C:\Users\Curs\Desktop\pentru planul cadru comentarii\varianta conf astept\pentru planul cadru comentarii 1165.txt

#Intregul proces de elaborare a celor 3 variante se poate concretiza in cateva cuvinte-Multe vorbe, putine cuvinte. Desi se clameaza renuntarea la retorica si promovarea solutiilor si practicilor relevante pentru obtinerea ansamblului de rezultate ale invatarii care definesc profilul absolventului cele 3 variante incalca fiecare sau impreuna atat LEN cat si principiile pedagogiei. Concret: Toate variantele au 4 ore de Lb. romana la clasa a V-a, fara o motivatie demna de un institut, a reducerii cu o ora fara ba se tine seama de criza de adaptare a elevilor la un nou ciclu de invatamant, mai ales ca de nivelul achizitiilor din primul an al fiecarui ciclu depinde foarte mult dezvoltarea ulterioara pentru toate disciplinele stiindu-se ca la toate elevul trebuie sa citeasca cursiv si repede pentru a constientiza continutul. Se impun 5 ore. Sunt de acord cu eliminarea limbii latine de la clasa a VIII-a stiindu-se faptul ca in practica actuala acea ora este in general in norma profesorului de limba romana si o foloseste pentru pregatirea elevilor pentru testarea nationala. Planurile Cadru anterioare cu cate doua ore la fiecare limba moderna pentru fiecare clasa au dat rezultate bune deci sa se pastreze. Din aceleasi motive sunt de acord variantele 1 si 3 la aria curriculara Matematica si stiinte ale naturii. Nu inteleg cum s-a ajuns la aberatia din varianta 2 prin introducerea fizicii la clasa av-a si chimiei la cls. a V-a si a VI-a cand elevii nu au nici dezvoltarea intelectuala si nici achizitiile fundamentale necesare explicarii si intelegerii atat calitative cat si cantitative a fenomenelor fizice si chimice. La ariile curriculare Arte si Educatie fizica sport si sanatate variantele 1 si 3 pun in drepturile firesti disciplinel respective. La aria curriculara,, Tehnologiivariantele 1 si 3 incalca LEN nealocand ore de TIC claselor avii-a si a VIII-a, aceasta, cf. LEN, facand parte obligatoriu din TC. Desi ISE critica actualul plan cadru pentru faptul ca educatia tehnologica, alaturi de alte discipline, nu se regasea in oferta curriculara a scolii decat foarte rar, ramanand totuș cu cate o ora pe saptamana la fiecare clasa, vine cu,, senzationalapropunere menita,, sa corecteze abuzurile, de a elimina total aceasta disciplina la clasele a V-a si a VI-a in doua (1si 3) din cele 3 variante. Parca se vorbea de eliminarea ipocriziei! Educatia tehnologica este singura disciplina care prezinta o viziune de ansamblu a aplicarii cunostintelor teoretice in practica concreta si palpabila din imediata lui apropiere descoperind si dezvoltand afinitati care privesc viitoarele profesii sau meserii. Aici varianta 2 cea corecta si legala i


< Back - Next >


Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011