Disciplină de studiu (3) | ![]() |
Disciplină obligatorie (6) | ![]() |
Disciplină obligatorie în învățământul gimnazial (2) | ![]() |
Discipline (245) | ![]() |
Discipline obligatorii (2) | ![]() |
Disciplinele (173) | ![]() |
#fara disciplina religie. religia se face la biserica, nu la scoala
#fara ed. tehnologic c
#fara educatie fizica, sportul se face la sal l
#fara fizica si chimie din cl a v a mai putina mate si roman n
#Fără ore de educație tehnologică doar de TIC și fără discipline socio umane dar cu ore de orientare și consilier c
Disciplina socio-umana sa fie asimilata la consiliere-orientare 1h/luna a
#Fără religie! Etică și responsabilitate socială în locul acestei discipline c
#Am argumentat pe tot parcursul chestionarului de ce este preferabilă varianta 1, care asigură și o anumită continuitate în raport cu varianta actuală, aflată în vigoare.
Totuși, pentru învățământul românesc era mai importantă revizuirea conținuturilor, păstrând disciplinele existente și numărul de ore aferent lor,
deoarece doar la nivel de conținuturi se poate realiza dorita erisiredespre care se tot vorbește.
Eliminarea unor discipline complet sau la anumite clase sau reducerea numărului de ore la anumite discipline nu mi se pare deloc o măsură în beneficiul elevilor (mai ales
#Fata de varianta din 2001 nu sunt modificari semnificative (doar diminuarea la limba romana cu o ora si faptul ca limba latina nu se mai studiaza la clasa a VIII-a). Consider ca la clasele a V-a si a VI-a se impune regandirea disciplinelor din aria
Matematica si stiinte ale naturii prin gruparea intr-o singura disciplina-Stiinte (elemente de fizica, chimie si biologie dar studiate pe baza experimentelor.
Mai mult, cred ca ar fi oportun ca disciplina Stiinte, cu un profund caracter experimental sa fie parcursa de la experiment spre concept (din pacate se fac mult prea putine lectii in laborator!)
Aria curriculara Om si societate ar putea fi regandita prin corelarea continuturilor de la Discipline socio-umane cu disciplina Religie.
Propun ca la clasele V-VIII sa se aloce cate doua ore acestor discipline in trunchiul comun.
Disciplina TIC ar trebui sa se studieze si in clasele a VII-a si a VIII-a a
Disciplina Științe de la învățământul primar ar putea fi predată de către profesorii de fizică, chimie, biologie așa cum religia și limba modernă sunt predate de profesori.
Varianta 1, de exemplu, are o intrare mai logica a disciplinelor reale, din clasele a VI si a VII-a (Fizica si Chimie),
insa nu are TIC suficient in clasele a VII-a si a VIII-a. Disciplina Biologie este suprareprezentata in toate cele trei variante.
dar pe clasele a VII-a si a VIII-a. Planul 3 pleaca mai logic cu disciplinele socio-umane pe clasele a V-a si a VIII-a,
Personal, nu vad o schimbare a continutului cadru pe disciplinele reale, unde numarul de ore ramane foarte mare.
#Fiecare variantă încarcă la maxim iște discipline fără să țină cont de situația reală, care merge de la zeci de procente de elevi
este bine ca elevii sa parcurgă disciplina,,Educație Tehnologică. i
#Fiind profesor de chimie consider important sa de faca orr de chimie din clasa a cincea pentru a putea dezvolta la elevi interesul pentru chimie si pentru partea experimentala a acestui obiec c
#Foarte importante sunt si disciplinele de arte. Nu vrem ore mai putine e
#Foarte puțini cetățeni români vorbesc și scriu corect limba română r
#formarea competentelor de utilizare a calculatorului este de actualitat t
#Formarea competentelor digitale, este in acord cu competentele europene si studiul disciplinei TIC in gimnaziu ar fi cu larga aplicabilitate inter/transdisciplina a
Geografia, istoria si biologia sa aive cate 2 ore pe saptamana si regandita programa la aceste discipline.
renuntati la prostia care se numeste discipline socio-umane, ca nu are nici cine s a le predea si
Este necesar sa se dea importanta acestei discipline. Oare este nevoie sa aglomeram elevii doar cu romana si matematica?
