Disciplinelor (161) | ![]() |
care predarea disciplinelor socio-umane să fie alocată profesorilor de istorie din unitățile de învățământ preuniversitar,
să abordeze conținuturile disciplinelor socio-umane în manieră multi, pluri, inter și transdsciplinară, în consens cu principiile educației integrate,
#Consider ca variata 2 ofera oportunitatea unui acord intre programele disciplinelor de studiu intra si intercurricular r
asigurarea continuității studierii disciplinelor socio-umane în gimnaziu, raportată la nivelul învățământului primar, deoarece elevul are astfel ocazia
#Consider importană alocarea unui număr mai mare de ore disciplinelor din aria curriculară Limbă Și Comunicare n
elevilor acordandu-li-se sansa de a-si directiona optim volumul de timp si energie creativa catre disciplinele considerate de interes maximal.
suplimentarea cu inca o ora/saptamana la cel putin 3 dintre disciplinele enumerate. La clasele V-VIII-limba moderna 2 poate deveni optionala.
că disciplinele îndrăgite de elevi și care au rezultate foarte bune, inclusiv la nivel internațional (de exemplu, Geografia,
#continuarea disciplinelor din ciclul primar cu cele din ciclul gimnazial, educatia economica sa fie predata de profesori de educatie tehnologica a
#Continuarea studiului stiintelor de la ciclul primar la clasele a V-a si a VI-a prin introducerea disciplinelor chimie si fizica a
#Continuitatea disciplinelor predate în clasele 1-4 la clasele 5-8. Predarea chimiei și fizicii din clasa a 5-a consider ca e timpurie r
#Corectitudine si recunoasterea valorilor nationale pe care disciplinele de baza le-au oferit atator generatii de elevi i
#Corelarea conținuturile intre disciplinele de invataman a
#Corelarea conținuturilor între discipline, astfel încât să fie posibile abordările inter-și transdisciplinare, esențializarea conținuturilor la toate disciplinele, în sensul"mai puține noțiuni,
dar mai temeinic și mai bine înțelese"b
#Corelarea cu programe scolare aerisite e
#Corelarea cu programele si manualele scolar r
#corelarea cu viitorul plan-cadru pentru inv. licea a
#Corelarea disciplinelor de stiinte (si nu numai) cu informaticam respectiv, competente digital l
#corelarea disciplinelor din cadrul aceleiasi arii curricular r
#Corelarea intr-o buna masura a programei scolare cu numarul de ore aflat in planul cadru pentru fiecare disciplina in parte,
deoarece toate disciplinele au o programa scolara supraincarcata. La programele scolare actuale nu se pune accentul pe creativitate si exersarea ablilitatilor dobandite ci doar pe accumulare de informatii.
Partea practica a fiecarei discipline aproape ca nu exista. Toate cunostintele acumulate trebuie sa-si gaseasca utilitatea in viata de zi cu zi.
Numai asa putem apropia elevii de invatatura a
#Corelarea invatamantului primar cu cel gimnazial si contextul european, trebuie realizata pe baze realiste, implicabile in parcursul educational al elevilor r
Iar schimbarea structurii programelor scoalre pentru toate disciplinele ar costituii un bun suport pentru aplicarea cu succes a palnurilor cadru u
Asa cum se stie, disciplinele din CDS sunt alese de scoli pentru completarea normei didactice a profesorilor.
Cred ca ar trebui sa aiba o pondere mai mare disciplinele creative, sa se introduca materii interdisciplinare.
#Cred ca ministerul ar trebui sa fie preocupat si de formarea profesorilor pentru disciplinele noi (disciplinele socio-umane,
#Cred ca orele de educatie tehnologica ar trebui sa se desfasoare doar practic si sa fie prevazute clar, la toate disciplinele care se preteaza, ore de practica a
#+corelare între disciplinele studiate la ciclul primar cu cele de la gimnaziu; publicarea programelor si manualelor școlare până la începerea anului școla
#Cred ca scoaterea disciplinelor limba latina si religie din planul de invatamant ar fi o masura buna a
#Cred ca trebuie sa existe un balans intre disciplinele reale, socio-umane si cele vocationale.
