Disciplină de studiu (3) | ![]() |
Disciplină obligatorie (6) | ![]() |
Disciplină obligatorie în învățământul gimnazial (2) | ![]() |
Discipline (245) | ![]() |
Discipline obligatorii (2) | ![]() |
Disciplinele (173) | ![]() |
#Fără ore de educație tehnologică doar de TIC și fără discipline socio umane dar cu ore de orientare și consilier c
Etică și responsabilitate socială în locul acestei discipline c
#Am argumentat pe tot parcursul chestionarului de ce este preferabilă varianta 1, care asigură și o anumită continuitate în raport cu varianta actuală, aflată în vigoare.
Eliminarea unor discipline complet sau la anumite clase sau reducerea numărului de ore la anumite discipline nu mi se pare deloc o măsură în beneficiul elevilor (mai ales
Aria curriculara Om si societate ar putea fi regandita prin corelarea continuturilor de la Discipline socio-umane cu disciplina Religie.
Propun ca la clasele V-VIII sa se aloce cate doua ore acestor discipline in trunchiul comun.
#Fiecare variantă încarcă la maxim iște discipline fără să țină cont de situația reală, care merge de la zeci de procente de elevi
Geografia, istoria si biologia sa aive cate 2 ore pe saptamana si regandita programa la aceste discipline.
renuntati la prostia care se numeste discipline socio-umane, ca nu are nici cine s a le predea si
Este necesar sa se dea importanta acestei discipline. Oare este nevoie sa aglomeram elevii doar cu romana si matematica?
Sunt discipline de cultura generala atat de utile e
#Geografia si istoria sunt elementare in clasa a 5-a. Copiii sunt sufocati cu informatiile excesive predate intr-o singura ora pe saptamana.
#Geografie si Istorie, doua discipline care ar trebui sa detina doua ore pe saptamana, deoarece fiecare elev trebuie sa dobandeasca cunostinte de cultura generala, din ciclul gimnazial,
să înveți aceste discipline este doar un chin. Orele de Limba română sunt oricum insuficiente pentru lipsa de coerență cu care vin din ciclul primar ca urmare a studiului așa-zis integrat.
De asemenea, fiind discipline bazate pe experiment, acest fapt ii atrage pe elevi. Prefer aceasta varianta si din motivul ca TIC se studiaza inca din clasa ava,
care predă aceste discipline îi este foarte dificil ca într-o oră pe săpt. să facă:
care aceste discipline vor fi studiate cu 2ore pe săpt. în TC s
#Am optat pentru varianta 3, aceasta fiind singura care prevede 2 ore de istorie si geografie la clasa a V. Predand cele doua discilpine de peste 15 ani am avut ocazia sa parcurg materia de clasa a V-a si cand erau alocate doua ore pe saptamana
Exista resursa umana pregatita pentru discipline noi si mai putin utile e
#In conditiile in care suntem deja printre primii la capitolul analfabetism, mi se pare un act criminal si autodestructiv sa propui, ca for suprem, eliminarea orelor de Limba si literatura romana.
ne-o dezvolta si ne face sa intelegem si notiunile de la celelalte discipline iar limba latina ne arata ORIGINEA,
Înainte de definitivarea unui plan cadru în care sunt modificate numărul de ore la diferite discipline, sunt adăugate discipline pe ani de studiu,
este mult mai important să se realizeze propuneri de modificare a programelor de studiu, sau variante de programe de studiu acolo unde apar noutăți, pentru a se observa exact care sunt implicațiile acestor schimbări.
#In primul rand nu sunt de acord cu numarul de ore alocat pe discipline, si nu sunt de acord cu distribuirea disciplinelor pe clase e
eliminarea completă a unei singure discipline de studiu: limba latină de la clasa VIII unde figura cu 1 oră/săptămână în aria curriculară Limbă Și Comunicare.