De ce nu s-ar putea pune accent si pe disciplinele care formeaza cultura generala a unui elev v
Sunt discipline de cultura generala atat de utile e
#Geografia si istoria sunt elementare in clasa a 5-a. Copiii sunt sufocati cu informatiile excesive predate intr-o singura ora pe saptamana.
#Geografie si Istorie, doua discipline care ar trebui sa detina doua ore pe saptamana, deoarece fiecare elev trebuie sa dobandeasca cunostinte de cultura generala, din ciclul gimnazial,
iar accentul pus pe disciplinele care contribuie la dezvoltarea elevulu u
#Ideal ar fi sa intrebati mai intai daca suntem de acord cu schimbarea curriculei. Ori e un sondaj manipulativ,
să înveți aceste discipline este doar un chin. Orele de Limba română sunt oricum insuficiente pentru lipsa de coerență cu care vin din ciclul primar ca urmare a studiului așa-zis integrat.
deoarece se apropie de îndoctrinare, nu de disciplină de studiu. Ar trebui să dispară posibilitatea opționalelor deoarece ele nu sunt alese de elevi,
#In aceasta varianta se regaseste ed tehnologica pe tot parcursul gimnaziului, fiind singura disciplina cu caracter atat teoretic cat si practic,
In scolile din Europa exista ac disciplina a
#Am optat pentru varianta 2pentru ca le confera elevilor notiuni cu aplicabilitate practica si explica fenomene din viata de zi cu zi i
De asemenea, fiind discipline bazate pe experiment, acest fapt ii atrage pe elevi. Prefer aceasta varianta si din motivul ca TIC se studiaza inca din clasa ava,
o disciplina fara de care nu se mai poate in mileniul 3. Punctul slab al acestei variante il consider lipsa orei de consiliere si orientare,
Din acest punct de vedere as fi dorit ca disciplinele socio-umane si mai ales religia sa nu fie prinse in TC.
am ramas surprinsa sa constat ca disciplina Educatie pentru sanatate are statutul de optional. As fi preferat sa inlocuiasca Educatia tehnologica, de pilda.
cu atat mai mult cu cat acesta este disciplina de examen, iar pentru primul an de gimnaziu elevii se intalnesc cu multe cunostinte ce ar trebui bine fixate si
VI-VIII aveau câte 1 oră pe săpt. la disciplinele fizica și chimie ceea ce in cazul in
care predă aceste discipline îi este foarte dificil ca într-o oră pe săpt. să facă:
care aceste discipline vor fi studiate cu 2ore pe săpt. în TC s
#Am optat pentru varianta 3, aceasta fiind singura care prevede 2 ore de istorie si geografie la clasa a V. Predand cele doua discilpine de peste 15 ani am avut ocazia sa parcurg materia de clasa a V-a si cand erau alocate doua ore pe saptamana
In continuare nu se regaseste disciplina STIINTE ci sunt separate ca pana acum biologia, fizica, chimia,
ar trebui acordate 2 ore pentru disciplina biologie e
#in conditiile in care rata analfabetesmului si cea a abandonului scolar sunt increstere, consider ca este inoportuna eliminarea unei ore de lb. romana la clasaq a5-a, tinand cont ca in mediul rural, elevii abandoneaza cursurile invatamantului obligatoriu, din considerente materiale.
Exista resursa umana pregatita pentru discipline noi si mai putin utile e
#In conditiile in care suntem deja printre primii la capitolul analfabetism, mi se pare un act criminal si autodestructiv sa propui, ca for suprem, eliminarea orelor de Limba si literatura romana.
ne-o dezvolta si ne face sa intelegem si notiunile de la celelalte discipline iar limba latina ne arata ORIGINEA,
Ar trebui ca planul cadru sa prevada mai multe ore de limba romana sau macar o disciplina
#In legea invatamantului, art. 68, punctul 3, disciplina-Tehnologia Informatiei si Comunicatiilor este obligatorie in invatamantul gimnazial.
