#Din pacate in cele trei variante supuse dezbaterii publice, la disciplina limba romana la clasa a V-a nu avem posibilitatea de a alege o alta varianta, pentru ca in toate variantele se elimina o ora de limba romana, deci nu avem ce dezbate. Tinand seama ca unii elevi care promoveaza de pe clasa a IV-a nu stiu inca bine sa scrie si sa citeasca, vocabularul lor este deficitar, au de invata notiuni noi care presupun un efort suplimentar de intelegere, trebuie sa-si consolideze cunostintele dobandite in clasele I-IV, materia limba si literatura romana este disciplina de examen, trecerea din ciclul primar in cicluc gimnazial necesita acomodare din partea elevilor si un efort suplimentar din partea profesorilor pentru a-i deprinde cu noile cerinte in acest domeniu, varianta de eliminare a unei ore de limba romana mi se pare una lipsita de sens. Apoi inlocuirea disciplinei cultura civica cu educatie pentru drepturile copilului. Intelegem ca si copilul are drepturi, dar nu ar trebui ca disciplina sa se numeasca educatie pentru drepturile profesorului. In momentul actual drepturile copilului sunt peste cele ale profesorului. Copilul poate face orice, fara sa fie sanctionat, vom ajunge la modelul american in care copiii vor intra in clasa cu mitraliera. Consider ca atat eelvul cat si profesorul are drepturile si obligatiile lui dar trebuie sa aiba o limita. Apoi disciplina educatie interculturala consider ca se preteaza tendintei de globalizare a societatii. Educatia economica si tehnologia informatiei si a comunicatiilor sunt binevenite ca discipline in planul cadru. Si educatia pentru sanatate este binevenita, dar cu teme ce abordeaza sanatatea umana, o alimentatie corecta si rationala, consecintele consumului unor produse nocive pentru sanatate. Introducerea educatiei sexuale in cazul acestei discipline este o prostie la aceasta varsta si s-a dovedit si in alte tari ca in loc sa limiteze numarul avorturilor si a bolilor cu transmitere sexuala s-a produs efectul invers in consecinta interventia patriarhiei pe aceasta tema este una binevenita. Scoaterea unei ore de geografie si de istorie de la clasele VI-VII nu este binevenita. Istoria ne defineste ca neam, un popor care nu-si valoreaza istoria e un popor pierdut. Si-apoi nu ne dorim o generatie de analfabeti care sa nu cunoasca notiunile elementare de geografie. Concluzie-disciplinele educatie pentru drepturile copilului, educatie interculturala si educatie pentru cetatenie democratica nu isi au rostul, sunt binevenite educatia economica, TIC precum si educatia pentru sanatate cu unele exceptii in temele abordate. La educatia pentru sanatate ar putea fi inclusa acordarea primului ajutor in diferite situatii un lucru util pentru copii i
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011