#Firesc ar fi ca disciplinele fizică și chimie să facă parte din trunchiul comun, începând cu clasa a V-a (cu o programă adecvată),
disciplina TIC și disciplinele socio-umane, trebuie să facă parte din trunchiul comun, fiind discipline de examen.
Consider ca disciplinele fizica, chimie si biologie, fiind discipline de examen, la fel ca matematica, sa le fie alocate si un numar de ore comparabil cu matematica e
#Foarte buna initiativa extinderii disciplinelor socio-umane la V si VI si cresterea numarului de ore de istorie la clasa a V a a
Ca atare, consider acordarea importantei majore a disciplinelor din aria curriculara STIINTE E
#Imi exprim indignarea legata de faptul ca, in toate cele trei variante, aria curriculara imba si comunicareeste afectata prin diminuarea numarului de ore.
astfel incat disciplinele optionale sa se poata organiza pe grupe, pe veritcala, in functie de solicitarile elevilor r
"care ar putea include elemente din disciplinele propuse 2. Trebuie flexibilizata modalitatea de asigurare a normei didactice:
Disciplinele propuse, prin programele si profilul lor, trebuie sa contribuie real la formarea si dezvoltarea personalitatii copilului,
Prin programe trebuie sa se asigure interdisciplinaritatea si posibilitatea de a interactiona intre disciplinele din aceeasi arie curriculara.
#În cazul disciplinelor disciplinele de examen, în anul terminal (cls. a VIII-a) să fie suplimentat în T. C. nr de ore (încă 1 oră
La rata, sa ai o catedra intreaga doar dintr-o disciplina, e o adevarata aventura. 3. Eu as forma orarul unei clase din disciplinele obligatorii, la
istoria, geografia, disciplinele socio-umane, religia, muzica, desenul, sportul l
#In contextul socio-cultural național și european/internațional sa se acorde geografiei o importanta mai mare, prin cresterea numarului de ore,
#In elaborarea finala a planului cadru consider ca ar trebui sa se tina seama de orele de consiliere si orientare si sa se puna mai mult accent pe disciplinele de la examenul de evaluare nationala a
#In gimnaziu se poate acorda o mai mare pondere disciplinelor umaniste, discipline care de altfel asigura cea mai completa formare a unei culturi generale a oricarei persoane.
ori în aceste planuri-cadru aproape ca dispar disciplinele care formează cultura generală a elevilor
chiar de la începuturile ei. 4. În cazul în care apare necesitatea unei schimbări în plan curicular la nivelul disciplinelor, din rațiuni de reformare a sistemului de învățământ prin metoda reformării sistemului curicular,
care participă la construirea acestor noi programe în găsirea unei soluții de compromis în relație cu această isparițiea disciplinelor instituite prin tradiție și considerate de catre elevi efrecventabile Menționez
În concluzie, consider că acest măsuri bazate pe justareanejustificată a disciplinelor din planul de studiu (de ce alte discipline din aceeași arie curriculară ar fi mai importante atunci decât cea
dar nu stiu dc toate disciplinele socio umane sunt necesare. drepturile copilului? se pot face intr-o ora de dirigentie, nu neaparat intr-un an intreg
#În multe situații disciplinele opționale nu aduc o plusvaloare procesului de învățământ, dimpotrivă încarcă orarul elevilor și aceste discipline nu au o finalitate bine definită b
#In primul rand sa apara profesori calificati pentru a preda disciplinele propuse, si apoi sa fie introduse aceste discipline in planul-cadru...
#In sfarsit disciplinele socio-umane sunt considerate importante. Felicitari propunatorilor! Consider ca elevii au nevoie mai mult de competente socio-umane in viata a
#In ultimul plan cadru sunt prea putine ore alocate disciplinelor reale
#In Uniunea Europeana se acorda o foarte mare importanta dezvoltării competentelor si abilitatilor practice prin studierea Ed. tehnologice.
