Disciplinelor (161) | ![]() |
care predarea disciplinelor socio-umane să fie alocată profesorilor de istorie din unitățile de învățământ preuniversitar,
să abordeze conținuturile disciplinelor socio-umane în manieră multi, pluri, inter și transdsciplinară, în consens cu principiile educației integrate,
#Consider ca variata 2 ofera oportunitatea unui acord intre programele disciplinelor de studiu intra si intercurricular r
asigurarea continuității studierii disciplinelor socio-umane în gimnaziu, raportată la nivelul învățământului primar, deoarece elevul are astfel ocazia
#Consider importană alocarea unui număr mai mare de ore disciplinelor din aria curriculară Limbă Și Comunicare n
#continuarea disciplinelor din ciclul primar cu cele din ciclul gimnazial, educatia economica sa fie predata de profesori de educatie tehnologica a
#Continuarea studiului stiintelor de la ciclul primar la clasele a V-a si a VI-a prin introducerea disciplinelor chimie si fizica a
#Continuitatea disciplinelor predate în clasele 1-4 la clasele 5-8. Predarea chimiei și fizicii din clasa a 5-a consider ca e timpurie r
#Corelarea disciplinelor de stiinte (si nu numai) cu informaticam respectiv, competente digital l
#corelarea disciplinelor din cadrul aceleiasi arii curricular r
#Corelarea intr-o buna masura a programei scolare cu numarul de ore aflat in planul cadru pentru fiecare disciplina in parte,
deoarece toate disciplinele au o programa scolara supraincarcata. La programele scolare actuale nu se pune accentul pe creativitate si exersarea ablilitatilor dobandite ci doar pe accumulare de informatii.
#Cred ca scoaterea disciplinelor limba latina si religie din planul de invatamant ar fi o masura buna a
Intrarea disciplinelor reale, care nu au fost reprezentate in invatamantul primar trebuie realizata gradual. De asemenea, nivelul pana la care matematica, fizica si chimia trebuia sa ajunga dupa acest stadiu trebuie sa fie unul echilibrat si cred ca se poate realiza intr-un numar mai redus de ore.
#Credem ca presiunile externe care privesc diminuarea disciplinelor socio-umane, pot fi fentate cu intelepciune,
#Cresterea ponderii disciplinelor optionale e
#Cresterea ponderii stiintelor; necesitatea alocarii a cate 2 ore/saptamana, de la clasa a V-a pana la clasa a VIII-a pentru studiul biologiei,
prin urmare 2 în trunchiul comun și nu opțional pentru ca directorii dau 2 ore disciplinelor la
combinarea disciplinelor fizica si chimie intr-o singura disciplina (eventual si cu biologie, desi aici am unele rezerve),
Mai aerisiti programa tuturor disciplinelor, dati manuale suficiente si ore suficiente pentru EDUCATIE TEHNOLOGICA si LIMBA ROMANA, mai scoateti din orele de matematica.
care trebuie sa-si cunoasca limba, cultura si istoria. 3. in locul disciplinelor socio-umane, propuneti un curs
consider ca ar trebui reduse continuturile programei scolare si nu orele alocate disciplinelor de studiu.
deoarece alocă cel mai mult număr de ore pentru studiul disciplinelor de învățământ cuprinse în ariile curriculare ale planului-cadru de învățământ,
#-Disciplina Educație economică nu poate fi introdusă în cadrul disciplinelor socio-umane, avănd un caracter mai degrabă apropiat de disciplinele din cadrul ariei Tehnologii (se studiază la clasa a 6-a Economia familiei la Educație Tehnologică) n
#1. consultari cu elevii 2 mai multa larghete in privinta disciplinelor optionale 3. pastrarea orelor de dirigentie 4. corelarea planului cu RESURSELE pe care le au scolil l
Acolo unde programele disciplinelor obligatorii nu ofera posibilitatea cadrului didactic sa iasa din tipare, prezenta unor discipline optionale bine gandite si educative,
#disciplinelor istorie si geografie alocate cate doua ore la clasele V, VI, VII, la clasa VIII sunt deja doua ore,
#Disciplinelor umaniste sa li se aloce un nr. mai mare de ore e
#Discutarea la nivel inalt la asigurarea conditilor optime pentru a introducere in toate scolile calculatoare pentru a instrui pe elevi la TIC C
#DISTRIBUIREA DISCIPLINELOR ASTFEL ÎNCÂT ELEVII SA AIBĂ 4 ORE OBLIGATORII, DUPĂ CARE 2 ORE ATELIERE ARTĂ, SPORT, MUZICA ETC.
