fără disciplinele socio-umane (aceste teme pot fi abordate la orele de consiliere), fără ore de educație tehnologică doar de TIC, cu ore de desen și muzică măcar până în clasa a VII-a, cu ore de consiliere și orientare și eventual cu mai multe ore de educație fizică l
#Prin noul curriculum trebuie pus accentul pe noile tehnologii (TIC) și disciplinele exacte. Menționez că sunt profesor de discipline sociale i
#Printre disciplinele dintrunchiul-comun ar trebui sa faca parte si"Educatia pentru sanatate"tinand cont ca in unele situatii elevii nu cunosc nici elementele de baza ale igienei, ale acordarea primului-ajutor,
#Profesorii au abilitatile necesare sa predea si disciplinele socio-umane, prin urmare nu mai aduceti in sistem absolventi de drept care nu stiu sa predea,
să abordeze conținuturile disciplinelor socio-umane în manieră multi, pluri, inter și transdsciplinară, în consens cu principiile educației integrate,
Disciplinele socio-umane trebuie integrate în disciplina Istorie, având în vedere că abordează conținuturi comune, fapt
cel ce poate preda disciplinele care inlocuiesc Cultura Civica
#Profilul dorit, mai complet al absolventului de gimnaziu, ca viitor cetățean al societății democratice impune reconsiderarea alocărilor orare din planurile cadru pentru studierea disciplinelor
care fac parte din aria curriculară"Om Și Societate".Varianta 3 a planului cadru are avantajul reconsiderării numărului de ore la istorie, geografie, discipline socio-umane și asigurarea unui număr suficient de ore pentru disciplinele din aria curriculară"arte",pentru disciplina
educație fizică u
#Program prelungit de 6-8ore, orele obtionale sa fie mai multe, sa se includa ideea de club de activitati:
#Propun eliminarea tuturor disciplinelor socio-umane, iar notiune de economie sa fie incluse in discipline ca matematica, fizica, chimia a
Ore de TIC in fiecare an de studiu, chiar si la clase mai mici, a III-a, a IV-a. Organizarea de cursuri de perfectionare pentru profesori, pentru fiecare disciplina, mai ales pentru disciplinele
fizică, clasa a VI-a, chimie, clasa a VIIȘI sporirea numărului de ore la 2 pentru aceste discipline în al doilea an de studiu, scoaterea disciplinelor drepturile copiilor și educație interculturală și educație economică
care este decalajul din fostele tari comuniste (deci si Romania) si celelalte tari membre UE, in privinta existentei disciplinelor artistice si ponderea lor in programul
cresterea ponderii disciplinelor optionale intr-un raport 1: 1 cu cele ale trunchiului comun; introducerea ca discipline optionale a materiilor:
deoarece elimina una dintre disciplinele din aria arte in clasele V si VIII I
#Propunerea mea concreta ar fi asa: a) Trecerea de la materii anuale la materii semestriale b) Fiecare materie ar trebui sa aiba un sambure de cunostinte (10%)si o multitudine de tehnici de investigare a materiei respective (90)
ce timpul total alocat disciplinelor ar trebui sa scada d) Introducerea cercurilor scolare in norma didactica si obligativitatea mentinerii a cel putin 4 ore de cerc pentru fiecare grupa de discipline
Adoptare unei variante de plan cadru care sa permita elevilor alegerea reala a disciplinelor pe care doresc sa le studieze.
#PUNEREA ACCENTULUI PE DISCIPLINELE OPTIONALE ALESE IN MOD INDEPENDENT DE CATRE FIECARE COPIL IN PART T
#Puneți accent pe disciplinele care dau identitate națională (Limba română, Istorie și Geografie) g
#Putine modificari si materii noi toyal nepotrivite la socio umsn n
#Rapoarte periodice pe zone care sa centralizeze rezultatele chestionarelor si parerile elevilor, parintilor si profesorilor despre orice noutate sau neplacere referitoare la acest subiect.
