Abilitați (9) | ![]() |
Absolvenții (2) | ![]() |
Accent (41) | ![]() |
Acces (4) | ![]() |
Act (2) | ![]() |
Aria curriculara-disciplina (1387) | ![]() |
Bază (62) | ![]() |
Cadrele didactice (87) | ![]() |
Competentele_copilului (40) | ![]() |
Competențe (22) | ![]() |
Cunoștințe (66) | ![]() |
Curiculum la decizia școlii (23) | ![]() |
Curriculum (28) | ![]() |
Disciplină (687) | ![]() |
Elev (87) | ![]() |
Identitate națională (511) | ![]() |
Interdisciplinaritate (3) | ![]() |
Învățare (10) | ![]() |
Plan cadru (220) | ![]() |
Trunchi comun (5) | ![]() |
Varianta 1 (74) | ![]() |
Varianta 2 (137) | ![]() |
Varianta 3 (91) | ![]() |
Varianta 2 mi se pare cea mai buna deoarece le"face cunostinta elevilor"inca din clasa a V-a cu 2 obiecte importante si anume chimie si fizica.
#In varianta 2 lipseste ora de dirigentie. Faptul ca un profesor de sport poate sa-si completeze norma intr-o singura scoala e nedrept fata de un profesor de romana sau de matematica,
#In varianta 2 sun0t alocate ore suficiente la fizica si chimie, dar la clasa a V-a la biologie 1 ora pe saptamana nu este suficient,
#în varianta 2 vreți fizică și chimie din clasă a 5-a sunteți nebu i sau nu stiti ca fizica are nevoie de noțiuni de matematică pe
#In varianta 2, apar fizica si chimia in clasa a V-a, ceea ce este anormal; copilul de 10 ani are niste limite.
#Înclin spre varianta 2, cu propunerea de renunțare la Ed. tennologică și realocare a orei disponibilizate la disciplina istorie și la aria arte.
#Am spus varianta 2, desi si aceasta are unele lacune sau mai degraba exagerari. Elevilor nostri nu le lipsesc notiunile teoretice ci mai degraba cele practice.
Nu inteleg cum s-a ajuns la aberatia din varianta 2 prin introducerea fizicii la clasa av-a si chimiei la cls. a V-a si a VI-a cand elevii nu au nici dezvoltarea intelectuala si nici achizitiile fundamentale necesare explicarii
Aici varianta 2 cea corecta si legala i
#Intr-o societate in care informatica este astazi motor al dezvoltarii nu cred ca se poate crea un plan cadru fara TIC!
#amendamente la varianta 2 (cel mai bine elaborata din punctul meu de vedere: adaugarea unei ore de ed. plastica si pt clasa a Va;
in scest caz varianta 2 asigura formarea de deprinderi practice, informatiile necesare pt. orientarea elevilor catre Sc. profesionale si catre Liceele tehnologice.
varianta 2 consider ca este mai potrivita fiind singura care propune TIC la toate clasele 5-8 8
#La varianta 2 consider ca ar trebui 2 ore de Educatie Fizica in clasa a VIII-a,
#Apreciez varianta 2 dar cu mai putine ore de discipline socio-umane si mai putine ore de educatie tehnologica.
#Merg pe varianta 2, desi cred ca se poate mai bine. Apreciez eliminarea latinei si am ales 2 fiindca exista o ora de TIC in toti cei 4 ani de studiu.
#Mi-ar fi placut varianta 2, dar nu sunt de acord cu absenta orei de consiliere si orientare e
3. 5. Educatie Fizica Varianta 2. 6. Tehnologii Planul Cadru in vigoare 7. Consiliere Planul Cadru in vigoar r
#nu distrugeti prin varianta 2, unica picatura de cultura muzicala din viata elevului i
#Ar trebui ca 50%din planul cadru sa fie stabilit de fiecare unitate de invataman n
webdesign etc) si in varianta 2 consider esentiala introducerea orei la consiliere si orientare la toate cele 4 clase de gimnaziu,
Varianta 2 mi se pare ciudata. Fizica si chimia din clasa a V-asunt prea dificile pentru un copil de 10+11 ani.