Intrarea disciplinelor reale, care nu au fost reprezentate in invatamantul primar trebuie realizata gradual. De asemenea, nivelul pana la care matematica, fizica si chimia trebuia sa ajunga dupa acest stadiu trebuie sa fie unul echilibrat si cred ca se poate realiza intr-un numar mai redus de ore.
#Cred ca varianta 2 ofera elevilor de gimnaziu un echilibru intre disciplinele studiate e
#Introducerea, în aria curriculară Limbă Și Comunicare, pe lângă numărul de ore alocat, a unui opțional de lectură destinat lecturii și activităților de înțelegere de text/opțional de literatură universală/literatură pentru copii (V-VIII),
#Credem ca presiunile externe care privesc diminuarea disciplinelor socio-umane, pot fi fentate cu intelepciune,
#Cresterea numarului de ore la disciplinele la care se sustin Evaluari nationale si mentinerea orelor de consiliere si orientare la toate clasel l
#cresterea numarului de ore la disciplinele socio-umane in planul cadru in conditiile in care societatea romaneasca are din ce in ce mai mare nevoie de cetateni cu spirit civic,
#Cresterea ponderii disciplinelor optionale e
#Cresterea ponderii stiintelor; necesitatea alocarii a cate 2 ore/saptamana, de la clasa a V-a pana la clasa a VIII-a pentru studiul biologiei,
#Cu exceptia ariei curriculare"Limba si Comunicare",ar fi bine pentru elevi sa fie alocat u numar egal de ore la toate disciplinele.
Elevii care au inclinatii spre disciplinele vocationale, trebuie indrumati spre scolile de profil. Sa nu uitam ca avem programul SCOALA ALTFEL in
La disciplinele socio umane este necesara introducerea a 2-3 ore pe saptamana. Elevii, copiii nostri nu trebuie sa uite
dar nu in detrimentul TC (in toate trei variantele sunt alocate prea putine ore pentru aproape toate disciplinele daca se pastreaza in continuare aceleasi programe scolare incarcate
#Dacă sistemul de admitere la liceu tine cont de toate disciplinele în procente egale vom avea o școală gimnazial de tip GENERAL N
prin urmare 2 în trunchiul comun și nu opțional pentru ca directorii dau 2 ore disciplinelor la
Disciplinele în școli nu se acordă în funcție de necesitățile elevului, ele se acordă în funcție de preferințele directorilor.
dar și conexiunile dintre disciplinele care compun știința geografiei (geografia fizică, geografia umană, geografia regională, etc..Am prezentat, pe scurt,
Copiii nostri au mai mare nevoie de asta decat de disciplinele socio-umane la cls V-VI.
combinarea disciplinelor fizica si chimie intr-o singura disciplina (eventual si cu biologie, desi aici am unele rezerve),
#Desi predau Istorie consider ca este foarte importanta formarea multilaterala a elevului si trebuie pus accent pe toate disciplinele si in special pe Tic, Arte, Sport.
Mai aerisiti programa tuturor disciplinelor, dati manuale suficiente si ore suficiente pentru EDUCATIE TEHNOLOGICA si LIMBA ROMANA, mai scoateti din orele de matematica.
DACA E SCOALA GENERALA SA FIE NUMAR EGAL DE ORE PENTRU TOATE DISCIPLINELE si mai multe ore pt. limba romana caci se pierde,
care trebuie sa-si cunoasca limba, cultura si istoria. 3. in locul disciplinelor socio-umane, propuneti un curs
consider ca ar trebui reduse continuturile programei scolare si nu orele alocate disciplinelor de studiu.
ar trebui introduse ore la disciplinele evaluate national l
#-mărirea ponderii CDȘ, deoarece 1-2 ore nu sunt suficiente pentru a contura o politică educațională a fiecărei școli;
deoarece alocă cel mai mult număr de ore pentru studiul disciplinelor de învățământ cuprinse în ariile curriculare ale planului-cadru de învățământ,
#-Disciplina Educație economică nu poate fi introdusă în cadrul disciplinelor socio-umane, avănd un caracter mai degrabă apropiat de disciplinele din cadrul ariei Tehnologii (se studiază la clasa a 6-a Economia familiei la Educație Tehnologică) n
#Disciplina educatie economica prevazuta la clasa a VIII-a sa fie predata tot de profesorii de educatie tehnologic c
Disciplinele socio-umane noi introduse sa se studieze sub forma de module la Cultura Civica incepand cu clasa a VII-VIII.
