păstrând disciplinele existente și numărul de ore aferent lor, deoarece doar la nivel de conținuturi se poate realiza dorita erisiredespre
#Fata de varianta din 2001 nu sunt modificari semnificative (doar diminuarea la limba romana cu o ora si faptul ca limba latina nu se mai studiaza la clasa a VIII-a). Consider ca la clasele a V-a si a VI-a se impune regandirea disciplinelor din aria
Varianta 1, de exemplu, are o intrare mai logica a disciplinelor reale, din clasele a VI si a VII-a (Fizica si Chimie),
dar pe clasele a VII-a si a VIII-a. Planul 3 pleaca mai logic cu disciplinele socio-umane pe clasele a V-a si a VIII-a,
Personal, nu vad o schimbare a continutului cadru pe disciplinele reale, unde numarul de ore ramane foarte mare.
#Foarte importante sunt si disciplinele de arte. Nu vrem ore mai putine e
#Foarte puțini cetățeni români vorbesc și scriu corect limba română r
#formarea competentelor de utilizare a calculatorului este de actualitat t
#Formarea competentelor digitale, este in acord cu competentele europene si studiul disciplinei TIC in gimnaziu ar fi cu larga aplicabilitate inter/transdisciplina a
De ce nu s-ar putea pune accent si pe disciplinele care formeaza cultura generala a unui elev v
iar accentul pus pe disciplinele care contribuie la dezvoltarea elevulu u
#Ideal ar fi sa intrebati mai intai daca suntem de acord cu schimbarea curriculei. Ori e un sondaj manipulativ,
Din acest punct de vedere as fi dorit ca disciplinele socio-umane si mai ales religia sa nu fie prinse in TC.
VI-VIII aveau câte 1 oră pe săpt. la disciplinele fizica și chimie ceea ce in cazul in
să predea disciplinele socio-umane? În baza a ce examen? Ce se întâmplă cu orele de cultură civică?
Programele de concurs pentru această disciplină nu se pliază pe disciplinele socio-umane. Dar TIC?
si nu sunt de acord cu distribuirea disciplinelor pe clase e
#Am parcurs toate cele trei variante de plan-cadru de învățământ și consider prima variantă a fi cea mai bună dintre cele trei.
#In toate variantele disciplinele socio-umane si cele artistice sunt in mod inexplicabil defavorizate in raport cu stiintele exacte, ale naturii, tehnice si propagandistice (educatia
acelea in cadrul Disciplinelor socio-umane...Consider ca o tema se poate studia intr-un semestru, nu intr-un an n
Finalitățile ed. tehnologice ar fi preluate de disciplinele din aria științe
#Includerea orelor de TIC in TC asigura cunostinte corespunzatoare elevilor de gimnaziu si sanse egale in clasa a. IXA. pentru aceasta disciplina, inclusiv elevilor din mediu rural l
mai ales ca de nivelul achizitiilor din primul an al fiecarui ciclu depinde foarte mult dezvoltarea ulterioara pentru toate disciplinele stiindu-se ca la toate elevul trebuie sa citeasca cursiv si repede pentru a constientiza continutul.
#Introducerea disciplinelor fizica si chimie începând cu clasa a cincea pune bazele unui învațământ științific de calitat e
De aceea in orizontul de cunoastere al acesteia trebuie sa intre si disciplinele socio-umane din aria curriculara om si societate.
iar disciplinele despre drepturile copilului de la clasa a V-a, a VI-a trebuie presate de profesori de istorie e
Toate disciplinele au aceeasi importanta in dezvoltarea armonioasa a elevilor r
#La clasa a VIII-a mai trebuie lucrat la numarul maxim de ore. 31 ore pe saptamana este prea mult pentru un program de 5 zile pe saptaman n
#La disciplinele socio-umane se adaugă câte 1 oră/săpt. la cls. a V-a și a VI-a (față de 0-1 în planurile anterioare).