#Doresc introducerea disciplinelor fizica si chimie la clasa a V-a si a disciplinei chimie la clasa a VI-a,
prezenta OBLIGATORIE a disciplinelor Ed. muzicala si Ed. Plastica cu cel putin 1ora/saptamana pe toata durata ciclului gimnazial etc
ceea ce privește studiul disciplinelor STEM. De aceea ar fi bine ca să se modifice și programa. Numarul de ore de la ariile curriculare Matematică și Științe și Tehnologii din varianta numărul 2 este mulțumitor
Ora aferenta disciplinei de stiinte socio-umane ar putea fi cedata disciplinelor stiintifice pentru asigurarea cunoasterii bazelor stintiifice ale mediului inconjurator.
#1. Introducerea încă din clasa a V-a a disciplinelor fizică și chimie, într-o manieră mai prietenoasă și mai digerabilă de către elevi prin programe profesionist elaborate de către specialiști. 2. Introducerea disciplinei TIC obligatorie,
#Elementele de continut ale disciplinelor socio-umane le-as include in programele disciplinelor: Instorie, Geografie, Biologie, Consiliere si orientare, Matematica, astfel incat sa existe mai multa aplicabilitate a acestora a
#1. Modificarea CONTINUTURILOR disciplinelor si integrarea atenta a unor elemente care sunt propuse in optionale. 2. Numarul maxim de ore pe care un copil il poate petrece la scoala sa fie de 6. 3. Realizarea unor stagii de formare a cadreleor didactice, in parteneriat cu universitatile, inspectoratele scolare,
#Eliminarea disciplinelor fara support real in pregatirea elevului i
#Eliminarea ed. Tehnologice. Biologie 1 ora pe saptamana la cls. 5-8. Fizica din cls. 6, chimie din cls. 7. Geografie 2ore pe saptamana la toate cls. 5-8 8
#Este bine sa se înceapă cu studiul disciplinelor exacte precum fizica și chimia din clasele mici,
#Este foarte important ca numărul de ore alocat disciplinelor socio-umane să fie mărit pentru a putea întelege fenomenele
#Este inadmisibil ca în România, disciplinelor Limba Și Literatura Română, Istorie și Geografie-să li se scadă câte o oră!
#este necesara introducerea in trunchiul comun a disciplinelor integrate din domeniul socio-cultura a
#Este necesara marirea numarului de ore de limba romana. Pastrarea orei de latina mi se pare importanta pentru mentinerea identitatii nationale e
Acordati o mare atentie disciplinelor scoio-umane poate chiar 2 ore pe saptamana deoarece numai cu cetateni instruiti putem progresa ca societate intr-un context international dominat de conflicte si terorism.
#1. Regandirea alocarii numarului de ore la disciplina Limba si literatura romana, prin cresterea acestora, in special la cls. a V-a si a VIII-a 2. Redenumirea disciplinelor socio
#Extinderea numarului de ore alocat disciplinelor de cultura generala (indeosebi geografie), din aria curriculara,, Om si societate``si reducerea celor din aria,,
care de la 16 ani pot angaja tineri pregatiti in sistemul de invatamant si veti afla cu siguranta care trebuie sa fie proportia ariilor curriculare si a disciplinelor in planurile cadru u
numarul de ore dedicat disciplinelor si nu calitatea/tipul orei propuse; obligativitatea parcurgerii unei materii fara sa se lase libertatea de a alege utiliatea informatiilor si transformarea lor in actiuni practice e
#Foarte buna initiativa extinderii disciplinelor socio-umane la V si VI si cresterea numarului de ore de istorie la clasa a V a a
Ca atare, consider acordarea importantei majore a disciplinelor din aria curriculara STIINTE E
#Imi exprim indignarea legata de faptul ca, in toate cele trei variante, aria curriculara imba si comunicareeste afectata prin diminuarea numarului de ore.