#În vederea construirii planului-cadru ar trebui acordată o mare atenție disciplinelor din aria curriculară Om Și Societate, iar în cazul unor discipline ca ed. fizică, ed. plastică și ed. muzicală evaluarea să nu se mai realizeze prin note, calificative,
#Incadrul disciplinelor socio-umane Educatia economica de la clasa a VIIIA ar putea face parte din aria curriculara matematica si stiint t
#Încercarea mentinerii numarului actual de ore pentru disciplinele geografie si istorie, intrucat diminuarea acestora ar duce, din punctul meu de vedere,
care sa completeze paleta disciplinelor studiate in trunchiul comun n
#1. Macar 3 ore de sport pe sapt sunt necesare obligatoriu, avand in vedere faptul ca la aceasta varsta copiii au nevoie de macar 2h/de miscare,
#1. MODIFICAREA CURRICULUMULUI LA TOATE DISCIPLINELE 2. CORELAREA CURRICULUMULUI PE ARII CURRICULARE ATAT LA INVATAMANTUL PRIMAR CAT SI LA INVATAMANTUL GIMNAZIAL 3. CORELAREA CURRICULUMULUI INTRE INVATAMANTUL
#integrarea disciplinelor socio-umane ca module in disciplina orientare și consilier e
#Integrarea stiintelor socio-umane si a disciplinei istorie intr-un concept curricular care sa imbine valentele formative ale celor doua domenii de cunoastere si invatare ar raspunde mai eficient
#introducere a 1 ora de Educatie pentru sanatate si clarificarea statutului disciplinelor Religie (nu exista sustinere pentru existenta in TC) si Consiliere si orientar r
#Introducerea disciplinelor educatie muzicala si educatie plastica, cate o ora pe saptamana, la toate cele patru clase gimnaziale,
#Introducerea disciplinelor optionale care sa fie corelate cu societatea in care traim m
#Introducerea Ed. Tehnologica a cel putin o ora la fiecare clasa deoarece cunostiintele teoretice sunt aplicate in practica a
iar pt disciplinele la care se sustin examene, minim 2 ore in planul cadru. De asemenea lasarea orelor de latina si consiliere sunt f. importante e
dar necesitatea disciplinelor de istorie si geografie la 2ore pe saptamana este impoetanta pentru cultura generala a elevilor mai ales pentru faprul ca sunt discipline de bacauleat t
Efortul necesar pentru a putea face fata acestor materii poate veni si din partea disciplinelor considerate de invatamantul romanesc neimportante,
oricat ar trebui corelate disciplinele cu paradigmele educationale promovate la nivel european. Chiar si disparitia din trunchiul comun a dirigentiei la clasele V-VII este o mare eroare.
Disciplinele socio-umane să se acorde câte o oră la clasele a VII-a și a VIII-a și nicio oră la clasele a V-a și a VI
#la clasele gimnaziale disciplinele de socio-umane care se introduc conform planului cadru ar trebui predate de profesorii de istorie si nu alte discipline,
#La disciplinele de examen nr de ore sa fie cat de mare posibil, invatarea sa se realizeze la clasa, disciplinele po socio introduse
mi se pare ca aglomereaza elevii si nu stiu daca au varsta potrivita pentru a invata, analiza, interpreta a
#la disciplinele geografie, istorie ar fi necesare cel putin 2 ore la fiecare clasa pe saptamana.
#La disciplinele unde exista mai mult de 1h saptamanala sa se alterneze teoria cu practica.
#La nivel gimnazial disciplinele de cultura generala geografie, biologie, istorie trebuie sa aiba un numar mai mare de ore
#la nivelul actual al invatamantului romanesc, consider ca ar trebui pus mai mult accent pe limba romana si pe disciplinele socio-umane, intrucat in prezent elevii romani au nevoie de cunostiinte generale mai bogate
Multiplicarea disciplinelor botezate'educatie, 'dar lipsite de un continut cu adevarat formativ, reprezinta o compensatie pentru ONG, ca sa ibnghita mai usor galusca cu religia?
Credeti ca daca botezati disciplinele altfel, ceva cu'educatie',si le multiplicati (ce sa faci un an de zile despre drepturile copilului?
#Lasati ore suficiente pentru predarea disciplinelor, nu cadeti din greseala, in greseala. Ceea ce faceti este distrugerea invatamantului.