Toate acestea sînt discipline formatoare ale conștiinței, sensibilității, logicii lingvistice ale copiilor. Mergem în continuare pe linia trasată de reformele comuniste ale învățămîntului.
Așa-zisele"discipline socio-umane"pot fi rezumate în orele de dirigenție pînă în clasa a VIII-a p
Ce este cu ora de Discipline socio-umane de la clasele a V-a si a VI-a?
Rezultatele la concursuri se remarca tot la aceste discipline pe care incepeti sa le marginalizati i
#Am spus deja-sunt prea multe discipline e
#Inca se pot efectua imbunatatir r
#Încărcat programul, ținând cont ca la noi dupa scoala 25-30 ore/săptămana, temele iau încă n or n
Sunt alte discipline la care se potr integra continuturile respective, orele de consiliere si orientare au teme corespunzatoare.
Discipline de tipul educaíei civice nu au avut niciodata o mare greutate in scoala, nu s-au facut foarte temeinic.
Daca vrem, sa micsoram nr. orelor la diferite discipline, de ce sa mai introducem altele noi o
Desi ISE critica actualul plan cadru pentru faptul ca educatia tehnologica, alaturi de alte discipline, nu se regasea in oferta curriculara a scolii decat foarte rar, ramanand totuș cu cate o ora
interdiscilinar, realizează continuitatea dezvoltării acestor capacități (formate prin studiul unor discipline-de ex.:Abilități Practice etc.
Atelier (acestor discipline fiindu-i alocate 2-3 ore/săpt). Și dacă s-a făcut o schimbare pozitivă, în învățământul gimnazial românesc,
una dintre aceasta a fost introduce-rea acestei noi discipline cu un pronunțat caracter practic-aplicativ, formativ, interdisciplinar.
#Introducerea unor discipline ca fizica si chimia din clasa a V a va duce la o suprasolicitare a elevului, el neavand, inca, un creier dezvoltat spre intelegerea notiunilor abstract t
iar la final elevii nu-s capabili sa inteleaga un text, prea multe ore de matematica si prea putine de geografie, biologie, limbi straine, discipline,
#Istoria este una dintre puținele discipline pe care elevii o studiază cu plăcere, deci sunt pentru un număr sporit de ore de istorie.
#Istoria si geografia contribuie la dezvoltarea constiintei si identitatii nationale si nr. de ore alocat acestor discipline ar trebui sa creasca a
#Istoria si geografia sunt discipline de cultura generală, trebuie pus un accent deosebit. pe studierea acestor minunate discipline n
#Istoria si Geografia sunt discipline foarte importante iar o singura ora pe saptamana nu este suficient pentru insusirea de catre elevi a cunostiintelor
#Istoria trebuie sa aiba in trunchiul comun cel putin 2 ore pe saptamana la toate cele 4 clase gimnaziale e
#Istoria, Geografia si Religia sunt discipline fundamentale la gimnaziu strans legate de constiinta nationala romaneasca.
intitulată"Stiințe ale naturii",predată de un singur profesor ar putea acoperi programa celor trei discipline din prezent, și anume Fizică, Chimie, Biologie.
Aceasta, pentru a nu încărca elevii cu un număr prea mare de ore la aceste discipline.
În plus, elevii dețin deja multe informații din aceste discipline, dobândite prin studiu individual, din spațiul cotidian
Asa cum la alte discipline s-au pus deja 2 ore la clasa a VIIIA.
#La unele discipline se reduce nr. de ore, dar programa rămâne aceeași. N-ar fi mai firesc
V studiul stiintelor sub forma celor 2 discipline specifice: fizica si chimia care poate dezvolta elevilor abiliatea de intelege materia inconjratoare in ansamblul ei.
#Lipsesc discipline importante cum ar fi Educatia pentru sanatate, cursuri de prim ajutor, abordarea interdisciplinara. Se limiteaza numarul de ore de biologie la 1, la clasele a V-a si a VIII-a a
#Apreciez varianta 2 dar cu mai putine ore de discipline socio-umane si mai putine ore de educatie tehnologica.
