#NICIUNA dintre cele trei variante nu ar trebui votată pentru că în fiecare dintre ele se renunță la o ora de Lb. Română la clasa a V-a și la ora de Lb. Latină la clasa a VIII-a. La Lb. Română numărul de ore era si până acum insuficient pentru a parcurge materia"stufoasă".Și așa se ajungea ca în clasa a VIII-a profesorul de Lb. Română să facă pregătire suplimentară cu elevii, mai ales ca româna este disciplină de examen. Cred că se uită acest lucru și faptul că oricum, profesorul de Lb. Română muncește, neremunerat fiind, mai mult decât alți dascăli care predau alte discipline (cu tot respectul pentru acestia!)teze, simulări, testări, olimpiade, examene. O greșeală mi se pare si renunțarea la studiul Lb. Latine în clasa a VIII-a pentru că gramatica lb. latine stă la baza gramaticii noastre, iar civilizația romană și literatura latină sunt izvoarele scrierii si ale simțirii noastre. Dacă tot se dorește scoaterea studiului acestei limbi la clasa a VIII-a, deși nu văd oportunitatea acestei decizii, propun ca, în locul acestei discipline de studiu, să se introducă o oră de Lb. Română care i-ar ajuta pe elevi în vederea susținerii examenului Evaluare Națională. Dispariția orei de română la clasa a V-a si a orei de Lb. Latina la clasa a VIII-a poate afecta norma didactica a profesorilor titulari de lb. română care răman astfel cu 16 ore. De unde știm că nu se urmăreste acest lucru pentru toate disciplinele, numai ca au început cu româna, urmând matematica, limbile moderne pentru ca în final să rămână cât mai puțini profesori de plătit? Susțin această afirmație și prin faptul că, în varianta a doua, se propune renunțarea la ora de consiliere și orientare, care devine opțională. Acest lucru nu înseamnă oare că vom face în continuare munca de profesor diriginte, dar fără a fi remunerați? Cineva tot va trebui să motiveze absente, să facă ședințe cu părinții, să încheie situații, să treacă mediile în carnetul elevului, dar cred că aceste atribuții vor intra în fișa postului și așa le vom face fără a fi plătiți, conform variantei a doua. De asemenea, momentul ales pentru această dezbatere publică este unul total nepotrivit și f. scurt. Am mult mai multe argumente de adus impotriva portunitatiiacestor planuri-cadru, dar sentimentul meu este ca nimeni nu va tine cont de ele si ca nu se vrea decat învrăjbirea cadrelor didactice, a elevilor si a părintilor n
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011