Cadru (38) | ![]() |
Planul cadru (77) | ![]() |
Planului cadru (13) | ![]() |
Planurile cadru (30) | ![]() |
#Felicit MENCS pentru inițiativa schimbării planului cadru pentru gimnaziu. În urma analizei cu seriozitate a variantelor propuse am ales varianta nr. 1
Personal, nu vad o schimbare a continutului cadru pe disciplinele reale, unde numarul de ore ramane foarte mare.
in celelalte 2 variante nu exista mari modificari substantiale fata de planurile-cadru actuale, exista o pauza nepermis de mare in studiul stiintelor in gimnaziu (avand in vedere ca elevii din invatamantul primar incep studiul acestora
cei ce ati propus aveste planuri cadru, tot pilele si politicul se fc si aici, ce atata mate,
parintii ar putea alege scoala si dupa planul-cadru adoptat t
#Am insa si completari, precum: Informatica/TIC cred ca ar trebui obligatoriu la toate clasele,
#Imi place ideea de a scoate consilierea din obligativitatea planului-cadru si de a o plasa ca pe o componenta care tine de modul in care dascalul isi construieste o strategie de raspuns la nevoile si interesele elevului i
#In calitate de parinte al unui elev in clasa a IV-a, precizez ca noile propuneri ale planului cadru nu aduc prea mari schimbari.
consider că ar trebui prevăzute, în planul-cadru, cât mai multe ore de educație tehnologică și câte o oră de TIC, la fiecare clasă de gimnaziu,
Ar trebui ca planul cadru sa prevada mai multe ore de limba romana sau macar o disciplina
Nu inteleg nici intreruperea TIC dupa clasa a VI-a si mai ales nu am putut consulta planurile-cadru pentru invatamantul vocational integrat de arta,
Odata batut in cuie planul-cadru pentru invatamantul de masa, cel vocational va fi ciuntit si fortat sa se potriveasca cu acesta a
#Am parcurs toate cele trei variante de plan-cadru de învățământ și consider prima variantă a fi cea mai bună dintre cele trei.
Am constatat că în prima variantă de plan-cadru s-a ținut cont, într-o oarecare măsură, de argumentele aduse în acel memoriu;
care o face planul-cadru după care se lucrează acum, doar că ora de la clasa a cincea este luată și dusă la clasa a opta
Înainte de definitivarea unui plan cadru în care sunt modificate numărul de ore la diferite discipline, sunt adăugate discipline pe ani de studiu,
#Am parcurs toate cele trei variante de plan-cadru de învățământ și consider prima variantă a fi cea mai bună dintre cele trei.
Am constatat că în prima variantă de plan-cadru s-a ținut cont, într-o oarecare măsură, de argumentele aduse în acel memoriu;
care o face planul-cadru după care se lucrează acum, doar că ora de la clasa a cincea este luată și dusă la clasa a opta
Este normal ca latina sa fie mentinuta in planul cadru, aceasta limba nefiind numai o disciplina de comunicare, ca o limba straina ci o disciplina ce imbina notiuni de istorie, cultura,
afara in parc etc si 10%evaluare. 2. cand se propune planul cadru sa se tina cont de programă la nivelul ariei curiculare astfel incat profesorul de mate sa stie ce se cere la Fizica
#informatica trebuie inclusă în planul cadru, la toate clasele v-vii v
#Informatii despre educație pentru cetățenie democratică, interculturală, drepturile copilului pot fi aflate si la orele de dirigentie.
ci asa cum este astazi in planul cadru actual l
#Întărește studiul științelor naturii și a tehnologiilor atât de necesare vieții e
#intentia de a introduce noi disciipline socio-umane nu imi pare buna. Sunt alte discipline la
Planurile Cadru anterioare cu cate doua ore la fiecare limba moderna pentru fiecare clasa au dat rezultate bune deci sa se pastreze.
Desi ISE critica actualul plan cadru pentru faptul ca educatia tehnologica, alaturi de alte discipline, nu se regasea in oferta curriculara a scolii decat foarte rar, ramanand totuș cu cate o ora
#Intr-o societate in care informatica este astazi motor al dezvoltarii nu cred ca se poate crea un plan cadru fara TIC!