Aceste planuri cadru indreapta elevul spre o formare stiintifica, nu da disciplinelor umaniste nicio sans s
pt disciplinele istorie/geografie ar necesare mai multe ore alocate pe clas s
#Limba romana este prioritară! Lb. latina nu trebuie sa dispară Ä
#Limba română este una dintre disciplinele de studiu importante, iar pentru studiul acesteia este nevoie de mai multe ore,
#Lucrul cu elevii mi-a demonstrat un real interes al acestora pentru disciplinele din aria curriculară Om Și Societate,
#-5 ore de limba română în loc de patru-mai puține ore la clasa a opta și axarea pe disciplinele de examne-literatura universală în programa pentru gimnazi
#Mai mare atenție acordată disciplinelor care vizează promovarea identității naționale (Limba Și Literatura Română, Istorie, Religie combinată cu elemente de istoria arte sacr a
#Mai mult accent pe disciplinele tehice/stiintifice (inclusiv optionale fizica-ed. tehnologica sau mate-tic; dezvoltarea capacitatilor de relationare prin arte si sport, mai putin prin partea lingvistica (unde de fapt se lucreaza pe"limba...
Foarte interesante disciplinele socio-umane, dar alaturi de ele ar putea exista si o disciplina de educatie civica a
#mai mult spatiu disciplinelor care formeaza latura umana a elevulu u
#mai mult sport mai multa educatie artistica si culturala discipline care sa asigure si dezvoltarea unor abilitati practice mai multe ore de informatica adevarata si nu joaca pe pc cum se practica acu u
#mai multe ore la disciplinele de evaluar r
#Mai multe ore la disciplinele de exame e
#Mai multe ore la Ed. tehn. pe aplicatii practice in programa scolara a
#Mai multe ore la engleza si romana in trunchiul comun n
#Mai multe ore la Limba si literartura roman n
#Mai multe ore la limba si literatura romana a
#mai multe ore la materiile de examane naționale și sunt suficiente câte o oră la celelalte materii de cultură generală.
Iar din punct de vedere a conținutului unor materii trebuie mult modificat: geografia și istoria României ar trebui studiată 3 ani nu doar in clasa a VIII-a,
#MAI MULTE ORE PENTRU DISCIPLINELE DE EXAMEN: LB ROMANA, LB MODERNE, LB LATIN N
#mai multe ore pentru disciplinele tehnologi i
#Mai multe ore pentru disciplinele umaniste, reduse orele de matematica a
#Mai multe ore pentru limbile straine e
#Mai multe ore ptr descoperirea de sine si a propriilor pasiuni prin ore de reflectie si mai putina teorie si memorare a unor date.
Proiecte, voluntariat ca si nr obligatoriu de ore pe an, studiu de caz si nu copiere de teme de la unul la altul.
Invatare ca produs s
#mai multe ore relaqxant t
#5. Propuneri#Prelungirea dezbaterii publice, prin implicarea mediului academic, a practicienilor, a psihologilor și sociologilor, în grupuri complexe de lucru;#
#Marirea nr de ore la disciplinele din aria curriculara tehnologii concomitent cu introducerea TIC in planul cadru ar constitui o modernizare eficienta a planului cadru din invatamantul gimnazial.
#marirea numarului cu o ora la disciplinele de exame e
#Marirea numarului de ore de limba romana la 5 saptamanal la toate clasele e
#Mărirea numărului de ore de educație muzicală obținută prin eliminarea educației tehnologic h
#Marirea numarului de ore la disciplinele relevante ar fi de dorit, precum si lasarea in continuare a materiilor muzica si desen in planul cadru u
#Marirea numarului de ore la disciplinele socio-uman n
#marirea numarului orelor de limbi straine, istorie, TIC, geografie si eliminarea unor discipline ca educatie tehnologica ce se poate studia la liceele tehnologice, desen si muzica
care se pot studia de catre elevii talentati la liceele de arta fara sa-i puna in dificultate pe cei
#M-as fi asteptat ca disciplinele sa aiba o pondere mai mica in preocuparea diriguitorilor,
#Materie vasta la disciplinele istorie si geografie in comparatie cu nr. ore/saptamana a
#Materiile importante sunt: Limbile (ma refer la Romana, Maghiara pentru etnici, si Engleza iar a doua limba moderna sa fie Chiar optional de la Germana pana la Koreana...