#În cazul disciplinelor disciplinele de examen, în anul terminal (cls. a VIII-a) să fie suplimentat în T. C. nr de ore (încă 1 oră
#In gimnaziu se poate acorda o mai mare pondere disciplinelor umaniste, discipline care de altfel asigura cea mai completa formare a unei culturi generale a oricarei persoane.
chiar de la începuturile ei. 4. În cazul în care apare necesitatea unei schimbări în plan curicular la nivelul disciplinelor, din rațiuni de reformare a sistemului de învățământ prin metoda reformării sistemului curicular,
care participă la construirea acestor noi programe în găsirea unei soluții de compromis în relație cu această isparițiea disciplinelor instituite prin tradiție și considerate de catre elevi efrecventabile Menționez
În concluzie, consider că acest măsuri bazate pe justareanejustificată a disciplinelor din planul de studiu (de ce alte discipline din aceeași arie curriculară ar fi mai importante atunci decât cea
#In ultimul plan cadru sunt prea putine ore alocate disciplinelor reale
#In Uniunea Europeana se acorda o foarte mare importanta dezvoltării competentelor si abilitatilor practice prin studierea Ed. tehnologice.
#În vederea construirii planului-cadru ar trebui acordată o mare atenție disciplinelor din aria curriculară Om Și Societate, iar în cazul unor discipline ca ed. fizică, ed. plastică și ed. muzicală evaluarea să nu se mai realizeze prin note, calificative,
#Incadrul disciplinelor socio-umane Educatia economica de la clasa a VIIIA ar putea face parte din aria curriculara matematica si stiint t
care sa completeze paleta disciplinelor studiate in trunchiul comun n
#1. Macar 3 ore de sport pe sapt sunt necesare obligatoriu, avand in vedere faptul ca la aceasta varsta copiii au nevoie de macar 2h/de miscare,
#integrarea disciplinelor socio-umane ca module in disciplina orientare și consilier e
#Integrarea stiintelor socio-umane si a disciplinei istorie intr-un concept curricular care sa imbine valentele formative ale celor doua domenii de cunoastere si invatare ar raspunde mai eficient
#introducere a 1 ora de Educatie pentru sanatate si clarificarea statutului disciplinelor Religie (nu exista sustinere pentru existenta in TC) si Consiliere si orientar r
#Introducerea disciplinelor educatie muzicala si educatie plastica, cate o ora pe saptamana, la toate cele patru clase gimnaziale,
#Introducerea disciplinelor optionale care sa fie corelate cu societatea in care traim m
#Introducerea Ed. Tehnologica a cel putin o ora la fiecare clasa deoarece cunostiintele teoretice sunt aplicate in practica a
dar necesitatea disciplinelor de istorie si geografie la 2ore pe saptamana este impoetanta pentru cultura generala a elevilor mai ales pentru faprul ca sunt discipline de bacauleat t
Efortul necesar pentru a putea face fata acestor materii poate veni si din partea disciplinelor considerate de invatamantul romanesc neimportante,
Multiplicarea disciplinelor botezate'educatie, 'dar lipsite de un continut cu adevarat formativ, reprezinta o compensatie pentru ONG, ca sa ibnghita mai usor galusca cu religia?
#Lasati ore suficiente pentru predarea disciplinelor, nu cadeti din greseala, in greseala. Ceea ce faceti este distrugerea invatamantului.
Aceste planuri cadru indreapta elevul spre o formare stiintifica, nu da disciplinelor umaniste nicio sans s
#Mai mare atenție acordată disciplinelor care vizează promovarea identității naționale (Limba Și Literatura Română, Istorie, Religie combinată cu elemente de istoria arte sacr a
#mai mult spatiu disciplinelor care formeaza latura umana a elevulu u
#mai mult sport mai multa educatie artistica si culturala discipline care sa asigure si dezvoltarea unor abilitati practice mai multe ore de informatica adevarata si nu joaca pe pc cum se practica acu u
(care sunt la majoritatea disciplinelor depășite și neatractive, care nu stimulează creativitatea sau măcar motivația elevilor) a
Crestarea ponderii disciplinelor cu conectare la real l
#mentinerea orelor de consiliere si orientar r
#Abilitatile practice pe calculator ar trebui sa fie introduse la Evaluarea Nationala a
#Mentinerea orelor de consiliere si orientare la clasele 5, 6
#Mentinerea orelor de consiliere si orientare pentru toate clasele e
#Menținerea orelor de consiliere și orientare și la clasele V-VII
#Mentinerea orelor de consiliere si orientare, cresterea numarului de ore la disciplinele de examen nationa a
In gimnaziu se pune elevilor baza cunostintelor generale si ar trebui acordata tuturor disciplinelor o pondere egala in planul cadru.