V-a. Reechilibrează distribuția pe verticală a orelor alocate pentru disciplinele istorie și geografie. Reechilibrează distribuția pe verticală a orelor alocate pentru disciplinele istorie și geografie.
Din experienta am constatat ca ar trebui ca elevii sa abordeze mai mult mediul in care ytaiesc prin orele de geografie.
#la toate disciplinele elevii sa studieze doar 1 ora pe saptaman n
#La unele discipline se reduce nr. de ore, dar programa rămâne aceeași. N-ar fi mai firesc
cine va preda disciplinele socio umsne profi de romana, nu mai e nevoie de biologie?
Or, disciplinele de examen: romana si matematica ar trebui gandite si din acest punct de vedere. Daca profesorilor de romana si matematica li se cer ore suplimentare neplatite pentru pregatirea elevilor in vederea sustinerii Examanelor Nationale, de
#mai ales in domeniul disciplinelor socio-umane se poate repara o nedreptate comisă prin reducerea numarului de ore la disciplinele istorie si cultura civicai c
#mai putin disciplinele socio umane noi pt. care nu exista cadre didactice calificat t
#Ar fi bine sa se regaseasca in TC si ora de consiliere si orientare de la clasele V-VII I
#ar fi de preferat ca orele prevazute pentru disciplinele socio umane sa fie transferate disciplinelor biologie, geografie,
#mi se pare ca sunt prea multe ore dedicate disciplinelor fizica si chimie. dupa parerea mea ar fi suficient cate o ora pe sapt. in clasa a VI-avii-a-fizica si a VII-VIII chimi i
#mi se pare important ca in clasa a VIII a sa cresca numarul orelor alocate disciplinelor cerute la evaluarea national l
#Mi se pare varianta in care se stabileste un oarecare echilibru intre disciplinele de invatamant t
Daca nu se schimba programa la majoritatea disciplinelor de studiu, astfel incat sa-i pregatim pe copiii pentru viata, nu doar sa detina conostinte teoretice,
De unde știm că nu se urmăreste acest lucru pentru toate disciplinele, numai ca au început cu româna,
pentru că nu asigură o dezvoltare personală a elevilor atât prin disciplinele realiste, cât și prin acelea umaniste.
prea multe ore alocate disciplinelor umaniste i
#nr. de ore alocate disciplinelor istorie-geografie sunt insuficiente e
#Nu acorda atentia cuvenita disciplinei istorie. O invocam mereu, dar o ignoram de fiecare data.
Se impune o alocare de 2ore la gimnaziu-istoria formeaza caractere si este definitorie pt identitatea poporului roman.
#nu consider ca este normala introducerea disciplinelor fizica si chimie de la cls a V-a si nici eliminarea orelor de ed. tehnologica de la clasele V si V V
#Nu doresc diminuarea numarului de ore la disciplinele istorie, geografie sau la educatie fizica. Cedsterea numarului de ore la limbile straine si la informatica.
Scoateti disciplinele socio-umane care ne zapacesc copiii de cap. Lasati-ii sa se joace mai mult!!!
#nu este corect ca de la disciplinele la care se sustine evaluarea nationala sa se scoata ore/limba roman n
E prea încărcată programa cu disciplinele socio-umane. E încă un obiect la care elevii sunt puși
In plus, disciplinele Limba si literatura romana si Istoria apar in variantele propuse, cu ore mai putine decat pana acum,
#nu relflecta viziunea si filosofia educatiei, locul și importanța disciplinelor în contextul Curriculumului Național cu repercusiuni grave în formarea individuală a elevilor din învățământul gimnazial u
La disciplinele Educație pentru democrație șamd iarăși ar trebui minim 2 ore pe săptămână. Și religia cred
#Nu sunt de acord cu introducerea disciplinelor socio-umane. Unele teme sunt oricum discutate la orele de consiliere
#Nu sunt de acord cu introducerea disciplinelor soco-umane in trunchiul comun. Poate la optionale..