(care sunt la majoritatea disciplinelor depășite și neatractive, care nu stimulează creativitatea sau măcar motivația elevilor) a
#-Mentinerea numarului de 5 ore la Limba si Literatura Romana si a limbii latine-Asigurarea a 2 ore saptamanal pentru disciplinele din ariile curriculare,,
#Mentinerea numarului de ore sau suplimentarea lor la unele clase si nicidecum reducerea lor sau eliminarea din trunchiul comun, in special la disciplinele tehnologice e
Crestarea ponderii disciplinelor cu conectare la real l
#mentinerea orelor de consiliere si orientar r
#Abilitatile practice pe calculator ar trebui sa fie introduse la Evaluarea Nationala a
#Mentinerea orelor de consiliere si orientare la clasele 5, 6
#Mentinerea orelor de consiliere si orientare pentru toate clasele e
#Menținerea orelor de consiliere și orientare și la clasele V-VII
#Mentinerea orelor de consiliere si orientare, cresterea numarului de ore la disciplinele de examen nationa a
#MENTINEREA ORELOR DE DIRIGENTI I
#MENTINEREA SI INTREGIREA ORELOR DE EUCATIE MUZICALA SI PLASTICA PENTRU CLASA A VIII-A Intregirea orelor de pian secundar la ciclul primar in liceele de profil Aprobarea
In gimnaziu se pune elevilor baza cunostintelor generale si ar trebui acordata tuturor disciplinelor o pondere egala in planul cadru.
Cine a clasificat disciplinele in acest mod si a considerat ca matematica este mai importanta decat istoria sau geografia de exemplu?
Lasati-i pe elevi sa aleaga ce vor dand egalitate de sanse tuturor disciplinelor r
#Mi-as dori ca elevii nostri sa studieze, in primul rand, disciplinele de examen apoi istoria, geografia,
#abordare transcurriculara, regandirea tuturor programelor de la toate disciplinelor cu accent pe a sti sa faci si nu a invata de dragul matematicii, stabilirea unui set de valori pe
dar si ca pondere a disciplinelor si anumarului de ore. Pentru o dezvoltare armonioasa a copilului, pana la liceu, este nevoie ca sa se puna accent pe:
#modificarea programelor disciplinelor, care sunt foarte incarcat t
#Abordarea integrata a mai multor discipline: exemplu: tic si educatie tehnologica, stiinte: pt fizica, chimie, biologie etc.
#Modificări astfel încât numărul disciplinelor cu 1 oră/săptămână să scadă
#Modificările aduse sunt pozitive în general r
#Modificarile care vor interveni, trebuiesc privite din perspectiva unui tot unitar ce cuprinde invatamantul primar, pe cel gimnazial si pe cel liceal l
#Necesitatea accentuării importanței disciplinelor socio-umane în gimaziu, în vederea formării și dezvoltării competențelor care permit asimilarea conștientă a valorilor culturii și civilizatiei,
#Neglijarea disciplinelor care formeaza cultura generala a unui om, precum istoria si geografia, arata clar ca obiectivul celor care conduc educatia copiilor este de a-i transforma in niste roboti manipulabili cu usurinta.
Sunt in continuare alocate mult prea multe ore disciplinelor exacte, matamatica, fizica, chimie, in defavoarea istoriei, geografiei sau educatiei fizice.
