C:\Users\Curs\Desktop\pentru planul cadru comentarii\sugestii\pentru planul cadru comentarii 1970.txt

#Formularea argumentului"algoritm""Pe copii noștri trebuie să-i învățăm să rezolve probleme. Aceste probleme, indiferent de natura lor, trebuiesc descompuse în probleme simple, iar de fiecare dată trebuiesc luate diferite decizii. Regulile învățate în copilărie se interiorizează, învățăm ordinea efectuării diferitelor operații, și le repetăm uneori conștient, dar de cele mai multe ori fără a le acorda atenție deosebită. Aceste elemente conțin de fapt caracteristicile algoritmilor. În concluzie algoritmii furnizează structură, ordine în viața și gândirea noastră, deci asigură permanență, stabilitate, oferă scop și formă rezolvării problemelor. Prin gândirea algoritmică problemele se rezolvă pas cu pas elevii evaluează situația actuală, acceptă sau resping ideea de rezolvare. Fiecare pas de succes, și în special rezolvarea problemelor cu succes le întărește auto-evaluarea. Pentru a argumenta necesitatea introducerii elementelor de algoritmică, putem afirma: Predarea algoritmicii este în același timp scop și instrument. Scop, în sensul că dezvoltarea algoritmilor, conștientizarea procedurilor, aplicarea lor eficientă permite învățarea unor strategii de planificare, cum ar fi modularizarea și proiectarea iterativă, dezvoltă auto-controlul, oferă sentiment de securitate și experiența de succes. Instrument, pentru că învățarea, folosirea lui ca metodă ajută la rezolvare a problemelor, indiferent de disciplină. Folosind ca instrument pentru rezolvarea diferitelor probleme și prezentarea lor în formă vizuală ca jocuri, animații, simulații, pagini web asigură inter-și transdisciplinaritatea, realizarea conexiunilor dintre diferite discipline, utilizarea tehnologiei moderne, dezvoltarea creativității, lucrului în echipă și a gândirii critice. Astfel dezvoltă competențele cheie exprimate ca ținte în strategia Europa 2020 pentru ducație și formare 2020 (ET 2020 pentru cooperarea europeană în domeniul educației și formării profesionale, cu obiective strategice comune pentru statele membre: 1. competența matematică și competențe de bază privind știința și tehnologia; 2. competența digitală; 3. capacitatea de a învăța procesul de învățare; 4. conștiința și expresia culturală. În plus există numeroase medii de programare dezvoltate special în scopuri educative, instrumentate corespunzător și care sunt accesibile tuturor (de exemplu Imagine Logo http://www. calormen. com/jslogo/#,Scratch https://scratch. mit. edu/,Alice http://www. alice. org/index. php și altele) x


< Back - Next >


Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011