citire) consider inutile disciplinele socio-umane la gimnaziu. Foarte proasta ideea r
#Nu sunt de acord cu reducerea orei de romana de la clasa a 5 a a
#numarul de ore mai mare la disciplinele predate-aria curriculara om si societat t
#numarul de ore pare a fi suficient pentru disciplinele socio-uman n
#-TIC ar trebui cuprins cu cate 1 ora in toti cei 4 ani; fizica nu are
ce cauta la clasa a V-a pentru ca elevii normali (exceptand geniile), la aceasta varsta nu au capacitatea de a intelege notiunile abstracte;
este alocata o ora de trunchi comun la disciplinele socio-umane, cu mentiunea ca acest lucru presupune studierea Drepturilor Copilului.
#Numărul de ore pentru disciplinele studiate corespunde specificului unității noastre de învățământ Å
#Numarul de ore pentru fiecare discipina este bine gandi i
#Numarul de ore petrecute la scoala de un elev nu ar trebui sa depaseasca 25/saptamana.
#ofera conditiile studierii tuturor disciplinelor si ore pentru toti profesori i
#ofera continuitate disciplinei stiinte e
#Oferă dobândirea de cunoștințe în toate ariile curricular i
#Ofera elevilor parcurgerea unor materii ce pun bazele anilor de studiu ce vor urma, intr-o maniera mai coerenta,
#Ofera o mai mare accesibilitate a materiei la disciplinele socio-umane, raspunde nevoilor si a intereselor elevilor r
care le-ați propus și lăsați disciplinele de bază=româna, latina, istoria și geografia-la locul lor!
#Are disciplinele si orele aferente, cel mai bine proportionate e
#orele de biologie ar necesita 2 ore la clasa a V-a si 2 ore la clasa a VII I
Disciplinele socio-umane par foarte bine alese. De ce atat de putin timp alocat pentru TIC?
#pentru a forma competente si abilitati practice, ai nevoie nu numai de reformarea curriculumului scolar dar, si de cresterea numarului de ore la disciplinele de cultura generala, in
#Pentru ca este prezenta consilierea pe tot parcursul gimnaziului si disciplinele socio-umane sunt bine repetrezentate
Disciplinele reale sunt greu asimilate pt. acești copii i
#artele si TIC au o pondere insuficent t
#Planu-cadru reconsideră alocările orare pentru discipline care anterior ajungeau foarte rar să intre în oferta curriculară a școlii cu numărul minim de ore prevăzute.
#Ponderea disciplinelor de învățământ este cel mai bine echilibrată i
#Prea incarcat programul l
#Prea multă matematică în secțiunea sa. Aș fi de acord, dacă ar exista secțiune separată, doar cu matematică.
Consider ca elevii ar trebui examinati la finalul unui ciclu scolar la toate disciplinele studiate pe parcursul anilor r
#Pregatim elevii pentru o societate profund informatizata, studiul disciplinelor informatice si chiar al algoritmicii fiind absolut necesar r
#Prezența substanțială în curriculum a disciplinelor artistice asigură atmosfera și mediul propice achizițiilor cognitive necesare celorlalte materii școlare.
#prezinta o structurare a tuturor disciplinelor si o continuare a celor din ciclul prima a
creativa catre disciplinele considerate de interes maximal. La clasele V-VIII: fizica, chimie, biologie, istorie, geografie propun cate o ora/saptamana cu posibilitatea elevului de a alege, in clasele VII-VIII, dintre aceste discipline ori din ariile curriculare arte sau tehnologii,
suplimentarea cu inca o ora/saptamana la cel putin 3 dintre disciplinele enumerate. La clasele V-VIII-limba moderna 2 poate deveni optionala.
#Prima variantă consider ca ofera continuitate cu ciclul primar de acum si realizează un echilibru între competențele formative si informative prin disciplinele incluse c
Iar la disciplinele care nu il intereseaza invata mai greu. Asa ca in loc sa petreaca timp mai mult studiind
Cantitatea de informatii este foarte mare la majoritatea disciplinelor si, din pacate, fara aplicabilitate practica.