#normal ca trebuie marit nr. orelor pentru disciplinele reale
#Noul centralizator sa nu permita predarea noilor materii din aria curriculara Om-societate de catre cei care nici nu le-au studiat in facultate,
#nr de ore crescut la disciplinele de baz z
#nr de ore mai putin n
#Nr de ore pentru consilieri scolari, educatie economica, drepturile copilului, et t
#Nr mai mare de ore din CDS in aria curriculara Matematica si stiinte in unele variante si asigurarea resurselor materiale si umane pentru predarea disciplinelor
noi i
#Nr ore egal fizica, chimie, biologie. 3 ore de matematica. Ore de comunicare, gramatica (scoaterea din programa opere depasite e
#Accent pe disciplinele de cultura generala, limbi moderne, TIC, educatie ecologica, spor r
#nu am nimic de adaugat, era necesara o astfel de schimbar r
#Nu am nimic de adăugat a
#Nu am nimic de propus în legătură cu planul cadru. Doresc însa revizuirea urgenta a programelor scolare si a manualelor,
#Nu ar trebui redus numărul orelor la disciplinele umane ci aerisită programa, mi se pare ciudat ca numărul orelor de limbă romană
cât nu suntem în stare sa punem la dispoziția elevilor manuale conforme cu programa pentru disciplinele deja existente.
#accent pe disciplinele de evaluar r
#nu are ce cauta fizica si chimia in cl a v a, innebuniti copii de tot si asa fc atata mate cu niste notiuni
#Accentuarea preocuparilor privind utilizarea tehnologiei moderne in predarea tuturor disciplinelor r
#Nu cred că are cineva timp să citească ceea ce este scris aici. 1 mai multă încredere în profesori 2 mai puțină materi Ä
#Nu doresc sa fie introduse disciplinele chimie si fizica in clasa a V-a. Elevii nu sunt inca pregatiti sa dea piept cu aceste discipline la varsta lor,
#Accentul este pus pe disciplinele cu caracter stiintific, tot ceea ce formeaza caracterul si sufletul uman conteaza mai putin n
accentul mai mult pe disciplinele de examen, deoarece orele alocate nu sunt suficiente pentru aprofundarea cunostintelor astfel incat sa se asigure promovabilitatea tuturor elevilor,
Educatia tehnologica va trebui sa se incorporeze in disciplinele stiintifice, iar educatia religioasa in cea civica.
#Nu mi se pare normal ca disciplinele fizică-chimie să fie introduse la clasele V-VI.
nici in trunchiul comun nici intre disciplinele elementare: Comportament in situatii de urgenta (disciplina de sine statatoare)- Notiuni elementare de finante-Notiuni elementare de politica (rolul parlamentului, rolulguvernului etc
continuitate privind studiul disciplinelor, gradual, cu raportare la vârsta și capacitatea elevului de percepție și de acumulare a cunoștințelor n
#Nu se tine cont de abilitatile specifice fiecariu copil in parte, toate disciplinele sunt obligatorii i
#Nu toate disciplinele sa fie obligatorii pentru elev, ci acele discipline pentru care abilitatile necesar r
#Nu văd relevanța disciplinelor socio-umane la nivelul gimnazial. O disciplină nouă știrbește din complexitatea și resursele de timp și așa insuficiente celorlalte discipline deja existente în aria curriculară m și societate
#Acordarea locului cuvenit disciplinelor istorie si geografie ca nr de ore-2 ore/sapt in TC pentru fiecare an de studiu Mentinerea unei ore/sapt in TC
Eliminarea notelor la disciplinele vocaționale. Păstrarea celor 5 ore de limba română, pt. clasa a 5-a l
#Numar mai mare de ore pentru disciplinele istorie, geografie si matematica. Mai putine ore la chimie obiect care nu si are rostul in gimnaziu u
#Numar mai mare de ore pentru disciplinele real l
#Numar mai mic de ore e
#NUMAR MAXIM E ORE IN TRUNCHI COMUN PENTRU CLASA a v-a, maxim 20, posibilitatea scolilor de a alege discipline optionale in colaborare cu parintii,
#Acordarea unei atentii sporite numarului de ore si programei pentru disciplinele ce presupun examene nationale e
#Numarul de ore prevazut initial pentru disciplinele limba romana, limba latina sa ramana acelasi. Sa se introduca mai multe ore de arte (educatie artistica:
#Acordati mai mare interes asupra disciplinelor ce folosesc in mod real unui viitor adult, cu studii medii,
#acordati o mai mare atentie limbii si comunicarii, educatiei fizice si disciplinelor de cultura generala iar specializarea sa se faca in functie de optiunile elevilor la liceu si facultat t
Cine va preda disciplinele socio-umane e
#o întrebare: cum credeti ca vor gestiona directorii incadrarea pentru cadrele didactice (istorie, geografie) carora li se va micsora substantial numarul de ore?