Lasati-i pe elevi sa aleaga ce vor dand egalitate de sanse tuturor disciplinelor r
#abordare transcurriculara, regandirea tuturor programelor de la toate disciplinelor cu accent pe a sti sa faci si nu a invata de dragul matematicii, stabilirea unui set de valori pe
dar si ca pondere a disciplinelor si anumarului de ore. Pentru o dezvoltare armonioasa a copilului, pana la liceu, este nevoie ca sa se puna accent pe:
#modificarea programelor disciplinelor, care sunt foarte incarcat t
#Abordarea integrata a mai multor discipline: exemplu: tic si educatie tehnologica, stiinte: pt fizica, chimie, biologie etc.
#Modificări astfel încât numărul disciplinelor cu 1 oră/săptămână să scadă
#Modificările aduse sunt pozitive în general r
#Modificarile care vor interveni, trebuiesc privite din perspectiva unui tot unitar ce cuprinde invatamantul primar, pe cel gimnazial si pe cel liceal l
#Necesitatea accentuării importanței disciplinelor socio-umane în gimaziu, în vederea formării și dezvoltării competențelor care permit asimilarea conștientă a valorilor culturii și civilizatiei,
#Neglijarea disciplinelor care formeaza cultura generala a unui om, precum istoria si geografia, arata clar ca obiectivul celor care conduc educatia copiilor este de a-i transforma in niste roboti manipulabili cu usurinta.
Sunt in continuare alocate mult prea multe ore disciplinelor exacte, matamatica, fizica, chimie, in defavoarea istoriei, geografiei sau educatiei fizice.
#Nr mai mare de ore din CDS in aria curriculara Matematica si stiinte in unele variante si asigurarea resurselor materiale si umane pentru predarea disciplinelor
#Accentuarea preocuparilor privind utilizarea tehnologiei moderne in predarea tuturor disciplinelor r
#Nu cred că are cineva timp să citească ceea ce este scris aici. 1 mai multă încredere în profesori 2 mai puțină materi Ä
continuitate privind studiul disciplinelor, gradual, cu raportare la vârsta și capacitatea elevului de percepție și de acumulare a cunoștințelor n
#Nu văd relevanța disciplinelor socio-umane la nivelul gimnazial. O disciplină nouă știrbește din complexitatea și resursele de timp și așa insuficiente celorlalte discipline deja existente în aria curriculară m și societate
#Acordarea locului cuvenit disciplinelor istorie si geografie ca nr de ore-2 ore/sapt in TC pentru fiecare an de studiu Mentinerea unei ore/sapt in TC
#Acordati mai mare interes asupra disciplinelor ce folosesc in mod real unui viitor adult, cu studii medii,
#acordati o mai mare atentie limbii si comunicarii, educatiei fizice si disciplinelor de cultura generala iar specializarea sa se faca in functie de optiunile elevilor la liceu si facultat t
#O mai mare atenție acordată disciplinelor care asigură o cultură generală solidă și celor care au în vedere pregătirea culturală a elevilor-istorie, geografie, muzică, desen z
#Activitati practice muzicale si plastice pentru a echilibra ponderea mare a disciplinelor abstracte e
#O ora de fizica la a5-a si cate 2 ore de fizica la clasele VI-VIII I
#O pondere echilibrata a disciplinelor dar cu accent pe punerea in practica a cunostintelor dobandite de elevi i
#obligativitatea disciplinelor istorie si geografie in planul cadru la ciclul de invatamant gimnazia a
#Obligatoriu 2 ore de sport, iar materia celorlalte discipline trebuie revizuita. S-a mai facut odata ceva asemanator reducandu-se nr de ore dar nu si materia.
