Revizuitea trunchiului comun mereu a constat in reducerea orelor de biologie in favoarea altor discipline.
sau introducem alte discipline, iar programele nu se schimb b
#Programul adecvat si coerenta intre cele invatate in clasele primare si cele imnazial l
#PROGRAMUL SCOLAR SA ASIGURE INSTRUCTIA, EDUCATIA SI PREGATIREA TEMELOR PENTRU A DOUA ZI, CEEA CE PRESUPUNE ASIGURAREA UNEI MESEI PE ZI I
#propun cate 2 ore pt. disciplina geografie si descongestionarea prin renuntarea la unele discipline precum:
Trebuie sa apara discipline noi care sa asigure interdisciplinaritatea ca de exemplu stiintele e
#Propun eliminarea tuturor disciplinelor socio-umane, iar notiune de economie sa fie incluse in discipline ca matematica, fizica, chimia a
#Propun introducerea a cel puțin o ora de educație tehnologica la fiecare clasa, fiind o disciplina de
fizică, clasa a VI-a, chimie, clasa a VIIȘI sporirea numărului de ore la 2 pentru aceste discipline în al doilea an de studiu, scoaterea disciplinelor drepturile copiilor și educație interculturală și educație economică
din aria curriculară Om Și Societate, ca discipline de trunchi comun și menținerea lor ca discipline opționale așa cum a fost situația lor și până acum și acordarea a două ore pe săptâmână siciplinelor istorie și geografie,
introducerea ca discipline optionale a materiilor: arta culinara, coregrafie, teatru, oratorie, dezbateri, prim-ajutor, masuri de preventie in situatii de urgenta, studii sociale.
Mentinerea disciplinei, Cultura Civica, 1ora pe saptamana prin imbunatatirea continutului acestei discipline. Se pot adauga teme privind Educatie interculturala, diversitate, multiculturalitate, istoria minoritatilor nationale, egaliatea sanselor, lupta impotriva discriminarii, unitate in diversitate.
ce timpul total alocat disciplinelor ar trebui sa scada d) Introducerea cercurilor scolare in norma didactica si obligativitatea mentinerii a cel putin 4 ore de cerc pentru fiecare grupa de discipline
Un numar de ore de istorie mai mare si axarea acestei discipline pe problemele nationale ar dezvolta un cetatean roman atat pentru societatea romaneasca car si pentru cea europeana.
#Reducerea numarului de ore saptamanal introducerea unor discipline precum educatie pentru sanatate De ce sunt necesare la clasele VII,
Eliminarea unor discipline precum educatie economica-invatamintul gimnazial nu este ASE, ci el trebuie sa formeaze gindirea unor elev v
corelarea între discipline la nivelul conținuturilor studiate, pentru a fi posibile abordările interdisciplinare, integratoare
#Restructurarea programei scolare si corelarea informatiilor intre materii i
#restructurarea, sistematizarea programelor scolare si a manualelor introducerea stiintelor la toate clasele (2-3 ore) tehnologia sa fie optionala TIC 1 ora la toate clasele limba aii
-a-1 ora desen-1 ora muzica 1 ora discipline socio-umane-optional consiliere si orientare-1 or r
discipline gen alimentatie sanatoasa, circulatie, legislatie privind drepturile si libertatile persoanei etc..ce pot previni aparitia acestor probleme e
care au fost cenusaresele educatiei aceste doua discipline e
#România are nevoie și de ingineri, arhitecți, medici, nu numai de filologi
#s au cerut mai multe ore de sport din cele trei planuri reiese invers, chimia la clasa a 5 a!!!
Elevii trebuie sa aiba samsa sa aleaga unele discipline pe care sa le studieze mai intens,
deoarece limba romana are valoare instrumentala pentru toate celelalte discipline de studiu. Daca elevii nu vor intelege cuvintele, conceptele,
să inventăm alte discipline pentru elevi și să înlăturăm discipline care există și pentru care s-a investit foarte mult.
