#din punctul meu de vedere, cred ca varianta 2 este mai echilibrata, dar cu 2 mentiuni foarte importante, zic eu: in primul rand, este absolut necesar ca programele de invatamant sa fie armonizate. De mai bine de 20 de ani programa de fizica ibclude notiuni de matematica necunoscute elevilor. Sa nu mai vorbim de vocabularul specific fiecarei specialitati. Consider ca elaborarea programelor scolare trebuie facute interdisciplinar. Stiu ca fiecarui profesor care elaboreaza o programa i se pare ca este absolut necesara o anumita informatie, dar trebuie sa ne gandim ca profesorul preda 1 materie, elevul trebuie sa retina si sa invete la toate materiile. De aici rezulta incarcarea in exces a programelor scolare. In cazul literaturii romane se studiaza texte de la 1800...sunt aemeni cronicarilor romani pentru generatia noastra. De aceea copiii isi pierd apetitul pentru lectura. Profesorii ar trebui sa fie pregatiti pentru abordarea propriei materii interdisciplinar...asa si elevii ar vedea legatura intre subiectele studiate in scoala. In al doilea rand, fiecare plan cadru pune accent pe o anumita parte, fie ca este cea stiintifica, fie ca este cea umanista. Ele trebuie sa se afle intr-un oarecare echilibru la acest nivel, dar la liceu consider ca ar trebui ca fiecare materie sa aiba doar 2 ore pe trunchiul comun, dar cel putin 4 cursuri optionale atasate diin care liceeanul sa si poate alege. Treptat, in ultimile clase de liceu, ar trebui eliminat acest trunchi comun si paleta de optionale sa fie completa. In felul acesta fiecare elev are o pre-specializare daca ii pot spune asa, stiind la ce sa se astepte in anii studentiei. Liceele de meserii folosesc acest gen de programa...in care materiile optionale abunda. DE ce nu ptrem face acelasi lucru si la stiinte sau la materiile umaniste e
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011