#Nu mi se pare potrivit ca elevii sa studieze TIC numai in clasele a V-a si a VI-a (variantele 1 si 3) si nu pot fi de acord ca la clasele V-VII sa nu existe ora de Consiliere si orientare (varianta 2).
#Optez pentru varianta 2 deoarece acest plan-cadru aloca mai multe ore in trunchiul comun pentru ariile curriculare Matematica si Stiinte/Tehnologii,
#Optez pentru varianta 2, pentru ca educatia tehnologica sa aiba o ora/saptamana din urmatoarele motive: 1. este singura disciplina
punctual f) din Legea Educatiei Nationale La varianta 2 este insa necesara introducerea orelor de consiliere si orientare in trunchiul comun n
Varianta 2 era atragatoare pana cand am observat ca nu mai era loc pentru Consiliere/Dirigentie,
In schimb varianta 2 macar da niste ore in plus la cls a V-a si a VI-a la fizica si chimie.
iar orele de consiliere in varianta 2 nu sunt prevazute la clasele V-VII. Se pot introduce in CDS
varianta 2). ) Cine preda TIC, stiind ca nici in marile orase nu sunt suficienti profesori de informatica a
#As prefera consilierea doar in clasa 8-a ca la varianta 2 2
#Si varianta
#si varianta
#si varianta 3 este interesanta a
#Și Varianta1. Varianta 2 dezavantajează artele și sănătatea-de ce?
#Si varianta3. Consider ca orele de muzica cel puyin in gimnaziu nu ar trebui sa dispara.
Copiii au nevoie de muzica a
#Sigur ca fiecare dascal doreste sa aiba ore insa daca este sa tinem cont ca fiecare elev sa beneficieze de
Hilară este varianta 2, în care disciplinei Consiliere Și Orientare îi sunt alocate 0 ore u
#sportul inseamna sanatate si cred ca ar trebui minim 3 ore pe saptamana, iar disciplinele vocationale (muzica si educatie plastica) trebuie cumulate, max o ora pe saptamana optional,
#as sugera varianta 1 la aria curriculara tehnologii si varianta 2 la aria curriculara matematica și stiint n
Varianta 2 o exclud total. 1 si 3 sunt foarte asemanatoare. As merge pe 3 cu conditia reintroducerii orei de latina a
cât OK este varianta 2. Mi se pare aberant să poți ajunge la 31 de ore pe săptămână (în variantele 1 și 3 cu maxim de opționale).
îmi place varianta 2. E foarte important să conștientizăm importanța acestor materii în viața noastră Å
#Sustin varianta 2, deoarece aduce in TC cate o ora de TIC la fiecare clasa din gimnaziu, disciplina la
fie ca in varianta 2 nu mai exista consiliere, fie ca au un numar mult prea mare pentru elevi i
#Varianta 1 clase a5a si a 6a varianta 2 pt clase a7a si a 8 8
#varianta 1 este cea care reflecta cel mai bine nevoile si asteptarile mel l
#Varianta 1 este cea mai adecvata. La varianta 2 lipseste disciplina"Consiliere si orientare"la clasele V, VI, VII,
ceea ce nu este in regula a
#Varianta 1 este cea mai apropiata de asteptarile mele cu observatia ca introducerea TIC in aria Tehnologii
In varianta 2 Fizica si chimia sunt introduse prematur. In varianta 3 aria Limba si comunicare pierde fara motiv o ora a
varianta 2 la clasele a VII-a si a VIII
#Varianta 1 la clasele av-a si a VI-a; varianta 2 la clasele avii-a si a-VIII
#Varianta 1 mi se pare cea mai buna dar, trebuie sa tinem cont ca introducerea unor noi materii, mentinerea programelor actuale ale disciplinelor scolare, manualele, caietele speciale si alte auxiliare
Varianta 2 in nici un caz-sa ai mai putine ore de sport e cea mai mare aberatie pentru un copil in crestere.
#varianta 1 pentru clasele a V-a (nu sunt de acord cu scoaterea orei de limba si literatura romana la clasa a V-a) si a VI-a si varianta 2 pentru clasele a VII-a si a VIII
Varianta 2 pune accent pe matematica si stiintele naturii ceea ce determina o relatie mai apropiata cu fenomenele ce ne inconjoara.
