unde se pun bazele studierii acestei discipline e
#În locul educației plastice, muzicale și a religiei puteți introduce noțiuni de legislație, circulație rutieră, igienă. Ar fi mai utile pentru educația viitorului adult r
să aibă un loc privilegiat între celelalte discipline, să nu uităm că e și materie de examen (E. N). Diminuarea orelor la clasa a V-a e catastrofală, în condițiile în
#In mediul rural completarea normei didactice la profesorii titulari sa se faca numai cu discipline pentru care au specializare e
poate macar la optionale se optea7a undeva macar pentru discipline practice iar in cadrul ariei de consiliere si orientare aceasta sa fie sustinuta de psihologi
dimpotrivă încarcă orarul elevilor și aceste discipline nu au o finalitate bine definită b
#in nici una din variante nu se regaseste disciplina Educatie pentru sanatate e
#In niciu un caz nu se poate scoate 1 ora la limba romana. Ba din contra, lectura trebuie sa devina obiect din trunchi comun si biblioteca resuscitata a
Multe dintre noile discipline propuse presupun continuturi care se fac deja in cadrul orei de consiliere si orientare sau cultura civica.
Mi se pare inutila introducerea acestor discipline socio-umane si mai putine ore de romana
deoarece aceste discipline sunt mai grele decat altele, daca nu se inteleg elementele de baza,
Limba Latina, de asemenea este importanta atat pentru identitatea noastra cat si pentru invatarea altor denumiri de la alte discipline (ex. biologie
si apoi sa fie introduse aceste discipline in planul-cadru...S-a gandit oare ISE ce vor face profesorii de romana, biologie,
#1. Lasati planul-cadru asa cum este. 2. Lasati posibilitatea scolii de a-si extinde oferta educationala prin introducerea unor discipline de studiu si un nr. de ore mai mare la o anumita materie,
#In varianta 2, matematica 5 ore la clasa a V-a sia VI-ain loc de chimie sau discipline umanist t
dar consider ca cele doua ore alocate acestor discipline ar trebui contopite, adica 2 ore de initire in stiinte.
deoarece sunt discipline foarte importante în formarea culturii de bază și gândirii elevilor noștri l
ceea ce este insuficient ținând cont de importanța acestor discipline în contextul actual. Cred că în varianta finală aceste discipline trebuie
să aibă câte două ore. Geografia este o știință reală care este studiată în România de foarte mult timp.
iar în cazul unor discipline ca ed. fizică, ed. plastică și ed. muzicală evaluarea să nu se mai realizeze prin note, calificative,
In plus, apar discipline noi i
#incadrarea in calendarul stabilit pentru promulgar r
#Incadrul disciplinelor socio-umane Educatia economica de la clasa a VIIIA ar putea face parte din aria curriculara matematica si stiint t
Este necesar sa poata fi studiate mai multe discipline optionale care sa completeze paleta disciplinelor studiate in trunchiul comun n
#Includerea de discipline care faciliteaza realizarea de activitati extrascolar r
#Includerea in plan poate din anul trei de gimnaziu a unor notiuni de terapie cognitiv comportamentala predate de psihoterapeuti certificati.
#inlaturarea unor discipline inutile existenta posibilitatii de a opta pentru discipline spre care elevii sa aiba inclinatii, cu posibilitatea de a-i orienta spre o profesie e
#insistarea in mai mare masura pe discipline socio-umane, care formeaza elevului competente si abilitati in concordanta cu realitate e
la clasa a XII-a dand deoparte discipline de viitor precum astronomia sau eliminand capitole importante din fizica sau chmie. 2. Ed. tehnologica nu dispune in prezent de multe cadre didactice foarte bine pregatite (majoritatea o formeaza maistrii
cine va putea preda la Aria curriculara Om si societate la Discipline socio-umane. Profesorii care au parcurs module de formare in cadrul unor programe de pregatire profesionala POSDRU, pe tematica corespunzatoare fiecarui an de studiu sau care profesori,
pentru ca vor aparea discutii privind legalitatea predarii acestor discipline de catre profesorii de istorie, economie, chiar geografie,
Numai asa s-ar putea ajunge la performante REALE pe discipline si nu la performantele doar de pe hartie,
DE ASEMENEA, LA UNELE DISCIPLINE TREBUIE SA EXISTE O CORELATIE INTRE PROGRAMA DE STUDIU SI NR.