In varianta 1 si 3 nu se regaseste aceasta disciplina in clasele a VII-a si a VIII-a,
#În loc disciplina"religie"să se studieze"Istoria Religiilor",cu accent pe adevărul științific despre apariția și evoluția credințelor religioase;
iar la clasa a V-a numarul de ore este diminuat la disciplina Limba romana, in conditiile in
varianta a doua dezavantajează disciplina Educație Plastică în aceeași măsură în care o face planul-cadru după care se lucrează acum,
deoarece cred că și în viitor acest obiect se va regăsi ca și disciplină de exame Ä
#In opinia mea, toti elevii ar trebui sa invete in clasele mici informatica sau orice fel de ramura a sa (inclusiv disciplina tic),
Înainte de definitivarea unui plan cadru în care sunt modificate numărul de ore la diferite discipline, sunt adăugate discipline pe ani de studiu,
este mult mai important să se realizeze propuneri de modificare a programelor de studiu, sau variante de programe de studiu acolo unde apar noutăți, pentru a se observa exact care sunt implicațiile acestor schimbări.
De asemenea, pentru fiecare disciplină ar trebui consultați profesorii de specialitate având în vedere propuneri de programe pentru numărul de ore propus,
să predea disciplinele socio-umane? În baza a ce examen? Ce se întâmplă cu orele de cultură civică?
Programele de concurs pentru această disciplină nu se pliază pe disciplinele socio-umane. Dar TIC?
să subliniez că pentru disciplina TIC, programele de studiu existente nu presupun noțiuni avansate de programare,
#In primul rand nu sunt de acord cu numarul de ore alocat pe discipline, si nu sunt de acord cu distribuirea disciplinelor pe clase e
#Am parcurs toate cele trei variante de plan-cadru de învățământ și consider prima variantă a fi cea mai bună dintre cele trei.
varianta a doua dezavantajează disciplina Educație Plastică în aceeași măsură în care o face planul-cadru după care se lucrează acum,
#In primul rand, problema apare la disciplina Istorie care are un numar prea mic de ore alocat.
eliminarea completă a unei singure discipline de studiu: limba latină de la clasa VIII unde figura cu 1 oră/săptămână în aria curriculară Limbă Și Comunicare.
aceasta limba nefiind numai o disciplina de comunicare, ca o limba straina ci o disciplina ce imbina notiuni de istorie, cultura,
Toate acestea sînt discipline formatoare ale conștiinței, sensibilității, logicii lingvistice ale copiilor. Mergem în continuare pe linia trasată de reformele comuniste ale învățămîntului.
Așa-zisele"discipline socio-umane"pot fi rezumate în orele de dirigenție pînă în clasa a VIII-a p
#In toate variantele disciplinele socio-umane si cele artistice sunt in mod inexplicabil defavorizate in raport cu stiintele exacte, ale naturii, tehnice si propagandistice (educatia
Ce este cu ora de Discipline socio-umane de la clasele a V-a si a VI-a?
Rezultatele la concursuri se remarca tot la aceste discipline pe care incepeti sa le marginalizati i
acelea in cadrul Disciplinelor socio-umane...Consider ca o tema se poate studia intr-un semestru, nu intr-un an n
#Am spus deja-sunt prea multe discipline e
#Inca se pot efectua imbunatatir r
#Încărcat programul, ținând cont ca la noi dupa scoala 25-30 ore/săptămana, temele iau încă n or n
#Înclin spre varianta 2, cu propunerea de renunțare la Ed. tennologică și realocare a orei disponibilizate la disciplina istorie și la aria arte.
