#1. Diversificarea curriculei, astfel incat sa se renunte la standardizarea actuala, care este inflexibila si nu se muleaza pe nevoile specifice fiecarui elev. 2. Fara sa consideram modelul finlandez drept bun prin definitie, exista elemente care pot fi preluate si adaptate. Trebuie ca elevul ca individualitate sa devina tinta atentiei, si nu colectivul. La ora actuala, invatamantul romanesc aplica aceeasi metoda comunista de predare, cu profesori prafuiti si programe lispite de interes pentru copil. Iar din moment ce atentia se pune, in mod eronat, pe profesorul care preda, si ale carui medode invechite si ineficace sunt tolerate tocmai pentru a nu produce seisme in sistem, cum putem avea pretentia ca acesti copii vor reusi sa se adapteze la cerintele dinamice ale pietei fortei de munca? 3. E nevoie, asadar, de o reasezare fundamentala a invatamantului, cu riscul de a scoate din sistem profesori ale caror obiecte sau metode de predare nu sunt moderne. PROGRAMAREA CALCULATOARELOR trebuie sa devina obiect obligatoriu din primul an de scoala. Ca sa putem face asta avem nevoie, insa, de dotarea cu computere MODERNE, nu cu jafuri care sunt vechi de 10 ani de zile si ruleaza pe sisteme de operare care gafaie. Chiar si asa ar fi cat de cat bine daca laboratoarele dotate cu computere ar fi folosite de personal COMPETENT, care realizeaza ca un copil de 10 ani este deja un utilizator constant de tehnica de calcul in mediul de acasa, si ca atare predarea unor subiecte de genul"sa coloram pe computer folosind Paint"nu suscita niciun interes. Pentru a atrage personal competent in sistem, trebui umblat la salarizare, pentru ca una este sa angajezi un inginer absolvent de Automatica (specialist in software) si alta e sa ai un profesor de sport care ii alearga pe copii in jurul scolii. 3. Cele doua limbi straine programate trebuie sa fie predate inca din primul an de scoala. Engleza trebuie sa devina obligatorie, iar limba a doua ar trebui sa fie dintr-o arie mai larga, care sa includa araba, mandarina, spaniola. S-ar gasi si profesori, poate chiar adusi din strainatate prin programe de schimb, cine vrea sa faca un efort il poate face. 4. Biologia, istoria, in general obiectele de cultura generala trebuie sa fie predate prin expunerea unor filme si antamarea unor discutii care sa genereze interesul copilului, nu prin predarea unor termeni care sunt uitati a doua zi. 5. Curricula trebuie, repet, sa fie fluida, sa fie adaptata la nivelul fiecarei clase din scoala, sa existe grupe de maximum 8 elevi care sa conlucreze, elevi care sa aiba acelasi interes in ceea ce priveste o selectie de obiecte de studiu u
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011