#o mai buna corelare intre disciplinele predat t
#O mai bună corelare între planurile cadru și programele școlar c
#O mai buna legatura dintre realitate sisistemul de invatamant. Orele de muzica, sport, comunicare au o mare importanta in educarea elevilor r
#O mai mare atenție acordată disciplinelor care asigură o cultură generală solidă și celor care au în vedere pregătirea culturală a elevilor-istorie, geografie, muzică, desen z
#Activitati practice muzicale si plastice pentru a echilibra ponderea mare a disciplinelor abstracte e
#O ora de fizica la a5-a si cate 2 ore de fizica la clasele VI-VIII I
#O pondere echilibrata a disciplinelor dar cu accent pe punerea in practica a cunostintelor dobandite de elevi i
#O singură oră de opțional va intra în 95%din cazuri la disciplinele matematică ori limba română,
#obligativitatea disciplinelor istorie si geografie in planul cadru la ciclul de invatamant gimnazia a
#Obligatoriu 2 ore de sport, iar materia celorlalte discipline trebuie revizuita. S-a mai facut odata ceva asemanator reducandu-se nr de ore dar nu si materia.
Eventual la opționalul CDS să se introducă un modul de comunicare#Consider bună inițiativa/propunerea pentru introducerea disciplinelor socio-umane::
Geografia Europei care e inghesuita intr-o ora) si mai putine pentru disciplinele optionale care de multe ori sunt...
In aria artelor, disciplinelor sa le fie alocate macar cate o ora/saptamana (1ora ed. muzicala, 1ora ed. plastica),
#Ore echilibrate și egale intre disciplinele de învățămân
#Ore interactive, o pauza de masa, incurajarea dezvoltarii individuale e
#Ore mai multe de limbă romană pt ca elevii dau exame a
#Ore mai multe de tehnologi i
#Ore mai multe la materiile care dau identitate elevilor: geografie, istorie, limba romana a
#Ore mai putine pe saptamana maxim 28 8
#Adaptarea programei scolare la noile cerinte (in special la limba si literatura romana a
#Ore mai putine. După ce copilul sta 6 ore la scoala in fiecare zi, are nevoie de mult timp pentru refacere.
de aceea propun obligativitatea realizării unor ore practice la disciplinele fizică și chimi i
#adaptarea tuturor programelor scolar r
#orele de geografie si istorie sa ajunga la doua ore pe saptaman n
#Orele de informatica sa fie predate de cei care au examenul de titularizare la aceasta disciplina.
#Orice disciplina este relevanta numai daca Ministerul ne aloca resurse si pentru dotarea scolilor din mediul rural cu materiale didactice mai performante (tabla interactiva pentru toate disciplinele din aria curriculara pentru fiecare nivel de clasa),
Pastrarea nr. de 5 ore/saptamana pt LIMBA SI LITERATURA ROMANA, clasa av-a, Pastrarea nr. de ore pentru disciplinele EDUCATIE FIZICA, EDUCATIE MUZICALA, EDUCATIE
deoarece multe din continuturile disciplinei ed tehnologica sunt incompatibile cu varsta si nivelul pregatirii elevilor de gimnaziu si ar putea fi inlocuite cu cele din disciplinele conexe ale educatiilor nou propuse ed interculturala
#Pastrarea unui echilibru inte disciplinele realiste si cele umaniste si abordarea trasdisciplinata-corelarea notiunilor intre disciplinele din planul cadru u
#Pe langa disciplinele"consacrate":matematica, limbile si comunicarea ar trebui sa acordati o mai mare atentie disciplinelor care ofera formarea unui"bagaj"de cunostinte din cultura generala respectiv:
istoria, geografia, biologia, chimia, fizica printr-un numar mai mare de ore pe saptamana a
ar trebui sa existe disciplinele stiinte (fara fizica, chimie, biologie) si socio-umane (fara istorie, geografie in plus;
chiar si schematica aferenta disciplinelor propuse. Cred ca ar trebui asigurata continuitatea cu ciclul primar r
#Pentru Aria curriculara Om si Societate, disciplinele socio-umane cine le preda? Cred ca ar trebui sa fie implicati in predarea lor profesorii de istorie, geografie, religie.
