Abilitați (9) | ![]() |
Absolvenții (2) | ![]() |
Accent (41) | ![]() |
Acces (4) | ![]() |
Act (2) | ![]() |
Aria curriculara-disciplina (1387) | ![]() |
Bază (62) | ![]() |
Cadrele didactice (87) | ![]() |
Competentele_copilului (40) | ![]() |
Competențe (22) | ![]() |
Cunoștințe (66) | ![]() |
Curiculum la decizia școlii (23) | ![]() |
Curriculum (28) | ![]() |
Disciplină (687) | ![]() |
Elev (87) | ![]() |
Identitate națională (511) | ![]() |
Interdisciplinaritate (3) | ![]() |
Învățare (10) | ![]() |
Plan cadru (220) | ![]() |
Trunchi comun (5) | ![]() |
Varianta 1 (74) | ![]() |
Varianta 2 (137) | ![]() |
Varianta 3 (91) | ![]() |
#Am argumentat pe tot parcursul chestionarului de ce este preferabilă varianta 1, care asigură și o anumită continuitate în raport cu varianta actuală, aflată în vigoare.
Varianta 1, de exemplu, are o intrare mai logica a disciplinelor reale, din clasele a VI si a VII-a (Fizica si Chimie),
In varianta 1 si 3 nu se regaseste aceasta disciplina in clasele a VII-a si a VIII-a,
#In principiu optez pentru varianta 1 1
#În principiu toate 3 variante sunt bune sau rele DAR fiind vorba de ciclul gimnazial-cultura generala-trebuie respectate câteva principii pe
#In varianta 1 si 2 se pastreaza nr. de ore prevazute pentru L1 si L2 (Lb.
varianta 1 cu modificarile: la limba moderna 2 cate 1 ora la toate clasele, in loc de fizica, chimie,
educatie fizica-preluare de la varianta 1, consiliere si orientare-preluare de la varianta 1
#Ar fi necesar un procent mai mare al CD D
#modificarile dintre variante sunt nesemnificativ v
#modificarile fata de vechiul plan cadru sunt minore, in continuare unele discipline au prea multe ore (ex geografia la clasa a VIIIA a
#Optez pentru varianta 1 sau
#Optez pentru varianta 2 deoarece acest plan-cadru aloca mai multe ore in trunchiul comun pentru ariile curriculare Matematica si Stiinte/Tehnologii,
#Orarul elevilor nu este incarcat inutil in varianta 1 1
#ore cat mai putine, Var. 1, insa cu ore de abilitati practice, arta, sport si limbi straine,
#Pentru mine, personal, varianta 1 este cea mai bună, dar pentru elevi, nici o variantă nu este acceptabilă 100%1
#pentru scoala mea, si colegii mei, din cele trei variante cel mai bine se potriveste varianta 3 dar si varianta 1 poate fi analiyata intr-un mod favorabil l
Prefer varianta 1 pentru ca pastreaza cursul de orientare si consiliere. Pe de alta parte, planul-cadru nu poate rezolva toate problemele.
#Pt cls V si VI-varianta 1, iar pt cls VII si VIII-varianta
#Pt. disciplina limba si literatura romana nu exista o varianta din care se poate alege,
#As merge pe varianta 1 imbunatatita astfel: pt toate clasele, propun Lb moderna 2=1 ora,
#si varianta 1 are elemente de echilibru, cea mai slaba pare a fi varianta a 2
#si varianta 1 este viabila si votez si pentru e e
#As prefera consilierea doar in clasa 8-a ca la varianta 2 2
#Si varianta
#si varianta
#si varianta 3 este interesanta a
#Și Varianta1. Varianta 2 dezavantajează artele și sănătatea-de ce?
#Si varianta3. Consider ca orele de muzica cel puyin in gimnaziu nu ar trebui sa dispara.
#as sugera varianta 1 la aria curriculara tehnologii si varianta 2 la aria curriculara matematica și stiint n
#varianta 1 este cea mai accesibila pentru toate ariile curricular r
#Varianta 1! Cu cateva imbunatatiri! Este mai aproape de planul de invatamant in functiune. O modificare radicala si rapida a planului ar introduce numeroase disfunctii.
In plus, varianta 1 introduce, corect dupa parerea noastra, ore de educatie civica incepand cu clasa a V-a. Tot corect, si benefic pentru elevi,
ni se pare alocarea unei ore intregi pe saptamana de educatie plastica, respectiv educatie muzicala.