#Alegerea de 1-2 ore la disciplinele socio-umane pentru clasele VI-VII (Istorie si Geografie e
#RECONSIDERAREA DISCIPLINELOR ESENTIALE: LIMBA ROMANA, ISTORIE, GEOGRAFIE
#reconsiderearea acestora pentru o varianta combinata la anumite disciplin n
#Rediscutar r
#reducerea materiilor, descongestionarea materiilor, scoaterea limbii latine, scoaterea educatiei tehnologice, efectuarea religiei in afara programului ora a
Creșterea numărului de ore la disciplinele istorie și geografie prin eliminarea disciplinei religie. Propunerea TIC ca disciplină opțională p
#Reducerea numarului de ore pentru disciplinele exacte. Punerea accentului pe formarea unei culturi elementare pentru orice absolvent de gimnaziu.
Elaborarea unei metodologii privind disciplinele opționale o
#Reiau acest comentariu pe care il consider extrem de important: in contextul in care cererea de IT-isti si programatori este extrem de mare pe plan national, european,
#Religia poate fi inlocuita de catre disciplinele socioumane e
#Religia sa devina obligatorie, indiferent de confesiune e
#Documentele puse în dezbatere nu prevăd transdisciplinaritatea despre care se vorbește în Legea Educației în vigoare din 2011.
dar si a unui echilibru referitor la ponderea in interiorul ariilor curriculare a disciplinelor ce urmeaza a fi studiate pe parcursul unui ciclu de invatamant,
#Restabilirea echilibrului intre disciplinele reale și cele soico umane, reintroducerea limbii latine in plan-suntem singurii din această parte a europei de sorginte latină, pentru numele lui Dumnezeu!
#Restructurarea conținuturilor din programele școlare pentru fiecare disciplină, evitarea specializării prea timpurii spre profilul real sau uman, acordarea importanței cuvenite disciplinelor cu rol formativ,
#Alocarea unui nr mai mare de ore in cazul disciplinelor care ofera suportul mecesar cunoasterii elementelor specifice poporului roma a
Studierea integrată a istoriei și disciplinelor socio-umane pentru a preveni fragmentarea unor materii, așa cum se întâmplă în state ca Austria, Finlanda sau Germania,
#Alocarea unui numar mai mare de ore la disciplinele de formare generala ca istoria si geografia, respectiv cate doua ore pentru fiecare clas s
ma intreb cum ar putea intelege notiunile noi specifice disciplinelor socio-umane e
#Sa nu ignorati sugestiile facute de buna-credinta
#Sa nu luati copilului pensula din mana in clasa a V-a cand acesta asteapta cu nerabdare sa creeze ceva minunat, la ora de desen.
#Sa nu scada numarul de ore afectat disciplinelor de cultura generala in detrimentul acestor educatii noi propuse care ar putea fi comasate pe module.
#Să nu se diminueze importanța studiului disciplinelor din aria curriculară Limbă Și Comunicare Să nu se reducă numărul de ore pentru studiul limbii moderne 2-limba franceză Orele de educație sexuală
#Sa nu uitam de disciplinele tehnice destul de importante in multe zone din tara agricole silvice etc c
#Sa se acorde o mai mare importanta disciplinelor socio-umane e
#Să se acorde o mai mare importanță pregătirii elevilor pentru viață și nu doar pentru oră n
#sa se ia in calcul partea practica si tehnica a disciplinelor, acesta este viitorul copiilor nostr r
#Să se pună accent pe disciplinele din ariile curriculare Limbă Și Comunicare, Matematică Și Științe Ale Naturii, Educație Fizică, sport și sănătate, Tehnologii.
Disciplinele socio-umane să se recomande ca opțional sau teme care să se facă la dirigenție a
#sa se puna accentul pe disciplinele care reda identitatea nationala si avantajele pe care ni le ofera cadrul natural pe
#Sa se puna un mai mare accent pe disciplinele care asigura o educare a elevilor din punct de vedere spiritual l
#sa se respecte orele de trunchi comun la toate disciplinele, iar orele de la gimnaziu de TIC sa devina ore de trunchi comu u
#S-ar impune alocarea unui număr mai mare de ore la următoarele disciplinele: educație fizică, educație muzicală și educație plastică
#Scaderea numarului de elevi in contextul scaderii populatiei tarii influenteaza clar deciziile cadrelor didactice in ceea ce priveste numarul de ore pe saptamana pe disciplinele scolare.