#Varianta 2 răspunde nevoilor copiilor și este armonizată cu învățământul din majoritatea țărilor europene. Educația tehnologică și TIC sunt discipline iubite de elevi și le dezvoltă imaginația, creativitatea.
#Varianta 2 a planului cadr r
#Varianta 2 acoperă ariile curriculare principale în dezavantajul Artelor și Consilierii e
#Varianta 2 acopera nevoile reale de cunoaștere ale elevilor de gimnaziu și continuitatea disciplinelor Educație Tehnologică și TIC pe cei patru ani asigură o orientare școlară și profesională corectă și completă a absolvenților claselor a opta.
Trăim în era tehnologiilor de vârf și tocmai la discilinele din aria Tehnologii se încearcă reducerea orelor?
Un copil care dorește să urmeze o școală profesională află informații despre toate domeniile pe parcursul celor patru ani de gimnaziu la Educație Tehnologică a
#Varianta 2 am considerat ca este cea mai potrivita pentru elevii i
#varianta 2 ar fi cel mai aproape, dar nu sunt de acord cu scoaterea orei de consiliere si orientare la clasele 5-7,
elevii au nevoie de aceasta or r
#asigura o distributie echitabila o orelor pe ariile curricular r
#varianta 2 ar fi ok pentru mine dar nemultumeste alti profesori. Nu cred un elev de clasa a 5a ca ar fi capabil sa inteleaga notiuni de chimi i
#varianta 2 are ca punct slab eliminarea orei de consiliere si orientare de la clasa V, VI, VI I
#Varianta 2 are cele mai multe ore de TIC, iar utilizarea calculatorului in scopul intocmirii peoiectelor la taote obiectele de studiu este foarte importanta a
#Varianta 2 are ora de TIC in trunchiul comun, cum mi se pare firesc si necesar de mult timp,
dar fizica si chimia din clasa a V-a?!Copilul este imatur, nu are formata o gandire stiintifica a
#Varianta 2 are un nr. total de ore de 29-30. Mi se pare a fi mult si asa, in conditiile in
#Varianta 2 asigura acumularea competentelor in domeniul practic aplicativ al elevilor, prin suplimentarea orelor de fizica, chimie si TIC C
#Varianta 2 asigura principiile de baza care stau la baza curicculei scolar r
#varianta 2 consider ca este cea care se apropie cel mai bine de ce consider eu ca este o schimbare buna a
#Varianta 2 conține discipline tehnologice la toate clasele ceea ce permite și elevilor ce urmează licee tehnologice
să se acomodeze mai ușor. u
#varianta 2 corespunde asteptarilor mel l
#asigură o mai bună coerență cu învățământul prima n
#Varianta 2 cu anumite adjustări, e bine să fie TIC la fiecare clasă gimnazială (asigurăm continuitatea materiei și e și de actalitate).
Aș scoate de tot disciplina Educația tehnologică, care oricum conform manualelor de până acum e o adunătură de teorie din diferite discipline (fizică, TIC, chimie, etc.),
materii deja existente în planul cadru. Iar la Disciline socio umane aș opta pentru educație pentru sănătate, acordarea primului ajutor sau eventual educație economică, financiară
#Varianta 2 cu exceptia excluderii orei de dirigentie e
#Varianta 2 cu unele modificări: la clasa a V, studiul celei de-a doua limbi moderne să se facă într-o oră
sau să înceapă studiul în clasa a VI-a, ora de consiliere este necesară în fiecare an de studiu,
#varianta 2 cuprinde toate disciplinele cu un numar relativ de ore e
#Varianta 2 din perspectiva opțiunii pentru întărirea studiului științelor naturii și tehnologiei în gimnaziu; Niciuna din perspectiva echilibrului dintre TC și CDȘ/CD
#Varianta 2 e cea mai echilibrata a
#Varianta 2 era cea mai potrivita, dar am ramasa dezamagita de excluderea consilierii si orientarii in primii trei ani i
#Varianta 2 este cea mai adecvata, ART. 68 3) Disciplina Tehnologia Informației și comunicării constituie o disciplină opțională pentru elevii din clasele I-IV și este disciplină obligatorie în învățământul gimnazial și liceal a
#Varianta 2 este cea mai aproape de nevoile elevilor, dar sunt necesare unele imbunatatir r
#Varianta 2 este cea mai apropiata de asteptarile mele, dar cred ca este important sa ramana cele 2 ore pe saptamana de educatie fizica,
iar curriculum la educatie tehnologica sa fie adaptat astfel incat sa ramana o singura disciplina
ce include TIC C
#asigura o mai buna corelatie interdisciplinar r
#varianta 2 este cea mai complet t
#varianta 2 este cea mai completa dar lipseste ora de dirigenti i
#varianta 2 este cea mai echilibrat t
#Varianta 2 este cea mai echilibrată din toate punctele de vedere și permite elevilor o sferă largă de opțiuni pentru viitor v
#Varianta 2 este cea mai echilibrata si ofera cele mai multe posibilitati pentru formarea optiunilor la finalul clasei a VIII-a a
#Varianta 2 este echilibrata, oferind posibilitatea asigurarii competentelor elevilor conform Legii educatiei i
#Varianta 2 este mai axata pe tehnologii deci raspunde mai bine nevoilor actuale in educati i
#Varianta 2 este mai bun n
#Varianta 2 este o alegere optima. Era cazul sa fie schimbat planul cadru. Totul evolueaza in jurul nostru, automat trebuie sa schimbam anumite lucruri.