Eventual la opționalul CDS să se introducă un modul de comunicare#Consider bună inițiativa/propunerea pentru introducerea disciplinelor socio-umane::
In aria artelor, disciplinelor sa le fie alocate macar cate o ora/saptamana (1ora ed. muzicala, 1ora ed. plastica),
matematica, limbile si comunicarea ar trebui sa acordati o mai mare atentie disciplinelor care ofera formarea unui"bagaj"de cunostinte din cultura generala respectiv:
chiar si schematica aferenta disciplinelor propuse. Cred ca ar trebui asigurata continuitatea cu ciclul primar r
1 ora TIC+1 ora Informatică (pentru dezvoltarea abilităților de rezolvare algoritmică a problemelor și creșterea atractivității disciplinelor pentru care se rezolvă probleme cu ajutorul calculatorului;
să fie distribuite ca și conținut, nr. de ore disciplinelor din care s-au desprins (de exemplu modulul de electricitate cu legarea generatoarelor
#Planul-Cadru 2 propus presupune introducerea disciplinelor fizica si chimie cu cate o ora pe saptamana incepand cu clasa a cincea.
cu o pondere echilibrată a disciplinelor, având în vedere rolul învățământului gimnazial de formare a cunoștințelor generale și de orientare școlară a elevilor.
#Planul Cadru trebuie să aloce mai multe ore disciplinelor care se adresează emoționalului. Copiii sunt robotizați de mijloacele tehnice
sunt doar o redistribuire a disciplinelor actuale (unele sub alta forma) Planurile Cadru nu au relevanta pentru dezvoltarea ulterioara a societatii."
#Ponderea disciplinelor limba si literatura romana si matematica ar trebui sa fie mai mare, deoarece sunt discipline de evaluare nationala a
#Precizari clare ale continutului disciplinelor optionale care cred ca asigura o abordare unitara a
#predand la un liceu vocational, mi se pare foarte important sa se mearga in foarte mare masura pe materiile vocationale,
să abordeze conținuturile disciplinelor socio-umane în manieră multi, pluri, inter și transdsciplinară, în consens cu principiile educației integrate,
ca viitor cetățean al societății democratice impune reconsiderarea alocărilor orare din planurile cadru pentru studierea disciplinelor
#Propun eliminarea tuturor disciplinelor socio-umane, iar notiune de economie sa fie incluse in discipline ca matematica, fizica, chimia a
fizică, clasa a VI-a, chimie, clasa a VIIȘI sporirea numărului de ore la 2 pentru aceste discipline în al doilea an de studiu, scoaterea disciplinelor drepturile copiilor și educație interculturală și educație economică
care este decalajul din fostele tari comuniste (deci si Romania) si celelalte tari membre UE, in privinta existentei disciplinelor artistice si ponderea lor in programul
cresterea ponderii disciplinelor optionale intr-un raport 1: 1 cu cele ale trunchiului comun; introducerea ca discipline optionale a materiilor:
ce timpul total alocat disciplinelor ar trebui sa scada d) Introducerea cercurilor scolare in norma didactica si obligativitatea mentinerii a cel putin 4 ore de cerc pentru fiecare grupa de discipline
Adoptare unei variante de plan cadru care sa permita elevilor alegerea reala a disciplinelor pe care doresc sa le studieze.
#RECONSIDERAREA DISCIPLINELOR ESENTIALE: LIMBA ROMANA, ISTORIE, GEOGRAFIE
#reconsiderearea acestora pentru o varianta combinata la anumite disciplin n
#Rediscutar r
#reducerea materiilor, descongestionarea materiilor, scoaterea limbii latine, scoaterea educatiei tehnologice, efectuarea religiei in afara programului ora a
dar si a unui echilibru referitor la ponderea in interiorul ariilor curriculare a disciplinelor ce urmeaza a fi studiate pe parcursul unui ciclu de invatamant,
#Restructurarea conținuturilor din programele școlare pentru fiecare disciplină, evitarea specializării prea timpurii spre profilul real sau uman, acordarea importanței cuvenite disciplinelor cu rol formativ,
#Alocarea unui nr mai mare de ore in cazul disciplinelor care ofera suportul mecesar cunoasterii elementelor specifice poporului roma a
Studierea integrată a istoriei și disciplinelor socio-umane pentru a preveni fragmentarea unor materii, așa cum se întâmplă în state ca Austria, Finlanda sau Germania,
ma intreb cum ar putea intelege notiunile noi specifice disciplinelor socio-umane e
#Sa nu ignorati sugestiile facute de buna-credinta
#Sa nu luati copilului pensula din mana in clasa a V-a cand acesta asteapta cu nerabdare sa creeze ceva minunat, la ora de desen.