#Am studiat cu atenție cele trei variante de plan-cadru pentru învățământul gimnazial și am constatat disfuncționalițăți grave între varianta actuală,
Educația tehnologică a fost introdusă, în urma unor studii laborioase, în planul-cadru de învățământ în anul 1992, la început experimental, în locul orelor de Lucru manual și, respectiv,
d) competențe digitale de utilizare a tehnologiei informației ca instrument de învățare și cunoaștere În var. 1 și 3 de plan-cadru nu sunt alocate ore de TIC la cls a VII-a
Care se dorește a fi idealul educațional prin aplicarea var. 1 și 2 a planului-cadru?
Concluzionez că, propunerile de plan-cadru pentru învățământul gimnazial nu au fost suficient studiate sau au fost făcute de către persoane
Inchei prin a spune ca varianta 3 de plan cadru fara a fi completa, ia in considerare complexitatea notiunilor de istorie universala antica pentru clasa a-V-a introducand 2 ore de istorie pe saptamana prin Trunchiul Comun raspunzand mai bine comparativ cu celelalte doua variante la cerintele reclamate
Cum arata planu cadru pentru profesorii de romana inseaman sa ii inhamam la ore suplimentare neremunerate,
de vreme ce două variante nu o mai prind în planul-cadru. Mă întreb copiii de azi nu mai au nevoie de îndrumare, de sfat, de toate
#Limba Latina nu apare pe niciun plan cadru u
#Limba Latina nu este prezenta in curricula. si ar trebui sa fie. latina nu este o limba moarta asa cum se tot sustine. este o limba cat se poate de vie, fundamentul limbilor latine dar si al englezei i
daca schimbam planul-cadru?..Niciunul. Acelasi nr de ore, dar mai putine cunostinete e
#limba romana este vitala la clasele a 5
#Limba romana la clasa a cincea este foarte importanta si nu cred ca o ora redusa la aceasta disciplina schimba educatia in bine.
să aibă alocate 5 ore pe săptămână, ca și în planul cadru după care se lucrează în prezent z
ce cauta in planul cadru, este o materie cu niste continuturi total depasite fara nicio aplicabilitate practica si cu zero interes din partea elevilor.
In aceste planuri cadru istoria si geografia are acelasi nr de ore cu educatia tehnologica.
#Matematica, științele și informatica ar trebui sa aibă un loc mult mai important în planul cadru.
#Mi se pare prea scurt termenul intre a propune un plan cadru si a-l aproba.
Referitor la actualul plan cadru si programele in vigoare din persepctiva disciplinei matematica cred ca ar trebui 8 ore pe saptamana pentru a reusi sa realizezi invatarea la clasa.
Daca scopul e ste ca elevul sa stea supravegheat la scola si sa se reusesca invatarea la scoala atunci trebuie crescut nr de ore din planul cadru
#modificarile fata de vechiul plan cadru sunt minore, in continuare unele discipline au prea multe ore (ex geografia la clasa a VIIIA a
1. La limba si comunicare planul cadru in vigoare 2. La matematica si stiinte Varianta3. 3 La Om si societate Varianta 3. 4. La Arte Variantavarianta
3. 5. Educatie Fizica Varianta 2. 6. Tehnologii Planul Cadru in vigoare 7. Consiliere Planul Cadru in vigoar r
aceasta ar trebui scoasă definitiv din planul cadru și predată-învățată în biserici. 3. Nu există în nici una din variante disciplina Educație pentru sănătate,
Planul Cadru trebuie sa fie realizat in conformitate cu legea a
#nici una pentru ca nu exista echilibru intre ariile curriculare. ttrebuie insistat pe acfele arii care ii vor asigura viitorului absolvent de gimnaziu posibilitate sa acceada la forma liceala dorit t
#Niciuna atata vreme cat limba materna nu este cuprin EXPLICIT in planul cadru u
#ar fi oportuna studierea stiintelor integrate (fizica, chimie, biologie) in clasele V-VI pentru a pregati studierea individuala a acestora precum si pentru a face posibila intelegerea unor discipline precum geografia fizica a
#Niciuna din cele trei variante de plan cadru nu va conduce invatamantul romanesc in directia corecta.