Finalitățile ed. tehnologice ar fi preluate de disciplinele din aria științe
#Includerea orelor de TIC in TC asigura cunostinte corespunzatoare elevilor de gimnaziu si sanse egale in clasa a. IXA. pentru aceasta disciplina, inclusiv elevilor din mediu rural l
#Indiferent de varianta important ar fi sa tineti cont de urmatoarele: 1. indiferent de varianta programa sa fie gandita astfel:
ce are nevoie celealat la disciplina lui. Toate variantele sunt aceiasi Marie dar cosmetizata. rmatoarele Ș-la gimnaziu sa se realizeze o programa
Sunt alte discipline la care se potr integra continuturile respective, orele de consiliere si orientare au teme corespunzatoare.
Discipline de tipul educaíei civice nu au avut niciodata o mare greutate in scoala, nu s-au facut foarte temeinic.
Daca vrem, sa micsoram nr. orelor la diferite discipline, de ce sa mai introducem altele noi o
mai ales ca de nivelul achizitiilor din primul an al fiecarui ciclu depinde foarte mult dezvoltarea ulterioara pentru toate disciplinele stiindu-se ca la toate elevul trebuie sa citeasca cursiv si repede pentru a constientiza continutul.
Desi ISE critica actualul plan cadru pentru faptul ca educatia tehnologica, alaturi de alte discipline, nu se regasea in oferta curriculara a scolii decat foarte rar, ramanand totuș cu cate o ora
de a elimina total aceasta disciplina la clasele a V-a si a VI-a in doua (1si 3) din cele 3 variante.
Educatia tehnologica este singura disciplina care prezinta o viziune de ansamblu a aplicarii cunostintelor teoretice in practica concreta si palpabila din imediata lui apropiere descoperind si dezvoltand afinitati
ceea ce privește disciplinele de studiu); acesta adâncindu-se prin variantele propuse: 1 și 3. 2. În variantele 1 și 3 nu sunt alocate ore la disciplina Educație Tehnologică la clasele a V-a și a VI-a,
ceea ce conduce la o discontinuitate (de 2 ani) în ceea ce privește dezvoltarea coordonării motorii fine,
interdiscilinar, realizează continuitatea dezvoltării acestor capacități (formate prin studiul unor discipline-de ex.:Abilități Practice etc.
Atelier (acestor discipline fiindu-i alocate 2-3 ore/săpt). Și dacă s-a făcut o schimbare pozitivă, în învățământul gimnazial românesc,
una dintre aceasta a fost introduce-rea acestei noi discipline cu un pronunțat caracter practic-aplicativ, formativ, interdisciplinar.
a condus la realizarea progresivă a multiplelor sale obiective educative și a facut din aceasta disciplină una din cele mai interesante și atractive activități ale procesului instructiv-educativ.
isciplina Tehnologia Informației și comunicării (este disciplină obligatorie în învățământul gimnazial și liceal Prin studierea TIC, câte o oră, numai la clasele a V-a și a VI-a,
#Introducerea disciplinelor fizica si chimie începând cu clasa a cincea pune bazele unui învațământ științific de calitat e
#Introducerea unor discipline ca fizica si chimia din clasa a V a va duce la o suprasolicitare a elevului, el neavand, inca, un creier dezvoltat spre intelegerea notiunilor abstract t
iar la final elevii nu-s capabili sa inteleaga un text, prea multe ore de matematica si prea putine de geografie, biologie, limbi straine, discipline,
#Istoria este disciplina integrativa si formativa. De aceea in orizontul de cunoastere al acesteia trebuie sa intre si disciplinele socio-umane din aria curriculara om si societate.
De asemenea pastrarea echilibrului, obiectivitatii si a caracterului stiintific in predarea si abordarea notiunilor, garantia ca disciplina de invatamant nu va fi transformata in instrument de prozelitism,
propaganda si manipulare religioasa, obliga ca si religia ce implica un orizont cultural, religios si spiritual mult mai complex si integrativ,
#Istoria este una dintre puținele discipline pe care elevii o studiază cu plăcere, deci sunt pentru un număr sporit de ore de istorie.