Dar pentru ca finalitățile predării acestei arii curriculare, respectiv discipline școlare să poată fi realizate este necesar
cat timp unor discipline importante le sunt alocate ore suficient t
#Mareste nr. de ore la materii importante pentru formarea constiintei civice, culturii politice, materii care-l auta sa ineleaga mai bine societatea si sa se manifeste ca un cetatean constien n
ceea ce priveste cultura generala cat si un studiu mai aprofundat al acestor discipline e
#Mentine echilibrul intre partea reala si umana a formarii elevilo o
#Mentine constant numarul de ore in trunchiul comun, care oricum erau putin n
#mentine traseul de formare al elevulu u
#mentinerea numarul de 5 ore de limba romana la cl a V V
#Mentiunea ar fi ca trebuie inclus in trunchiul comun, la aria Tehnologii sau Matematica si stiinte ale naturii, o disciplina noua, Algoritmica, in locul Educatiei tehnologice,
apoi la celelalet discipline 2 ore. 6 sau 7 ore la scoala plus 5 acasa deja sunt 11 si 12.
#modificarile fata de vechiul plan cadru sunt minore, in continuare unele discipline au prea multe ore (ex geografia la clasa a VIIIA a
In invatamantul liceal teoretic nu se predau discipline tehnice astfel ca se ajunge ca viitorii studenti din invatamantul universitar tehnic sa fie total nepregatiti.
Lipsa continuitatii unor discipline-vezi cazul TIC, propus pentru clasele a 5-a si a 6-a
si teza din clasa a V-a la una din caeste discipline, daca devine atat de importanta.
biologie) in clasele V-VI pentru a pregati studierea individuala a acestora precum si pentru a face posibila intelegerea unor discipline precum geografia fizica a
care predau alte discipline (cu tot respectul pentru acestia!)teze, simulări, testări, olimpiade, examene. O greșeală mi se pare si renunțarea la studiul Lb.
propun ca, în locul acestei discipline de studiu, să se introducă o oră de Lb. Română care i-ar ajuta pe elevi în vederea susținerii examenului Evaluare Națională.
Consider ca unele discipline ar trebui sa devina optionale (religie, educatia muzicala, educatia plastica, educatia tehnologica.
#Nr. ore discipline reale ocupă mai puțin de jumătate din totalul orelor, prea multe ore alocate disciplinelor umaniste i
#Nu ar trebui sa existe discipline cu sub 2 ore/saptamana. Ce trece de 2 ore ar trebui sa fie optional l
#Nu consider oportuna introducerea unor discipline socio-umane noi, care sa incarce planul cadru si pe elevi si care va crea si ample controverse referitor la
De asemenea se pune si problema formarii initiale pentru predarea acestor noi discipline. Isi permite statul roman o astfel de cheltuiala?
#Nu inteleg de ce se doreste introducerea unor noi discipline"socio-umane"!!Teme ale acestor discipline se discuta la orele de consiliere si orientare e
#Nu inteleg de ce TIC nu este inclusa in aria curriculara matematica si stiinte, elevii ar trebui sa aiba contact cu partea software a informaticii inca din gimnaziu (ma refer la tehnologii cloud,
#Nu mai scoateti ore si discipline din programa. Doriti prosti
#Nu mai stricati ce au facut altii i
#Nu mi s-ar fi parut necesara o interventie atat de radicala in cadrul curriculei existente,
#Nu mi se pare normal sa fie scoase ore de geografie si istorie, discipline care contribuie la dezvoltarea culturii generale ale elevilor.
#Ar trebui introduse anumite discipline mai tarziu, cum ar fi fizica si chimia, renuntat de tot la educatia tehnologica, in favoarea TIC, si la religie.