Noul plan cadru care se va definitiva ar trebui aplicat in anul scolar 2018-2019 astfel incat pentru disciplinele noi sa aiba timp cadrele didactice sa se formeze.
Sa aveti in vedere ca disciplinele de tip CDS sa poata fi la indemana parintilor si nu ca pana acum la dispozitia conducerii scolilor
#1. consultari cu elevii 2 mai multa larghete in privinta disciplinelor optionale 3. pastrarea orelor de dirigentie 4. corelarea planului cu RESURSELE pe care le au scolil l
#Disciplinele artistice sunt prin ele insele discipline creative, cu rol in stimularea creativitatii elevilor, iar creativitatea s-a dovedit a avea o importanta majora in dezvoltarea unei societati.
#Disciplinele care vor fi date la examenul de bacalaureat sa aiba cel putin doua ore pe saptaman n
#Disciplinele chimie și fizică, dezvoltă capacitatea intelectuală a elevilor v
#Disciplinele de baza pierd ore si nu mi se pare corect, as dori continuarea studiului lb latine pt ca suntem romani si e rusinos sa ne batem joc de noi insine.
Cu noul plan, in toate cele trei variante, mi se pare ca se doreste, nu desteptarea elevului ci"tupeizarea"lui.
#disciplinele de cultura generala precum istoria si geografia au inceput sa fie neglijate in defavoarea altor discipline. imi doresc ca profesorii care predau aceste discipline sa aiba mai multe ore si sa nu mai fie nevoiti sa isi aleaga cate trei
#Disciplinele de cultura generala sunt prevazute sa fie studiate, de regula, cu foarte putine ore pe saptamana, cred ca acest lucru trebuie rapid remediat,
#Disciplinele de examen (matematica, romana) sa fie mai prioritar tratate. Profesorul de romana trebuie sa faca programe de optional daca vrea sa aiba norma intreaga intr-o scoala cu un rand de clase,
#DISCIPLINELE DE EXAMEN LA CLASA A 8-A PIERD DIN NUMARUL DE OR R
#disciplinele de examen sa fie prioritare, tinand cont de faptul ca rezultatele sunt din ce in ce mai slabe, daca nu se doreste analfabetizarea copiilor,
mai ales a celor din mediul rura a
#Disciplinele de invatamant sa asigure o buna pregatire pentru viitorul adult, cu acumulare de cunostinte teoretice si aplicarea lor in domeniul practic!
SA NU SE RENUNTE LA DISCIPLINA EDUCATIE TEHNOLOGICA
#Disciplinele De Studiu sa acorde elevului un minim de cunostinte practice si o bruma de cultura generala ca sa nu treaca prin scoala fara sa ramana cu ceva folositor.
#Disciplinele de trunchi comun trebuie sa aiba o pondere mai mare (cate 2 ore de biologie la cls V-VII si 1 ora la clasa a VIII-a),
#Disciplinele din aria Limba si comunicare si Om si societate sunt foarte importante in formarea finala a absolventilor de gimnaziu,
#disciplinele din ciclul primar trebuie sa aiba continuitate in ciclul gimnazial) educatia tehnologica a
#1. Creșterea numărului de ore la disciplina limba și literatura română la gimnaziu, la 20 de ore pe săptămână. 2. Scăderea numărului de elevi la clasă-la maximum 15 l
#Disciplinele din trunchiul comun asigura baza întregii formari a elevilor, mai puține ore de romana vor duce la creșterea analfabetismului,
#Disciplinele existente aum in planul cadru cat si orele atribuite la acest moment nu ar trebui modificate
In mediul rural nu exista profesori calificati pentru disciplinele noi care se doresc a se introduce,
#Disciplinele fizica si chimie sa se regaseasca in toate variantele, la clasele V-VI, ed. muzicala si ed. plastica sa fie in toate variantele 1 ora la clasele V-VI I
#Disciplinele fizica/chimie/biologie sa fie predate din perspectiva transdisciplinara. Disciplina religie sa fie cel mult opțională si nu obligatorie, inclusa in planul cadru.