Mă refer la edicația tehnologică care pierde jumătate din ore. Eu personal mă pregătesc pentru această disciplină de 8 ani (studii postuniversitare, grade didactice, cursuri de formare profesională.
să formăm alți profesori pentru alte discipline și să lăsăm fără loc de muncă profesori care acum au o experiență.
#Să nu se elimine complet discipline care-i ajută pe copii să se dezvolte, să se exprime creativ,
#sa se asigure continuitatea predarii integrate din ciclul primar prin alocarea unor ore suplimentare cu discipline
să parcurgă acele discipline opționale pentru care și-au exprimat opțiunea dat fiind faptul că ei doresc continuitate pe domeniul în care simt
#Sa se renunte la noile discipline socio umane, sa se acorde istoriei doua ore si un loc important in evaluarea nationala pe o noua programa, mai aerisita si mai aplicat t
Conținutul fiecărei discipline micșorat. În liceu selectarea pe profile mult mai clară...
#Sa se tina cont de faptul ca disciplina chimie este necesara pentru formarea si dezvoltarea unor competente cognitive si abilitati practice pe
deoarece pentru unele discipline materia prevazuta nu se poate parcurge in numarul de ore prevazut t
Discipline multe si separate e
#Am oferit sugestii la itemul anterior...INTAI SE REALIZEAZA SCHIMBAREA ADEVARATA A PROGRAMEI SCOLARE si apoi se poate implementa un nou plan cadru
mai ales ca se va face si reducerea numarului de ore saptamanal la unele discipline. Salut posibilitatea alegerii de optional pe fiecare arie curiculară.
#Sclaterea unor discipline care nu au aplicabilitate (exemplu limba latina care este o limba moarta). Simplificarea reala a materiei (reducerea volumului de informatii.
#-scoaterea din planurile cadru, trunchi comun al unor discipline este inacceptabil; modificarea programelor scolare este prioritara si asigurarea bazei de materiale didactice mai ales manuale e
Eliminarea unor ore la discipline extrem de importante precum limba si literatura romana sau limbile moderne nu este o solutie de modernizare a invatamantului romanesc.
Profesorii care predau aceste discipline au avut oricum mult de suferit prin disparitia de ore
care permite invatatorilor si educatorilor sa ocupe prin pretransfer ore la aceste discipline fara un examen de titularizare in specialitate.
Scaderea populatiei si a numarului de elevi au facut ca multi profesori care predau aceste discipline sa-si piarda catedrele in timp ce un alt articol daunator pt invatamantul romanesc
Restrangerea numarului de ore la astfel de discipline importante va inrautati situatia si mai tare.
și geografie pe discipline socio-umane, datorită reducerii numărului de ore și a introducerii disciplinelor socio-uman u
Eliminati acele discipline socio-umane si reveniti la cultura civica. Oamenii din tara aceasta mai au un drum lung pana sa fie civilizati.
ce e mai bun pentru ei, fara impuneri de discipline si profesori care nu au ce cauta la catedra a
#Stiinte=Fizica+Chimie iar varianta 2 are ore alocate acestor discipline si studiul incepe din clasa a V-a a
Avem nevoie obligatoriu de discipline noi la nivelul celor 3 cicluri de invatamant. De ex:
Etc Alte discipline optionale pot satisface nevoia tinerilor de a-si dezvolta abilitatile practice: manufactura de orice fel, muzica, meserii, etc!
care se studiază elemente din programele celorlalte discipline. Este bine că s-a scos din trunchiul comun limba latină,
pentru a face loc și altor discipline care fac presiuni pentru a intra în trunchiul comun!