#Scăzând disciplinele socio-umane, se reduc orele pe saptamână Ă
#schimbare completa, reducerea orelor, eleviilor le e lehamite de scoala, schimbarea mentatitatii profesorilor, care oricum chiar daca o ora pe saptamana, dau teme suplimentare,
#schimbarea programelor scolare punerea accentului pe latura practica a disciplinelor de studi i
#schimbari concrete, calitative, nu cantitative (nr. de ore e
#Schimbarile propuse nu modifica in mod esential structura actuala, nici nu elimina supra-incarcarea pogramului elevilor r
#Scoateti balastul, lasati disciplinele de baza si pe cele cu aplicabilitate in viata de zi cu zi i
#Simplificarea continutului invatarii cu exceptia disciplinelor real l
#Am scria deja cateva idei la punctul 19. De adaugat ar fi ca, odata cu implementarea noului plan-cadru,
#Simplificarea continutului invatarii la toate disciplinele (exceptand profilul real l
#Simplificarea continuturilor, pentru o mai buna sau mai multa aplicabilitate practic c
#simplificarea programei dand posibilitatea profesorului sa puna accent pe nivelul de pregatire al fiecarui copil in part t
și geografie pe discipline socio-umane, datorită reducerii numărului de ore și a introducerii disciplinelor socio-uman u
Planul Cadru de invatamant trebuie coroborat cu programe mult mai aerisite la toate disciplinele de invatamant,
Disciplinele tehnice sunt aproape irelevante fara laboratoare, ateliere unde copii sa puna in practica notiunile invatate
#Solicitam sa nu neglijati disciplinele tehnic c
#Solutia este simpla...4 ore de limba romana, minim doua ore de istorie si si minim doua ore de geografie, o ora de limba latina si o ora de EDUCATIE RELIGIOASA.
In gimnaziu e indicat sa acceseze in mod echilibtat toate disciplinele, pentru o viziune mai larga a
1. Introducerea disciplinelor ca fizica si chimie de la clasa a V-a, fara o pregatire prealabila a cadrelor didactice pt predarea atractiva a acestor materii,
E nevoie de o pondere mai mare a disciplinelor care sunt moderne, adica informatica (care lipseste) si TIC.
in jurul varstei de 18 ani cunostintele generale pe disciplinele umane vor fi comparabile cu cele de acum pe cand cunostintele generale aplicabile pe partea practica si viteza de calcul, gandire,
Din acest motiv ar trebui sa primeze disciplinele care promoveaza stiinta si tehnologia a
#stiintele socio-umane ofera cadrul necesar dezvoltarii personalitatii individului in acord cu ineresele nationale si europene ale societatii in care trai i
#Studierea disciplinelor Fizică și Chimie din clasa a VI-a. Studierea Educației tehnologice în fiecare an de gimnaziu, cel puțin 1 oră/săptămână
Cat despre disciplinele noi nu sunt deloc de acord cu introducerea lor. Un elev de gimnaziu ar trebui sa aiba inainte de toate constiinta apartentei la cultura tarii sale si abia apoi sa invete despre interculturalitate.
disciplinele din aria Om Și Societate pun bazele culturii generale, gândirii critice (eu sunt profesor de științe!..
#TIC este o disciplina cu aplicabilitate in aproape toate disciplinele pe care le au elevii in planul de invatamant deci ar trebui sa fie incluse in trunchiul comun la toate clasele e
#Apreciez ca disciplinele ar trebui sa se adapteze studiului concentric si continuitatii i
#Ținând seama de"volumul"informațiilor eferite, acest sondaj (sau așa zisa consultare publică) este ca o frecție la piciorul de lemn d
#Toate disciplinele din fiecare arie curriculara au o mare importanta in informarea, formarea si dezvoltarea tinerei generatii.
