C:\Users\Curs\Desktop\pentru planul cadru comentarii\sugestii\pentru planul cadru comentarii 544.txt

#Ar trebui să se revizuiască și să se aerisească programele școlare, să se coreleze noțiunile care se învață la diferite discipline, să nu mai trebuiască, de exemplu, la orele de fizică să lucrăm cu noțiuni de matematică pe care elevii le învață după 2-3 luni, ș. a. m. d. Un lucru bun ar fi ca orele de arte plastice, educație muzicală și sport să fie notate cu admis/respins, deoarece nu toți copiii au înclinații artistice și/sau sportive. În felul acesta nu și-ar mai scoate scutiri la sport doar de frica mediei mici și ar face mișcare fiecare după aptitudine. Să se urmărească munca copilului la oră, străduința lui de a îndeplini cerințele, nu perfecțiunea. Foarte important este să se aibă în vedere aspectul practic al tuturor disciplinelor, aplicabilitatea în viața de zi cu zi a cunoștințelor însușite. Să se ia măsuri ca toți elevii atunci când termină o formă de învățământ să își poată găsi locul în societate, nu să treacă clasa chiar dacă nu merită, de milă sau de frica desființării posturilor, deoarece se obișnuiesc să primească ceva fără nici un efort și mai departe vor continua ca adult să aibă aceleași pretenții. Ajung să termine și facultăți de cele mai multe ori particulare, unde ștacheta este jos și apoi li se pare că având atâta școală nu se cuvine să facă orice muncă. Trebuie să recunoaștem că unii elevi au nevoie de mai multe ore să asimileze cunoștințele (poate nici așa nu pot sau nu vor să învețe), ar trebui să avem mai multe forme de învățământ, cu programe diferite: pt. cei care vor să învețe și să urmeze o facultate-pt. cei care vor doar un postliceal-pt. cei care nu doresc (sau nu pot) să studieze și le place să muncească fizic de mici, să-i învățăm și să-i ajutăm să și însușească lucruri de bază de care au nevoie într-o societate sănătoasă și educată. Bineînțeles, să existe și posibilitatea ca cei care doresc să treacă la un nivel superior să o poată face, prin examene de diferență, iar cei care se află la un anumit nivel și nu mai învață, să coboare la forma următoare. În acest fel cred că cei care vor să învețe o vor face, iar cei care vor să muncească pot munci


< Back - Next >


Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011