#propun cumularea disciplinelor fizica-chimie-biologie in stiinte incepand cu clasa a V
#Propun o varianta cu cate 2 ore de istorie/saptamana la clasele a V-a,
că s-au introdus disciplinele civice, care pot suplini ora de dirigenție; aceasta este neglijată în majoritatea școlilor
#Pune in valoare disciplinele socio-uman n
#punerea in valoare a mai multor aspect t
#PUTINE ORE DE LIMBA SI LITERATURA ROMANA LA CLASA A V
#Raspunde cel mai bine necesitatilor educationale ale elevilo o
#As fi dorit un plan cadrul cu discipline integrate pentru continuitate între planurile cadru din învățământul primar din 201 d
Alocarea unui număr mai mare de ore disciplinelor Istorie și Geografie la 2/săptămână pentru fiecare an de studiu, ar semnifica o uniformizare a legislației școlare românești cu spațiul comunității europene (de văzut
#Referitor la"Disciplinele socio-umane: la clasa a V-a Educație pentru drepturile copilului, la clasa a VI-a Educație interculturală;
educatia tehnologica, studiate cu prudenta chimia si disciplinele socio-umane (nou propuse). In mediul rural copiii au un deficit masiv de vocabular.
#as inclina pe varianta 3 deoarece se pune accentul si pe disciplinele umaniste, dar si reale.
#Salutam initiativa introducerii disciplinelor socio-umane in trunchiul comun la gimnazi i
#S-ar putea la clasa a V-a 2 ore de biologie e
#s-au alocat ore disciplinelor din aria curriculara Om si societate. respectiv ore de educatie fizica elevilor clasei a VIII
care au nevoie de miscare-sport la varsta aceast t
#sau alta varianta in care sa apara ed. tehnologica in trunchiul comu u
#s-au schimbat cateva cifre intre ele fara a se spune ce vor cuprinde programele scolare si sunt prea putine optionale si cu resprictii de aplicar r
#Se pune accent pe abordarea integrata a disciplinelor socio-umane. Istoria si geografia sunt discipline
#Se pune accent pe disciplinele socio-umane care se vor studia obligatoriu de la clasa a V-a;
Introducându-se mai multe ore la disciplinele tehnice și la științe se impune regândirea Examenului de Evaluare Națională E
#Sint de acord cu disciplina TIC obligatorie, cu Disciplinele socio-umane la toate clasele, cu 2 ore de ed. fizica si cu ora separata de ed. plastica si ed
#Speram într-o abordare integrată a disciplinelor fizică, chimie și biologie, într-o viziune adaptată lumii în care trăim și viziunilor curriculare din țările dezvoltate ale UE.
iar disciplinele vocationale (muzica si educatie plastica) trebuie cumulate, max o ora pe saptamana optional,
#Studierea disciplinelor fizică și chimie din clasa a V-a va permite elevilor să și lămurească o serie de fenomene fizice și chimice studiate la științe în clasele primare,
să se realizeze o concordantă în programa disciplinelor matematică, fizică, chimie și biologie (de exemplu nu predai ochiul
Disciplinele socio-umane (drepturile copiilor etc. s-ar putea integra in consiliere si orientare. Educatia plastica si muzicala are un rol foarte important in dezvoltarea psihica a copiilor-este obligatoriu sa apare in trunchiul comun n
Consider ca la clasa a V-a este nevoie de doua ore pentru formarea notiunilor de baza si a limbajului necesar studierii disciplinelor de biologie in anii scolari urmatori.
că cele mai multe noțiuni predate la disciplinele socio-umane sunt legate de istorie și oricum sunt predate de obicei de profesorii de istorie i
#toate disciplinele sunt corect reprezentat t
#toate planurile cadru suprasolicita elevul care oricum primeste f. multe informatii inutile, bazate pe memorare (vezi istoria si geografia se exagereaza cu cunostinte despre istoria si geografia lumii-acestea ar trebui studiate la clasele de profil de catre cei interesati-altfel,
dar, trebuie sa tinem cont ca introducerea unor noi materii, mentinerea programelor actuale ale disciplinelor scolare, manualele, caietele speciale si alte auxiliare
#Varianta 1 si 3 duce la cresterea numarului de ore pe saptamana in special la clasa a VIII-a cand elevii se axeaza in mod deosebit pe disciplinele la care se sustine
#Varianta 2 acopera nevoile reale de cunoaștere ale elevilor de gimnaziu și continuitatea disciplinelor Educație Tehnologică și TIC pe cei patru ani asigură o orientare școlară și profesională corectă și completă a absolvenților claselor a opta.