#Toate disciplinele trebuie parcurs s
#toate materiile dintre cele 3 variante sa se gaseasca la fiecare dintre el l
#Toate planurile sunt anapoda abordate e
#TOATE RASPUNSURILE PUNCTELOR 1-19 9
#toate sugestiiile le-am prezentat la intrebarile anterioare dar o sa le mai prezint inca o data cu speranta ca cineva o sa tina cont de parerile noastre:
In interesul elevilor, ar fi foarte bine daca s-ar renunta la Disciplinele socio-umane
#Trebuie asigurat un echilibre între disciplinele umeniste și cele reale, mulți copii au înclinație spre disciplinele umaniste,
#Trebuie modificate si programele de studiu ale disciplinelor din gimnaziu. Lb romana de clasa a V-a se va preda in 4 ore pe saptamana,
#Trebuie pus un mai mare accent si pe disciplinele artistice sau sportive e
#Ar fi bine ca elevii sa cunoasca sa scrie si sa comunica corect macar in limba nationala si sa cunoasca istoria ei.
#Trebuie respectat principiul continuității disciplinelor l
#Trebuie revizuite DE URGENTA programele scolare, prin prisma unei viziuni TRANSDISCIPLINARE a educatiei. Tinerii trebuie sa INTELEAGA si sa poata APLICA cunostintele predate in scoli,
Toatele disciplinele sunt foarte importante în sistemul de învățământ. Când vorbești de istorie și geografie, vorbești de cultura generală într-o proporție de peste 70%din cunoștiințele cotidiene pe care le posedă fiecare elev, părinte sau cetățean din România.
cu un accent pe disciplinele cu character transdisciplinar/interdisciplina a
#Un echilibru intre disciplinele de cultura general l
#un echilibru între disciplinele reale și uman m
#Fara educatie tehnologica, in mediul rural Agricultura, in mediul urban Atelier tehnologic c
#Ar fi bine să fie mare libertate de alegere la decizia școlii, de ex. 0-2 ore,
dar să nu depășească ora maximă la fiecare ariu curricular r
#Un echilibru intre materiile pt viitorul profil"real"respectiv"uman n
#Un element obligatoriu ar trebui sa-l constituie atractivitatea-prezentarea atractiv, a disciplinelor r
#Un elev cu aptitudini pentru muzica va dori mai multe ore de muzica, unii elevi vor dori mai multe ore de educatie fizica s. a
. m. d..Cu siguranta nu se va putea realiza un plan cadru pentru fiecare elev in parte
dar s-ar putea tine seama macar de faptul ca unii elevi nu pot face fata multor discipline studiate in scoala (la examene obtin note de 1, 2
#un interes mai mare fata de disciplinele la care elevii sustin examene la sfarsit de ciclu,
care ne indreptam consider ca efficient ar fi corelarea disciplinelor biologie, fizica si chimie sub capitolul stiinte si studiate consecutive in ani diferiti i
Centralizarea concursurilor si evenimentelor existente, aflate in calendarul ISMB pentru a se demonstra care sunt disciplinele pe care elevii le urmeaza si in afara orelor de curs, prin aprofundare individuala/speciala cu sau fara
Mă gândesc, de asemenea, la disciplinele din aria artei, pe care le văd reprezentate slab în curriculum.
#vă rog să acordați o mai mare importanță disciplinelor istorie și geografie, care la nivel liceal se studiază mai aprofundat,
pentru ca asigura o coerenta si relevanta intre discipline le opționale și disciplinele din trunchiul comu c
Micsorati si mai mult numarul de ore al disciplinelor importante pentru a introduce...Educatia pentru drepturile copilului?
