C:\Users\Curs\Desktop\pentru planul cadru comentarii\sugestii\pentru planul cadru comentarii 159.txt

#1. În primul rând descongestionați programele la Limba Și Literatura Română la ciclul gimnazial. 2. Elevii de liceu, care urmează un profil filologic, nu studiază deloc GRAMATICA. Cei care vor merge la Facultatea de Litere nu vor mai ști deloc gramatică, ceea ce este un fapt foarte grav. Propun ca la profilul Filologie să se studieze o oră pe săptămână de Limbă română (asta poate fi în loc de Literatura universală), iar sintaxa frazei care se studiază acum la gimnaziu (și care nu îi folosește deloc elevului) să se studieze la liceu. 3. O altă problemă ar fi a cadrelor didactice care predau Limba română, deși în facultate au fost la secții de Literatură unde nu au studiat nicio disciplină lingvistică. Cum poate o persoană care nu a mai făcut gramatică din clasa a VIII-a să predea unor elevi? Ca și cum un profesor de matematică știe algebră, dar nu știe geomatrie. 4. Un elev care trăiește în secolul XXI nu poate fi obligat să citească și să îi placă texte literare scrise în secolul XIX. În alegerea textelor literare aveți în vedere opere adecvate epocii în care trăiesc elevii, nu îi mai obligați să învețe limbajul arhaic și regional și pe urmă vă plângeți că avem analfabeți și că profesorii nu îți fac traba. Literatură nu trebuie să facem de dragul scriitorilor, ci în beneficiul elevilor. Din experiența la clasă, am observat destul de clar că elevii refuză să citească Ion Creangă, în schimb le place Marin Sorescu, Mircea Cărtărescu, Cleopatra Lorințiu. 5. Atunci când concepeți subiectele pentru Evaluarea Națională, ar fi mai bine să vă uitați întâi prin manuale, să vedeți ce texte studiază elevii la clase, apoi să propuneți texte-suport la prima vedere în concordanță cu ce cele din manual. În ciclul primar se studiază poezii de Alecsandri, Eminescu, Topârceanu, poezii ușoare, cu un limbaj accesibil, care au ca temă natura, copilăria, iubirea. Dacă ministerul dă subiecte în care textele sunt din Baconsky, Nichita Stănescu sau alți scriitori greu de înțeles, să nu se aștepte la rezultate. 6. În județui Iași profesorii de limba română și matematică SUNT OBLIGAȚI de inspectorat să facă îm fiecare săptămână o oră suplimentară neremunerată la clasele a VIII-a și a XII-a . Dacă este nevoie de recapitularea materiei, acest lucru ar trebui să se facă într-un opțional care să fie pătit. Ministerul ar trebui să verifice strict dispozițiile pe care inspectoratele le dau școlilor, de multe ori acestea încalcă legea. Dacă un profesor care pregătește elevii pentru susținerea unui examen muncește mult mai mult decât un profesor de educație muzicală, ar trebui plătit mai mult Ä


< Back - Next >


Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011