#Disciplinele fundamentale trebuie sa se regaseasca in planul cadru, dar nu este extrem de important numarul de ore alocat si anume nu sunt diferente esentiale intre cele trei variante
#Disciplinele istorie si geografie mai au nevoie de o ora saptamanal l
#disciplinele istorie și geografie să aibă cel puțin două ore la clasa a a
#Disciplinele la care se face Evaluarea Nationala sa aibe mai multe ore in trunchiul comu u
#Disciplinele noi și anume Educație pentru drepturile copilului (clasa a V-a), Educație interculturală (clasa a VI-a),
Educație pentru cetățenie democratică (clasa a VII-a) și Educație economică (clasa a VIII-a)
să poată fi predate doar de cadrele didactice din catedra de științe socio-umane (specializare administrație publică, drept).
#Disciplinele nou introduse trebuie predate de specialiști, de altfel erxact cum este și specificat de către MENCS din domeniul socio-umane m
#disciplinele optionale ar trebui alese in functie de nevoile elevilor, si nu de nevoile unitatilor de invatamant;
#Disciplinele optionale ar trebui sa tina cont de dorintele elevilor si nu de completarea normelor didactice ale celor
#Disciplinele optionale nu ofera un spatiu generos stimularii creativitatii si imaginatiei elevilor. Acolo unde programele disciplinelor obligatorii nu ofera posibilitatea cadrului didactic sa iasa din tipare, prezenta unor discipline optionale bine gandite si educative,
cu adevarat ar putea sa insemne un plus pentru tanara generatie e
#Disciplinele sa fie structurate in functie de capacitatea elevilor de abstractizare si a stilurilor de invatare (vezi H. Gardner si teoria inteligentelor multiple.
Materialele Didactice sa fie mult mai interactive, ca sa ii atraga pe elevi. Manualele sa fie revizuite si adaptate in functie de noul plan cadru si programa,
#Disciplinele socio-umane și religia poate sa fie alternate la alegere, sau-sa s
#Disciplinele socio-umane au o importanță deosebită în formarea oamenilor, a caracterelor, în păstrarea identității noastre naționale in contextul actual t
#Disciplinele socio-umane propuse pentru clasele V-VIII reprezintă diferite abordări ale noilor educații (Educația pentru drepturile copilului, Educație interculturală, Educație pentru democrație,
Educație economică), ar putea fi realizate cu succes prin creșterea numărului de ore/săptămână acordate Istoriei,
#Disciplinele socio-umane propuse s-ar putea regăsi în cadrul altor materii ca niște capitole adiacente, tangențiale cu anumite capitole din cultura civică, istorie etc.
#Disciplinele socio-umane sa aiba un număr mai mare de ore alocate la fel si cele sportive v
#disciplinele socio-umane sa fie mai bine reprezentate cu un numar mai mare de or r
#Disciplinele socio-umane sa poata fi predate si de profesori de istorie, eventual parcurgerea unor forme de abilitare curriculara pentru acestia, avand prioritatea in fata absolventilor de drept,
#Disciplinele socio-umane sunt impuse. Paleta ar putea fi mai variata a
#Disciplinele socio-umane sunt reduse doar la o ora pe saptamana. Disciplina Istorie care contribuie extraoordinar la dezvoltarea culturii generale a elevilor precum si spiritului civic este redusa doar la o ora pe saptamana a
#Disciplinele socio-umane trebuie mai bine reprezentate pentru a forma elevilor o cultură generală solidă i
#Disciplinele socio-umane, nu au loc in TC, și fără ele ar scădea nr. de ore e
#disciplinele tehnologice dezvolta gandirea practic c
#disciplinele tehnologice foarte important t
#disciplinele tehnologice foarte important t
#disciplinele tehnologice foarte important t
#disciplinele tehnologice important t
#1. Disciplina TIC trebuie sa faca parte din trunchiul comun, bazandu-ne pe progresul stiintei si tehnicii;
2. Educatia fizica este foarte importanta pentru dezvoltarea armonioasa a copiilor r
#disciplinele tehnologice in trunchiul comu u
#disciplinele tehnologice sunt importante pentru deyvoltarea practica a elevulu u
#Disciplinele trebuie sa asigure o integrare a principiilor de dezvoltare umanista, reala si tehnologica a
#Disciplinele umaniste sunt defavorizate fara justificare. Este necesara o masura de echilibrare, altfel actul educational esueaza a
#disciplinelor istorie si geografie alocate cate doua ore la clasele V, VI, VII, la clasa VIII sunt deja doua ore,
consider aceste discipline foarte importante pentru cultura generala a unui bun cetatean
#Disciplinelor umaniste sa li se aloce un nr. mai mare de ore e
#Discutarea la nivel inalt la asigurarea conditilor optime pentru a introducere in toate scolile calculatoare pentru a instrui pe elevi la TIC C
#Discutii publice, informare prin media a
#Discutiile aparute inaintea postarii celor trei variante de plan-cadru pareau a duce la niste schimbari majore, schimbari corelate si cu evaluarile nationale.