Care este finalitatea toate acestor 3 planuri cadru propuse? Nimc nu s-a schimbat!!Planurile Cadru au fost intocmite ca profesorii sa nu intre la restrangere,
sa fim seriosi fizica si chimie in clasa a V-a
#niciuna din variantele propuse nu consider ca este suficient de buna pentru a reforma invatamantul romanesc.
planurile cadru cele noi nu isi au rostul. prefer, in aceste conditii sa ramana cel vechi i
Am mult mai multe argumente de adus impotriva portunitatiiacestor planuri-cadru, dar sentimentul meu este ca nimeni nu va
#Niciuna dintre variante nu respecta continutul integrat pe care il abordeaza planul cadru din ciclul primar.
Sau nu sunt oferite informatii despre existenta unor notiuni de educatie sexuala in noul plan-cadru, caz in care asteptam mai multe detalii.
nu exista o reducere a nr. de ore fata de planul cadru vechi i
#Niciuna nu e buna in sine fara reevaluarea programei si a continutului manualelor r
#Niciuna nu este buna dar cea mai putin rea este varianta
#niciuna NU MODIFICA in mod radical varianta actuala dar cea de-A TREIA nu aduce prejuducii majore ca, de exemplu, cea de-a doua, in
#Nu am observat in cele trei variante de plan cadru, mai multa atentie pentru limbile straine.
Mai mult, in planul cadru nr. 3, la limba moderna
#Nu ar trebui sa existe discipline cu sub 2 ore/saptamana. Ce trece de 2 ore ar trebui sa fie optional l
care sa incarce planul cadru si pe elevi si care va crea si ample controverse referitor la
#Ar trebui ca 50%din planul cadru sa fie stabilit de fiecare unitate de invataman n
#nu ESTE FIREASCA CONSULTAREA IN CEEA CE PRIVESTE PLANUL CADRU IN ABSENTA NOILOR PROGRAME, PENTRU A PUTEA FI CUANTIFICAT TIMPUL NECESAR PARCURGERII PROGRAMEI SCOLARE E
Limbile straine, in special limba 1, in noul plan cadru, nu mai poate beneficia nici macar de o ora de extindere/aprofundareramane la 2 h pe saptamana in noul cadru european
ce cauta in noulplan cadru, este o materie depasita de mult, perimata si 100%teoretica.
cum se poate revizui un plan-cadru, cand programele inca nu au fost aerisite? De unde stiti ca profesorii de romana pot sa-si predea materia
#Nu poti sa scoti din planul cadru ora de limba romana in contextul in care, inclusiv la nivel de presedinte si guvern, limba romana sufera abateri grave e
ramane si a doua limba moderna in planul cadru si din pacate apare TIC desi dotarea cu calculatoare functionale in multe scoli este precar r
iar daca programele scolare nu sunt"aerisite",adica multele informatii la nivelele scolare, aceste planuri cadru nu reusesc decat sa impovareze atat elevul,
#Nu sunt decat modulari ale vechiului plan cadru, nu reflecta nevoile reale ale sistemului i
#Nu sunt foarte mari schimbări -dar unele discipline au pierdut ore, altele au același număr de ore sau chiar mai mare,
Planul Cadru este gandit ca normele profesorilor sa fie afectate cat mai putinnu la interesul elevilor r
care se poate completa planul-cadru pt invatamantul cu predare in limbile minorităților; Dacă nu se fac mari modificări de curriculare,
deoarece acest plan-cadru aloca mai multe ore in trunchiul comun pentru ariile curriculare Matematica si Stiinte/Tehnologii,
#Planu-cadru reconsideră alocările orare pentru discipline care anterior ajungeau foarte rar să intre în oferta curriculară a școlii cu numărul minim de ore prevăzute.