#varianta 2 cuprinde toate disciplinele cu un numar relativ de ore e
#Varianta 2 din perspectiva opțiunii pentru întărirea studiului științelor naturii și tehnologiei în gimnaziu; Niciuna din perspectiva echilibrului dintre TC și CDȘ/CD
Consider inoportună includerea disciplinelor socio-umane noi la fiecare clasă; Consider necesară introducerea în trunchiul comun a educației pentru sănătate
#asigura ore intr-un numar mai mare pentru disciplinele umanist t
#varianta 2 ofera elevilor posibilitatea parcurgerii echilibrate a materie e
#VARIANTA 2 pare ceva mai ok, in rest sunt practic cam la fe e
#varianta 2 partial. Benefic introducerea orelor TIC in trunchiul comun la cl. V-VIII. Mai putin benefic, lipsa orei de consiliere la cl.
Acestea le vor fi utile și la disciplinele exacte p
#varianta 3 ar fi raul cel mai mi i
#varianta 3 asigura un echilibru intre ariile curricular r
#Varianta 3 contribuie la dezvoltarea unei culturi generale solide, ceea ce se doreste de la un absolvent de scoala gimnazial l
#Varianta 3 de plan cadru este cea mai corespunzatoare din punct de vedere al ponderii acordate disciplinelor scolare, a numarului de ore pe an de studiu, evitand supraaglomerarea elevilor cu informatie intr-o singura ora de studiu,
in special la clasa a V-a la disciplinele istorie si geografie e
#Varianta 3 deoarece in sfarsit geografia si istoria primesc inca o ora in plus la clasa a V-a
#Asigura un numar de ore echilibrat la disciplinele pentru care sunt interesati elevii i
#Varianta 3 este mai inovativă, obligativitatea orelor transdisciplinare este necesara, altfel școlile le vor ignora. Este nevoie în gimnaziu de o dezvoltare a competențelor formate de materiile din aria Om Și Societate i
#Varianta 3 este puțin mai generoasă cu numărul de ore alocat pentru disciplinele de învățămân
#Varianta 3 este una mai apropiata de un demers bun, dar nu este perfecta a
#Varianta 3 imi satisface interesele, insa nici una nu deserveste egalitatea sanselor in educatie, in dezvoltare personala si profesionala conform teoriei inteligentelor multiple.
#Varianta 3 ofera mai multe ore ariei curriculare Om si societate, tinand seama de faptul ca programele disciplinelor din aceasta arie sunt foarte"stufoas"e,
#varianta cea mai echilibrata, asigura continuitatea studierii disciplinelor de la un ciclu de scolarizare la altu u
Asteptarile mele sa refera la numar de ore mai mare pentru disciplina/disciplinele inrudite si pe care le predau din considerentul ca imi pot asigura o anumita flexibilitate si posibilitatea de a putea sa desfasor ore rezonabile si la clasa
#VARIANTELE DEZAVANTAJEAZA ELEVII LA DISCIPLINELE DE EXAMEN: LB ROMANA, LB MODERN N
#Variantele nu au diferente foarte mari intre ele e
#Variantele nu sunt complete. E buna eliminarea marinei, dar încărcarea la var 3 a orelor la clasa a VIII-a nu e recomandată a
Singurul lucru bun din aceste variante o reprezinta introducerea disciplinelor socio-umane, care intr-adevar au rolul de a pregati elevii pentru viata.