Limba si literatura romana este disciplina-temei pentru celelalte discipline, iar Istoria are un rol foarte important in formarea identitatii individuale e
care elevii abia se acomodează cu numeroasele discipline noi, cu profesorii, cu ritmul mai alert în care se predă și se scrie etc.
religie sau sport sa fie redus pentru a face loc noilor discipline socio-umane e
#Nu sunt de acord cu eliminarea unei ore de limba si literatura romana si a unei ore de limba moderna 2 la clasa a V-a. Consider ca aceste discipline sunt extrem de importante pentru parcursul scolar al elevilor.
deoarece elevii nu detin aptitudinile necesare parcurgerii unor discipline atat de complexe la o varsta atat de frageda a
-dar unele discipline au pierdut ore, altele au același număr de ore sau chiar mai mare,
#Ar trebui sa se insiste pe discipline fundamental l
#numarul de ore/saptamana este in limitele normale, comparativ cu celelalte variante. Propunerea orelor de discipline socio-umane este binevenita de la clasa a v-a,
numai ca nu prea sunt profesori care sa predea aceste discipline e
#Numarul de ore alocat fiecarei discipline este bine ales s
#Numarul de ore de istorie pentru clasele V-VII este insuficient pentru o materie atat de importanta in formarea culturii generale, atat de necesara pentru orice tanar r
#Numarul de ore de matematica este sub numarul de ore din Franta, Germania, Austria, Danemarca, Portugalia, etc.
Discrepanta este foarte mare la ciclul primar r
#Numarul de ore de studiu al unei discipline nu corespunde cu necesitatile si realitatea din scoala, cu nevoile de invatare ale elevilor r
#Numarul de ore de TC este cel mai echilibrat si totodata optim, studiul stiintelor se poate aborda constructiv,
Sunt prea multe ore alocate fiecareia dintre aceste discipline. Alta propunere: TIC in clasele V-VI si educatie tehnologica in clasele VII-VIII;
in studierea acestei discipline e
#are cea mai mica inegalitate intre alocarile de resurse pe arii curricular r
#ofera elevului perspectiva parcurgerii tuturor domeniilor de activitat t
#ofera elevului premisele dezvoltarii armonioas s
#Oferă o deschidere mai mare către tehnica si tehnologii ceea ce caracterizează perioada in care ne aflam.
#optimizați Cultura civică-ea integrează toate cele 4 discipline socio-umane oi pe care le-ați propus și lăsați disciplinele de bază=româna, latina, istoria și geografia-la locul lor!
exista o cerere mare pe piata de munca pt domenii conexe cu aceste discipline?.Disciplinele socio-umane par foarte bine alese.
SI TOT FELUL DE DISCIPLINE: CULTURA CIVICA???DUMNEZEULE, PUTEM VORBI DE O CULTURA CIVICA
#Pe miile de elevi obezi cine ii educa sa manance sanatos? Pe sutele de fetite de 13 ani care nasc
#Planu-cadru reconsideră alocările orare pentru discipline care anterior ajungeau foarte rar să intre în oferta curriculară a școlii cu numărul minim de ore prevăzute.
#Planul Cadru alocă prea multe ore studiului fizicii și biologie, în detrimentul altor discipline necesare viitorului cetățean.
Sunt discipline care aduc multe discutii pt. ca unii copii au sau n-au astfel de abilitati native.
Consider ca nu exista un echilibru intre discipline si arii curriculare privind numarul de ore alocate.
Astfel, numarul orelor de matematica si limba romana este foarte mare comparativ cu alte discipline. Elevii nu se pregatesc la cele mai mlte discipline pentru simplul motiv ca nu se regasesc intre discilpinle de examen la final de ciclu scolar.