#Sa nu scada numarul de ore afectat disciplinelor de cultura generala in detrimentul acestor educatii noi propuse care ar putea fi comasate pe module.
#Să nu se diminueze importanța studiului disciplinelor din aria curriculară Limbă Și Comunicare Să nu se reducă numărul de ore pentru studiul limbii moderne 2-limba franceză Orele de educație sexuală
#Sa se acorde o mai mare importanta disciplinelor socio-umane e
#Să se acorde o mai mare importanță pregătirii elevilor pentru viață și nu doar pentru oră n
#sa se ia in calcul partea practica si tehnica a disciplinelor, acesta este viitorul copiilor nostr r
#schimbarea programelor scolare punerea accentului pe latura practica a disciplinelor de studi i
#schimbari concrete, calitative, nu cantitative (nr. de ore e
#Schimbarile propuse nu modifica in mod esential structura actuala, nici nu elimina supra-incarcarea pogramului elevilor r
#Simplificarea continutului invatarii cu exceptia disciplinelor real l
#Am scria deja cateva idei la punctul 19. De adaugat ar fi ca, odata cu implementarea noului plan-cadru,
și geografie pe discipline socio-umane, datorită reducerii numărului de ore și a introducerii disciplinelor socio-uman u
1. Introducerea disciplinelor ca fizica si chimie de la clasa a V-a, fara o pregatire prealabila a cadrelor didactice pt predarea atractiva a acestor materii,
E nevoie de o pondere mai mare a disciplinelor care sunt moderne, adica informatica (care lipseste) si TIC.
#Studierea disciplinelor Fizică și Chimie din clasa a VI-a. Studierea Educației tehnologice în fiecare an de gimnaziu, cel puțin 1 oră/săptămână
#Trebuie modificate si programele de studiu ale disciplinelor din gimnaziu. Lb romana de clasa a V-a se va preda in 4 ore pe saptamana,
#Trebuie respectat principiul continuității disciplinelor l
#Trebuie revizuite DE URGENTA programele scolare, prin prisma unei viziuni TRANSDISCIPLINARE a educatiei. Tinerii trebuie sa INTELEAGA si sa poata APLICA cunostintele predate in scoli,
a disciplinelor r
#Un elev cu aptitudini pentru muzica va dori mai multe ore de muzica, unii elevi vor dori mai multe ore de educatie fizica s. a
care ne indreptam consider ca efficient ar fi corelarea disciplinelor biologie, fizica si chimie sub capitolul stiinte si studiate consecutive in ani diferiti i
#vă rog să acordați o mai mare importanță disciplinelor istorie și geografie, care la nivel liceal se studiază mai aprofundat,
Micsorati si mai mult numarul de ore al disciplinelor importante pentru a introduce...Educatia pentru drepturile copilului?
Varianta 2 include fizica si chimia din clasa a 5-a, lucru care nu il vad necesar atata timp cat notiunile elementare de matematica, necesare disciplinelor fizica si chimie,
nr. ore aferent disciplinelor de studiu, repartizarea acestora pe arii curriculare, integrarea Tic, a educației tehnologice la toate clasele de gimnaziu pentru orientarea completă și corecta a absolventului de gimnaziu etc i
#Varianta 2 asigura o omogenitate a disciplinelor pe parcursul anilor de gimnaziu u
#Varianta 2 asigura pregatirea elevilor pentru viat t
#Ar fi ideal daca am fi putut sa vedem intai programele noi si apoi planul cadru u
#varianta 2 este cea mai potrivita deoarece pastreaza continuitatea disciplinelor de la clasele primare la clasele gimnazial l
să se reevalueze ponderea disciplinelor de la aria curriculară m și societateși să se aloce o oră de onsiliere
nu ar face fata disciplinelor fizica si chimie. Copiilor le place sa deseneze, sa picteze, sa cante.