#Studierea unor discipline care să asigure o inserție socioprofesională reușită, dezvoltarea unor abilități privind inteligența emoțională și socială/comunicarea interpersonală,
modificarea programeloor școlare în funcție de dinamica socială/de expectanțele societății (introducerea de discipline noi care au relevanță pentru timpurile în
care trăim și eliminarea acelor discipline care nu ajută la dezvoltarea individului actual); acordarea unei atenții particulare pregătirii pentru viață a elevilor, indiferent de domeniul în care vor activa mai târziu i
#Studiul unei discipline tehnice în gimnaziu îi pregătește pentru viață pe elevi; mulți dintre ei se vor îndrepta la sfârșitul clasei a 8a spre licee tehnologice deci este evidentă necesitatea dobândirii unor competențe specifice domeniului
#Sugerez alocarea mai multor ore pentru acele discipline la care se sustin examene nationale e
#Sugestia ar fi ca numarul de ore sa creasca pentru unele discipline, precum cele de examen, in primul rand, nu sa scada,
interdiscilinar, realizează continuitatea dezvoltării acestor capacități (formate prin studiul unor discipline-de ex.:Abilități Practice etc.
Atelier (acestor discipline fiindu-i alocate 2-3 ore/săpt). Și dacă s-a făcut o schimbare pozitivă, în învățământul gimnazial românesc,
una dintre aceasta a fost introduce-rea acestei noi discipline cu un pronunțat caracter practic-aplicativ, formativ, interdisciplinar.
dacă se introduc în programul elevilor niște discipline care nu sunt foarte relevante la acestă vârstă (ex.
5 ore de limba si literatura romana la clasa a VIII-a ofera posibilitatea insusirii aprofundate a acestei discipline pentru Evaluarea Nationala a
mai ales cand trebuie sa invete discipline optionale pe care de cele mai multe ori nu le aleg ei sau parintii acestora,
numarul de ore alocat fiecarei discipline coincid in mare masura cu necesitatile elevilor din ciclul gimnazial l
#SUNT DISCIPLINE CUM AR FI GEOGRAFIA, EDUCATIA TEHNOLOGICA, CHIMIA SA NU DEVINA DISCIPLINE CHIAR LIPSITE DE INTERE E
#Analiza invatamantului romanesc tehnic, beneficii. Factorii si urmarile, disparitiei industriei tarii noastre. Impactul contributiei dezvoltari industriale a unei tari, din perspectiva dezvoltari invatamantului tehnologic c
#sunt incantata de idea de a introduce studiul unor notiuni economice structurate sub forma unei discipline la classa a VIII-a,
#Sunt multe discipline de cultura generala care trebuie prinse in trunchiul comun. Educatia tehnologica este una dintre ele.
#Sunt profesor inginer pe discipline tehnice si urmez cursurile de reconversie pe educatie tehnologica in cadrul UTC Bucuresti.
sunt propuse o serie de discipline opționale irelevante, sunt dezamăgit de ignorarea unor materii utile cum ar fi istoria si geografia,
Oare aceste discipline nu sunt necesare in formarea culturii generale? Ar trebui modificate programele la unele discipline și nu neaparat numarul de ore.
În plus, în varianta 2 este mai importanta ora de muzica decât cea de consiliere. Oare nu sunteți coștienți de importanța orei de consiliere și orientare,
Sustin introducerea disciplinei TIC la toate clasele (V-VIII), in paralel cu disciplina Ed. tehnologica, astfel incat cele doua discipline sa se dezvolte in paralel,
In timpul orelor de la celelalte discipline, cu toata transdisciplinaritatea si componenta afectiv-emotionala nu se pot tingesubiecte
atat ca o continuitate a studierii disciplinei Stiinte din ciclul primar, cat si pentru aplicabilitatea practica a acestor discipline e
Utilizarea instrumentelor TIC si la alte discipline e
#TIC IN LOC DE EDUCATIE TEHNOLOGIC C
#Aplicarea unor chestionare beneficiarilor educatiei, ptr. a vedea si ceea ce isi doresc acestia (ponderea orelor la anumite materii),
#Tinandu-se cont in primul rand de educatia elevilor, nu trebuie lasat in ultimul rand faptul ca reducand numarul de ore la anumite discipline,
dar trebuie stabilită corect ponderea fiecărei discipline în planurile cadru propuse. În ceea ce privește introducerea studiului chimiei de la clasa a VI a,
Propun ca fiecarei discipline sa i se acorde importanta cuvenita, astfel incat, sa nu incarce activitatea de zi cu zi a elvului,
#Toate unitatile scolare trebuie sa aiba un numar fixat de discipline optionale pentru fiecare clasa in parte,
iar prin reducerea nr. de ore la ceste discipline, în favoarea chimiei și fizicii de la clasa a-V-a ei vor fi discriminați r
iar asta se poate face introducand mai multe discipline optional l
#trebuie ore mai multe de lb. romana si de lb. francez z
#trebuie pastrata ora de limba romana la clasa a V V
#Trebuie pus accentul pe dezvoltarea de abilitati practice e
#Trebuie pus accentul pe dezvoltarea echilibrată a cunoștințelor elevilor i
#Trebuie pus un mai mare accent si pe disciplinele artistice sau sportive e
#Ar fi bine ca elevii sa cunoasca sa scrie si sa comunica corect macar in limba nationala si sa cunoasca istoria ei.