Consider ca elevii ar trebui examinati la finalul unui ciclu scolar la toate disciplinele studiate pe parcursul anilor r
În condițiile în care interesul studierii acestei discipline a dispărut odată cu eliminarea ei din toate examenele singurele momente în
pentru două discipline importante și apreciate de elevi e
#As considerat potrivita o largire a spectrului de discipline optionale pentru clasele VII-VIII, elevilor acordandu-li-se sansa de a-si directiona optim volumul de timp si energie
creativa catre disciplinele considerate de interes maximal. La clasele V-VIII: fizica, chimie, biologie, istorie, geografie propun cate o ora/saptamana cu posibilitatea elevului de a alege, in clasele VII-VIII, dintre aceste discipline ori din ariile curriculare arte sau tehnologii,
suplimentarea cu inca o ora/saptamana la cel putin 3 dintre disciplinele enumerate. La clasele V-VIII-limba moderna 2 poate deveni optionala.
ci continutul programei eferent fiecarei discipline si care difera de la scoala la scoala si chiar de la un profesor la altul, in dorinta acestora de a se afirma si incarcand elevii cu teme si notiuni mult
dezvolta competentele civice ale elevilor prin introducerea unor discipline noi: ed. economica, interculturala, ed. pentru drepturile omului si pentru cetatenie democratica a
#Propune continuitatea studiului științelor de la primar către cls. a V-a și a VI-a (prin discipline separate fizică, chimie
introducerea studiului a 2 discipline noi si dificile (fizica si chimie), simultan, in clasa a V-a;
#As fi dorit un plan cadrul cu discipline integrate pentru continuitate între planurile cadru din învățământul primar din 201 d
Un numar de ore de istorie mai mare si axarea acestei discipline pe problemele nationale ar dezvolta un cetatean roman atat pentru societatea romaneasca car si pentru cea europeana.
Unele discipline socio-umane nu sunt necesare la clasele a 5-a, a 6-a. Ora de dirigentie este absolut necesara la gimnaziu.
#Restructurarea orelor la anumite discipline, care influenteaza negativ idealul si scopul educational al elevului i
#Se acorda atentie pentru discipline importante in formarea culturii generale, istoria si geografia a
#Se acorda prea mare atentie stiintelor (matematica, fizica...si educatiei tehnologice. As fi vrut ca limbile straine sa aiba un loc prioritar;
Ati introdus in schimb discipline irelevante, corecte politic, care nu au de a face cu cimentarea identitatii culturale a copilului,
desi as fi preferat cate 2 ore pentru cele doua discipline pt fiecare an de gimnaziu..
Istoria si geografia sunt discipline ce contribuie la formarea unei culturi generale complete. Artele nu sunt neglijate in niciun an de studiu,
eu consider ca este prea dificil pt elevi sa studieze asa de repede aceste discipline avand in vedere ca poate cuprind notiuni de matematica nestudiate inca,
#Singura modalitate prin care am iesit putin din schemele impuse dupa anii 90 se refera la introducerea unor discipline utile pentru viata, cele din domeniul stiintelor socio-umane!
care sa se predea toate aceste discipline la un loc
#Spre marea mea consternare, am vazut ca in anul 2016, in Romania sunt propuse doua planuri de scolarizare in care disciplina TIC
introducerea celei de a II-a oră la aceste discipline să se facă sub forma Opționalului O
care la liceu urmeaza specializari umaniste iar lipsa unor discipline sau intreruperea/nefinalizarea lor pe ciclul gimnazial este inacceptabil l
deoarece aceasta este baza celorlalte discipline p
#Sun parinte si ceea ce ati gandit nu anuleaza meditatiile care vor fi facute cu mai mult sarg de aici inaint t
#Sunt mentinute informatii/discipline fara relevanta in contextul transformarilor lumii contenporane, nu se pune accent pe informatica, se mentine religi i
Eu predau Fizica si Chimie si am certitudinea ca orele la aceste doua discipline nu pot fi puse de acord cu programele de matematica,
#Sunt prea multe discipline, si din aceasta cauza se aloca prea putine ore pentru limba si comunicare.