#Istoria si geografia contribuie la dezvoltarea constiintei si identitatii nationale si nr. de ore alocat acestor discipline ar trebui sa creasca a
#Istoria si geografia sunt discipline de cultura generală, trebuie pus un accent deosebit. pe studierea acestor minunate discipline n
#Istoria si Geografia sunt discipline foarte importante iar o singura ora pe saptamana nu este suficient pentru insusirea de catre elevi a cunostiintelor
#Istoria trebuie sa aiba in trunchiul comun cel putin 2 ore pe saptamana la toate cele 4 clase gimnaziale e
iar disciplinele despre drepturile copilului de la clasa a V-a, a VI-a trebuie presate de profesori de istorie e
#Istoria, Geografia si Religia sunt discipline fundamentale la gimnaziu strans legate de constiinta nationala romaneasca.
#La clasa a-V-a la disciplina geografie este foarte necesar ca numarul de ore pe saptamana sa fie de 2 ore
#La aria curriculară"Matematică Și Științe Ale Naturii",consider că o singură disciplină, intitulată"Stiințe ale naturii",predată de un singur profesor ar putea acoperi programa celor trei discipline din prezent, și anume Fizică, Chimie, Biologie.
Aceasta, pentru a nu încărca elevii cu un număr prea mare de ore la aceste discipline.
În plus, elevii dețin deja multe informații din aceste discipline, dobândite prin studiu individual, din spațiul cotidian
#La Arte nu trebuiesc reduse nici o ora, deoarece in UE, activitatile artistice sunt in numar de 2, 3 ore pe saptamana,
Asa cum la alte discipline s-au pus deja 2 ore la clasa a VIIIA.
Toate disciplinele au aceeasi importanta in dezvoltarea armonioasa a elevilor r
#La clasa a VIII-a mai trebuie lucrat la numarul maxim de ore. 31 ore pe saptamana este prea mult pentru un program de 5 zile pe saptaman n
#la disciplina biologie, cls a V-a, datorita abundentei de termeni de specialitate si volumului mare de informatii, ar putea fi alocate 2 or r
#La disciplina Geografie sunt absolut necesare 2 ore in TC pntru ca materia este destul de grea si acum se pun bazele geografiei fizic c
#La disciplina Geografie, in clasa a V-a elevul ia contact direct cu toate notiunile de baza
Asadar este prioritara alocarea a inca 1 ora la aceasta disciplina in clasa a V-a a
#LA disciplina Istorie ar trebui doua ore/sapt. pe parcursul celor 4 ani de studi i
#La disciplina limba si literatura romana, la calsa a V-a sunt insuficiente 4 ore intrucat in aceasta perioada se formeaza deprinderi esentiale de baza in dezvoltarea ulterioara a elevilor.
In consecinta, 5 ore la clasa a V-a si 5 ore la clasa a VIII-a la disciplina limba si litaratura romana.
#La disciplinele socio-umane se adaugă câte 1 oră/săpt. la cls. a V-a și a VI-a (față de 0-1 în planurile anterioare).
V-a. Reechilibrează distribuția pe verticală a orelor alocate pentru disciplinele istorie și geografie. Reechilibrează distribuția pe verticală a orelor alocate pentru disciplinele istorie și geografie.
Din experienta am constatat ca ar trebui ca elevii sa abordeze mai mult mediul in care ytaiesc prin orele de geografie.
nu se poate renunta la educatie tehnologica, o disciplina care are drept scop dezvoltarea gandirii centrate pe tehnica si dirijate spre intelegerea marilor principii,
#La toate cele 3 variante disciplina Biologie, la cla a 8a Anatomie este tratata cu 1 ora,
#la toate disciplinele elevii sa studieze doar 1 ora pe saptaman n
#La unele discipline se reduce nr. de ore, dar programa rămâne aceeași. N-ar fi mai firesc
să se schimbe întâi programa? Acesta este un aspect. Un altul este că, mai întâi,
#Limba Latina sa contine ca disciplina obligatorie in cl. a VIII-a, o ora/sap p
#limba latina sa se preda in continuare ca disciplina obligatorie, o ora/sap p
#Apreciez faptul ca se studiaza religia si ca educatia sexuala a fost lasata afara. DE asemenea apreciez ca educatia tehnologica are 1 ora in iecare an.
