C:\Users\Curs\Desktop\pentru planul cadru comentarii\varianta conf astept\pentru planul cadru comentarii 2085.txt

#Tânărului de azi trebuie să-i fie întărită puterea de gândire și de acțiune, oferindu-i-se un orizont cât mai larg, abilitatea de a răspunde la cât mai multe probleme din cele mai variate domenii, continua necesitate de perfecționare. Se impune ca el să învețe neîncetat pentru a răspunde la variatele și complexele probleme pe care i le impune lumea contemporană. Prin disciplina Educație Tehnologică, procesul de învățământ pune accent pe individ, ca personalitate distinctă, ca germene a unei chemări aparte, ca purtător al unei vocații proprii. Individului i se prezintă o gamă de domenii de activitate el având posibilitatea să opteze după dorința lui. Dispare astfel individul subordonat unei planificări sociale de moment, sau evoluției spectaculoase într-un domeniu, pentru care s-ar putea să nu manifeste nici o atracție, nici o chemare. Educația tehnologică este o disciplină de cultură generală, nu este învățământ profesional tehnic și nici învățământ teoretico-științific în sens strict, nu se reduce la instruire practică, la inițiere într-un meșteșug tradițional sau într-o profesie modernă, nu face o profesionalizare timpurie, este o formație culturală nouă, născută din raportul omului modern cu tehnologia, este chemată să cultive credința în puterea și frumusețea științei, este o disciplină obligatorie în planul de învățământ pentru clasele I-VIII, există în planurile de învățământ din toate țările europene


< Back - Next >


Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011