De ce se pot introduce discipline de educatie civica in fiecare an de studiu, iar educatie pentru sanatate nu apare in nici un an n
care"sădește"bazele tuturor"roadelor"științifice de la/pentru multe discipline de învățământ; de mare importanță pentru că materia de geografie la clasa a V-a pune bazele terminologiei geografice și explică logic (poate fi și atractiv) multe fenomene naturale interesante de pe planeta noastră, de multe ori într-o manieră interdisciplinară.
m-am convins de efectele negative ale diminuarii orelor acestor discipline asupra tinerei generatii. E grav sa nu intelegi fenomenele naturale sau cele sociale, sa nu stii nimic despre planeta pe care traiesti sau despre istoria neamului tau...
atat ca o continuitate a studierii disciplinei Stiinte din ciclul primar, cat si pentru aplicabilitatea practica a acestor discipline e
care predă discipline socio-umane. Totuși, eu cred că sunt necesare 2 ore de istorie pe săptămână pentru toate clasele de gimnaziu e
#Toate cele trei variante au diferite neajunsuri, lipsa continuitatii la anumite discipline sau program prea incarca a
Se perpetueaza accentul din vechiul plan cadru, accent pe discipline socio-umane, care s-au dovedit pana acum,
#Totusi, numarul de ore lb romana/matematica este mult prea mare si disproportionat fata de celelalte discipline e
Limba romana, istoria si geografia nu sunt mofturi si nici discipline moarte. Democratia, statul de drept, respectul si civismul se asigura prin aceste discipline.
Aceste carac teristici ale unui stat nu se invata, ci se formeaza prin modele si nu prin discipline inventate.
Romania Moderna, aceea a lui Spiru Haret avea drept fundament civismul si nu incultura. Scolile Normale (Liceele Pedagocice) au scos generatii exceptionale de dascali,
antrepronorial se dezvolta prin descoperirea abilitatilor si decriptarea talentului elevului si nu prin aceleasi discipline inventate.
#Un semn de întrebare pentru cele 4 discipline socioumane. Sunt suficente două u
#Un sistem care pare conceput sa creeze politruci. Dezaprob ferm acest sistem de gandire. As astepta mai mult accent pe continutul programei si pe performanta profesorului in transmiterea acelui continut, ca sipe finantarea decenta, decat pe iluzia ca principala problema era o ora in
#Unele discipline mi se par inutile introduse ca discipline separate (cele 4 tipuri de educație pt. drepturile copiilor, interculuralitatae etc.
Discipline ca Istoria și Geografia sunt puse pe icior de egalitatecu muzica și desenul, cu 1 oră/săpt È
Fizica și chimia sunt discipline greu de"digerat"la 10 ani adică în clasa a V a
Deasemeni aceste discipline solicita mai mult gandirea logica, matematica bazata pe argumentare si luare de decizii i
Educația tehnologică și TIC sunt discipline iubite de elevi și le dezvoltă imaginația, creativitatea. Este lucru cunoscut
#Varianta 2 conține discipline tehnologice la toate clasele ceea ce permite și elevilor ce urmează licee tehnologice
care oricum conform manualelor de până acum e o adunătură de teorie din diferite discipline (fizică, TIC, chimie, etc.),
#Varianta 2 mi se pare cea mai nepotrivită, prea multe discipline și abstracte (fizică, chimie; Consider inoportună includerea disciplinelor socio-umane noi la fiecare clasă;
Toate celelalte discipline au ca si obiectiv general insusirea unui anumit tip de continuturi, adica invatare, pe cand ora de consiliere si orientarea este cea
#Varianta 3, planurile cadru trebuie însoțite de o restructurare a materiei la multe discipline și de continuitate t
notiunile studiate la aceasta disciplina fiind necesare si la alte discipline: intelegerea sensurilor cuvintelor, intelegerea textului, relizarea unui eseu u
multe noțiuni se suprarun cu cele învățate la alte discipline. Ar fi mai utile cred ore de dezvoltare a dexterităților practice.