Ca si disciplinele de socio-umane consilierea si orientarea sunt esentiale in dezvoltarea copilului. Geografia Romaniei si Istoria Romaniei ar trebui poredata pe parcursul a doi ani de studiu (clasele a VII-a si a VIII-a) cu cate doua ore pe saptamana, macar pe considerentul patriotismulul
#Atat la disciplinele Stiinte cat si Limba si comunicare nr de ore este bine proportionat.
să fie luate ore de la disciplinele la care se dă evaluare națională È
#Avem copii cu nevoi speciale si trebuie integrati si pregatiti pentru viata/societate...cam ca in Occident!
Iar celelelate noțiuni de la disciplinele socio-umane nou introduse, ar putea fi prinse într-un singur an, nu în patru.
#Ca profesor de chimie, apreciez creșterea numărului de ore care sa-mi permită exersarea cunoștintelor prin mai multe aplicații practice și teoretice și în același timp se crează o punte de legătură între disciplina științe din învățământul primar cu disciplinele din aria
#Consider benefica introducerea la clasa a V a a unei ore in plus a disciplinelor geografie si istorie,
#Consider că ar fi de recomandat ca disciplinele socio-umane să fie incluse în cadrul disciplinei istorie,
care predau disciplinele socio-umane la nivel gimnazial sunt profesori de istorie. Totodată, existența acestor discipline va crea școlilor reale dificultăți de încadrare cu personal calificat,
care disciplinele în cauză să constituie obiectul unor completări de catedră pentru profesori de alte specialități t
#consider că aria curriculară Om Și Societate este mult mai bine reprezentată, în special disciplinele Istorie și Geografie
#consider ca asigura un echilibru intre disciplinele stiintifice si cele umanist t
#1. Din perpectiva profesorului de română, nicio variantă nu e multumitoare. Totuși, limba română, este limba națională, limba în
În plus, sunt două din disciplinele de bacalaureat la care susțin examen scris foarte mulți elevi
#1. Nu exista varianta pentru minoritatiile nationale. 2. In cadrul Variantei 2, chimia si fizica din cl a V-a ar trebui sa fie disciplina Stiinte-impreuna cu biologi i
Din păcate în vechiul plan-cadru disciplinelor geografie și istorie li s-au tăiat o oră
#Consider că eliminarea unei ore de română de la clasa a V-a nu este benefică elevului,
#consider ca este cea mai echilibrata varianta, balansand relativ corect ponderea dintre disciplinele exact, umaniste si cele de abilitati practice si/sau artistic c
cine va preda disciplinele socio-umane?;la variantaele nr. 1 si nr. 3 nu arata bine 2 ore tic si 2 ore educatie tehnologica pe tot ciclul gimnazial;
Cred ca numarul de ore alocat disciplinelor umaniste nu este echitabil. Mai mult este foarte ciudat cum elevii claselor V-VIII au mai multe ore de chimie sau fizica decat de istorie,
că planurile-cadru promovează o abordare de tip pluridisciplinar sau interdisciplinar, în absența propunerilor de programe școlare pentru disciplinele avute în vedere,
că se vor găsi resurse umane pentru disciplinele nou introduse și pentru opționalul integrat la nivelul mai multor arii curriculare,
să predea disciplinele în cauză vor merge către școlile din mediul rural. Suplinitorii necalificați fac adesea mai mult rău sistemului decât bine
Pentru disciplinele pe care nu le cunosc bine, formulez doar niște întrebări, ridic niște probleme generice:#
#continuitatea disciplinelor din cla I-I I
#Copiati in totalitate sistemul de invatamant din Finlanda a
#Copiii își cunosc deja drepturile dar nu și obligațiile, cred că ora de acest gen de la clasa a V a este inutilă poate era mai potrivită o oră de bune maniere.
Bine regandita aria disciplinelor socio-umane e
#Copiii trebuie sa beneficieze de o educatie prin arte, trebuie incurajat"umanu"in educatia globala a tinerei generatii.