Nu am sesizat in cele trei variante propuse acele schimbari mult asteptate. Mi se pare planul cadru actual putin cosmetizat.
Nu se tine cont mai deloc de tendintele internationale, de nevoile elevilor si doar de a nu produce un dezechilibru major in sistem.
Spre exemplu, mi se pare mult mai corect sa se aloce un numar mai mare de ore pentru limbile straine,
dar si pentru limba romana, decat pentru matematica, fizica sau chimie. Nicaieri in lume nu te va intreba nimeni niciodata despre nu stiu ce reactii chimice sau legi fizice si integrale
dar cu siguranta vei fi catalogat dupa modul cum te exprimi intr-o limba de circulatie internationale sau chiar in limba materna.
De ademenea se observa in scolile noastre o pondere din ce in ce mai mare a copiilor cu probleme de greutate.
deci nu ma nici un interes pentru suplinirea numarului de ore la disciplinele mentionate, insa mi se pare corect sa vedem realitatea si nu interesele prsonale e
#DISTRIBUIREA DISCIPLINELOR ASTFEL ÎNCÂT ELEVII SA AIBĂ 4 ORE OBLIGATORII, DUPĂ CARE 2 ORE ATELIERE ARTĂ, SPORT, MUZICA ETC.
#Doresc ca noile disciplinele socio-umane sa fie predate de profesori de stiinte socio-umane.
#Doresc introducerea disciplinelor fizica si chimie la clasa a V-a si a disciplinei chimie la clasa a VI-a,
De asemenea recomand introducerea obligatorie a unor lucrari practice, mai ales la disciplinele fizica, chimie si biologie e
EU si disciplinele studiate 3. Raportarea planurilor cadru la situatiile concrete din teren (vezi necesitatea disciplinei Consiliere si Orientare ca factor esential in managmentului clasei de elevi,
prezenta OBLIGATORIE a disciplinelor Ed. muzicala si Ed. Plastica cu cel putin 1ora/saptamana pe toata durata ciclului gimnazial etc
#Dorim sa se puna mai mult accesnt pe disciplinele stiintifice de studiu. Pregatirea unor buni profesionisti depinde de formarea lor in domeniile stiintei si tehnicii si poate fi un nmotor al economiei tarii noastr r
dar mai ales continutul programelor pentru toate disciplinele, metodele de abordare ale continuturilor si modalitatile de evaluare.
Programele la toate disciplinele ar trebui mult descongestionate si ar fi bine sa se puna accentul pe consolidarea materiei (asa cum se procedeaza in strainatate
ca sa fie macar 2 ore/saptamana la disciplinele istorie si geografie, din clasa a 5-a pana intr-a 5-a a
#Echilibru intre disciplinele umaniste si cele realist-tehnice. Se acorda un număr exagerat de mare orelor de matematic i
ceea ce privește studiul disciplinelor STEM. De aceea ar fi bine ca să se modifice și programa. Numarul de ore de la ariile curriculare Matematică și Științe și Tehnologii din varianta numărul 2 este mulțumitor
Ora aferenta disciplinei de stiinte socio-umane ar putea fi cedata disciplinelor stiintifice pentru asigurarea cunoasterii bazelor stintiifice ale mediului inconjurator.