care fac meditații neimpozitate de către stat. în schimb, discipline umaniste, gen limba română, limba latină, istorie, geografie,
#varianta 3 respecta cel mai mult (parca) impunerea unor discipline de cultura generala, foarte important in aceasta perioada a scolaritati i
#Varianta 3 tine cont mai bine de particularitatile de varsta si de necesitatea fundamentarii corespunzatoare a bazelor unor discipline.
deoarece are un număr de ore echilibrat pe discipline de studiu. Cred ca este absolut necesară menținerea a câte doua ore pa săptămana a studierii Geografiei si Istorie I
La discipline socio-umane trebuie introdusă"Educația pentru viață"(educație rutieră, reguli de prim-ajutor, pregătire pentru situații de urgență etc.
Important ar fi, din punctul meu de vedere corelarea programelor scolare la anumite discipline (de ex. matematica, fizica a
Este necesara alocarea a cel putin unei ore acestei discipline. Vad ca exista varianta si cand nu exista ore dedicate la fiecare clasa.
#Vizeaza o mai buna alocare a orelor, pe arii curiculare si discipline de studi i
iar noile discipline socio-umane din aria curriculară Om Și Societate sunt, în cea mai mare parte pentru nivelul cerut la gimnaziu, o dublare a unor noțiuni,
#Avantaj discipline socio-umane, educatie estetica și lejeritate optionale l
#avantajeaza disciplina chimie dar lipseste ora de consiliere si orientare atat de necesare acestui nivel de varst t
astfel numarul de ore la gimnaziu unde se pun bazele acestei discipline ar trebui sa ramana ca in vechile planuri cadru si nu sa se reduc c
că noțiunile de română și informatică se mai învață și la alte discipline? La care discipline,
când sunt mulți profesori care folosesc greșit limba română? Iar noțiuni de informatică au și mai puțini.
si abia in final ar fi trebuit sa se discute nr de ore afectat fiecarei discipline scolare
să se dea ore la unele discipline în detrimentul celor de la Evaluarea Națională. 3. Era mai bine
nu din clasa a5-a daca vrem sa nu ii imbolnavim copiii cu atâtea discipline intr-un an.
ce tin de cele doua discipline e
#consider ca acopera nevoile de formare ale elevilo o
#Consider ca actualul plan-cadru este cel mai potrivit t
#Consider că ar fi de recomandat ca disciplinele socio-umane să fie incluse în cadrul disciplinei istorie,
Totodată, existența acestor discipline va crea școlilor reale dificultăți de încadrare cu personal calificat, neputând fi predate de absolvenții de istorie, filosofie,
dar nici de absolvenții de științe economice dacă ne referim la celelalte discipline socio-umane.
in toti cei patru ani de gimnaziu deoarece contribuie la dezvoltarea personalitatii si inlatura stresul acumulat la celelalte discipline e
să aibă un loc privilegiat între celelalte discipline, să nu uităm că e și materie de examen (E. N). Diminuarea orelor la clasa a V-a e catastrofală, în condițiile în
#consider ca cele doua discipline noi privind drepturile copiilor si ed. interculturala, ca si ed economica de la clasa a opta nu vor avea niciodata eficienta pedagogica. ele ar trebui inlocuite cu cate o ora de istorie e
oarecum, o clasa de tranzitie, de pregatire pentru alaturarea unor alte discipline. Iar varianta a 3a propune doar o ora de limba moderna 2 la clasa a V-a. Este inadmisibil in conditiile in
pentru ca pe langa celelalte discipline Educatia tehnologica este parcursa si la clasele av-a si avi-a,
#Consider ca pentru introducerea unor discipline noi la aria Om si Societate necesita o pregatire prealabila a resursei umane, astfel incat sa nu se ajunga doar la o incarcare a programului elevilor r
Daca in planul-cadru existent se putea merge pe extinderi la aceste discipline, acum nu
< Back - Next >
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011