Ma gandesc la educatia technologica ca la o ora de informatica a
#Limba Latina trebuie introdusa inca din gimnaziu, iar limba romana la clasa a V-a trebuie sa aiba cel putin 5 ore.
#Limba romana este disciplina de concurs. Pentru ce sa dispara o ora la clasa 5?
Nu uitati ca disciplina noastra cuprinde limba si literatura romana!!!Vrem sa stie matematica, dar sa ramanem semianalfabeti
#Limba romana la clasa a cincea este foarte importanta si nu cred ca o ora redusa la aceasta disciplina schimba educatia in bine.
Orice disciplina se bazeaza pe citirea si scrierea corecta a limbii romane e
#Limba română la cls. a V-a nu se poate reduce, deorece este important ca elevii la inceputul gimnaziului
V studiul stiintelor sub forma celor 2 discipline specifice: fizica si chimia care poate dezvolta elevilor abiliatea de intelege materia inconjratoare in ansamblul ei.
#Lipsesc discipline importante cum ar fi Educatia pentru sanatate, cursuri de prim ajutor, abordarea interdisciplinara. Se limiteaza numarul de ore de biologie la 1, la clasele a V-a si a VIII-a a
iar in scolile gimnaziale intrucat nu exista profesori de informatica (pt 3-4 ore pe toata scoala) este predat de profesorii de educatie tehnologica, nepregatiti pentru aceasta disciplina.
#Apreciez varianta 2 dar cu mai putine ore de discipline socio-umane si mai putine ore de educatie tehnologica.
Dar pentru ca finalitățile predării acestei arii curriculare, respectiv discipline școlare să poată fi realizate este necesar
cine va preda disciplinele socio umsne profi de romana, nu mai e nevoie de biologie?
Or, disciplinele de examen: romana si matematica ar trebui gandite si din acest punct de vedere. Daca profesorilor de romana si matematica li se cer ore suplimentare neplatite pentru pregatirea elevilor in vederea sustinerii Examanelor Nationale, de
#mai ales in domeniul disciplinelor socio-umane se poate repara o nedreptate comisă prin reducerea numarului de ore la disciplinele istorie si cultura civicai c
#mai putin disciplinele socio umane noi pt. care nu exista cadre didactice calificat t
#Ar fi bine sa se regaseasca in TC si ora de consiliere si orientare de la clasele V-VII I
cat timp unor discipline importante le sunt alocate ore suficient t
#Mareste nr. de ore la materii importante pentru formarea constiintei civice, culturii politice, materii care-l auta sa ineleaga mai bine societatea si sa se manifeste ca un cetatean constien n
#ar fi de preferat ca orele prevazute pentru disciplinele socio umane sa fie transferate disciplinelor biologie, geografie,
ceea ce priveste cultura generala cat si un studiu mai aprofundat al acestor discipline e
#Mentine echilibrul intre partea reala si umana a formarii elevilo o
#Mentine constant numarul de ore in trunchiul comun, care oricum erau putin n
#mentine traseul de formare al elevulu u
#mentinerea numarul de 5 ore de limba romana la cl a V V
#Mentiunea ar fi ca trebuie inclus in trunchiul comun, la aria Tehnologii sau Matematica si stiinte ale naturii, o disciplina noua, Algoritmica, in locul Educatiei tehnologice,
care s-ar putea intinde pe 2 ani doar r
#Mereu spunem ca ai nostri copii au o programa incarcata...dar nu renuntam la ea si nici nu o adaptam.