#Trebuie regândite programele de la matematica și de la fizica pentru o mai buna corelare dintre cele două discipline.
#Trebuie sa se realizeze echilibrul intre orele de romana si matematica si celelalte discipline (chimie, fizica, istorie, geografie, etc..
cât și instruitul, prin aplicarea severă a modificării a planului-cadru și nu printr-o pregătire graduală (pe clase, arii curriculare, discipline, școli pilot etc.)
deoarece sunt ff putine elemente de legatura intre programele principalelor discipline intre cele doua cicluri de invatamant t
doua limbi straine-religie-doua discipline la arte-et t
#Ar fi bine dacă ar putea opta pentru cel puțin 2 ore de CDS, la nivelul ariei curriculare sau integrat.
să reprezinte discipline care să le dezvolte creativitatea, spiritul de echipă, capacitățile de comunicare și nu în ultimul rând, sănătatea lor.
tine seama macar de faptul ca unii elevi nu pot face fata multor discipline studiate in scoala (la examene obtin note de 1, 2
#Un numar mai mare de ore pentru discipline optionale, discipline care sa poata fi alese chiar la nivelul scolii, in functie de nevoile reale ale comunitatii i
#Un număr mai mic de discipline care să asigure copiilor competențele necesare pentru o mai bună integrare socială și profesională și dezvoltarea abilităților proprii l
Puneti accent pe aceste discipline de cultura generala a
#Un optional'obligatoriu'pe tema de Educatie sexuala avand in vedere numarul crescut de sarcini la elevele din nivelul gimnazial si clasele 9-10, dezvoltarea lor fizica;
Materia la discipline ca fizica chimie, geografie, biologie nu este raportata la prezent si sa ne intrebam daca toti copiii trebuie sa invete mecanic detalii absolut inutile?
De aceea consider ca aceste discipline ar trebui sa fie predat intr-o 1 ora pe saptamana, cu o programa aerisita si utila pentru viata,
deoarece in cazul unor discipline a scazut nr. de ore e
#Utilizarea irationala a internetului, in absenta conoasterii si respectarii unor reguli de utilizare optima conduc la instalarea tot mai frecventa a dependentei de internet si a starilor depresive la copii.
La nivel gimnazial aceste discipline sunt studiate într-un ritm alert, galopant pentru a putea parcurge întreaga programă școlară.
Nu putem sa introducem la nesfarsit noi discipline in detrimentul altora. Vad ca se doreste cat mai multa informatie, cat mai multa teorie, stiinte peste stiinte!
