#Ca parinte al unui copil in gimnaziu si al unuia in ciclul primar pot sa va zic ce am observat si ce cred ca ar trebui revizuit::1. Disciplinele Lb Romana si Matematica din clasele primare sunt o baza foarte buna pentru gimnaziu, trecerea la materia de clasa a V-a nefiind dificila. 2. Materia de studiu la Istorie este prost organizata, fara o logica si o desfasurare creonologica adecvata. 3. Manualele scolare sunt mult prea colorate, cu prea multe sectiuni mici (mai ales la disciplinele tehnice-fizica, chimie) care nu ajuta la fixarea notiunilor. 4. Educatia tehnologica cu materie de tipul"Prelucrarea materialelor de cauciuc, metal, plastic, etc, "cu procesele tehnologice ale acestora nu ar trebui sa existe. Aceste lectii sunt cel mult invatate pentru nota si nu sunt notiuni utile. La acest tip de ore as vedea mai degraba activitati/aplicatii practice de tipul elaborarii unui buget de venituri si cheluieli si gestionarii acestuia timp de o anumita perioada. 5. Educatia tehnologica o vad in primii ani de gimnaziu, iar TIC-ul in ultimii ani, in vederea acumularii de cunostinte informatice strict necesare astazi, cu predare de programe de calcul tabelar, de lucru cu baze de date, etc. 6. Religia nu o vad ca pe o disciplina necesara in clasa a VIII-a, cu atat mai mult cu cat si aici exista materie de studiu ca si la orice alta disciplina. 7. Disciplinele tehnice (fizica si chimie) ar trebui sa aiba si o componenta practica, cu cateva ore de laborator, pentru o mai buna fixare a notiunilor si fenomenelor studiate. Sunt cateva aspecte pe care le supun atentiei dumneavoastra, din multele care ar trebui analizate. Per ansamblu, marea problema a invatamantului romanesc este neadaptarea la cerintele actuale ale pietei muncii si faptul ca, dupa treminarea ciclului gimnazial, un copil poate accede la liceu (multi dintre ei fara sa isi doreasca acst lucru) desi nu a promovat examenul de Evaluare Nationala a
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011