Calculatorul nu mai este de mult timp O OPTIUNE
#Varianta 2 este singura în care nu s-a eliminat educația tehnologică la clasele a V-a și avi-a,
acesta fiind criteriul după care am ales, eu predând educație tehnologică. Nu mi se pare normal ca,
după ce am urmat doi ani de studii postuniversitare de specializare în educație tehnologică, după ce am promovat toate examenele pentru obșinerea gradelor didactice
și după ce am obținut media 9, 60 la examenul de titularizare, acum, după 25 de ani de muncă la catedră,
să rămân pe drumuri!!!
#Asigura o oferta mai larga de formar r
#varianta 2 fara orele de consiliere si orientare e nepotrivita, iar varianta 1 e mult prea apropiata de planul cadru actua a
#Varianta 2 iese din calcul din start (o inepție să introduci fizică și chimie la clasa a V-a. În plus,
se elimină dirigintele, din moment ce ora de Consiliere Și Orientare lipsește la clasele V-VII. Colectivele de elevi nu funcționează de la sine.
Toate variantele propun o oră în minus la Limba română la clasa a V-a în condițiile în
care profesorul nu are timp să termine materia. Îi e imposibil să aibă timp pentru lecturi suplimentare în condiții normale.
Cum să se descurce cu o oră mai puțin s
#varianta 2 imi pare cea mai adecvata dar eu asi avea cateva propuneri de modificare si anume:
cate o ora pe saptamana de fizica, chimie, biologie, istorie, geografie; educatia platica si muzicala cate o ora pe saptamana alternativ si atunci ar fi 24 ore la
#varianta 2 introduce la cls. 5 si a 6-a fizica si chimia si mareaste cantitatea de cunostinte. si sunt scoase orele de consiliere absolut obligatori i
#Varianta 2 mi se pare apropiată de așteptările profilului absolventului, deoarece prevede TIC la toate clasele,
#Varianta 2 mi se pare cea mai buna, dar nu sunt de acord cu introducerea chimiei si fizicii incepand cu clasa a 5-a, in conditiile in care, in momentul de fata,
#Varianta 2 mi se pare cea mai nepotrivită, prea multe discipline și abstracte (fizică, chimie; Consider inoportună includerea disciplinelor socio-umane noi la fiecare clasă;
#Varianta 2 mi se pare cea mai potrivita deoarece consider ca disciplina"Tehnologia informatiei si a comunicatiilor"este foarte important t
#varianta 2 modifică numarul orelor de fizica și chimie. Ar fi benefică introducerea orelor de chimie la clasa ava sau avia,
#Varianta 2 nu are in trunchiul comun Consilierea si orientarea, ceea ce este o pierde pentru procesul instructiv-educativ.
#varianta 2 ofera elevilor posibilitatea parcurgerii echilibrate a materie e
#VARIANTA 2 pare ceva mai ok, in rest sunt practic cam la fe e
#varianta 2 partial. Benefic introducerea orelor TIC in trunchiul comun la cl. V-VIII. Mai putin benefic, lipsa orei de consiliere la cl.