Varianta 2 include fizica si chimia din clasa a 5-a, lucru care nu il vad necesar atata timp cat notiunile elementare de matematica, necesare disciplinelor fizica si chimie,
nr. ore aferent disciplinelor de studiu, repartizarea acestora pe arii curriculare, integrarea Tic, a educației tehnologice la toate clasele de gimnaziu pentru orientarea completă și corecta a absolventului de gimnaziu etc i
#Varianta 2 asigura o omogenitate a disciplinelor pe parcursul anilor de gimnaziu u
#Varianta 2 asigura pregatirea elevilor pentru viat t
#Ar fi ideal daca am fi putut sa vedem intai programele noi si apoi planul cadru u
#varianta 2 cu fizica si chimie din clasa a V-a incarca excesiv elevii varianta 3-nu sunt de acord cu scoaterea unei ore de limba 2 la clasa a V-a in orice varianta se putea renunta la disciplinele socio
#varianta 2 este cea mai potrivita deoarece pastreaza continuitatea disciplinelor de la clasele primare la clasele gimnazial l
să se reevalueze ponderea disciplinelor de la aria curriculară m și societateși să se aloce o oră de onsiliere
#Varianta 3 se apropie cel mai mult de realitatile scolare de procesul instructiv-educativ in repartitia numarului de ore pe arii curriculare si disciplinele de predar r
trebuie NEAPARAT corelate programele scolare pentru disciplinele din aceeasi arie curriculara. Poate era bine ca TIC sa fie in aria curriculara cu matematica si stiintele?
de exemplu in loc de 17 discipline sa fie maxim 10, regrupand disciplinele traditionale altfel, in loc de fizica-chimie-biologie sa fie stiinte
#Ar fi utila luarea in consideratie a unei abordari mai integrate, cumuland disciplinele Biologie, Fizica,
care doar sa survoleze disciplinele predate. Cred câ ar trebui sa predomine calitatea in fata cantitati t
nu ar face fata disciplinelor fizica si chimie. Copiilor le place sa deseneze, sa picteze, sa cante.
#Ar trebui corelate disciplinele cu cele din invatamantul prima a
#Ar trebui cultură generală. Fizica, chimia la liceu. Muzica si desenul la clasele mici. Religia nu are rost la gimnaziu,
#Ar trebui introdusa in trunchiul comun o ora de pregatire la disciplinele la care se sustin evaluari nationale,
#Ar trebui introduse mai multe ore ale disciplinelor exacte precum matematica, fizica si chimia. 5 ore pe saptamana la matematica si 2 ore pe saptamana la fizica si o ora de informatica la
dar disciplinele umanistice sunt nelipsite din programa fiecarui an de studiu u
#Ar trebui lasate 5 ore de limnba romana la clasa a V-a, fizica e bine de studiat de la clasa a VI-a. Nu vad rostul disciplinei Educatie tehnologica (reia continuturi ale altor discipline:
#ar trebui mai multe ore la disciplinele de examen, in special la matematic c
#Ar trebui marit numarul de ore la disciplinele romana și matematică c
#Ar trebui micsorat numarul de ore alocat fizicii si chimiei, marit numarul de ore la istorie (minim 2 ore in trunchi comun),
TIC sa ramana tot la nivel de optional (sunt scoli in care nu exista calculatoare,
ar trebui alocate ore mai multe si disciplinelor care te formeaza pentru viata, nu neaparat romana si matematica (inclusiv examenul de la finalul cls. a VIII-a!);
să se aloce o pondere mai mare comunicării și științelor sociale și o abordare integrată a disciplinelor fizică,
să se aibă în vedere aspectul practic al tuturor disciplinelor, aplicabilitatea în viața de zi cu zi a cunoștințelor însușite.
#-Matematica-5 ore in clasa a VIII-A-Religia si TIC sa fie optionale-Educatia tehnologica sa se faca din clasa a V-a-Disciplinele socio-umane-din clasa a VII-a-Fizica
Disciplinele artistice precum Ed. Muzicală și Ed. Plastică, dar și Religia ar putea fi obligatorii doar în clasa a V-a,
Disciplinele opționale la gimnaziu nu sunt în favoarea elevilor, ci a profesorilor. Cred că aceste opționale trebuie introduse abia în ultimii ani de liceu i
#As propune mentinerea unui numar de ore echilibrat in studierea disciplinelor, pentru a permite elevilor sa-si descopere propriile aptitudini.
As elimina din start disciplinele socio-umane care poarta denumiri fanteziste si vor fi doar o,,pierdere de vreme".
trebuie pus accent pe disciplinele importante. Restul, studiate doar notiunile elementare. Traim in epoca internetului.
