Abilități (13) | ![]() |
Competență (2) | ![]() |
Profil (24) | ![]() |
#fiind unitate cu profil vocațional sportiv cele trei variante nu fac referire directă la profilul nostr s
si copii nostri in liceu nu mai studiaza anatomia in clasa a XI-a decat la liceele de profil.
#In lumea in care traim noi stiintele si materiile de profil real sunt cele mai importante (ele ne duc pe noi inainte) si
deoarece elevii care doresc sa mearga mai departe pe un profil de matematica-informatica nu stiu la ce sa se astepte,
#In toata lumea se pune accent pe abilitati practice si deprinderi, de ce nu se pune accent si in tara noastra pe acestea si a fi dezvoltate mai mult incepand din clasele gimnaziale,
au deprinderi alimentare gresite, devin copii cu copii, ar fi normal sa fie educati pentru sanatate mai intai
in scest caz varianta 2 asigura formarea de deprinderi practice, informatiile necesare pt. orientarea elevilor catre Sc. profesionale si catre Liceele tehnologice.
Realitatea arata ca elevii nu au deprinderi practice daca nu li se ofera
#Intrucat traim in era digitala, intr-o societate in permanenta schimbare din punct de vedere tehnologic, varianta 2 consider ca este mai potrivita fiind singura
#La disciplina limba si literatura romana, la calsa a V-a sunt insuficiente 4 ore intrucat in aceasta perioada se formeaza deprinderi esentiale de baza in dezvoltarea ulterioara a elevilor.
Nici cu eliminarea orei de Limba Latina nu putem fi de acord, intrucat la liceu, profil filologie se studiaza a
ci limba si literatura romana, stapanirea limbilor de circulatie, istorie si geografie, materiile care dezvolta aptitudini si deprinderi necesare in viata cotidiana a
In plus, studierea disciplinei limba latina in clasa a VIII-a asigura fundamentul aprofundarii acesteia in clasele liceale-profil filologic.
educatiei muzicale (a se studia doar in institutiile cu acest profil), a tehnologiei iar introducerea acelor materii precum cultura civica etc. este o curata prostie e
un profil doar pentru o materie, nu trebuie sa facem la liceu 20 de materii,
ETC, si in fiecare profil 1 ora de mate si romana, istorie, geografie, pana la SFARSITUL liceului indiferent de profil doar cele specializate sau cu foarte mari legaturi de o materie, ex:
profil de fizica:?ore de fizica, 3 ore de mate, 2 chimie, 1 astronomie, etc.
#Nu vad sensul disciplinei educatie tehnologica, decat in contextul in care elevii dobandesc deprinderi practice e
iar intr-o societate tehnologizata este esential a avea cunostinte teoretice si deprinderi practice din aceste arii curriculare e
specialistii din acest domeniu nu-i formezi cu un profil umanist
#Aria matematică și științe din ce în ce mai slab reprezentatată t
#Pentru ca prevede cel mai mic numar de ore la clasa a V-a a
#Pentru că propune varianta optionalelor integrate t
#pentru ca pune accentul pe Aria curriculara Om si societate, include ore de consiliere si orientare la toate clasele,
#Permite elevilor achiziții TIC și referitoare la domeniile tehnologice-importante pentru orientarea școlară și profesională, un prim pas spre profesionalizare.
Elevii pot urma licee cu profil real unde se pot specializa la mate-fizica sau biochimie e
sau e predată de profesori cu o competență discutabilă, fără pregătire sociologică, psihologică, civică
#Propune continuitatea studiului științelor de la primar către cls. a V-a și a VI-a (prin discipline separate fizică, chimie
in asa fel incat elevul sa se aleaga cu niste deprinderi practice efective si nu numai teoretice e
#as opta pentru scoaterea latine de clasa a VIII-a, chiar daca se loveste in profesorii de profil,
Din nou avem competențe favorizate (științele fixe au un nr. mare de ore alocat) în comparație cu altele-ex. competența de antreprenoriat.
bazate pe memorare (vezi istoria si geografia se exagereaza cu cunostinte despre istoria si geografia lumii-acestea ar trebui studiate la clasele de profil de catre cei interesati-altfel,
Sa se aprofundeze materia doar la facultatile de profil, nu in gimnaziu si liceu u
Ce deprinderi formam elevilor nostri fara suportul, liantul pentru formarea tuturor competentelor elementare e
#Conform planului de invatamant, primele notiuni de chimie se introduc in cadrul obiectului complex''Stiinte''(in clasele a II-a,
Optarea pentru un anumit profil de studiu ar trebui sa se poata face mult mai devreme de clasa a 9-a. Ar mai fi multe de spus (manuale alternative prost concepute, aglomerate atat informational, cat si vizual, prea multe
iar in liceu, elevii arrasi de acestea vor putea sa le studieze mai aprofundat alegand un profil cu specific.
#Consider că numărul de ore pe disciplină este echilibrat și această variantă dă posibilitatea formării unui elev cu profil european dar și adaptat cerințelor românești actual n
și prea puțin pe dezvoltarea unor aptitudini și deprinderi și asimilarea unui bagaj experienția
#Cu amendamentul ca Istoria, Geografia si Biologia ar trebui sa aiba acelasi nr de ore in fiecare cla a
care vor merge la liceu la profil Informatica. Materia de la TIC din clasele VII-VIII ar trebui sa asigure bazele materiei de liceu de la Informatica a
iar asimilarea unor tehnici de lucru și deprinderi de învățare sunt folosite în învățarea pe tot parcursul vieții (educația permanentă).
arte vrea 5 ore dar acestea sa se faca la scolile de profil). Eu ca parinte vad ca planul cadru sa fie cu un nr. minim de ore
#Desi aproximativ dintre elevii de liceu opteaza pentru profil real/tehnologic, toate variantele acorda sub 30%discilpinelor reale in gimnaziu.
profil real sau la filiera tehnologica (pentru cei ce au aceste optiuni si capacitati native). Mai multe ore de limba straina (una, nu doua discipline), ore de sport si mai multe ore in zona artelor ar fi fost utile in planurile cadru!
dar nu au aplicabilitate in viata) acestea sunt materii de studiat in liceele si facultatile de profil.
și deprinderi practice elevilor pentru a se descurca în viața reală a
#Educația centrată pe elev înseamnă simplificare și pregățirea elevului pentru viață. Modificarea nr de ore de limba rom la cls a 5 afectează procesul de comunicare și asimilarea cunoștințelor de gramatică și literatură.
< Back - Next >
Overtext Web Module V3.0 Alpha
Copyright Semantic-Knowledge, 1995-2011