V-VII I
#Varianta 2 propune un accent mai pronunțat în alocarea orară pentru ariile curriculare matematică, științe ale naturii, tehnologii n
#Varianta 2 pune accentul pe științele naturii și tehnologii o
#Varianta 2 raspunde mai bine cererilor realitatilor contemporane. Stiinta a probresat enorm, iar ignorarea ei in educatie ar duce la formarea unor analfabeti functionali i
#varianta 2 reprezinta o schimbar r
#Varianta 2 se potrivește cel mai bine așteptărilor noastre deoarece contribuie în mare măsură la formarea elevului l
#varianta 2fara fizica si chimie din cls. ava, fara toaye acele educatiii, de la socio/uman n
#Varianta 2ofera elevilor un nr. de 2-3ore din aria curricu lara Tehnologii, respectiv educatie tehnologica si informatica. progresul unei societati se bazeaza in primul
rand pe exploatarea resurselor, prelucrarea acestora si transformarea lor prin diverse procese tehnologice. Daca tinerii nu vor fi instruiti pentru protejarea mediului, utilizarea rationala a resurselor prin orele de tehnologie,
cine credeti ca o poate face? Credeti in progres prin tehnica si informatie, NU prin ore de religie la care vad ca este foarte greu sa se renunte.
#Varianta 3, DAR cu TIC ca în varianta 2. Mai multe ore de limba română, poate vor vorbi mai bine limba țării (fără"avem decât","ca și ministru","cursul
Varianta 2 este ciudată: cum se poate fără educație plastică în clasa a V-a și fără educție muzicală în clasa a VIII-a?
#VARIANTA NR. 2. VARIANTA 2. VARIANTA A
#VARIANTA NR. 2. VARIANTA 2. VARIANTA A
#VARIANTA NR. 2. VARIANTA 2. VARIANTA A
#VARIANTA NR. 2. VARIANTA 2. VARIANTA A
#VARIANTA NR. 2. VARIANTA 2. VARIANTA A
#VARIANTA NR. 2. VARIANTA 2. VARIANTA A
#varianta nr2 sau niciuna, deoarece evevii nu au ore suficiente pentru a li sr forma abilitati prctice
sau pentru a urma o scoala profesionala. Invata prea multa teorie care nu-i ajuta in acest sens s
#Varianta optimă este o combinație între cele 3 propuneri. Educația tehnologică ar trebui studiată în clasele V și VI,
iar TIC în clasele VII și VIII (nu invers). Desen și muzică ar trebui să lipsească din orarul clasei VIII.
La discipline socio-umane trebuie introdusă"Educația pentru viață"(educație rutieră, reguli de prim-ajutor, pregătire pentru situații de urgență etc.
în clasa V și comasarea Educației pentru drepturile copiilor cu cea pentru cetățenie democratică, în clasa VII e
asa ca am ales varianta 2 avand in vedere incercarile de a modifica structura Examenului de Evaluare Nationala...
#avand in vedere specializarea mea fizica-chimie varianta 2 se potriveste asteptarilor mele. Fizica si chimie din cls ava continua stiinte din clasele inv primar in vederea pregatirii evaluarii nationale cls VI si in viitor cls VII I
#Ca profesor de chimie, consider ca varianta 2 se potriveste, fiind necesar introducerea notiunilor de chimie
#Ca profesor de gimnaziu iotez pentru varianta 2 care mi se pare cea mai echilibrata. Exista o ruptura in invatarea stiintelor naturii.
nu doar in clasele a V-a si a VI-a. Desi Varianta 2 atinge acest aspect,
#Cel mai aproape de asteptarile mele se afla varianta 2, insa din punctul meu de vedere ar trebui modificata chiar si aceasta.
#Chiar si la varianta 2 as avea unele amendamente e
#chimia 1 ora/saptaman n
#Chimia este o disciplina de studiu complexa, iar varianta 2 da elevului posibilitatea de a se acomoda, de a descoperi notiuni de chimie din clasele mici de gimnaziu (av-a si a VI-a). Acesta varianta o consider o oportunitate pentru orientarea elevilor catre studiul stiintelor la liceu si mai departe la universitate.