#Cred ca ar trebui mai multa flexibilitate in alegerea disciplinelor de catre scoli i
#Cred ca ar trebui prevazute si ore de informatica (programare) in T T
#Cred ca asigura o pregatire armonioasa a elevior si posibilitatea descoperirii inclinatiilo o
#A reduce orele de limba romana si a elimina Limba Latina nu echivaleaza cu o reforma reala.
Disciplinele socio-umane propuse sunt suspendate deasupra tuturor, fără să fie în relație cu restul disciplinelor.
Educația pentru sănătate devine opțional într-o lume a supraponderalilor în fulminantă expansiune..
#Cred totusi ca trebuie găsită o soluție ca TIC-ul sa fie studiat și la clasele VII-VII I
sa se scoata disciplinele socio-umane de la clasele a V-a si a VI-a,
#Dacă disciplinele umane mai pot fi studiate și acasă, la bibliotecă (presupun mai mult capacități de memorare) înțelegerea proceselor științifice sau tehnologice au nevoie obligatoriu de un profesor.
Doar prin disciplinele științifice și tehnice? uitam de multe ori ca adulții de mâine au nevoie de artă ca sa aprecieze valorile naționale, de cunoașterea trecutului istoric și implicit de formarea estetică i
dar și conexiunile dintre disciplinele care compun știința geografiei (geografia fizică, geografia umană, geografia regională, etc..Am prezentat, pe scurt,
#Aceasta varianta ramane in cutezanta reprezentarii optime a tuturor disciplinelor, cat si a profesorilor care au fost formati de o Universitate,
#Deoarece elevul poate acumula cunoștințe din toate disciplinele importante necesare societății
#Deoarece este mai apropiata de planul cadru actua a
#Deoarece este mai potrivită specificului unității școlare l
#deoarece la biologie dispare plaja orara si nu este introdus cursul de prim ajutor asa cum s-a spus pe taoate canalele de stir r
#Deoarece la clasa a V a chiar era nevoie la disciplinele socio-umane la 2 ore în special la geografie
Deasemenea consider ca disciplinele de la gimnaziu cuprind foarte multa informatie care nu foloseste in mod curent oamenilor deci propun simplificarea materiilor.
#Desi consider oportuna introducerea din clasa V-a a disciplinelor de fizica si chimie in gimnaziu,
Concluzie-disciplinele educatie pentru drepturile copilului, educatie interculturala si educatie pentru cetatenie democratica nu isi au rostul, sunt binevenite educatia economica,
Manualele pentru Disciplinele socio-umane ar trebui mult revizuite si profesorii"up-grad-ati".Nu imi e clar ce inseamna''consiliere si orientare",dirigentie cumva?
Deasemenea introducerea disciplinelor socio-umane este o necesitate în contextul economico-social în care trăim o
#disciplinele au rămas aproximativ aceleasi, cu modificarea denumirii (Educație Civica), cu eliminarea Latinei la clasa a VIII-a (de acord),
#disciplinele de cultura generala precum geografia si istoria ar trebuisa fie prevazute cu mai multe ore,
#disciplinele din cadrul științelor să fie studiate separat (fizică, chimie), oferind posibilitatea profesorilor să aibă mai multe ore
#Disciplinele din trunchiul comun ar trebui restrânse; nu văd cum ne-am descurca cu mai puține ore de limbi străine,
#disciplinele limba romana si matematica in fiecare zi cate o ora, lipseste limba latina, in fiecare an de studiu ar trebui sa existe materiile:
#Disciplinele socio-umane nu-și au rostul, a aceste vârste s
#Disciplinele socio-umane propuse ar putea sa existe doar incepand cu clasa a saptea iar materia
care se presupune a se preda sa fie concentrata in cele 4 semestre ale claselor a 7-a si a 8-a. Altfel vor fi doar o pierdere de vreme e
#Disciplinele socio-umane sa aiba un caracter obligatoriu, nu statutul de optional si sa fie predate de profesorii de istorie cu competentele necesar r
< Back - Next >
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011