#1. Introducerea încă din clasa a V-a a disciplinelor fizică și chimie, într-o manieră mai prietenoasă și mai digerabilă de către elevi prin programe profesionist elaborate de către specialiști. 2. Introducerea disciplinei TIC obligatorie,
câte 1 oră pe săptămână pentru fiecare din disciplinele educație plastică și educație muzicală. 4. Consilierea educativă să fie obligatorie
orele rămase atribuind-ule la disciplinele istorie, geografie sau educație fizică
#1. istoria-2 ore/saptamana pt fiecare ciclu gimnazial 2. Examen de capacitate la istorie sau geografie-reprezinta baza informativa si formativa a culturii general l
Ori numar de ore egale la toate disciplinele si examen la toate pentru orientare corecta, ori nici un examen si orientare dupa rezultatele din timpul anilor la diverse discipline,
Interdisciplinaritate si modularitate, se intrepatrunde cu toate disciplinele de la istorie, matematica pana la geografie si literatura.
#1. La disciplinele de examen nu ar trebui diminuată plaja orară, din contră ar trebui mărit numarul de ore alocat, atât pentru Lb.
Teorie fac la toate disciplinele la ed. tehnologica dezvolta și abilități practice. Trebuie sa se studieze de la clasa a 5a pana la a 8a.
Programele toate sa fie mai simplificate inclusiv la disciplinele de evaluare. Fara latina la clasa a 8 a, eventual un optional l
#Elementele de continut ale disciplinelor socio-umane le-as include in programele disciplinelor: Instorie, Geografie, Biologie, Consiliere si orientare, Matematica, astfel incat sa existe mai multa aplicabilitate a acestora a
acolo unde au nevoie elevii, mai ales la disciplinele fundamentale. 5. Creati conditii ca optionalele sa se poata desfasura pe scoala.
#1. Modificarea CONTINUTURILOR disciplinelor si integrarea atenta a unor elemente care sunt propuse in optionale. 2. Numarul maxim de ore pe care un copil il poate petrece la scoala sa fie de 6. 3. Realizarea unor stagii de formare a cadreleor didactice, in parteneriat cu universitatile, inspectoratele scolare,
Accentul trebuie pus pe disciplinele din trunchiul comun n
#elevii sa si aplice in practic cunostintele dobandite, nu este suficient sa acumuleze doar cunostinte teoretic c
la disciplinele de cultura generala (geografie/istorie e
#1. Nu sunt prof. de latina, dar am observat ca a disparut din toate cele 3 variante studiul limbii latine!
#Eliminarea disciplinelor fara support real in pregatirea elevului i
#Eliminarea ed. Tehnologice. Biologie 1 ora pe saptamana la cls. 5-8. Fizica din cls. 6, chimie din cls. 7. Geografie 2ore pe saptamana la toate cls. 5-8 8
#Eliminarea unor discipline de studiu care tin de specializare si nu de cultura generala (ed. tehnologica, latina, cultura civica), acordarea unei atentii sporite pentru disciplinele fundamentale (limba romana, limbi straine, matematica
#erau prea putin ore pentru disciplinele reale in vechiul plan cadru
#Este absolut necesar ca elevii de gimnaziu sa cunoasca planeta, fenomenele geografice care ne incanta, uimesc,
în sensul că disciplinele socio-umane nou introduse (drepturile copilului și interculturalismul se studiază deja la Educație Civică,
#Este bine sa se înceapă cu studiul disciplinelor exacte precum fizica și chimia din clasele mici,
deoarece aloca numarul complet de ore in trunchiul comun la toate disciplinele e
#Este corecta varianta 2 2
#1. O oră de Limba română să fie de Lectură. 2 . Să fie oră de pregătire obligatorie pentru EN a elevilor în planul cadru. 3
cultura generala observ ca este neglijate prin disciplinele geografie, istorie, mai degraba copilul treb sa stie despre nori, vant, ploaie decat radicali, modulinsi alte cacaturu pe care le fc in zecele de ore
ca in realizarea lui ar trebui sa se aiba in vedere faptul ca disciplinele care ar trebui studiate ar trebui sa fie acelea care il pregatesc pe elevul de astazi sa traiasca si sa se integreze in societatea europeana.
