu) Elevii ar trebui să parcurgă un număr de module suplimentare, la alegerea proprie (nivelul opțional) Unii elevi ar putea opta să parcurgă un număr de module în plus, la alegerea proprie (nivelul facultativ) Astfel: toți elevii ar stăpâni acea bază minimală obligatorie-fiecare elev ar cunoaște și unele elemente medii, eventual avansate, într-o alegere adaptată cerințelor proprii. unii elevi, care pot și vor, ar avea un număr de cunoștințe suplimentare. Examenele naționale s-ar baza pe nivelul de bază (cel cerut de Societate), verificându-se în contexte realiste capacitatea de-a opera cu și aplica cele învățate. Suplimentar, unii elevi ar putea câștiga certificări suplimentare (cum ar fi rezultatele la olimpiade), fără ca pregătirea lor să impieteze sau să fie împiedicată de pregătirea celorlalți, la nivelele superioare participând doar elevi interesați d


< Back - Next >


Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011