#1. Regândirea onestă a cadrului curricular de referință dintr-o perspectivă mai puțin constrângătoare. 2. Reducerea TC-ului (vrem ca în Albania/Rusia???și deschiderea spre predarea integrată-de ex. fizica, chimia și biologia să renunțe la alibanismulspecific anilor comunismului, pentru că rezultatele generale ale elevilor români la științe tind spre zero (lăsați olimpicii, că la toate avem olimpici, inclusiv la filosofie și latină, vorbim de învățământ accesibil tuturor), într-o țară în care și acum ponderea alocată acestor discipline este MULT peste media europeană. 3. Numărul de ore la limba maternă trebuie să fie superior celui alocat matematicii (așa e peste tot în țările civilizate, vă rog să comunicați acest aspect distinșilor specialiști în matematică, care s-au obișnuit prea mult cu argumentele de forță, nu cu cele științifice, deși pretind că dezvoltă gândirea...4. Dacă IȘE rămâne la varianta unui TC dominator, fără o plajă consistentă de opțiuni, eliminarea limbii latine reprezintă o discriminare lipsită de fundament științific. Da, mai sunt copii care se pot dezvolta armonios și cu ora de latină sau ei devin irelevanți pentru români, dar nu și pentru germani? Și toate acestea, într-o țară care poartă numele Imperiului și vorbește o limbă care se trage din latină...Dar, uitându-mă la concepția generală a planului-cadru, se vede de la o poștă că suntem în primul rând balcanici, nu latini/occidentali, e o evidență
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011