Trebuie favorizate disciplinele care pun accent pe capacitatea de comunicare, interpretare, gandire logica, rationamente. Disciplinelor cu accent pe reproducere de informatii ar trebui sa le fie alocate un numar mic de ore.
Educatia tehnologica de asemenea, nu-si are rosul in clasele mici. Fiecare materie face referiri directe la aplicabilitatea informatiilor.
disciplinele sa fie concepute pe intelesul elevilor, conform varstei-Nivelul de dificultate a cerintelor, materiei etc,
#Asigura pregatirea elevilor la disciplinele din aria curriculara tehnologii respectiv disciplina Educatie tehnologica. Prin parcurgerea celor opt module, elevii invata:
Se respecta articolul din legea 1/2011 privind ponderea disciplinelor opionale comparativ cu a celor obligatorii i
a TUTUROR disciplinele cocncomitetnt cu asigurarea resurselor necesare-orientare scolara si profesionala realizata de PERSONAL CALIFICAT pentru orientarea avizata a absolventilor-personal calificat pentru CONSILIERE PSIHOLOGICA DE SPECIALITATE in scoli (absolut
#atentie la numarul de ore acordat disciplinelor d eistorie si geografie...nu ne dorim oameni dezorientati si fara radacin n
care cuprinde intr-un singur test subiecte de la disciplinele Matematica, Fizica si Biologie, varianta 2 este in masura sa contribuie datorita nr. de ore alocate claselor a V-a si a VI-a,
iar disciplinele predate sa le poata asigura mai mult integrarea in grup, decat studiul individual.
#avand in vedere faptul ca de 10 ani am renuntat la toate disciplinele si am pus accent numai pe limba romana, matematica, ed. tehnologica,
Nu cred că disciplinele propuse vor duce la o mai bună formare a absolvenților de gimnaziu.
În schimb, observ și introducerea mai multor ore pentru disciplinele care NU constituie așa-zisa imba maternă îndepărtându-i, de fapt, de adevărata limbă maternă.
la disciplinele matematica si limba romana sa existe cate 5 ore in trunchiul comun n
#Avand in vedere testele de final de ciclu gimnazial, atat disciplinele limbi straine, cat si disciplina TIC trebuie sa fie bine reprezentate in TC C
#Ca numar de ore si repartizare a disciplinelor de studiu in fiecare clasa din ciclul gimnazial,
1. Disciplinele Lb Romana si Matematica din clasele primare sunt o baza foarte buna pentru gimnaziu,
fara o logica si o desfasurare creonologica adecvata. 3. Manualele scolare sunt mult prea colorate, cu prea multe sectiuni mici (mai ales la disciplinele tehnice-fizica, chimie)
cu atat mai mult cu cat si aici exista materie de studiu ca si la orice alta disciplina. 7. Disciplinele tehnice (fizica si chimie) ar trebui sa aiba si o componenta practica,
Nu consider oportun scaderea numarului de ore la disciplinele biologie, geografie, istorie pentru introducerea acelor stiinte socio-umane.
#Cate 2 ore alocate in Tc pentru disciplinele geografie si istorie e
#Cate 2 ore de geografie cel putin la clasa a 5-a si la clasa a 8-a,
#ce s cu disciplinele astea de cacat care inlociuesc cultura civica iar imbacsiti capul la copii cu prostii, innebuniti copiii in franta se fc f putina matem si sunt mai dezvoltati decat noi
pentru ca asigura continuitatea disciplinelor cu cele din ciclul primar r
#cea mai relevanta este varianta
#Ceea ce am spus anterio o
#Ceea ce avem nevoie este un altfel de educație care să-i pregătească pe oameni pentru viața profesională.
Decongestionam in mica masura sistemul educational si redistribuim temele disciplinelor socioumane la disciplinele deja existente e
#Cel putin 1 ora pe saptamana la toate nivelele de invatamant din toate disciplinele care au fost si pana acum,
Eliminarea disciplinelor importate din alte sisteme de invatamant straine sau din obedienta fata de o Uniune Europeana, mult prea indepartata de specificitatile nationale romanesti;
Disciplinele unde sustinem examen de evaluare (matematica, romana) in clasele VII, VIII ar putea avea 5 ore/saptamana-inclusa o ora de recapitulare si sitematizare a materiei V-VIII.
