#Fata de varianta din 2001 nu sunt modificari semnificative (doar diminuarea la limba romana cu o ora si faptul ca limba latina nu se mai studiaza la clasa a VIII-a). Consider ca la clasele a V-a si a VI-a se impune regandirea disciplinelor din aria
Varianta 1, de exemplu, are o intrare mai logica a disciplinelor reale, din clasele a VI si a VII-a (Fizica si Chimie),
si nu sunt de acord cu distribuirea disciplinelor pe clase e
#Am parcurs toate cele trei variante de plan-cadru de învățământ și consider prima variantă a fi cea mai bună dintre cele trei.
acelea in cadrul Disciplinelor socio-umane...Consider ca o tema se poate studia intr-un semestru, nu intr-un an n
#Introducerea disciplinelor fizica si chimie începând cu clasa a cincea pune bazele unui învațământ științific de calitat e
#mai ales in domeniul disciplinelor socio-umane se poate repara o nedreptate comisă prin reducerea numarului de ore la disciplinele istorie si cultura civicai c
#ar fi de preferat ca orele prevazute pentru disciplinele socio umane sa fie transferate disciplinelor biologie, geografie,
#mi se pare ca sunt prea multe ore dedicate disciplinelor fizica si chimie. dupa parerea mea ar fi suficient cate o ora pe sapt. in clasa a VI-avii-a-fizica si a VII-VIII chimi i
#mi se pare important ca in clasa a VIII a sa cresca numarul orelor alocate disciplinelor cerute la evaluarea national l
Daca nu se schimba programa la majoritatea disciplinelor de studiu, astfel incat sa-i pregatim pe copiii pentru viata, nu doar sa detina conostinte teoretice,
prea multe ore alocate disciplinelor umaniste i
#nr. de ore alocate disciplinelor istorie-geografie sunt insuficiente e
#Nu acorda atentia cuvenita disciplinei istorie. O invocam mereu, dar o ignoram de fiecare data.
Se impune o alocare de 2ore la gimnaziu-istoria formeaza caractere si este definitorie pt identitatea poporului roman.
#nu consider ca este normala introducerea disciplinelor fizica si chimie de la cls a V-a si nici eliminarea orelor de ed. tehnologica de la clasele V si V V
#nu relflecta viziunea si filosofia educatiei, locul și importanța disciplinelor în contextul Curriculumului Național cu repercusiuni grave în formarea individuală a elevilor din învățământul gimnazial u
#Nu sunt de acord cu introducerea disciplinelor socio-umane. Unele teme sunt oricum discutate la orele de consiliere
#Nu sunt de acord cu introducerea disciplinelor soco-umane in trunchiul comun. Poate la optionale..
#ofera conditiile studierii tuturor disciplinelor si ore pentru toti profesori i
#ofera continuitate disciplinei stiinte e
#Oferă dobândirea de cunoștințe în toate ariile curricular i
#Ofera elevilor parcurgerea unor materii ce pun bazele anilor de studiu ce vor urma, intr-o maniera mai coerenta,
#Ponderea disciplinelor de învățământ este cel mai bine echilibrată i
#Prea incarcat programul l
#Prea multă matematică în secțiunea sa. Aș fi de acord, dacă ar exista secțiune separată, doar cu matematică.
#Pregatim elevii pentru o societate profund informatizata, studiul disciplinelor informatice si chiar al algoritmicii fiind absolut necesar r
#Prezența substanțială în curriculum a disciplinelor artistice asigură atmosfera și mediul propice achizițiilor cognitive necesare celorlalte materii școlare.
#prezinta o structurare a tuturor disciplinelor si o continuare a celor din ciclul prima a
Cantitatea de informatii este foarte mare la majoritatea disciplinelor si, din pacate, fara aplicabilitate practica.
#propun cumularea disciplinelor fizica-chimie-biologie in stiinte incepand cu clasa a V
#Propun o varianta cu cate 2 ore de istorie/saptamana la clasele a V-a,
Alocarea unui număr mai mare de ore disciplinelor Istorie și Geografie la 2/săptămână pentru fiecare an de studiu, ar semnifica o uniformizare a legislației școlare românești cu spațiul comunității europene (de văzut
#Salutam initiativa introducerii disciplinelor socio-umane in trunchiul comun la gimnazi i
#S-ar putea la clasa a V-a 2 ore de biologie e
#s-au alocat ore disciplinelor din aria curriculara Om si societate. respectiv ore de educatie fizica elevilor clasei a VIII
care au nevoie de miscare-sport la varsta aceast t
#sau alta varianta in care sa apara ed. tehnologica in trunchiul comu u
#s-au schimbat cateva cifre intre ele fara a se spune ce vor cuprinde programele scolare si sunt prea putine optionale si cu resprictii de aplicar r
#Se pune accent pe abordarea integrata a disciplinelor socio-umane. Istoria si geografia sunt discipline
#Speram într-o abordare integrată a disciplinelor fizică, chimie și biologie, într-o viziune adaptată lumii în care trăim și viziunilor curriculare din țările dezvoltate ale UE.