1 ora TIC+1 ora Informatică (pentru dezvoltarea abilităților de rezolvare algoritmică a problemelor și creșterea atractivității disciplinelor pentru care se rezolvă probleme cu ajutorul calculatorului;
care disciplinele se așează mai larg DAR per total/an ies nr. de ore/disciplină.
#pentru disciplinele de cultură generală (geografia și istoria) ar trebui alocate mai multe or e
#Aerisirea programelor școlare cu un mai mare accent pe aplicabilitate practică c
#Pentru disciplinele optionale este necesar sa se organizeze cursuri de formare cu caracter interdisciplina a
#pentru doua dintre ariile curriculare un numar mai mare de ore, respecti, limba si comunicare-9-10 ore,
#Pentru toate clasele, as pastra cate 2 ore/saptamana in trunchiul comun la ambele limbi studiate si cate o ora pe saptamana in trunchiul comun la disciplinele din aria Arte
#Pentru toate disciplinele este nevoie de o restructurare a programelor scolare si a manualelor, materia este prea incarcata, prea teoretizata.
#Pentru un cetățean integrat european cunoștințele oferite de disciplinele fizică-chimie, etc. trebuie să prevaleaze în varianta de plan-cadru de învățământ finală
#Pentru varianta 2 sunt necesare ore suplimentare in programa in domeniul educatiei tehnologice pentru imbunatatirea practicii elevilor si acomodarii lor cu disciplinele tehnologice, mai ales la clasele a VII-a. Elevii
să fie distribuite ca și conținut, nr. de ore disciplinelor din care s-au desprins (de exemplu modulul de electricitate cu legarea generatoarelor
Programa pentru disciplinele matematica si limba romana este extrem de incarcata, deja de la clasele 0-IV sunt lucruri foarte dificil de inteles la matematica, de catre un copil de 7-11 ani.
#Planul-Cadru 2 propus presupune introducerea disciplinelor fizica si chimie cu cate o ora pe saptamana incepand cu clasa a cincea.
#planul cadru de la gimnaziu sa elimine toate disciplinele care nu mai au relevanta pentru ele e
cu o pondere echilibrată a disciplinelor, având în vedere rolul învățământului gimnazial de formare a cunoștințelor generale și de orientare școlară a elevilor.
#Planul Cadru trebuie să aloce mai multe ore disciplinelor care se adresează emoționalului. Copiii sunt robotizați de mijloacele tehnice
#Planul Cadru trebuie sa cuprinda toate disciplinele, pentru a se asigura cultura generala, accentul punandu-se pe limba romana, limbile straine,
din partea inspectoratelor și a altor organisme, cu privire la programul de pregătire suplimentară la disciplinele de examen
sunt doar o redistribuire a disciplinelor actuale (unele sub alta forma) Planurile Cadru nu au relevanta pentru dezvoltarea ulterioara a societatii."
#Poate ca e necesara o alta vedere asupra livrarii continuturilor si existenta unor planificari pentru gimnaziu pentru toate disciplinele (dupa modelul celor de la invatmantul primar) valabile pentru toate manualele si
#Ponderea dintre disciplinele cu caracter teoretic si cele cu caracter practic sa fie echilibrata a
#Ponderea disciplinelor limba si literatura romana si matematica ar trebui sa fie mai mare, deoarece sunt discipline de evaluare nationala a
#pote fi marit nr de ore la disciplinele de exame e
#P P
#Practică pedagogică SERIOASĂ pentru viitorii profesori. Renuntare la sistemul creditelor care a generat superficialitate si corupție (cursuri unde vânzarea unor cărti egal absolvire, etc.
#Precizari clare ale continutului disciplinelor optionale care cred ca asigura o abordare unitara a
#predand la un liceu vocational, mi se pare foarte important sa se mearga in foarte mare masura pe materiile vocationale,
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011