#1. Redarea rolului și locului cuvenit istoriei ca disciplină de studiu în școală, având în vedere menirea formativă a acestei discipline de studiu în planul personalității elevilor;
#Introducerea in clasele V, VI de ore suficiente pentru notiuni fundamentale la noile discipline pentru o mai buna intelegere si utilizare a cunostintelor in anii urmator r
#introducerea de ore pentru discipline optionale pentru obiectele la care elevii participa in mod activ cu interes si a unor obiecte optionale catre
are cadre didactice formate pentru predarea acestei discipline, contribuie la formarea unei atitudini responsabile in raport cu propria sanatate si sanatatea celorlalti,
Nu sunt utile urmatoarele discipline: Educatia pentru drepturile copilului si Educatie interculturala. Acestea se pot integra in materia de Educatie civica din clasele a VII-a si a VIII-a,
Inlocuirea totala a orelor de Educatie tehnologica cu TIC si alte discipline informatice, asemeni tuturor tarilor din spatiul european si international (vezi Australia, Finlanda
#Introducerea optiunilor intre discipline reale/umane. Posibilitatea orientarii elevilor in functie de abilitati. Testarea cadrelor didactice pe criterii pedagogice in primul rand si abia apoi d. p. d. v. al cunostiintelo o
#introducerea si a altor discipline optionale e
#introducerea si continuarea materiei TIC pe parcursul celor 4 ani datorita noilor tehnologi i
#Introducerea stiintelor informatice in toate cele 4 clase de gimnaziu u
#2 ore de istorie la fiecare clasa aferenta ciclului gimnazial l
#Introducerea studiului algoritmilor la clasele mici si incadrarea acestei discipline la aria Stiint t
#Introducerea TC sau cds a disciplinei Protectia mediulu u
#Introducerea TIC este bine venită. Ar trebui sa se faca pentru toti anii de gimnaziu.
Problema este că in mare parte din scolile din mediul rural nu sunt cabinete functionale bine dotate si nu există personal sau informaticieni
dar necesitatea disciplinelor de istorie si geografie la 2ore pe saptamana este impoetanta pentru cultura generala a elevilor mai ales pentru faprul ca sunt discipline de bacauleat t
#Introducerea unei discipline interdisciplinare care sa dezvolte abilitati pentru o dezvoltare durabila. Lasarea disciplinei religie in curiculum optinal la dispozitia scolii i
#Introducerea unei ore de lectura sau a unei alte discipline care sa vizeze lecturarea si intelegerea unui text, fapt vital pentru promovarea oricarui examen si nu numai i
#Introducerea unor discipline care sa completeze formarea pentru viata sociala si o viata normala sanatoasa.
#Intrucat evaluarea nationala se sustine si la stiinte propun un numar de ore adecvat pentru aceste discipline e
drept urmare este necesar sa existe o proportie corecta intre numarul de ore alocat diferitelor discipline,
care ei se pot exprima si forma armonios nu sunt discipline ce tin de aria reala a
#istorie V-VIII CATE 2 ORE DISCIPLINE SOCIO-UMANE V-VIII CATE 1 OR R
unde sunt multe ore la aceste discipline n
#la clasele a VI-a si a VII-a se mai pot adauga ore de geografei
#la clasele gimnaziale disciplinele de socio-umane care se introduc conform planului cadru ar trebui predate de profesorii de istorie si nu alte discipline,
5 h la cl a VIII-a Ed. fizică 1 h la cl. a VIII discipline opționale 0-1h la fiecare clasă în funcție de solicitările elevilo i
3 ore de educație fizică discipline socio umane optional; fără educatie tehnologica; mai multe ore pentru CDS, fara a depăsi numarul potrivit de ore la clas l
Copiii nu stiu sa scrie si sa citeasca satisfacator cum sa se descurce la alte discipline.
discipline pe care le consideră esențiale în formarea unei culturi generale, respectiv în conturarea unei viziuni ample despre realitatea înconjurătoare u
Nu facem si educatie tehnologica (materie in plus) si Discipline socio-umane cand putem face mai multe ore
#mai mult sport mai multa educatie artistica si culturala discipline care sa asigure si dezvoltarea unor abilitati practice mai multe ore de informatica adevarata si nu joaca pe pc cum se practica acu u
#Mai multe discipline care sa ajute copiii sa se dezvolte armonios s
#mai multe discipline optionale la decizia scolii/parintilo o
#mai multe discipline socio-uman n
#Asigurarea continuitatii disciplinei TIC in cei patru ani, ora de consiliere si orientare in T T
#5 ore de Limba si literatura romana pentru clasa a V
#mai multe experinte practic c
#mai multe optional l
#mai multe optionale Informatica Limba romana pastrata ca in varianta actuala la clasa a V-a:
5 or r
#Mai multe ore alocate disciplinei Geografi i
#mai multe ore alocate disciplinei Matematic c
#mai multe ore aplicativ v
#Mai multe ore consacrate competenței de comunicare într-o limba modernă r
#Mai multe ore de activitati practice in domeniul tehnic c
#mai multe ore de bio la clasa a V-a, respectiv implementarea orelor de TIC și utilizare ale programelor Windows utilizate frecvent, respectiv ale posibilităților de informare și utilizare a mijloacelor tehnologice, desigur cu asigurarea bazei materiale necesare!!