Acum vad ca doriti introducerea altor discipline-tot teoretice-"socio-umane"adica tot felul de drepturi?
dar bun in loc de mult si prost si sa nu mai tot introducem pe discipline teoretice ca sunt satui si copii si parintii de atata teorie!
pentru ca asigura o coerenta si relevanta intre discipline le opționale și disciplinele din trunchiul comu c
Dar cu vehementa spun nu este necesara ora de discipline socio-umane la nici o clasa a
deoarece nu afecteaza celelalte discipline de invatamant ca numar de or r
#Varianta 2, consider ca ar fi cea mai potrivita deoarece nu afecteaza celelalte discipline deinvatamant ca numar de ore si se pune baza pe formarea de competente si deprinderi prin pastrarea disciplinei educatie tehnologica
care este o materie deosebit de importanta pentru formarea profeionala a elevilo o
#Ar fi fost oportun ca la varianta I sa se asigure o ora de TIC la toate clasele V-VIII I
deoarece nu afecteaza celelalte discipline deinvatamant ca numar de ore si se pune baza pe formarea de competente si deprinderi prin pastrarea disciplinei educatie tehnologica
deoarece nu afecteaza celelalte discipline deinvatamant ca numar de ore si se pune baza pe formarea de competente si deprinderi prin pastrarea disciplinei educatie tehnologica
Consider important ca elevii sa studieze discipline tehnologice pentru a-si descoperi si dezvolta abilitati.
care nu ar trebui sa renuntam la nici o clasa si la corelerea programelor diverselor discipline.
ducația tehnologică contribuie la formarea personalității elevului, alături de celelalte discipline de cultură generală, prin vizarea următoarelor aspecte:
corelarea termenilor din biologie si geografie cu cei din fizica si chimie (introducerea acestor discipline din clasa a V-a). Va multumesc c
care sunt foarte încărcate și nu pot fi parcurse în numărul de ore alocat fiecărei discipline.
și altor discipline importante cum ar fi Geografia pt. clasa a V a
#Varianta 3 mi separe cea mai echilibrată și adecvată pentru grupa de vârstă corespunzătoare gimnaziului. Totuși am o îndoială în
care au fost discipline fundamentale in dezvoltarea personalitatii elevilor r
#varianta 3 ofera nr. de ore suficient pt pregatirea elevilo o
#varianta 3 ofera perspectiva unui invatamant bazat si pe formarea de atitudini, comportamente, de intelegere a contextului economic si politic, prin extinderea disciplinei cultura civic c
Discipline din ariile arte, tehnologii, stiinte, sunt absolut necesare in formarea profilului elevului i
#varianta finala sa fie accesibila si pentru elevi si pentru profesori, fara discriminari intre ariile curriculare,
Poate era bine ca numarul de discipline pe an scolar sa fie mai mic?(de exemplu in loc de 17 discipline sa fie maxim 10, regrupand disciplinele traditionale altfel,
in loc de fizica-chimie-biologie sa fie stiinte
#AR FI TREBUIT SA TINETI CONT DE PARERILE PARINTILOR SI PROFESORILOR DE LA CLASA NU DE TOTI NEAVIZATII DIN MINISTER,
pentru ca elevii sa poata dobandi competente pe care nu le pot forma alte discipline. Deci,"sa-i dam cezarului ce-i al cezarului".
#Ar fi utila mentinerea structurii separate, pe discipline de studiu, pentru a putea oferi elevilor profesori cu o inalta calificare, pe fiecare disciplina in parte si nu"recalificati"de conjuctura
unde o singura ora pe saptamana la anumite discipline este insuficienta a
#Vechiul plan caderu este mai bu u
#AR PUTEA FI ALOCATE 2-3 DE EDUCATIE FIZIC C
#Veni i
#Verificarea bazei materiale a școlilor, finanțarea în mod egal pentru asigurarea galitățiișanselor prin bugetul naționa t
Mă tem că a parcurge discipline precum"Drepturile Copilului"înaintea celor care să-i educe la un nivel elementar al bunului simț nu va face
promovarea geografiei orizontului local prin discipline optionale e
#Ar trebui ca disciplina istorie să aibă prevăzută câte 2 ore în Planul Cadru de la clasa a V-a până la clasa a VIII-a
fizica e bine de studiat de la clasa a VI-a. Nu vad rostul disciplinei Educatie tehnologica (reia continuturi ale altor discipline:
#Ar trebui sa dispara ariile curriculare intrucat exista discipline care formeaza competente atat reale cat si umane.