Orientarea tuturor disciplinelor spre practic. Toate disciplinele au nevoie de o aierisire in ceea ce priveste programa mult prea stufoasa peste tot t
#Centrarea educatiei pe ele e
#Cereți părerea publicului despre conținului stufos al disciplinei limba română m
#Ceva care sa fie interesan n
#Chestia asta nu se face pompieristic, repet totul trebuie inceput de la resurse si in primul rand finantarea sistemului daca cineva ar dori o schimbare adevarata, cu adevarat temeinica,
la ciclul gimnazial disciplinele matematica si fizica sa fie predate intr-o singura disciplina (stiinte) si chimia si biologia la fel (stiintele naturii;
CDS trebuie sa completeze disciplinele care ofera educatie artistica la clasele V, VI si educatie artistica sau tehnologica in clasele VII si VIII (in functie de optiunile elevilor si
Programele disciplinelor sa fie suple, esentializate, sa fie corelate cu cerintele pentru examene e
#Clasele V-VII 2 ore de Geografie pe saptamana minim
#clasele V-VII-2 ore/sapt clasele VI-VIII-1ora/sapt. TIC cl. V-VIII-1ora/sap p
Să se acorde importanță, disciplinelor pentru formarea tinerei generații, a resursei umane pregatită să facă față noilor tehnologii,
care studiază efectiv toate disciplinele de învățământ la clasă, să nu se facă diferențe în sensul
Varianta 2 aloca disciplinelor Isatorie si Geografie doar o ora pe saptamana. Trebuie sa nu uitam ca elevii sustin teza in clasa a VIII-a la una dintre aceste discipline,
#Consider ca ar trebui ca disciplinele sa fie privita mai integrat. De exemplu-fizica-chimie-biologie.
#Consider că ar trebui redus mai mult numărul disciplinelor pe un an și dată mai multă libertate de alegere a disciplinelor
#Consider ca disciplinele arte, educatie fizica si sport sunt cele mai importante pentru elevi, fiind activitatile cele mai relaxante, placute din scoala.
Disciplinele fizica si chimie sunt destul de dificile pentru clasele a V-a si a VI-a,
#Consider ca disciplinele de cultura generala, gen geografie sau istorie ar trebui sa aibă o pondere mai mare,
dar trebuie tinut cont in mod obligatoriu si de disciplinele de examen n
#Consider ca e necesar sa ne gandim la elevi din toate punctele de veder r
trebuie marit numarul de ore alocate disciplinelor optionale e
#Consider ca este importanta a doua varianta deoarece ma avantajeaza si ofera elevilor posibilitatea orientarii profesionale e
deoarece continuitatea disciplinelor iințestudiate în clasele I-IV este asigurată prin Educația tehnologică introdusă încă de la clasa a V-a;
IN AFARA DE DISCIPLINELE SOCIO-UMANE, CARE ORICUM SE STUDIAZA INDIRECT LA ORELE DE CULTURA CIVICA, ISTORIE, CONSILIERE SI ORIENTARE, CELE TREI PLANURI CADRU NU ADUC NICIO NOUTATE E
#Consider ca in clasele a VII-a si a VIII-a disciplinele"Educatie plastica"si Educatie muzicala"nu ar mai trebui sa existe
#Consider ca in elaborarea oricarui plan cadru este necesar sa se aiba in vedere scolile vocationale (liceele de arta unde se regasesc si clase de gimnaziu) deoarece la aceste institutii de invatamant se adauga disciplinele de specialitate,
De asemenea, consider ca trebuie sa se aiba in vedere efectele implementarii unui anumit plan cadru asupra personalului din invatamantul preuniversitar (daca numarul de ore aferent disciplinelor va conduce la restrangeri de norme didactice etc
#Consider că nu este oportună introducerea unei ore în plus alocate disciplinelor socio-umane, eventual se pot introduce teme importante din programa acestora în cadrul orelor de dirigenție e
#Consider ca numarul de ore la disciplinele fizica, chimie și biologie este prea mare-varianta 2.
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011