#mai multe ore de limbi straine si sport si mai multe discipline CD D
#-mai multe ore de limbi straine, macar 3 ore pentru L L
#Mai multe ore de literatur r
#Mai multe ore de matematică cu aplicații practice și știinte transdisciplinare n
#Mai multe ore de Romana Geografi i
#5 ore Limba Romana a V-a Trunchi Comun 1 ora Latina a VIII-a Trunchi Comu u
#Mai putine discipline de studiu si acelea axate pe nevoile socioeconomice ale tarii noastr r
ce promoveaza aceste discipline)- e bine varianta 2-are ore de fizica si de chimie din clasa av-a
Programa schimbata cu mai mult accent pe partea practica (chiar ore specifice nu in cadrul unei discipline profesorul sa faca sau sa nu faca partea practica...
Posibilitatea alegerii mai multor discipline deoarece copiii sunt diferiti. Nu toti vor profil real sau profil uman.
Discipline adaptate secolului XXI u
#mai revizuiti acele"planuri cadru"si oameni ce le scriu u
#Mai uitați-vă și peste gard. La țările care au un sistem educațional dezvoltat dovedibil nu prin elevii sacrificați pe altarul olimpiadelor internaționale ci prin integrarea socială a marii mase de absolvenți.
iar aceste discipline se pot studia cu o ora pe saptamana in toate clasele V-VII I
Aceste discipline aduc planul cadru in conditii similare cu cele existente in marea majoritate a tarilor europene e
#marirea numarului orelor de limbi straine, istorie, TIC, geografie si eliminarea unor discipline ca educatie tehnologica ce se poate studia la liceele tehnologice, desen si muzica
numarul de lucrari/semestru la diferite discipline, cate ore de pregatire suplimentara, cate ore pentru activitati extracurriculare cu elevii,
Reducem numarul de ore la aceste discipline si introducem mai multe ore de matematica! De ce nu se dau tezele nationale la istorie sau geografie?
#micsorarea nr. de ore, prin propunerea unor discipline integrate; fiecare scoala ar trebui sa poate opta pentru un anumit plan cadru u
cu profesori de discipline apropiate care lucreaza in tandem, in echipa. Materialele Didactice sa fie realizate la nivel national si completate la scoala cu unele specifice zonei
caci nu se mai da Evaluare Nationala la aceste discipline. Cred ca ar trebui bine studiate planuri cadru din UE E
#Abordarea integrata a mai multor discipline: exemplu: tic si educatie tehnologica, stiinte: pt fizica, chimie, biologie etc.
#Multe discipline nu se fac cum trebuie, de exemplu religia, muzica, desen, ed. tehnologica și drept urmare li se aloca prea mult spațiu pentru
#muzica si desenul eliminate de la clasa a 8 asi de la liceu calificative la religie si ed. fizica toate cele 4 discipline enumerate mai sus nu fac altceva decat sa creasca exagerat media claselor 5-8
menținerea unui echilibru intre discipline, păstrarea fizicii și a chimiei la nivelul actual, elevii de clasele a V a fiind prea mici pentru a înțelege complexitatea lor.
#nr. de ore mic la unele discipline si clase (istorie, geografie-cls. V) raportat la programa școlara r
Maxim ore 24 la toate clasele 5-8 la discipline socio umane: ed. pt interculturalitate ptr.
Menirea acestei discipline foarte delicata si importanta dealfel, este de a forma bunul cetatean pe baza valorilor si institutiilor democratice
Garantia nivelului stiintific si calitativ in predarea acestei discipline, n-o poate oferi altcineva decat profesorul de istorie e
#nu ar trebui sa introducem discipline noi (discipline socio-umane) atâta timp cât nu suntem în stare sa punem la dispoziția elevilor manuale conforme cu programa pentru disciplinele deja existente.
care sa le fie de folos la discipline foarte importante (română, matematică) și noi introducem alte discipline.