care se învață la diferite discipline, să nu mai trebuiască, de exemplu, la orele de fizică
singura disciplina cu carecter teoretic si practic, pe care elevii o folosesc in viata reala-aplica notiunile invatate de elevi la alte discipline de studiu facand legatura cu realitate a
fără discipline socio-umane pentru a nu depăși un anumit număr de ore/clasă u
Fizica si chimia sunt două discipline extrem de greoaie pt elevii de gimnaziu. Daca se menține predarea lor ar trebui reduse la 1 ora/salt, doar pentru familiarizarea cu principiile fizicii si chimiei h
ce discipline au predate și mai ales în ce perioadă au predate. Disciplinele opționale la gimnaziu nu sunt în favoarea elevilor,
#as propune ca unele discipline sa fie oarecum obtionale/.adica alevul sa poata alege din clasa a 5 pachetul de materii pe
dar si introducerea unei discipline gen lectura din operele autorilor straini, pentru ca elevii sa ia contact cu marile opere literare ale lumii.
dar aceste lucruri ar putea reprezenta foarte bine capitolele unor discipline studiate in clasele a VII-a si a VIII-a,
Altfel, in afara orelor de TIC si monstruozitatile de discipline socio-umane, noul plan cadru nu aduce nimic.
Istorie 1-2 ore, Discipline socio-umane-doar cate o ora in clasele a VII-a si a VIII-a
#As vrea ca, in loc de acele discipline asa numite socio-umane, care iar aduc informatii peste informatii...
trebuie început cu reducerea numărului de discipline pentru a muta învățarea de acasă la școală.
Apoi trebuie schimbat modul de abordare a fiecărei discipline. Cu titlu de exemplu, atrag atenția asupra documentarelor stiințifice.
#Așa numitele discipline socio-umane (Educație pentru drepturile copilului, Educație interculturală, Educație pentru cetățenie democratică, Educație economică) pot fi reunite în cadrul unei Educații civice restructurate,
#Asigurarea unui echilibru între discipline din aria curriculară om si societat t
#asigurati invatamantului conditii. mai intai modernizatile salile de clasa si apoi ceretile si rezultate. de ce profesorii nu au pe catedra macar un caculator pt a nu l mai aduce pe al lor de aacsa. apoi impuneti ore de TIC
Educația tehnologică este una dintre cele mai interesante și atractive discipline, deoarece elevii pe lângă noțiunile teoretice pot crea/realiza produse plecând de la materia de bază până la produsul finit/machetă reprezentativă. absolventul se poate orienta in viitor in alegerea unei profesii studiind modulele de la disciplina educatie tehnologica l
Educația tehnologică este una dintre cele mai interesante și atractive discipline, deoarece elevii pe lângă noțiunile teoretice pot crea/realiza produse plecând de la materia de bază până la produsul finit/machetă reprezentativă.
ore la discipline ca geografie si istorie asa cum sunt in programele statelor membre UE (intre 3-5 ore!),
#-numar mai mic de discipline in trunchiul comun-paleta diversa de optionale pentru formarea de abilitati-nr. ore/saptamana:
Noile discipline propuse cine le predă inginerul, economistul? Poate era mult mai bine să se lase un timp mai mare pentru dezbatere.
consider ca cele doua discipline ar trebui sa fie studiate si de catre elevii romani intr-un numar de ore mai mare decat cel actual
#ca profesor de geografie sustin alocarea acestei discipline cu cate 2 ore la fiecare clasa pentru aprofundarea cunostintelor si o mai buna intelegere a culturii fiecarui popor in parte e
Deasemenea si celelalte discipline introduse ajuta la formare omulu nou care trbuir sa-si cunoasca drepturile, responsabilitatile si de
cu privire la dreptul de a studia discipline si domenii mai utile, mai interesante, mai de viitor,
#ce s cu cacaturile astea noi de discipline socio umane, ny stiti ce prostii sa mai bagsti ca sa ziceti ca reformati invatamantul il ingropati de tot mai bine va ducetinacas s
Discipline socio-umane conform legii educatiei nationale e
#Cea mai OK mi se pare varianta 2...cu unele modificari, si anume: 1. Dirigentia ar trebui sa devina obligatorie ca ora in sine in toti cei 4 ani inlocuind la clasa a V a ora de Chimie, la clasa a VI-a o ora de biologie din cele 2,
1 ora pe saptamana trebuind alocata ambelor discipline (0. 5 Muzica/0. 5 Desen ca in planul cadru actual l
#Cel mai bine ar fi menținerea actualului plan-cadru și modificarea programelor școlare la anumite discipline.