#Ar trebui introduse mai multe ore ale disciplinelor exacte precum matematica, fizica si chimia. 5 ore pe saptamana la matematica si 2 ore pe saptamana la fizica si o ora de informatica la
ar trebui alocate ore mai multe si disciplinelor care te formeaza pentru viata, nu neaparat romana si matematica (inclusiv examenul de la finalul cls. a VIII-a!);
să se aloce o pondere mai mare comunicării și științelor sociale și o abordare integrată a disciplinelor fizică,
să se aibă în vedere aspectul practic al tuturor disciplinelor, aplicabilitatea în viața de zi cu zi a cunoștințelor însușite.
#As propune mentinerea unui numar de ore echilibrat in studierea disciplinelor, pentru a permite elevilor sa-si descopere propriile aptitudini.
Disciplinelor cu accent pe reproducere de informatii ar trebui sa le fie alocate un numar mic de ore.
Se respecta articolul din legea 1/2011 privind ponderea disciplinelor opionale comparativ cu a celor obligatorii i
#atentie la numarul de ore acordat disciplinelor d eistorie si geografie...nu ne dorim oameni dezorientati si fara radacin n
#Ca numar de ore si repartizare a disciplinelor de studiu in fiecare clasa din ciclul gimnazial,
pentru ca asigura continuitatea disciplinelor cu cele din ciclul primar r
#cea mai relevanta este varianta
#Ceea ce am spus anterio o
#Ceea ce avem nevoie este un altfel de educație care să-i pregătească pe oameni pentru viața profesională.
Decongestionam in mica masura sistemul educational si redistribuim temele disciplinelor socioumane la disciplinele deja existente e
Eliminarea disciplinelor importate din alte sisteme de invatamant straine sau din obedienta fata de o Uniune Europeana, mult prea indepartata de specificitatile nationale romanesti;
Orientarea tuturor disciplinelor spre practic. Toate disciplinele au nevoie de o aierisire in ceea ce priveste programa mult prea stufoasa peste tot t
Programele disciplinelor sa fie suple, esentializate, sa fie corelate cu cerintele pentru examene e
#Clasele V-VII 2 ore de Geografie pe saptamana minim
#clasele V-VII-2 ore/sapt clasele VI-VIII-1ora/sapt. TIC cl. V-VIII-1ora/sap p
Să se acorde importanță, disciplinelor pentru formarea tinerei generații, a resursei umane pregatită să facă față noilor tehnologii,
Varianta 2 aloca disciplinelor Isatorie si Geografie doar o ora pe saptamana. Trebuie sa nu uitam ca elevii sustin teza in clasa a VIII-a la una dintre aceste discipline,
#Consider că ar trebui redus mai mult numărul disciplinelor pe un an și dată mai multă libertate de alegere a disciplinelor
trebuie marit numarul de ore alocate disciplinelor optionale e
#Consider ca este importanta a doua varianta deoarece ma avantajeaza si ofera elevilor posibilitatea orientarii profesionale e
deoarece continuitatea disciplinelor iințestudiate în clasele I-IV este asigurată prin Educația tehnologică introdusă încă de la clasa a V-a;
De asemenea, consider ca trebuie sa se aiba in vedere efectele implementarii unui anumit plan cadru asupra personalului din invatamantul preuniversitar (daca numarul de ore aferent disciplinelor va conduce la restrangeri de norme didactice etc
#Consider că nu este oportună introducerea unei ore în plus alocate disciplinelor socio-umane, eventual se pot introduce teme importante din programa acestora în cadrul orelor de dirigenție e
in detrimentul disciplinelor umaniste si de arte este grav daunatoare, pe termen lung, calitatii intelectuale si civice a generatiilor educate in acest fel.
#Consider că trebuie alocat un număr de ore mai mare disciplinelor de cultură generală-istorie, geografie, biologie l
#*consider că trebuie pus un accent mai mare asupra disciplinelor din aria curriculară"Om Și Societate"a
< Back - Next >
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011