#Este foarte important ca numărul de ore alocat disciplinelor socio-umane să fie mărit pentru a putea întelege fenomenele
la ciclul gimnazial sa fie un echilibru bine realizat intre disciplinele care asigura fundamentul unei culturi generale solide,
discipline carora nu li se mai acorda suficienta atentie la liceu-intrucat interesul beneficiarilor se transfera spre disciplinele
#Sunt de parere ca disciplinele socio-umane au nevoie de mai multe ore. Prin ele elevii isi cunosc planeta si tara, invata despre statele si popoarele lumii, despre traditiile si religiile acestora.
Disciplinele educatie muzicala, educatie plastica, educatie tehnologica, religie sa nu mai faca parte din planul cadru,
#Este important ca numarul orelor la disciplinele de examen sa fie pastrat, daca nu marit,
care arunca mingea in curtea scolii si sta sprijinit de gard. 3. Disciplinele cu evaluare nationala si mai ales cu teze ar trebuie sa beneficieze de o normare diferite (prof. de romana are aceeasi norma cu dl. de sport
#Este inadmisibil ca în România, disciplinelor Limba Și Literatura Română, Istorie și Geografie-să li se scadă câte o oră!
#este necesara introducerea in trunchiul comun a disciplinelor integrate din domeniul socio-cultura a
#Este necesara marirea numarului de ore de limba romana. Pastrarea orei de latina mi se pare importanta pentru mentinerea identitatii nationale e
disciplinei Informatica si disciplinele socio-umane. Acordati o mare atentie disciplinelor scoio-umane poate chiar 2 ore pe saptamana
deoarece numai cu cetateni instruiti putem progresa ca societate intr-un context international dominat de conflicte si terorism.
ce sunt disciplinele ce formeaza competente de integrare naturala si sociala, ar trebui sa fie mai bine reprezentate in aria lor curriculara.
#-evaluarea de la sfarsitul clasei a VIII-a ar trebui sa tina seama de toate disciplinele studiate, mai putin cele care vizeaza abilitati (ed. fizica, desen, muzica) si
#1. Regandirea alocarii numarului de ore la disciplina Limba si literatura romana, prin cresterea acestora, in special la cls. a V-a si a VIII-a 2. Redenumirea disciplinelor socio
#Extinderea numarului de ore alocat disciplinelor de cultura generala (indeosebi geografie), din aria curriculara,, Om si societate``si reducerea celor din aria,,
care de la 16 ani pot angaja tineri pregatiti in sistemul de invatamant si veti afla cu siguranta care trebuie sa fie proportia ariilor curriculare si a disciplinelor in planurile cadru u
numarul de ore dedicat disciplinelor si nu calitatea/tipul orei propuse; obligativitatea parcurgerii unei materii fara sa se lase libertatea de a alege utiliatea informatiilor si transformarea lor in actiuni practice e
5. La disciplinele ed. plastica, ed. muzicala, ed. fizica si religie (ca disciplina optionala) sa se impuna sistemul admis/respins. 6. La disciplina TIC nu cred ca ar trebui note ci calificative in
#Fara programe revizuite integral la toate disciplinele nu cred ca noile planuri cadru nu aduc cu adevarat o reforma consistenta a sistemului educational,
2. să existe în planul cadru o oră de pregătire la disciplinele de examen, 3. să existe o trecere mai lină între ciclul primar și cel gimnazial,
fara a fi scoase disciplinele existente deja in TC, din planul-cadru existen n
#Firesc ar fi ca disciplinele fizică și chimie să facă parte din trunchiul comun, începând cu clasa a V-a (cu o programă adecvată),
în primul rând pentru a exista continuitate cu noul planul cadru de la ciclul primar, dar și în vederea unei bune consolidări a cunoștințelor, astfel încât elevii să poată face față examenelor de la finalul claselor a VI-a și a VIII-a. De asemenea,
disciplina TIC și disciplinele socio-umane, trebuie să facă parte din trunchiul comun, fiind discipline de examen f
< Back - Next >
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011