C:\Users\Curs\Desktop\pentru planul cadru comentarii\sugestii\pentru planul cadru comentarii 4240.txt

#Sunt convins ca toata lumea din natiunea romana care se gandeste si la generatiile urmatoare isi doreste ca investitorii straini de pe piata noastra sa ramana in tara. Si aici ma refer la investitorii care au venit si pot sa vina nu doar pentru forta de munca ieftina si slab calificata sau care aduc activitati de executie simple, ci la cei care au ca strategie si activitatea de dezvoltare-cercetare. Acest tip de investitor are nevoie de angajati bine pregatiti d. p. d. v. tehnic si la curent cu tehnologiile actuale, de asemenea prin prisma mentalitatii si a comportamentului profesional este nevoie ca acestia sa satisfaca cerintele unui mediu puternic concurential prin creativitate, inovatie, abilitatea de a gasi solutii la probleme, abilitati de comunicare in echipa, cu clientii si furnizorii, cat si orientati spre munca de calitate. Cum sunt absolventii de astazi? Cea mai mare parte a absolventilor de facultate tehnica de astazi sunt complet nepregatiti d. p. d. v. profesional, avand cunostinte pur teoretice, materia invatata este depasita si reflecta situatia din anii'80. Legat de aptitudinile de a gasi solutii noi inovatoare, respectiv de a gasi solutii la problemele curente in cadrul proiectelor derulate, se observa o limitare extrema de idei, initiativa si creativitate. In invatamantul gimnazial standardele la matematica inalte sunt inutile, iar cei mai multi copii nu fac fata fara meditatii. Acestor copii"fortati"li se anuleaza orice initiativa. Ei vor deveni absolventii incapabili de a lua decizii si fara ingeniozitate. China produce acest tip de de forta de munca cu care nu putem concura la nivelul salariilor, daca ramanem pe directia aceasta. Un alt exemplu sunt indienii, o natiune tot mai recunoscuta ca producatoare de absolventi de calitate foarte inalta care gasesc de lucru oriunde, fiind educati spre rezolvare de probleme. Toata lumea vrea calificare la clasa a VIII-a, dar nimeni nu spune nimic de profesorii universitari care sunt primii responsabili de formarea acestor specialisti din domeniile tehnice. Acestia sunt bine instalati in scaunele lor pe salarii exorbitante comparativ cu cele ale profesorilor de gimnaziu si liceu si nu trebuie sa lucreze cu clase de 35 de elevi din care cel putin 10 n-au nicio curiozitate. Acesti profesori universitari predau o materie de acum 40 de ani redundanta si inutila pentru domeniile tehnice. Sunt prea blazati ca sa-i invete pe studenti ceea ce cer companiile cu tehnologie de varf de pe piata romaneasca, desi acestea au investit sume considerabile in laboratoare pentru facultati. Astfel ca cei mai multi dintre absolventii de politehnica trebuie instruiti perioade lungi de catre angajator pe cheltuiala acestuia, inainte de a fi pusi la locul de munca. Ca sa mentina cat de cat nivelul de pregatire al studenilor, companiile se implica efectiv in activitatile didactice care ar trebui sa le tina profesorii universitari. O companie din domeniul tehnologiei de varf din Romania, din 3000 de interviuri acordate, angajeaza doar 400 de oameni si aceasta pentru ca au"o minima sclipire",iar restul care se prezinta sunt complet nepregatiti profesional si personal, iar aceasta se intampla in conditiile in care sunt disponibile 600 de locuri de munca si se doreste crearea de mai multe locuri de munca pe viitor. Capitalismul este foarte dur si cred ca Romania inca nu a simtit cu adevarat competitia cu economia europeana, vezi cazul Nokia de langa Cluj sau cazul de actualitate cu Dacia de la Pitesti care este concurata de o uzina din Maroc. Un angajat la o companie cu tehnologie de varf si un parinte de elev la gimnaziu u


< Back - Next >


Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011