#Prin statuarea disciplinei Educația tehnologică ca disciplină de cultură generală, s-a oferit elevilor din clasele V-VIII șansa de învăța altfel activitatea la Educația Tehnologică fiind asociată învățării și devenirii personale într-o lume modificată de tehnologie, dar a omului. Chiar de la introducerea ei, disciplina Educat¸ia Tehnologica? a fost conceputa? ca având caracter interdisciplinar s¸i tehnico-aplicativ. Centrarea pe nevoile s¸i interesele elevului privind actualele probleme globale ale omenirii s-a concretizat într-un curriculum în care cuvintele cheie ale lumii modene: locuint¸a?,, hrana? resurse materiale, bani, energie, comunicat¸ii, transporturi, loc de munca? au devenit denumirea modulelor care au și dat identitate și inedit noii discipline de învățământ. De la început, Educația tehnologică a fost promovată ca o disciplină de cultură generală, cu caracter interdisciplinar și practic-aplicativ. Așa cum se preciza chiar în prima Programă a disciplinei, Educația tehnologică este orientată explicit spre amiliarizarea elevilor cu mediul înconjurător natural, social, cultural, tehnic ș. a.)și dezvoltarea potențialului lor creator prin observarea, investigarea, proiectarea, realizarea și valorificarea unor produse simple, care răspund nevoilor personale și sociale Într-o abordare holistică, apreciem că Educația tehnologică se află la intersecția a cel puțin două dimensiuni: una verticală-ce exprimă permanența educației tehnologice (Technological Life-Long Education) și prezența ei în curriculumul tuturor instituțiilor de învățământ; una orizontală ce presupune realizarea Educației tehnologice nu numai formal, prin sistemul oficial de învățământ ci și ca educație tehnologică non-formală și informală în diferite instituții extrașcolare, contexte de muncă și de viață, înțelese ca spații de învățare i
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011