#Cel mai important lucru este ca elevii nostri sunt la fel de destepti ca parintii si bunicii lor dar li se ofera spre studiu traznai cu itlu de discipline moderne.
#Cel putin dublarea orelor alocate in TC pentru Educatie Tehnologica, Tehnologia Informatiilor si Comunicarii alaturi de introducerea altor discipline precum Informatica si Tehnologii Asistate de Calculator;
Discipline precum muzica, desen, tehnologie ar putea fi suplimentate in clasele mici V, VI. Fizica, chimia in clasele V, VI sa cuprinde experimente, exemple practice din natura nu teorii savante unde au nevoie de un calcul matematic inca nestudiat.
desen si muzica doar in clasele mici si cu nivel potrivit si pentru"netalentati",discipline de cutura generala (biologie, istorie, geografie) din plin, religii in general tot pentru cultura generala,
Va propun o varinata prin care s-ar putea lega logic orele acestor doua discipline.
cuprinderea mai multor discipline din aceeasi aria intr-una singura ar fi oarecum o solutie pentru cadrele didactice e
că profesorii de materia X decid pentru celelalte discipline de învățământ p
#Consider că în varianta 2 se respectă mai bine principiul coerenței pe verticală în cadrul ariei curriculare"Matematică și științe
deoarece consider ca este necesar sa creasca numarul de ore la aceste discipline pentru ca elevii sa poata acumula mai multe cunostinte,
Trebuie sa nu uitam ca elevii sustin teza in clasa a VIII-a la una dintre aceste discipline,
Nu credeti ca bazele oricarei discipline se pun in gimnaziu? Introducerea chimiei, in special, la clasa a V-a mi se pare putin exagerata.
#Consider ca ar fi necesar o ora de educatie fizica in fiecare zi si diminuarea cu cate o ora la limba si lit. romana si matematica cu diminuarea corespunzatoare a materiei la cele doua discipline e
#Consider că ar trebui găsite soluții pentru introducerea unor discipline care să contribuie la formarea competențelor învăța să înveți!
#Trebuie o anumita continuitate in studiul anumitor discipline care ofera o buna pregatire a elevilor, le ofera sanse multiple spre
#Consider ca elevii trebuie cunoasca discipline pentru a-si putea elabora referate care sa ii ajute in dezvoltarea lor profesionala a
ar trebui construite 2 tipuri de planuri cadru de invatamant, cu arii curriculare si discipline specifice fiecarei directii.
#Cele 4 discipline socioumane???De acord cu doua ore de ed. fizica la fiecare clasa.
fizica și chimia introduse din clasa a V-a ar da posibilitatea descongestionării materiei de gimnaziu la aceste discipline;
#Consider ca in noile planuri-cadru trebuie sa se regaseasca discipline care sa formeze elevii nostri in spirit european,
care sunt acum utilizate si in predarea-invatarea-evaluarea altor discipline din trunchiul comu u
O parte din discipline sunt de umplutura. Iar 1 ora de lb. romana de ce trebuia scoasa?
Sustin ca acestei discipline sa i se aloce 3 ore pe saptamana. Si, de asemenea, ca Religia sa dispara din orice varianta.
#Consider ca orele de cultura civica existente acum formeaza competente exceptionale ce sunt specifice celor 4 discipline socio-umane propuse in noile planuri-cadru.
ci discipline cu rubrică separată) c
#Consider ca planul cadru in vigoare este relevant si nu trebuie modificat t
#Consider ca planul cadru varianta 2 este optima in invatamantul gimnazia a
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011