De unde profesori perfecționați și calificați pe aceste discipline, de unde manuale. Ne batem joc de timpul și educația copiilor noștrii.
Să propunem în continuare alte discipline pe care să le predea cine apucă iar copiii să mai aibă încă o materie la
care să mai piardă timpul, să primească 10 și să nu învețe nimic c
#Nu ar trebui să lipsească din cultura noastră generală, ca cetățeni, limbă latină, muzică și artele plastice.
etc deoarece temele specifice acelor discipline pot fi abordate cu succes in orele de dirigentie.
Fizica si chimia sunt discipline pe care consider ca elevii de clasa a 5-a si clasa a 6-a nu le pot intelege
Consider ca este necesara cresterea numarului de ore la istorie si geografie si introducerea lor ca discipline de examen obligatorii
#Nu doresc sa fie introduse disciplinele chimie si fizica in clasa a V-a. Elevii nu sunt inca pregatiti sa dea piept cu aceste discipline la varsta lor,
#Nu este bine sa intrerupi studiul unor discipline la gimnaziu fata de ciclul primar sau cel licea a
introducerea unor discipline practice care sa-i invete pe viitorii adulti cum sa se descurce singuri,
pentru a face loc noilor discipline e
#Nu este oportună eliminarea unor discipline din planul cadru în favoarea introducerii din clasa a V-a a unor discipline din sfera științelor care, oricum, au un grad mai mare de dificultate chiar și pentru clasele mai mari i
#Nu este posibil ca programul zilnic al unui elev de gimnaziu sa insemne doar scoala (intre 5 si 6 ore zilnic)+ min 3 ore teme, nemailuand in calcul ca se invata dupaamiaza
#Nu există diferențe semnificative între cele trei variante Planurile Cadru nu au o argumentare solidă bazată pe cerințele reale ale elevilor pe diferite grupe de vârste Se studiază în exces discipline ca Științe, Fizică, Chimie în defavoarea
#Nu mai bazati planul cadru pe romana si matematica ci pe un manunchi de discipline cu max 3 ore in planul cadru care sa l pregateasca pe elev pentru viata.
#Nu mai intoduceti alte discipline. Zapacim de tot copiii i
#nu mai introduceti socio-umane si chimi i
#Nu memorarea drepturilor la clasele 5-8 face sa avem cetateni capabilisa aduca plus valoare societatii,
intradevar aceste discipline dezvolta gandirea sa aj un director de fabrica, ceva dar cati devin directori de fabrica,
biologie si bagi aceste discipline economie ed interculturala haideti lasatinombalta se vede ca nu aveti copii ca sunteti rupti de invatamantul rom real, stati din birou si fc niste pl
care este un moment dificil pentru elevi, sa se introduca si cateva discipline noi: fizica, chimie, TIC.
Daca scolile ar avea laboratoare pentru aceste discipline si s-ar merge mult pe experimente,
#Nu s-a luat deloc in calcul eliminarea unor discipline de invatamant inutile care incarca elevul-educatia tehnologica
Nu se regasesc in cele trei variante discipline care sa ofere dezvoltarea unor abilitati practice ale copiilor:
creativitatea in randul elevilor si nu numai, fac oamenii mai buni Aceste discipline sunt dorite de copii si ele constituie un moment de relaxare pentru ei,
intre celelalte discipline din cadrul unei zile de cursuri in scoala a
#Nu se poate renunța la dimensiunea europeană și nici la cea națională a sistemului e
#Nu se regasesc discipline elementare, dinpunctul meu de vedere, nici in trunchiul comun nici intre disciplinele elementare:
Elevii au nevoie si de aceste discipline e
#Nu sunt de acord cu nici o varianta, nu se acorda importanta disciplinnei biologie inspecial laclasa a v-a
ci acele discipline pentru care abilitatile necesar r
#Nu trebuia scoasă ora de Limba Și Literatura Română de la clasa a V-a
#Nu trebuie ignorate stiintele real l
#Aceste planuri cadru nu sunt adaptate dezvoltarii elevului de gimnaziu, ci doar rezolvarea unor interese la nivel de discipline, prin scoaterea intentionata (si nu după o părere generală) a unei discipline atât de importanta precum limba latină a
#Nu trebuie înlocuită cultura civică la gimnaziu a
#-nu trebuie marit numarul de ore saptamanal (6 ore/zi este cam mult...pentru atentia elevului de gimnaziu-limbile moderne sunt solicitate si nu trebuie modificat nr-ed plastica 0, 5 pentru fiecare clasa-ed muzicala 0,
facultativ La nivelul fiecărei discipline se pot construi asemenea nivele, din care doar cel de bază să fie obligatoriu (cca. 30%)Elevii ar trebui
să parcurgă toți toate modulele de bază ale fiecărei discipline (nivelul obligatoriu) Elevii ar trebui
#Nu trebuie să reducem numărul de ore la unele discipline importante pentru a suplimenta ore de sport (de exemplu),