Este cel putin necesar un optional pe stiinte in clasele av-a si a-VI-a daca aceasta varianta de plan cadru nu va fi acceptata a
#Consider ca varianta 2 asigura o acoperire mai buna a tuturor ariilor curriculare, in special a stiintelor r
#Consider mai potrivită VARIANTA 2, cu unele mici modificări. Societatea actuală se împarte în ăuritoride lucruri
#Consider varianta 2 cea mai apropiata de nevoile/necesitatile elevului in vederea formarii lui pentru invatamantul licea a
așa că eu optez pentru varianta 2 p
#Cred ca disciplina Educatie pentru drepturile copilului este o pierdere de timp, n-ar trebui introdus s
#Cred că varianta 2 este cea mai potrivită t
#Cred că varianta 2, cu orele de TIC obligatorii ar fi ok, dar are și ea neajunsuri,
dispărând ora de lb. latină (noi suntem un popor cu origini latine!)și de Consiliere Și Orientare.
#Cu mici amendamente, varianta 2 pare să corespundă cel mai bine profilului educațional al absolvenților de clasa a 8-a a
Am optat pentru varianta 2 din cauza acelei ore de consiliere din clasa a 8a, nu stiu ce idei aveti pentru acesta ora, poate doriti sa introduceti educatia sexuala cu
#Cu toate ca si in varianta 2 exista aspecte ilogice. Cum ar fi ca la capitolul IV, de Arte,
realizandu-se astfel o continuitate cu ciclul primar si din acest punct de vedere am apreciat foarte mult varianta 2, din pacate,
#Deși pentru așteptările mele ar fi excelentă o combinare între varianta 2 și 3. Varianta 2 pentru că are o continuitate a Științelor din clasa a IV-a prin studiul fizicii din clasa a V-a,
dar nu are ora de consiliere și orientare la clasele V-VII, ceea ce mă duce la optarea pentru varianta 3 u
Prin urmare varianta 2 este optim m
#dezvolta competente stiintifice de la varste mai mic c
#Diminuarea orelor de limbi moderne
#Din cele 3 variante propuse, prima o consider cea mai bună Ä
#Aceste planuri cadru nu dezvolta oferta CDS, ele avand o pondere mica. Trunchiul comun ramane foarte stufos, nu se respecta legea educatiei care stipuleaza maximum de 25 de ore pe saptamana,
#din punctul meu de vedere, cred ca varianta 2 este mai echilibrata, dar cu 2 mentiuni foarte importante, zic eu:
#După analiza celor 3 variante de plan cadru, cel mai adecvat pentru un reform al educației consider Varianta 2,
Totodată Varianta 2 integrează în Aria curriculară Om Și Societate acele discipline socio-umane, care în viața cotidiană de multe ori lipsesc din educația elevilor.
Asa ca votez pentru varianta 2 2
#Am ales aceasta varianta pentru ca are mai putine ore de geografi i
#Este cea mai potrivita pentru copiii de gimnaziu, cuprinzand TIC la toate clasele e
#Este cea mai potrivita pentru formarea corecta a
#Este cea mai potrivita pt formarea tinerilo o
#Este cea mai potrivita varianta in raport cu nevoile elevilor r
#este cea mai realist t
#este cea mai relevanta din punct de vedere stiintific c
#este cea mai viabila pentru dezvoltarea ulterioara a elevilo o
#Este cel mai complet avad mai multe ore de fizica si chimie incepand de la clasa a v-a si inclusiv de ed. tehnologica si TIC.
#Am ales varianta 2 datorita includerii disciplinelor separate fizica si chimie, dar in realitate as fi considerat oportuna si o atentie mai mare la limbile straine.
#Am ales varianta 2 doar pentru alocarea unei ore de TIC/saptamana in fiecare an-dar tot
#Am ales varianta 2 pentru ca vreau sa invat ed. tehnologica si TI I
#Este mult 2 ore pe săptămână pentru limbile moderne (o oră pe săptămână ar fi suficient,
#Am ales varianta 2, dar am o propunere: ed. fizica, ed. muzicala si ed. plastica sa fie opționale pentru elevi,
#Am ales varianta 2, deoarece consider ca orele de TIC trebuie luate in considerare mult mai mult.
< Back - Next >
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011