C:\Users\Curs\Desktop\pentru planul cadru comentarii\sugestii\pentru planul cadru comentarii 210.txt

#1. Din perpectiva profesorului de română, nicio variantă nu e multumitoare. Totuși, limba română, este limba națională, limba în care gândim, simțim, trăim, așa că ea trebuia să aibă un loc privilegiat între celelalte discipline, să nu uităm că e și materie de examen (E. N). Diminuarea orelor la clasa a V-a e catastrofală, în condițiile în care programa școlară nu este revizuită, iar manualele nu satisfac deloc noile cerințe, nu corespund nici tehnic, nici știițific tendințelor actuale. Cei care desfașurăm actul de predare știm din experiența că între ciclul primar și cel gimnazial tranferul de cunoștințe nu se realizează așa cum este el estimat teoretic. Complexitatea cunoștințelor inaplicabilitatea lor în realitate fac ca predarea acestei limbi, de multe ori să fieabstractă. Dacă desfășurăm activități ce permit crearea unor contexte potrivite, corespondențe cu viața reală, activități complexe ce necesită o durată mai mare de timp (proiectele de cercetare), epuizăm timpul alocat. Oricum, analfabetismul este în floare. Suntem de părere că nu ar trebui diminuate orele de limba română, ci ar fi necesară revizuirea programei, instruirea profesorilor în scopul de a-i atrage pe elevi spre învățare, schimbarea mentalităților, abia apoi, când se ajustează fondul, să se estetizeze forma. Nu în acest mod se realizează reforma în învățământ! Pe de altă parte, ora de latină propunem să fie înlocuită de o oră de limbă română, dedicată pregătirii susținute în vederea promovării unui examen extrem de important, care le conturează viitorul. Dacă nu există rezultate la acest tip de examene, trebuie să efectuăm pregatiri suplimentare, care, evident vor fi făcute benevol. Se pare că noi, profesorii de română, nu muncim suficient, așa că, niște ore de consultații gratuite sunt soluția. Atunci, o altă recomandare, salarizarea diferențiată: eu, ca profesor de română, daca vreau rezultate bune la EN trebuie să lucrez suplimentar cu cei ce susțin acest tip de examen, apoi dacă doresc performanță muncesc în plus cu elevii capabili de performanță și nu în ultimul rând remedialele, în timp ce un profesor de la oricare altă specializare, în afară de matematică, muncește doar la clasă, norma, și eventual, dacă nu e prea comod, suplimentar, dacă își dorește un renume, sau o gradație de merit. Da! diminuăm orele, dar atunci să nu mai emitem pretenții cu rezultate bune la EN, profesorilor să nu li se solicite activități de îmbunătățire a performanțelor. Ore reduse pentru cei de clasa a V-a, presupune mai mult timp liber petecut haotic și necontrolat, părinții nu au timp să petreacă cu copiii lor, preocupați de grija zilei de mâine. Credem că ar prefera să stea mai mult în școală, dar să nu mai aibă nicio temă pentru acasă. 2. Opționalul integrat!?necesită niște puncte de sprijin. În formularea dată naște interpretări: care ar fi opționalul în cauză (sugestie-Literatura ca abilitate de viață? ce abilitate de a-l susține îți e necesară, revin asupra ideii că mai întâi ar trebui să se investească în latura umană, și apoi trunchiate sau plusate orele. Opționalul la nivelul mai multor arii curriculare naște întrebările formulate chiar de către propunătorii variantelor în: http://www. ise. ro/wp-content/uploads/2015/12/Analiza-comparativa-a-celor-3-variante-de-plan-cadru-supuse-consultarii. pdf. Asă că, noi considerăm că aceste planuri-cadru ar rezolva anumite carențe, dar nu aceasta este ordinea. Credem că primul pas era revizuirea programelor, conceperea unor manuale adecvate generațiilor secolului XXI, instruirea cadrelor didactice, plan-cadru. 3. Ca profesori-diriginți optăm în unanimitate pentru varianta 1, consilierea elevilor pe întreg ciclul gimnazial. În aceste timpuri pe care le trăim, societate supusă transformării (familii monoparentale, părinți plecați în străinătate, copii lăsați în grija bunicilor) profesorul diriginte, reprezintă pentru aceste suflete uminița mamă, tată, etc. Dacă nu se dorește plata acestor ore propunem soluția angajării unor persoane specializate, aspect luat în calcul și de propunătorii acestor varianta de plan-cadru. 4. De ce trebuie să optăm pentru o variantă, când niciuna nu e acceptabila pentru profesorul de româna? Diminuarea acestor ore pune grave probleme de mobilitate: posturi restrânse, clase comasate, perderea locurilor de muncă. Soluția pentru aceste aspecte a fost luată în calcul? Suntem titulari de sistem, cu grade didactice, ce perspective avem? Frica pentru ziua de mâine nu ne lasă să fim pasivi și indiferenți la nou Ă


< Back - Next >


Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011