O disciplină nouă știrbește din complexitatea și resursele de timp și așa insuficiente celorlalte discipline deja existente în aria curriculară m și societate
posibilitatea scolilor de a alege discipline optionale in colaborare cu parintii, nu reduceti numarul orelor de limba romana la clasa a V-a cu o astfel de programa scolara a
#Numarul de discipline optionale (0-1) la toate ariile curiculare este insuficient t
#Numarul de ore alocat limbilor moderne nu este suficient, avand in vedere oportunitatile pe care le ofera cunoasterea acestora in societatea contemporana a
#Numarul de ore alocate anumitor discipline, considerate foarte importante prin prisma examenelor obligatorii de la sfarșitul clasei a VIII-a,
care se scot ore de la anumite discipline și se dau altora ca fiind necesare datorita schimbarilor tehnologice și informaționale sa nu schimbe cu nimic aspectul general al planului cadru intrucat se mentine monodisciplinaritatea pentru toți elevii (peste 90%din discipline sunt obligatorii)
La un moment dat, intervine o suraîncărcare a elevului cu aceste discipline și chiar refuzul de învăța. Cred că planul cadru ar trebui
#O deschidere mai larga in ceace priveste asigurarea accesului la cat mai multe discipline favorizeaza o mai buna formare profesionala a
numai dupa acest numar sa aiba plata cu ora Orele de educatie fizica tinute impropriu sa nu fie retribuitesa scada nr ore/clasa-discipline socio umane din clasa7,
Obligativitatea unor discipline care nu au o relevanta prea mare e
#O pondere mai mare de ore pentru limbile strain n
#O programa mai aerisita, mai putina teorie si mai multe proiect t
#O reconsiderare a numarului de ore de istorie pe saptamana (2 ore pentru fiecare clasa
2 ore la clasa a VIII-a-Discipline socio-umane-cate 1 ora pe clasa, asa cum se prevede in cele trei variante-Religie (Istoria Religiilor)- cate 1 ora la fiecare clasa-educatie plastica-cate 1 ora la fiecare clasa-educatie muzicala-cate 1
iar materia celorlalte discipline trebuie revizuita. S-a mai facut odata ceva asemanator reducandu-se nr de ore dar nu si materia.
Cum sa pui bazele unei discipline care se studiaza destul de tarziu si pe o perioada foarte scurta intr-o ora pe saptamana
ceea ce consider ca ar mai fi important si este lipsa total, introducerea in plan al unei discipline care se refera la igiena personala,
nu atat ca profesor de discipline tehnice si matematica-informatica, cat ca parinte si bunic c
Ar trebui acordate mai multe ore unor discipline (ex. Geografia Europei care e inghesuita intr-o ora) si mai putine pentru disciplinele optionale
#optionalul legat de macar 2 discipline de la nivelul ariei curriculare e foarte important, tinand cont si de EN. de la clasa VI I
daca nu vrem copii analfabeti si obezi, Ore de informatica in trunchi comun, Propunerile de noi discipline cu statut de CD D
Discipline care ar trebui introduse in gimnaziu ar trebui sa include domeniile: istoria limbii romane, educatie fizica, educatie pentru sanatate e
#Orele de socio-umane propuse la clasele V-VI pot fi introduse cel mult ca discipline opțional a
#Parerea mea este ca orele de limba romana sunt foarte importante si nu ar trebui reduse, la fel si cele de limba latina (elevii au nevoie de un minim de cunostinte deoarece la multe discipline intalnesc termeni in limba latina),
Creșterea numărului de ore la discipline educație fizică la clasa a VIII-a este benefică. Creșterea numărului de ore la disciplina limba română la nivelul clasei a VI-a respectiv 5 ore săptămână
antreprenoriala si celelalte, nefiind nevoie de discipline noi, deoarece multe din continuturile disciplinei ed tehnologica sunt incompatibile cu varsta si nivelul pregatirii elevilor de gimnaziu si ar putea fi inlocuite cu cele din disciplinele conexe ale educatiilor nou propuse ed interculturala
ar fi indicat ca nr de ore CDS la fiecare arie curriculara sa fie mai mare sa poată fi incluse discipline transcurriculare si in cadrul carora elevul sa-si regaseasca preferintele l
Discipline socio-umane la clasa a V-a Educație pentru drepturile copilului, la clasa a VI-a Educație interculturală;
dar permițînd modificarea nr. de ore la discipline-asemînîtor cu modulele) în care disciplinele se așează mai larg
#Pentru examenul national de la sfarsitul clasei a VIII-a ar trebui sa se ia in calcul u test de cultura generala cu ponderea itemilor in functie de importanta fiecarei discipline e
Sau neaparat romana si matematica ca sunt discipline de examen. Elevii au nevoie si de relaxare intre orele dificile.