#planul-cadru actual este mai bun decat variantele propus s
#planul-cadru actual este mai bun desi este mai vech h
#Planul Cadru actual se potriveste cel mai bine asteptarilor mel l
#Planul Cadru alocă prea multe ore studiului fizicii și biologie, în detrimentul altor discipline necesare viitorului cetățean.
Istoria ar trebui să fie ridicată la un nivel mai mare, pentru că un popor fără istorie este un popor fără identitate,
vorbe adevărate rostite de Nicolae Iorga
#Planul-Cadru ar trebui sa fie individualizat, la alegerea elevului cu sonsultarea parintelui, chiar si cele din trunchiul comun, pornind de la considerentul ca elevul este un individ cu nevoi, asteptari, proprii.
Libertatea elevului de a alege este ingradita, nu i se permite sa se manifeste. Altfel spus nu am depasit perioada comunista a
#planuri cadru insuficient gandite si contrare ideii de dezvoltare armonioasa a unui posibil cetatea a
#Planurile actuale sunt potrivit t
#Planurile Cadru nu au nicio relevanta daca nu s-au facut inainte programele scolare e
#planurile cadru sunt hotarate de persoane care nu au legatura cu elevii si nici cu scolile din mediul rural. aceste planuri cadru sunt niste aberatii fara legatura cu realitatea a
#Aș adăuga aici și ore obligatorii de consiliere la clasele V, VI, VII, în trunchiul comun c
#planurile-planu propuse nu sunt corelate cu o programa si nici cu realitatile din scoli i
#Pledez pentru necesitatea orelor de desen si educatie muzicala pe tot parcursul ciclului gimnazia a
pentru ca planul cadru nu prevede ora de educatie civica sau pentru societate...Am insa multumirea ca la finalul fiecarei ore de curs am pus o treapta la formarea fiecarui elev pentru viata...
Pe de alta parte, planul-cadru nu poate rezolva toate problemele. Multe scoli nu au posibilitatea de a acoperi necesitatile de cursuri optionale, din lipsa de spatiu.
#Prezentarea noilor planuri-cadru trebuia precedată de elaborarea noilor programe, care ar fi servit ca suport în evaluarea planurilor-cadr a
#Principala problema nu este doar structura planului cadru, ci continutul programei eferent fiecarei discipline si care difera de la scoala la scoala si chiar de la un profesor la altul, in dorinta acestora de a se afirma si incarcand elevii cu teme si notiuni mult
Noul plan cadru urmareste indobitocirea
#Profesorii de limba romana sunt dezavantajati deoarece pierd 2 ore (o ora de limba romana la clasa a V-a si limba latina la clasa a VIII-a
Propun un plan cadru in care elevul sa petreaca cel mult 5 ore la scoala pentru a avea timp de activitati extrascolare
#Propunerea variantelor de planuri cadru oferite spre dezbatere nu reflectă o cunoaștere a realităților obiective din școala românească.
Cei care au propus Planurile Cadru respective știu că testele PISA, la clasa a VI, ne situează pe un loc rușinos la evaluarea capacității de lecturare și de întelegere a mesajului unui text citit?
Cu ce drept eliminați din planul cadru tocmai ore de română unde, chiar în condițiile planurilor cadru în vigoare,
#Propunerile privind elaborarea planurilor cadru trebuiau solicitate înainte de elaborar a
#Propuneți Elaborați manuale potrivite pt . că elevii nu-și permit auxiliare l
#pt ca elevul are nevoie de cunostinte din toate domeniil l
#pt ca este in sprijinul elevilo o
#Pt cls V si VI-varianta 1, iar pt cls VII si VIII-varianta
#Pt. disciplina limba si literatura romana nu exista o varianta din care se poate alege,
lipsa Educatiei plastice din planul cadru la clasa a V-a; lipsa orei de Consiliere si orientare, foarte necesara la nivelul gimnazia a
#As fi dorit un plan cadrul cu discipline integrate pentru continuitate între planurile cadru din învățământul primar din 201 d
ponderea acestei arii ar trebui majorată în planul-cadru al învățământului gimnazial Ä
#Reducerea orelor de limba romana la clasa a V-a este, din punctul meu de vedere,
Nu ar trebui exclusa din planul cadru. Educatia tehnologica in forma in care se studiaza acum este o inutilitate perfecta.