#Varianta 1+modificari minore, respectiv introducerea istoriei pentru minoritati si pastrarea orelor de desen si muzica pe parcursul fiecarei din ani fie si la 1/2 ore
#Varianta 1 ar fi fost ok daca Aria curr. VI. Tehnologii ar fi fost elaborata dupa varianta
#Varianta 1 ar fi mai aproape de adevar. In plus, consider ca ar fi bine ca numarul maxim de ore pe saptamana sa fie 25 (cu tot cu optionale e
#Varianta 1 clase a5a si a 6a varianta 2 pt clase a7a si a 8 8
#varianta 1 este cea care reflecta cel mai bine nevoile si asteptarile mel l
#Varianta 1 este cea mai adecvata. La varianta 2 lipseste disciplina"Consiliere si orientare"la clasele V, VI, VII,
ceea ce nu este in regula a
#Varianta 1 este cea mai apropiata de asteptarile mele cu observatia ca introducerea TIC in aria Tehnologii
mi se pare inoportuna la clasele V-VI. A doua observatie este referitoare la numarul mare de ore la clasa a VIII-a-30-31 1
#Varianta 1 este cea mai echilibrata
#Varianta 1 este cea mai echilibrata, cu observatia ca ar trebui totusi mai multe ore in aria Matematica si stiinte.
In varianta 2 Fizica si chimia sunt introduse prematur. In varianta 3 aria Limba si comunicare pierde fara motiv o ora a
#varianta 1 este cea mai potrivita (prin comparatie cu celelalte doua) deoarece se apropie cel mai mult de nivelul si etapele de dezvoltare cognitiva si psiho-emotionala ale copiilor nostr r
#Este singuraa care respecte legea educatiei si care chiar aduce schimbare. 2 ore de tehnologii in era tehnologiilor este f. important.
Eu cred ca asta inseamna invatamant modern care sa asigure un progres al tarii. Singura obiectie ar fi la ed. tehnologica
#Varianta 1 este de asemenea foarte bun n
#Varianta 1 este mai echilibrată și oferă șansele unei dezvoltări integrale a personalității elevilor, față de celelalte
#Varianta 1 este mai realistă Ä
#varianta 1 la clasele a V-a si a VI-a; varianta 2 la clasele a VII-a si a VIII
#Varianta 1 la clasele av-a si a VI-a; varianta 2 la clasele avii-a si a-VIII
#Varianta 1 mi se pare cea mai buna dar, trebuie sa tinem cont ca introducerea unor noi materii, mentinerea programelor actuale ale disciplinelor scolare, manualele, caietele speciale si alte auxiliare
ce sunt cerute elevilor reprezinta deja un volum prea mare de cerinte pentru varsta copiilor.
Consideram ca este necesara o simplificare a programelor, o revizuire a manualelor si folosirea a maximum un auxiliar/disciplina scolara a
#Varianta 1 oferă elevilor continuitate la ceea ce fac în ciclul primar. Elevii au nevoie de ed. plastica, muzicală și ed. fizica la fel de mult cum au de matematică și lb română.
#Varianta 1 pare cea mai echilibrata si bine pusa la punct, fiind echilibrata din punct de vedere al profilului materiilor.
#Varianta 1 pastreaza numarul de ore la disciplina pe care o predau si la consilier r
#Varianta 1 pastreaza orele de lb straine, necesare in conditiile societatii actuale, pastreaza ora de dirigentie.
#Varianta 1 pentru ca are mai putine ore pe saptamana-ii incarca cu mai putin balast. Revin din nou cu comentariul anterior-completarea curiculei cu after-school in scolile de stat.
#varianta 1 pentru clasele a V-a (nu sunt de acord cu scoaterea orei de limba si literatura romana la clasa a V-a) si a VI-a si varianta 2 pentru clasele a VII-a si a VIII
#Varianta 1 prevede mai putine ore si este mai echilibrata din perspectiva raportului real-uma a
#Varianta 1 sau varianta 3. Consilierea (dirigentia) este foarte importanta pentru dezvoltarea personalitatiielevilor r
#Varianta 1 se potrivește cel mai bine aștepărilor mel
#Varianta 1 se potrivește cel mai bine aștepărilor mel
#Varianta 1 se potriveste cel mai bine asteptarilor mel l
#Varianta 1 se potriveste cel mai bine cu asteptarile mele intrucat dozeaza in mod echitabil numarul de or r
#Varianta 1 si
#Varianta 1 si 3 duce la cresterea numarului de ore pe saptamana in special la clasa a VIII-a cand elevii se axeaza in mod deosebit pe disciplinele la care se sustine
evaluarea nationala (romana, matematica, limbi straine pentru cei care vor sa intre la clase de bilingv limba moderna).
Varianta 2 pune accent pe matematica si stiintele naturii ceea ce determina o relatie mai apropiata cu fenomenele ce ne inconjoara.