Poate ar trebui schimbate competentele sau continuturile la unele discipline. De ce sa nu-i determinam pe elevi mai degraba sa citeasca mai mult, ca acum 30 de ani.
Acest lucru presupune relansarea invatamantului stiintific din Romania, prin introducerea notiunilor de baza la cele doua discipline,
iar numarul de ore la anumite discipline este mai mic c
#Planul Cadru daca se modifica trebuie lucrat si la programa scolara. Dar trebuie avuta in vedere situatia ca un elev din clasa a V a sa faca doar 4 ore de limba romana este pre putin.
care acesta trebuie sa fie precis si sa nu lase loc la interpretari, adica sa lipseasca plaja orara pe discipline.
care sa aiba continuturi coroborate intre discipline si anii de studiu. altfel, planul cadru poate contine orice si oricat,
#Planul-Cadru de invatamant trebuie sa contina discipline care ajuta la formarea morala (religia, istoria..)si culturala (muzica si desenul...
deoarece există foarte mulți profesori specializați în predarea științifică și metodică a tuturor modulelor specifice acestei discipline.
au în vedere realizarea de conexiuni între noțiunile studiate de elevi la diverse discipline. Educația tehnologică este o disciplină de cultură generală și există în toate planurile-cadru de învățământ din toate țările europene,
Ar trebui pus accentul pe discipline care permit mai mult lucrul în echipă (ex. Ed. tehnologică) precum și utilizarea tehnologiei ca element de bază înviitor d
ci o cumulare deoarece unele discipline sunt în număr prea mare/claăs iar altele sunt pe cale de dispariți r
deoarece sunt discipline de evaluare nationala a
#Ponderea matematicii este prea mare e
#Posibilitate de a avea mai multe ore limbi straine
#Posibilitatea de a asigura optionale care sa corespunda cu cererea pietei de munc c
#posibilitatea de CDS-uri sa fie mai bine punctata, mai vizibila in spatiul planului cadr r
Religie 1 1 1 1 Discipline socio-umane--1 1 Opțional*CDȘ 0-1 0-1 0-1 0-1 IV.
In continuare sunt marginalizate istoria si geografia, discipline care au o mare importanta in formarea individului i
#Prin introducerea unei discipline precum AIC le cream elecilor"un mediu de invatare corespunzator vremurilor de azi,
adica sa"spargem"zidurile dintre discipline si zidurile dintre clase
#Prin noul curriculum trebuie pus accentul pe noile tehnologii (TIC) și disciplinele exacte. Menționez că sunt profesor de discipline sociale i
#Prin planul cadru pe discipline se acordă un nr. de ore insuficiente istoriei ori această disciplină asigură dezvoltarea unor competențe civice elevilor din ciclul gimnazial n
#Prin predarea disciplinei Ed. tehnologică elevii reușesc să înțeleagă importanța studierii celorlalte discipline. Prin aplicațiile practice elevii își descoperă aptitudinile,
se formează și deja își conturează, obiectiv, drumul profesional. Dezvoltă creativitatea, simțul estetic, dorința de a duce lucrul până la capăt
care au și dat identitate și inedit noii discipline de învățământ. De la început, Educația tehnologică a fost promovată ca o disciplină de cultură generală, cu caracter interdisciplinar și practic-aplicativ.
Om si societate"probabil pot preda si discipline socio-umane la clasele de gimnaziu u
Varianta 3 a planului cadru are avantajul reconsiderării numărului de ore la istorie, geografie, discipline socio-umane și asigurarea unui număr suficient de ore pentru disciplinele din aria curriculară"arte",pentru disciplina
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011