Orele de educatie fizica trebuie sa se regaseasca intr-un numar suficient de mare (de la doua ore in sus in planul cadru, pe fiecare an de studiu.
Astfel decongestionam si planul cadru, scapam de chiulul sistematic al preotilor de la orele de religie, de prozelitismul religios facut de acestia si de cheltuieli cu plata salariilor lor...
#S-a eliminat ora de limba latina si ora de limba si siliteratura romana de la clasa a V-a. Elimanarea acestora din planul-cadru loveste in identitatea nationala a
#Schimbarile propuse sunt facute porninde de la planul cadru pre-existent, nu de la niste obiective actuale si reale.
#Scoaterea din planul cadru a unei ore de limba romana la clasa a V-a si a orei de limba latina de la clasa aviii-a este o grava eroare."
care-a condus la scoaterea studiului acesteia din planul cadru din scoala romaneasca? De asemenea, dupa parerea mea, ar fi necesara introducerea unei ore suplimentare (a 3-a) pentru studiul celei de-a doua limbi straine (la claswlw avii-a si a VIII-a)
care să ofere activități de învățare orientate după planul cadru e
#se pastreaza cate 1 ora pe saptamana la consiliere si orientare (foarte importanta pentru indrumarea elevilor),
#Sunt dezamagit sa vad ca sunt asa de putine ore de TIC in continuare, in toate cele 3 planuri cadru.
din cauza eliminarii orei de limba romana la clasa a V-a, aspect care se regaseste in toate trei variantele de plan-cadru.
Daca se schimba planul-cadru obligatoriu trebuie schimbata si programa. Exista o neconcordanta intre modul de studiu in invatamantul gimnazial si cel liceal.
dar lipsa a unei ore din planul cadru la calsa a 5-a nu va asigura coerenta,
au fost adaugate pentru examen si alte continuturi. un alt aspect este degradarea limbii si a interesului pentru lectura de la momentul actual si lipsa acestor ore din planul cadru nu sunt o binecuvantare e
sa fie conceput un plan cadru pentru minoritati i
#TIC sa fie obligatoriu la toateclasel l
#TIC se studiaza in toti anii de gimnazi i
#TIC si Educatia tehnologica sunt materii necesare in gimnaziu! Orientarea scolara si profesionala corecta nu se poate face fara educatie tehnologica,
Aceasta asigură și o continuitate cu planurile cadru din învățământul primar, planuri care sunt deja în vigoare r
și cum vor arăta planurile-cadru de la lice d
#Toate cele trei variante sunt mult prea încărcate, având un număr de ore prea ridicat pe săptămână.
Și în acest moment încărcătura elevilor vine din planul-cadru, nu din programe. Sunt prea multe materii și prea multe ore pentru un copil.
#toate planurile cadru suprasolicita elevul care oricum primeste f. multe informatii inutile, bazate pe memorare (vezi istoria si geografia se exagereaza cu cunostinte despre istoria si geografia lumii-acestea ar trebui studiate la clasele de profil de catre cei interesati-altfel,
Se perpetueaza accentul din vechiul plan cadru, accent pe discipline socio-umane, care s-au dovedit pana acum,
#Un plan cadru adecvat trebuie sa aiba in vedere asigurarea calitatii cetatenilor Romaniei. Limba romana, istoria si geografia nu sunt mofturi si nici discipline moarte.
