#1. Reducerea orelor de matematica; ca stiinta exacta, multe din notiunile studiate de elevi la aceasta disciplina nu au transpunere in viata reala, nu conduc concret la formarea unor competente, in ceea e priveste dezvoltarea gandirii logice, principalul argument al mentinerii numarului mare de ore la aceasta disciplina, consider ca, o gandire logica, globala, se realizeaza printr-un ansamblu de discipline si cunostinte, care ajuta elevul sa dobandeasca o gandire ampla, o imagine de ansamblu. Unele elemente de matematica se pot dobandi in ciclul liceal (de profil) sau chiar superior, doar de catre acei elevi intr-adevar inclinati spre stiintele exacte. 2. Echilibrarea numarului de ore si a materiei; pentru unele discipline, in speciale cele care sunt incadrate cu una sau doua ore pe saptamana, materia programata si volumul de munca al profesorilor depaseste adeseori timpul acordat, se realizeaza aceeasi munca ca si a altor cadre didactice, intr-un timp mai scurt, fapt ce conduce de multe ori la suprasolicitarea elevilor si imposibilitatea aprofundarii unor notiuni. 3. Noua generatie este o generatie deschisa spre tehnologia informatiei si consider necesara cel putin o ora pe saptamana, de TIC, pentru fiecare clasa, pentru ajuta elevii sa deprinda competente minime de utilizarea calculatorului, chiar si cei care nu au aceasta posibilitate acasa, astfel, oferindu-se prin intermediul actului educational, egalitate de sanse 4. Disciplina Educatie tehnologica este o disciplina mozaic, fara un rol concret, multe dintre notiunile studiate la clasa se suprapun peste notiuni deja dobandite de elevi la alte discipline precum: fizica, geografie, chimie, biologie. 5. 2 ore de istorie si geografie pentru fiecare clasa; pentru a fi un cetetean complet, in afara de scris si vorbit corect, trebuie sa cunosti istoria si geografia tarii tale, iar cele doua discipline sunt in general indragite de elevi pentru ca ofera deschidere spre cunoasterea lumii de la distanta, iar aprofundarea celor doua discipline ofera elevului o viziune ampla asupra lumii inconjuratoare si conduce gandirea elevului spre intelegerea unor mecanisme economice si sociale, in plus predispune elevul spre dobandirea unor atitudini de ocrotire si conservare a mediului naural, intelegere si respect fata de diversitatea naturala a
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011