#Studierea disciplinelor fizică și chimie din clasa a V-a va permite elevilor să și lămurească o serie de fenomene fizice și chimice studiate la științe în clasele primare,
să se realizeze o concordantă în programa disciplinelor matematică, fizică, chimie și biologie (de exemplu nu predai ochiul
Consider ca la clasa a V-a este nevoie de doua ore pentru formarea notiunilor de baza si a limbajului necesar studierii disciplinelor de biologie in anii scolari urmatori.
dar, trebuie sa tinem cont ca introducerea unor noi materii, mentinerea programelor actuale ale disciplinelor scolare, manualele, caietele speciale si alte auxiliare
#Varianta 2 acopera nevoile reale de cunoaștere ale elevilor de gimnaziu și continuitatea disciplinelor Educație Tehnologică și TIC pe cei patru ani asigură o orientare școlară și profesională corectă și completă a absolvenților claselor a opta.
Consider inoportună includerea disciplinelor socio-umane noi la fiecare clasă; Consider necesară introducerea în trunchiul comun a educației pentru sănătate
#Varianta 3 de plan cadru este cea mai corespunzatoare din punct de vedere al ponderii acordate disciplinelor scolare, a numarului de ore pe an de studiu, evitand supraaglomerarea elevilor cu informatie intr-o singura ora de studiu,
#Varianta 3 ofera mai multe ore ariei curriculare Om si societate, tinand seama de faptul ca programele disciplinelor din aceasta arie sunt foarte"stufoas"e,
#varianta cea mai echilibrata, asigura continuitatea studierii disciplinelor de la un ciclu de scolarizare la altu u
Singurul lucru bun din aceste variante o reprezinta introducerea disciplinelor socio-umane, care intr-adevar au rolul de a pregati elevii pentru viata.
#Consider benefica introducerea la clasa a V a a unei ore in plus a disciplinelor geografie si istorie,
Din păcate în vechiul plan-cadru disciplinelor geografie și istorie li s-au tăiat o oră
#Consider că eliminarea unei ore de română de la clasa a V-a nu este benefică elevului,
Cred ca numarul de ore alocat disciplinelor umaniste nu este echitabil. Mai mult este foarte ciudat cum elevii claselor V-VIII au mai multe ore de chimie sau fizica decat de istorie,
#continuitatea disciplinelor din cla I-I I
#Copiati in totalitate sistemul de invatamant din Finlanda a
#Copiii își cunosc deja drepturile dar nu și obligațiile, cred că ora de acest gen de la clasa a V a este inutilă poate era mai potrivită o oră de bune maniere.
Bine regandita aria disciplinelor socio-umane e
#Copiii trebuie sa beneficieze de o educatie prin arte, trebuie incurajat"umanu"in educatia globala a tinerei generatii.
#Cred ca ar trebui mai multa flexibilitate in alegerea disciplinelor de catre scoli i
#Cred ca ar trebui prevazute si ore de informatica (programare) in T T
#Cred ca asigura o pregatire armonioasa a elevior si posibilitatea descoperirii inclinatiilo o
#A reduce orele de limba romana si a elimina Limba Latina nu echivaleaza cu o reforma reala.
fără să fie în relație cu restul disciplinelor. Educația pentru sănătate devine opțional într-o lume a supraponderalilor în fulminantă expansiune..
#Aceasta varianta ramane in cutezanta reprezentarii optime a tuturor disciplinelor, cat si a profesorilor care au fost formati de o Universitate,
#Desi consider oportuna introducerea din clasa V-a a disciplinelor de fizica si chimie in gimnaziu,
Deasemenea introducerea disciplinelor socio-umane este o necesitate în contextul economico-social în care trăim o
#Disciplinelor de istorie si geografie trebuie sa li se aloce un numar mai mare de ore daca se are in vedere importanta lor pentru cultura generala si pregatirea intelectuala a elevilo o
#Dispunerea mai echilibrată a disciplinelor în funcție de particularitățile de vârstă ale elevilor (ex. aria curriculară Matematică și științele naturii È
#Este echilibrata din punct de vedere al ponderii disciplinelor cu aplicabilitate-fizica, chimie, tehnologii, biologie
#Este esential ca elevii sa-si dezvolte abilitatile TIC cat mai repede tanand cont de evolutia tehnologiei, utilizarea si utilitatea ei in procesul de invatamant si in viata de zi cu zi i
#Am ales varianta 2 datorita includerii disciplinelor separate fizica si chimie, dar in realitate as fi considerat oportuna si o atentie mai mare la limbile straine.
#Este inadmisibil ca în România, disciplinelor Limba Și Literatura Română, Istorie și Geografie-să li se scadă câte o oră!
ponderea disciplinelor din curriculul la decizia scolii este prea mica (sub 10), %ceea ce este anormal.
Consider ca permite continuitate disciplinelor matematica si explorarea mediului si stiinte care incep a fi studiare in clasele primare din punct de vedere integrat.
< Back - Next >
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011