#Un plan cadru trebuie realizat după ce vedem programele la fiecare disciplină. De exemplu, la limba română clasa a V-a,
în noul plan cadru sunt alocate doar 4 ore, dar profesorul nu știe ce are de predat în aceste 4 ore,
materii deja existente în planul cadru. Iar la Disciline socio umane aș opta pentru educație pentru sănătate, acordarea primului ajutor sau eventual educație economică, financiară
Era cazul sa fie schimbat planul cadru. Totul evolueaza in jurul nostru, automat trebuie sa schimbam anumite lucruri.
iar varianta 1 e mult prea apropiata de planul cadru actua a
#Varianta 2 iese din calcul din start (o inepție să introduci fizică și chimie la clasa a V-a. În plus,
#Varianta 3, planurile cadru trebuie însoțite de o restructurare a materiei la multe discipline și de continuitate t
care actualul plan cadru are mai multe ore afectate. Nu înțeleg de ce se păstrează educația tehnologică,
ce pondere are istoria, de exemplu, în planurile cadru din țări europene, precum Ungaria, Polonia și altele din centrul continentului sau din vest. ideea e
#Varianta 3 de plan cadru este cea mai corespunzatoare din punct de vedere al ponderii acordate disciplinelor scolare, a numarului de ore pe an de studiu, evitand supraaglomerarea elevilor cu informatie intr-o singura ora de studiu,
deoarece în ceea ce privește aria curriculară Tehnologii prevede la disciplina educație tehnologică menținerea actualului plan-cadru, adică câte o oră la fiecare clasă de gimnaziu.
#Asteptam variante de plan cadru pentru liceele de arta-gimnazi i
#Variantele 2 si trei nu sunt nerealist t
#Variantele de planuri cadru propuse nu rezolvă niciuna dintre problemele educației, ci au mai curând darul de a le accentua n
#Variantele de propuneri sunt destul de slabe, cu foarte putine modificari reale. Teoretic niciuna nu satisface dorinta mea de schimbare a sistemului.
De obicei rezolva temele la scoala si planurile cadru contin mai multe ore de limba nationala si matematica.
Cred ca modificarea planurilor cadru urmareste reducerea numarului de ore si a costurilor cu educatia
Oare cel care a facut planul cadru chiar nu a gandit? Ce se intampla cu acei elevi unde nu exista cabinet psihologic?
Nu inteleg de ce dispare TIC-ul din pl cadru pt clasele 7-8. S-a luat in calcul resursa umana pt predarea tic.
#Variantele sunt f asemanatoare cu actualul plan cadru u
#Variantele sunt foarte apropiate. Nr de ore este aproape la fel. Ar trebui ca trunchiul sa fie doar pentru materiile de baza gen matematica, romană, fizica, biologie si nu muzica, desen.
Paradigma de organizare a învățământului pe ideea de plan-cadru e greșită. De aceea nici nu se va schimba ceva h
și consultarea profesorilor la elaborarea acestui proiect de plan cadru 2. nu cred că este corect
astfel numarul de ore la gimnaziu unde se pun bazele acestei discipline ar trebui sa ramana ca in vechile planuri cadru si nu sa se reduc c
discutia despre plan-cadru e pierdere de timp! Consider ca intai trebuia stabilit tipul de absolvent, apoi
#Ce doriti sa implementati prin acest plan-cadru are efecte nocive asupra invatamantului romanesc. Nu consider ca prin aceasta se incepe refeorma in invatamant:
Nu ar trebui sa schimbati planul cadru, ci continuturile!!!Daca, totusi, asa da bine din punct de vedere politic (desi politicul nu ar trebui sa-si bage nasul!!!
ce nu apare și în planurile-cadru? 5. Cred că este o pierdere și cu limba latină, uităm și un gram de cultură,
și pentru actualul plan-cadru) este numărul de ore de limba română. Programa de limba română este foarte încărcată (ar fi necesară o erisirea sa),
Este cel putin necesar un optional pe stiinte in clasele av-a si a-VI-a daca aceasta varianta de plan cadru nu va fi acceptata a
Multi dintre ei, nu studiaza intr-un cadru formal aspecte legate de tehnologia viitorului, TIC.