biologie o alta disciplina-Stiintele naturii-cu 1 ora la a V-a, 2 la a VI-a,
#mi se pare ca sunt prea multe ore dedicate disciplinelor fizica si chimie. dupa parerea mea ar fi suficient cate o ora pe sapt. in clasa a VI-avii-a-fizica si a VII-VIII chimi i
#mi se pare important ca in clasa a VIII a sa cresca numarul orelor alocate disciplinelor cerute la evaluarea national l
apoi la celelalet discipline 2 ore. 6 sau 7 ore la scoala plus 5 acasa deja sunt 11 si 12.
#Mi se pare varianta in care se stabileste un oarecare echilibru intre disciplinele de invatamant t
#modificarile fata de vechiul plan cadru sunt minore, in continuare unele discipline au prea multe ore (ex geografia la clasa a VIIIA a
Educatia tehnologica e prima disciplină din învățământul obligatoriu românesc ale cărei conținuturi sunt interdisciplinare, familiarizand elevii cu notiunile tehnice de baza.
In invatamantul liceal teoretic nu se predau discipline tehnice astfel ca se ajunge ca viitorii studenti din invatamantul universitar tehnic sa fie total nepregatiti.
Lipsa continuitatii unor discipline-vezi cazul TIC, propus pentru clasele a 5-a si a 6-a
aceasta ar trebui scoasă definitiv din planul cadru și predată-învățată în biserici. 3. Nu există în nici una din variante disciplina Educație pentru sănătate,
ar disparea si inspectorul pe disciplina, apoi si superiorul lui din minister...si tot asa lantul asta...
si teza din clasa a V-a la una din caeste discipline, daca devine atat de importanta.
biologie) in clasele V-VI pentru a pregati studierea individuala a acestora precum si pentru a face posibila intelegerea unor discipline precum geografia fizica a
Este inacceptabil ca disciplina Limba romana sa figureze cu un numar micsorat de ore. Inadmisibil!!!
Oare mai marilor nostri conducatori li se pare normal sa diminueze orele la disciplina Limba si literatura romana?
Daca nu se schimba programa la majoritatea disciplinelor de studiu, astfel incat sa-i pregatim pe copiii pentru viata, nu doar sa detina conostinte teoretice,
mai ales ca româna este disciplină de examen. Cred că se uită acest lucru și faptul că oricum, profesorul de Lb.
care predau alte discipline (cu tot respectul pentru acestia!)teze, simulări, testări, olimpiade, examene. O greșeală mi se pare si renunțarea la studiul Lb.
propun ca, în locul acestei discipline de studiu, să se introducă o oră de Lb. Română care i-ar ajuta pe elevi în vederea susținerii examenului Evaluare Națională.
De unde știm că nu se urmăreste acest lucru pentru toate disciplinele, numai ca au început cu româna,
pentru că nu asigură o dezvoltare personală a elevilor atât prin disciplinele realiste, cât și prin acelea umaniste.
Consider ca unele discipline ar trebui sa devina optionale (religie, educatia muzicala, educatia plastica, educatia tehnologica.
și colaborarea cu Ministerul Educației pentru reșterea nivelului de cunoștințe privind sănătatea reproducerii la tinerii adolescenți Ministerul Sănătății susține introducerea educației sexuale ca disciplină obligatorie în curricula școală și elaborarea unui plan strategic
iar disciplina Educatie tehnologica participă in mare masura la conturarea traseului profesional al elevilo f
#Nr. ore discipline reale ocupă mai puțin de jumătate din totalul orelor, prea multe ore alocate disciplinelor umaniste i
#nr. de ore alocate disciplinelor istorie-geografie sunt insuficiente e
#Nu acorda atentia cuvenita disciplinei istorie. O invocam mereu, dar o ignoram de fiecare data.
Se impune o alocare de 2ore la gimnaziu-istoria formeaza caractere si este definitorie pt identitatea poporului roman.
< Back - Next >
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011