Deasemeni aceste discipline solicita mai mult gandirea logica, matematica bazata pe argumentare si luare de decizii i
#Asigura o cultura generala, o dezvoltare armonioasa a elevului i
#Varianta 1 si varianta
#varianta 1 si varianta 3 sunt din punct de vedere al orei de muzica, acceptabile avand un nr de ore similar repartizat fiecarei clase de gimnaziu u
#Varianta 1, cu sugestia mentinerii TIC si in clasele 7-8, in locul Educatiei tehnologic c
#Varianta 1-a gasesc mai echilibrata pt. dezvoltarea personalitatii elevilo o
#Varianta 2 răspunde nevoilor copiilor și este armonizată cu învățământul din majoritatea țărilor europene. Educația tehnologică și TIC sunt discipline iubite de elevi și le dezvoltă imaginația, creativitatea.
Este lucru cunoscut că în procesul de învățare unde intervine calculatorul, sau lucrările practice, randamentul elevilor crește a
#Varianta 2 a planului cadr r
#Varianta 2 acoperă ariile curriculare principale în dezavantajul Artelor și Consilierii e
#Varianta 2 acopera nevoile reale de cunoaștere ale elevilor de gimnaziu și continuitatea disciplinelor Educație Tehnologică și TIC pe cei patru ani asigură o orientare școlară și profesională corectă și completă a absolvenților claselor a opta.
Trăim în era tehnologiilor de vârf și tocmai la discilinele din aria Tehnologii se încearcă reducerea orelor?
iar varianta 1 e mult prea apropiata de planul cadru actua a
#Varianta 2 iese din calcul din start (o inepție să introduci fizică și chimie la clasa a V-a. În plus,
#Varianta 3 sau varianta 1 cu conditia ca inspectoratele scolare sa lase scolile sa introduca optionale pana la numarul maxim de ore la clasa pe sapamana.
#Atat varianta 1 cat si varianta 3 sunt viabile, desi nu inteleg de ce in clasa a V-a ai face 2 ore de Istorie si doua de Geografie ca apoi pana la clasa a VIII-a sa ramai cu o singura ora la fiecare dintre materiile enuntate mai sus.
#Ca profesor de fizica prefer varianta 1 sau 3 cu 2 ore de fizica pe saptamana,
#Ceamai puțin slabă pare varianta 1 a
#Ceea ce urmaream a fost atins in toate variantele propuse e
#cei care au propus variantele sunt rupti de realitatea dn scoli i
#Cei care vin cu astfel de propuneri ar trebui sa treaca un examen psihologic. Am serioase indoieli ca cei
clasa a VI-a varianta 1, Clasa a VII-avaianta 3, clasa a VIII-a varianta
plan-cadru. 3. Ca profesori-diriginți optăm în unanimitate pentru varianta 1, consilierea elevilor pe întreg ciclul gimnazial.
Deci, varianta 1 este cea mai pertinenta. Variaanta care propune chimie si fizica nu mi se pare doar nepotrivita,
#Consider ca in varianta 1 se regasesc toate conditiile necesare si suficiente pentru dezvoltarea echilibrata a copiilor r
#Consider că varianta 1 este o oportunitate educationala care poate să satisfacă interesele, aptitudinile și nevoilor elevilor de ciclu gimnazial a
#Consider ca varianta 1 si 3 sunt benefice elevilo o
#A doua este jalnic c
#Consider ca varianta 2 asigura o acoperire mai buna a tuturor ariilor curriculare, in special a stiintelor r
#Daca altele nu exista cred ca varianta 1 raspunde asteptarilor; un plus pentru aria Arte si Consiliere si un minus pentru Limba si comunicare (nr. mic de ore e
aleg varianta 1 1
#Daca in propria tara nu se fac suficiente ore de limba romana si istorie a romanilor inseamna ca vrem se ne desfiintam ca natie!
in special limba 2, pare accesptabila varianta 1. Iese din discutie varianta3. E posibil ca intr-o Europa in
că Varianta 1 este cea mai potivită t
#Din punctul meu de vedere corespunde cel mai bine nevoilor elevilor, exista o disributie echitabila a orelor atat pentru discipline reale,
#Agreez varianta 1, cu exceptia faptului ca este omisa Limba la tina din trunchiul comun, greseala fundamentala a unor vorbitori de limba romanica a
#Am ales varianta 1 intrucit consider ca un profesor de arte spre deosebire de un profesor de stiinte,
#Am ales varianta 1 pentru ca propune 2 ore pentru limba moderna 2, pentru ca patreaza ora de consiliere si orientare si pentru repartizarea rezonabila a orelor pentru fiecare arie curricular r
#Eventual varianta 1, cu îmbunătătiri t
#evident, din toate punctele de veder r
#evident, din toate punctele de veder r
#exact ca in politica din trei rele alegem cea mai putin re e
#exclus varianta cu nr 2 2
#Am ales varianta 3 pentru ca mi se pare cea mai potrivita, desi la limba moderna 2 pentru clasa a 5-a se aloca o singura ora pe saptamana si nu consider ca e suficient incat un elev sa poata sa isi insuseasca suficiente cunostonte pentru a face performanta.
< Back - Next >
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011