#Consider ca actualul plan-cadru este cel mai potrivit t
#Consider că ar fi de recomandat ca disciplinele socio-umane să fie incluse în cadrul disciplinei istorie,
http://www. ise. ro/wp-content/uploads/2015/12/Analiza-comparativa-a-celor-3-variante-de-plan-cadru-supuse-consultarii. pdf. Asă că,
noi considerăm că aceste planuri-cadru ar rezolva anumite carențe, dar nu aceasta este ordinea.
plan-cadru. 3. Ca profesori-diriginți optăm în unanimitate pentru varianta 1, consilierea elevilor pe întreg ciclul gimnazial.
aspect luat în calcul și de propunătorii acestor variante de plan-cadru. 4. De ce trebuie
#Consider că cele 3 variante sunt adaptări ale planurilor cadru actuale și care nu aduc nimic nou.
Planurile Cadru ar trebui să pornească de la realitățile societății actuale și să răspundă nevoilor de formare ale elevilor armonizate cu cerințele pieței muncii și cu dezvoltarea de buni cetățeni
Din păcate în vechiul plan-cadru disciplinelor geografie și istorie li s-au tăiat o oră
#Consider că eliminarea unei ore de română de la clasa a V-a nu este benefică elevului,
#Consider ca istoria este nedreptatita ca materie de studiu in noile planuri cadru. propun 2 ore la claselev-VIII,
#Consider că istoria este subreprezentată în toate cel trei planuri-cadru propuse. Cred că rolul ei este mult mai important decât
#Consider ca niciuna dintre cele trei variante de plan cadru nu este buna. Mai degraba ar fi potrivita o combinatie a acestora.
Stiu ca legea trebuie racordata la planurile cadru. Sau invers. E corect sa existe in trinchiul comun disciplina TIC
Consider o mare eroare diminuarea orelor de limba romana la cls. a V-a in planul cadru.
Daca in planul-cadru existent se putea merge pe extinderi la aceste discipline, acum nu
#consider ca sunt necesare 2 ore de biologie la clasa a V
#-asigură-egalitatea de șanse la educație; contribuie la dezvoltarea ofertei curriculare proprii fiecărei unități de învățământ;
care se pot dezvolta mai ales cu ajutorul planului-cadru propus ca varianta 3 i
#Consider ca, la nivel gimnazial, as avea nevoie de trei ore de limba engleza (macar in clasele a V-a si a VI-a),
#Consideram ca prima varianta de plan cadru asigura continuitatea cu actualul plan cadru de la ciclul primar si pastreaza consilierea pe parcursul celor 4 ani i
Nu se pot alege niște planuri-cadru care introduc modificări foarte importante fără să se prezinte propunerile de curriculum
din moment ce noile planuri-cadru generează atâtea dispute, controverse. Exemplu: Legea educației care impune introducerea științelor sociale la ciclul gimnazial
care sunt propunerile de planuri-cadru pentru ciclul gimnazial și liceal (măcar pentru ciclul inferior al liceului, cel obligatoriu),
Doar din analiza planurilor-cadru (fără a dispune de alte documente) nu reiese clar modul în
#corelarea cu tendințele naționale și europene a planurilor-cadru este discutabilă (a se vedea studiul Eurydice privind timpul școlar),#excluzând opționalul integrat la nivelul arilor curriculare,
că planurile-cadru promovează o abordare de tip pluridisciplinar sau interdisciplinar, în absența propunerilor de programe școlare pentru disciplinele avute în vedere,
lanurile-cadru de învățământ includ domenii de studiu/discipline/modulele de pregătire, care sunt relevante din perspectiva contextului socio-cultural național și european/internațional Contextul socio-cultural național presupune și recunoașterea faptului
planurile-cadru propun un principiu al flexibilității/individualizării curriculumului care rămâne nerealizabil în condițiile în care nu există posibilitatea de a se organiza grupe mici de studiu în funcție de nevoile elevilor luați ca individualitate (în prezent opționalul este ales de majoritatea dintr-o clasă, elevii
că planurile-cadru sunt ealizabile din punctul de vedere al implementării Resursele financiare necesare realizării unui proces educativ individualizat sunt mult mai mari decât
și literatură română din toate cele 3 variante de plan-cadru se face fără să apară o motivație clară a acestei decizii.
care însoțește planurile-cadru și care descrie rofilul de formare a absolventuluia unor greșeli de scriere (lipsa unor cratime, a unor semne de punctuație),
< Back - Next >
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011