C:\Users\Curs\Desktop\pentru planul cadru comentarii\varianta conf astept\pentru planul cadru comentarii 1115.txt

#În opinia mea, niciuna dintre variante nu este perfect compatibilă cu situația actuală. Înainte de definitivarea unui plan cadru în care sunt modificate numărul de ore la diferite discipline, sunt adăugate discipline pe ani de studiu, este mult mai important să se realizeze propuneri de modificare a programelor de studiu, sau variante de programe de studiu acolo unde apar noutăți, pentru a se observa exact care sunt implicațiile acestor schimbări. Nu poate fi tăiată o oră de studiu iar programa de studiu sau de examen să rămână neschimbată. De asemenea, pentru fiecare disciplină ar trebui consultați profesorii de specialitate având în vedere propuneri de programe pentru numărul de ore propus, pentru a-și exprima părerea referitor la viabilitatea uneia sau celeilalte dintre variante. O altă problemă ar fi plaja orară: nu este viabil să se renunțe la aceasta deoarece le oferea unităților de învățământ posibilitatea să și plieze oferta în funcție de realitățile existente. Referitor la variantele propuse, cine ar putea să predea disciplinele socio-umane? În baza a ce examen? Ce se întâmplă cu orele de cultură civică? Programele de concurs pentru această disciplină nu se pliază pe disciplinele socio-umane. Dar TIC? Se va introduce un concurs separat pentru profesorii de TIC, prin care să fie diferențiați de cei de informatică? Spun acest lucru deoarece există programe de master, de exemplu, care permite predarea disciplinei TIC (gimnaziu sau liceu) dar care nu presupun studierea efectivă a informaticii (programare etc), și mi se pare absurd ca cineva care dorește și are posibilitatea să predea TIC dar nu are cunoștințe de programare să nu poată face acest lucru (țin să subliniez că pentru disciplina TIC, programele de studiu existente nu presupun noțiuni avansate de programare, ci de utilizare a calculatorului). Așadar, după toate cele afirmate, nu pot menționa vreuna dintre variante ca fiind viabilă


< Back - Next >


Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011