#Opționalele ar trebui transformate in ore dedicate activităților extracurriculare și aplicării planurilor individualizate de învățare de care sa beneficieze nu un cadru didactic anume ci fiecare cadru didactic in pondere egală, pe disciplină de studiu (potrivit unei planificări la nivel de școală), in programul orar al școlii, pentru a nu mai fi perturbat procesul educativ cu diverse ocazii sau a nu se mai prelungii orarul elevului dincolo de cele 6 ore de curs. Activitățile remediale/planurile individualizate de remediere sunt o utopie. Gândiți-vă că un profesor cu 1-2 ore la clasă are o normă didactică la 9 colective de elevi cu o medie de 28 elevi pe clasă. Fiecare elev are ceva de remediat la fiecare disciplină. Minim o oră pe săptămână utilizată de fiecare cadru didactic ar prelungii cu minim 2 ore programul școlar al elevilor. Având în vedere faptul că ei merg acasă unde alocă alte ore pregătirii lecțiilor pentru ziua următoare se ajunge astfel la situația frecventă în care un copil depășește timpul zilnic de muncă al unui adult. Ori dacă în cazul angajaților legislația obligă la respectarea programului de 8 ore de muncă, școala nu-si pune problema epuizării sistemice a tinerilor prin programul de lucru al acestora care adesea depășește 8 ore/zi. În același mod un cadru didactic nu poate gestiona 250 de planuri individualizate de învățare cu diverse etape nu poate pregăti și susține minim o activitate extracurriculară pe lună așa cum prevăd fișele de autoevaluare ale cadrelor didactice p
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011